Відкрите заняття "Підвищення спортивної майстерності (футбол)"

Про матеріал
Конспект підготовлено для проведення відкритого заняття в рамках атестації викладача, для присвоєння кваліфікаційної категорії "викладач вищої категорії".Конспект можна використовувати для уроків і занять з елементами футболу.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Комунальний вищий навчальний заклад

«Олександрійський педагогічний коледж імені В.О. Сухомлинського»

 

 

 

 

Конспект  відкритого заняття

з навчальної дисципліни «Підвищення спортивної майстерності (Футбол)»

проведеного  19.02.2019

 

 

Погоджую:

завідувач навчально-методичного кабінету

                                                                                  ____________ В.А.Косенко

 

На данном изображении может находиться: Сергей Ткаченко

 

                                           Викладач: Ткаченко С.В.                          

                                                Затверджую:

                                                 голова циклової комісії:

                 _________ С.В.Ткаченко

 

 

 

 

 

м. Олександрія

2019 рік

Конспект заняття

Навчальна дисципліна: Підвищення спортивної майстерності (футбол)

Дата: 19.02.2019 р.

Місце: Спортивний зал КСК «Олімп».

Група: 23-43

Тема: Техніка гри. Вправи для розвитку спритності. Навчальна двостороння гра.

Тип заняття: практичне

Інвентар: футбольні ворота, м’ячі, фішки, координаційна драбина.

Мета:

- ознайомити студентів з методикою навчання основних технічних елементів футболу;

- сприяти формуванню у студентів професійних умінь і навичок, щодо викладання уроків фізичної культури за варіативним модулем «Футбол» в школі та вміння застосовувати їх в своїй практичній діяльності.

-  формувати вольові якості, спостережливість, осмисленість дій;

- сприяти розвитку спритності та швидкості.

Завдання:

  1. Ознайомити з методикою навчання: передач м’яча внутрішньою стороною стопи і зупинок підошвою та внутрішньою стороною стопи; ведення м’яча внутрішньою і зовнішньою частинами підйому правою та лівою ногою; ударів по м’ячу з місця та після ведення і передачі від партнера.
  2. Розвивати тактичне мислення за допомогою гри «Квадрат».
  3. Розвивати спритність та швидкість за допомогою координаційної драбини.
  4.  Виховувати сміливість наполегливість та дисциплінованість.

5)  Сприяти  формуванню правильної постави та зміцненню здоров’я.

Література:

 

  1. Соломонко В.В. Футбол. Посібник для футболістів і тренерів аматорського футболу / В.В. Соломонко, Г.А. Лисенчук, О.В. Соломонко. – К.: Олімпійська література, 2005. – 193 с.
  2. З власного досвіду.

№ з/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (20 хв.)

  1.  

Організація студентів до заняття:

Шикування у шеренгу.

Привітання.

Повідомлення завдань та мети заняття.

Інструктаж з ОПБЖД.

 

3 хв.

 

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд.

 

 

Наголосити на дотриманні правил поведінки

  1.  

Стройові вправи: повороти

на місці

1 хв.

Чітко давати команди, слідкувати за правильністю виконання.

  1.  

Різновиди ходьби:

- Руки на пояс СТАВ! На носках РУШ!;

-Руки за голову СТАВ! На п’ятах РУШ!;

-Руки за спину СТАВ! На зовнішній стороні стопи РУШ!;

- Звичайним кроком, РУШ!

3 хв.

 

Слідкувати за поставою.

Тримати дистанцію.

  1.  

 Біг:

-Бігом РУШ!

2 хв.

Темп бігу середній. Тримати дистанцію, слідкувати за диханням.

  1.  

Вправи для відновлення дихання:

  • звичайна ходьба. Перешикування з колони по 1, в колону по 3.

 

1 хв.

Підняти руки через сторони вгору – вдих, опустити руки – видих.

  1.  

Комплекс загально розвивальних вправ:

9 хв.

 

 

1.В.п. - ноги нарізно, руки на пояс. Нахили головою.

1 – вперед

2 – назад

3 – вліво

4 – вправо

4 – 6 разів

Виконувати повільно.

 

 

2. В.п .- те саме. Колові рухи головою.

1 – 4-вліво

5 – 8-вправо

4 – 6 разів

  Виконувати повільно.

