Відкрите заняття «У світі психології»

Про матеріал
Відкрите заняття «У світі психології» для учнів 7-8 класів має на меті ознайомити учнів із основними психічними процесами, розкрити поняття психології,навчити досліджувати самого себе, донести до учнів важливість знань про психологію.
Перегляд файлу

Відкрите заняття «У світі психології» 

для учнів 7-8 класів

 

Мета: ознайомити учнів із основними психічними процесами, розкрити поняття психології,навчити досліджувати самого себе, донести до учнів важливість знань про психологію.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, проектор, роздатковий матеріал, папір, фломастери, карта острова.

 

Хід заняття:

 

Музична заставка музика Річарда Клаудермана

Ведуча. Дорогі друзі! Вітаємо вас на нашому заході, присвяченому Психології! Психологія – це надзвичайна наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчає керувати своєю поведінкою, долати труднощі і радіти кожній хвилині життя. Вона розвивалася протягом багатьох століть, і ось, нарешті у ХХІ вона стала однією із провідних наук у світі.

Розпочати наше сьогоднішнє заняття  я б хотіла із притчі:

«Одного разу цар вирішив піддати випробуванню всіх своїх придворних, щоб дізнатися, хто з них здатний досягати успіху, зайняти в його царстві важливий державний пост. Безліч владних і мудрих мужів оточило його.

«О, мудреці, – звернувся до них цар, – у мене є для вас важке завдання, і я хотів би знати, хто зможе вирішити його».

Він підвів присутніх до таких величезних дверей, яких ще ніхто ніколи не бачив. «Це найбільші і найважчі двері, що коли-небудь були в моєму царстві. Хто з вас зможе відкрити їх?», – запитав цар. Одні придворні тільки негативно хитали головою. Інші, які вважалися мудрими, подивилися на двері ближче, але зізналися, що не зможуть їх відкрити. Раз вже мудрі зізналися в цьому, то й інші погодилися, що це завдання є дуже важким.

Лише один візир підійшов до дверей. Він уважно їх розглянув, обмацав, а потім-таки спробував їх зрушити. Зі всієї сили візир різко штовхнув величезні двері.

Тут сталося диво: двері відчинилися! Виявляється, вони були просто прикриті, а не замкнені. Потрібна була лише воля, щоб це перевірити, і відвага, щоб діяти рішуче»

Пропоную вам сьогодні зробити ще один крок до пізнання себе. Ми спробуємо  зрозуміти що таке життя, дослідимо свої якості, вчинки, які допомагають нам керувати своїм життям. І що необхідно робити   для того, щоб більше дверей в житті перед нами відкривались.

Я пропоную вам відправитися на острів «Психологія» і подивитися, що ж там є. У нас з вами є карта острову. Вона чиста і незвідана карта, як і сама особистість. Адже психологія вивчає людину, її особливості. Я в школі вивчаю особливості кожного з вас, намагаюся зрозуміти ваш внутрішній світ, про що ви думаєте і переживаєте. Тож розпочнемо нашу подорож із країни Хочу все знати. Шлях нею тернистий і нелегкий. В ній є гора Мотивів із піском Важко. Ви самі знаєте, що якщо щось робиш важливе і потрібне, то дійсно буває важко.  От так і на гору Мотивів важко підійматися і зараз ми згадаємо як же важко нам буває навчитися їздити на велосипеді, навчитися плавати або сідати робити уроки, коли хочеться пограти із друзями у футбол.Здається, що нічого не вийде, що сил більше немає, часом навіть хочеться все кинути, а надто - на піках Нудно і Невдало. Щоб успішно перебороти цю гору, психологія вчить нас шукати стежки Хочу, Можу та Буду. І тоді, підіймаючись цими стежинами у нас виходить подолати ці Гори та ці Піки. Далі Психологія пропонує нам відвідати великі міста. І розпочнемо ми з міста Мислителів. Це місто яке сповнене інтелектуальних завдань та квестів. Тут кожна вуличка має безліч запитань та неймовірну кількість висловів відомих людей. Для того, щоб ми могли пройти далі, нам потрібно розгадати три завдання. Перше – «Вікторина», друге – «Що зайве» і третє – «Логічні задачки». 

Вікторина: 

1.       Хто автор слів «Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це чи ні?»

(В.Симоненко)

2.       Яка сільськогосподарська культура росте у воді? (Рис)

3.       Що означає слово козак? (Вільна людина, вершник)

4.       Книга у яку занесені зникаючі види рослин? (Червона)

5.       Кому заборонявся вхід на територію Запорозької Січі (Жінкам)

6.       В якій країні жінки носять сарі? (Індія)

7.       Посудина для утримання рибок у домашніх умовах? (Акваріум)

8.       Яку рослину зображено на гербі Києва? (Каштан)

9.       Що означає для козаків слово «чайка»? (човен, засіб руху по воді)

10.   Стільки є Чудес світу? (7)

11.   Який тип плода в картоплі? (Ягода)

12.   Назвіть