 

 

3. В.п. – ноги нарізно, руки до плечей. Колові рухи руками.

1 – 4 – вперед

5 – 8 – назад

 

4 – 6 разів

Виконувати з максимальною амплітудою                                                                       

 

 

4. В.п. – ноги нарізно, руки в сторони. Колові рухи руками.

1 – 4 – вперед

5 – 8 – назад

4 – 6 разів

Виконувати з максимальною амплітудою                                                                       

 

 

5. В.п.-руки на пояс. Нахили тулуба.

1 – вперед

2 – назад

3 – вліво

4 – вправо

4 – 6 разів

Максимально прогнутись

 

6. В.п.- широка стійка, руки в сторони, нахил тулуба вперед. Повороти тулуба.

1 – 3 – вліво

2 – 4 – вправо

4 – 6 разів

Виконувати з максимальною амплітудою                                                                       

 

 

7. В.п. - випад правою, руки на пояс. Пружні рухи зі зміною положення ніг.

1 – 3 –пружні рухи вперед

4 – зміна положення ніг

4 – 6 разів

Виконувати максимально глибокий випад

 

8. В.п.- стійка ноги нарізно, руки вперед-в сторони. Махи ногами до рук.

1 – 3 –лівою до правої

2 – 4 – правою до лівої

4 – 6 разів

Опорну ногу на всю стопу

 

9.В.п.- о.с. Стрибки.

1 – 3 – ноги нарізно, оплеск долонями над головою.

2 – 4 – о.с.

20 разів

Виконувати в максимально швидкому темпі

 

10. В.п.- о.с. Відновлення дихання.

1 – 3 – підйом на носки, руки вгору – глибокий вдих;

2 – 4 – опускання на стопу, нахил вперед, руки вниз – видих.

2 – 4 рази

Виконувати повільно.

 

 

 

 

 

 

ІІ. Основна частина (50 хв.)

1.

Перешикування для проведення основної частини заняття

1 хв.

 

Перевірити самопочуття студентів за допомогою зовнішніх ознак.

2.

Спеціальні бігові вправи:

- біг згинаючи ноги вперед;

- біг згинаючи ноги назад;

- біг згинаючи ноги всередину;

- біг згинаючи ноги назовні;

- махи зігнутими ногами всередину;

- махи зігнутими ногами назовні;

- махи прямими ногами вперед;

- прискорення.

2 хв.

Виконувати з максимальною частотою.

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

3.

Вправи на координаційній драбині:

- швидке пересування з наступанням в кожну секцію;

 

- швидке пересування з наступанням обома ногами в кожну секцію;

 

- бокові забігання і повернення;

 

- швидкі стрибки на двох ногах з наступним прискоренням на 3-5 метрів;

 

- стрибки на двох з ногах оминанням уявної перешкоди з наступним прискоренням на 3-5 метрів;

 

- ривкові зміщення.

 

 

2 хв.

Single leg run

Double leg run

 

In and outs

Bunny hop

 

 

Hopscotch

 

 

Icky shuffle

 

4.

Передачі мяча: внутрішньою стороною стопи, зупинки підошвою та внутрішньою стороною стопи:

- шикування (в парах на відстані 7-8 метрів);

- пояснення техніки;

- показ;

- виконання ( на місці, зі зміщенням в сторони).

 

7-8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна картка № 1, № 2

C:\Users\Ватрушка\Desktop\На физ-he\4.jpgСлідкувати за правильністю виконання; виправляти помилки.

3.

Ведення м’яча внутрішньою і зовнішньою частинами підйому правою та лівою ногою:

- шикування (на лінії, напроти фішки);

- пояснення техніки;

- показ;

- виконання (звичайне ведення, з «фінтом» замахом).

 

7-8 хв.

 

 

 

Навчальна картка № 3

 

Картинки по запросу ведення мяча футболістів

4.

Удари по м’ячу з місця та після ведення і передачі від партнера:

- шикування на відстані 15 -20 метрів від воріт;

- пояснення, Т.Б.;

- показ;

- виконання.

 

 

10 хв.

Чітко пояснити техніку виконання вправ, здійснити показ.

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу удари мяча футболістів

 

Навчальна картка № 1

 

 

5.

Гра «Квадрат» на майданчику 10*10 метрів. (4*2)

Чотири гравці з м’ячем повинні утримувати його, правильно виходячи на вільне місце. Двоє захисників намагаються відібрати м’яч.

Правила: гравці розігрують м’яч, гра приривається тільки тоді, коли захисник торкнувся м’яча або відібрав його та, в разі виходу м’яча за межі ігрового майданчика. При поновленні гри, на місце захисника стає той, хто втратив м’яч.

5-6 хв.

Гра проходить у два дотики; вихід на вільне місце вважається правильним, якщо гравець з м’ячем отримує три напрямки для передачі.

 

Слідкувати за дотриманням правил Т.Б.

   6.

Навчальна двостороння гра

15 хв.

Слідкувати за дотриманням правил і Т.Б.

 

Заключна частина (10 хв.)

  1.  

Шикування у шеренгу

 

Ходьба по залу у повільному темпі.

 

Вправи для відновлення дихання та «стреччинг».

30 с.

 

2-3 хв.

 

 

 

2-3 хв.

 

 

В обхід по залу.

Футбол европейский, упражнения на растяжку «ПОСЛЕ» занятий

 

  1.  

Підсумки  заняття:

 

Повідомлення загальних помилок.

Виставлення оцінок.

4-5 хв.

Відзначити кращих

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна картка № 1

Технічна дія: удари по м’ячу (передачі м’яча) .

Удари по м’ячу виконують такими способами: внутрішньою стороною стопи; внутрішньою, середньою і зовнішньою частинами підйому; носком; п’ятою. Удари здійснюються по нерухомому м’ячу, по м’ячу, що котиться чи летить з місця, у русі, у стрибку, з поворотом, у падінні і т.д.

Вправи на розучування ударів ногою:

1. Жонглювання м'ячем на місці й у русі однією й по черзі обома ногами, ударяючи підйомом, внутрішнім і зовнішнім боком стопи, стегном тощо.

2. Удари по нерухомому м'ячу, що котиться, стрибаючому й летючому у повітрі способом, що вивчається (внутрішнім боком стопи, підйомом, носком тощо) з місця і з ходу (одного і більше кроків) у стінку, сітку, ворота, партнеру та ін.

3. Удари по підвішеному м'ячу.

4. Удари в ціль. Гравець із лінії штрафного майданчика виконує удари по воротах, розмічених на шість квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна картка № 2

Технічна дія: зупинка м’яча

Зупинки - це спосіб прийому м’яча і оволодіння ним. Мета зупинки – зменшити швидкість м’яча, який котиться або летить, для здійснення подальших дій.

Зупинка м’яча має відбуватися швидко, виконуватися у відповідному напрямку і узгоджуватися з подальшим розгортанням гри, а головне – вводити в оману суперника щодо наміру гравців. Зупинка не мусить бути легко розгаданою. Залежно від положення м’яча виконують зупинки – м’ячів, що котяться, після відскоку від землі, і м’ячів, що летять назустріч із різних напрямків. Крім того, зупинки виконуються ногою, тулубом і головою.

М’ячі, що котяться, зупиняють внутрішньою і зовнішньою частинами стопи, підошвою.

Після відскоку від землі м’ячі зупиняються підошвою, внутрішньою, зовнішньою частинами стопи і підйому, стегном, грудьми.

М’ячі, що летять, зупиняють серединою підйому, внутрішньою стороною стопи, стегном, головою, животом, грудьми. Зупинки виконуються ногою, тулубом і головою.

Вправи на розучування зупинок:

1. Імітація способів зупинок м'яча, що вивчаються.

2. Зупинка м'яча, що відскочив від навчальної стінки, щита та іншим способом, який вивчається.

3. Зупинка м'яча, що опускається або відскочив від землі після підкидання або удару ногою самим гравцем.

4. Зупинка м'яча під час ведення способом, який вивчається (у визначеному місці, за сигналом викладача).

5. Зупинка м'яча способом, який вивчається, у парах.

6. Зупинка м'яча, переданого партнером, визначеним способом із переводом і наступною ігровою дією.

Підготовча фаза– характеризується прийняттям одноопорного положення. Вага тіла на опорній нозі, яка злегка зігнута для утримування рівноваги. Нога, що зупинятиме м’яч, виноситься назустріч м’ячеві.

Робоча фаза – уступаючий (амортизуючий) рух ногою, яка зупиняє. Ця нога дещо розслаблена. В момент дотику м’яча з поверхнею ноги починається рух назад, який поступово уповільнюється, і швидкість м’яча гаситься.

Заключна фаза– прийняття вихідного положення для наступних дій.

Зупинка цим способом використовується для прийому м’ячів, які котяться і летять.

Завдяки значній частині зупиняючої поверхні і великого шляху амортизації, цей спосіб має високий ступінь надійності та ефективності.

Послідовність навчання:

- імітаційні вправи без м’яча;

- зупинка м’яча, що котиться назустріч;

- зупинка в русі;

- зупинка м’яча, що котиться з різною швидкістю і з різних напрямів.

Типові помилки:

- нога, що зупиняє м’яч, напружена;

- поспішний чи запізнілий контакт стопи із м’ячем;

- із м’ячем контактує не вся поверхня стопи;

- відсутність зорового контролю за рухом м’яча;

- неправильна постановка опорної ноги.

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна картка № 3

Технічна дія: ведення м’яча

Ведення м’яча здійснюється за допомогою всіляких переміщень, у процесі яких застосовується біг (іноді ходьба). Відповідно до тактичних завдань, удари по м’ячу виконують з різними послідовністю, ритмом і силою.

Якщо треба швидко подолати значну відстань, м’яч відпускають від себе на 10-12 м. При протидії суперника потрібно постійно контролювати м’яч і не відпускати його далі ніж на 1-2 м. Щоб вести м’яч по землі, гравець ставить опорну ногу збоку від м’яча, в той самий час другою ногою починає рух уперед. Перш ніж дати їй опуститися на землю, гравець ударяє нею м’яч у необхідному для нього напрямку, після чого рухається далі, наносячи черговий удар по м’ячу, але вже іншою ногою.

Напрямок і характер ударів по м’ячу залежить від різних умов, і в першу чергу – від намірів гравця і обставин на полі, які його оточують. Ведучи м’яч у безпосередній близькості від суперника, гравець не відпускає його від себе. З цією метою він акуратно штовхає його вперед або злегка вдаряє носком під м’яч, надаючи йому обертання, що не дає змоги м’ячу далеко відскакувати.

На практиці футболіст повинен вміти застосовувати три способи ведення м’яча: внутрішньою частиною підйому, зовнішньою частиною підйому, середньою частиною підйому, зрідка вдаються до ведення носком.

Вибір способу ведення залежить від обставин. Так, під час ведення у прямому напрямку майже не виникає складнощів, пов’язаних з вибором способів ведення. Однак вибір ускладнюється, якщо ведення м’яча об’єднується з іншими завданнями (наприклад, зміна напрямку руху), а також, якщо перед веденням або під час нього потрібно використати інші елементи техніки.

Вибір способу ведення залежить також від місцезнаходження суперника.

Якщо суперник біжить поруч, то м’яч треба вести по можливості дальньою від нього ногою, внутрішньою або зовнішньою частиною підйому. Так легше обійти суперника, зробити відволікальну дію.

Застосування того чи іншого способу ведення м’яча залежить також від швидкості бігу. Під час повільного бігу можна застосовувати будь-який вид.

Під час швидкого бігу краще вести м’яч зовнішньою або середньою частиною підйому.

Вправи на розучування ведення:

1. Ведення м'яча в різних напрямках по прямій, по колу, змійкою тощо; у рівномірному темпі і зі зміною швидкості руху.

2. Ведення м'яча навколо стійок, прапорців, пасивних (активних) партнерів, розташованих на різній відстані один від одного.

3. Ведення м'яча в сполученні з іншими ігровими прийомами.

Приклад:

а) одержання паса від партнера, ведення навколо 5 стійок, удар по воротах або передача партнеру;

б) почергове ведення м'яча гравцями в парах з передачами його один одному по сигналу;

в) гравець 1 веде м'яч, грає в «стінку» із гравцем 2, продовжує ведення з ударом по воротах або передачею партнеру.

4. Розташування групи з 5-8 осіб у зустрічних рівнобічних колонах, у шеренгах, у колах. Почергове ведення м'яча зі зміною місць у сполученні із зупинками, передачами й ударами по м'ячу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку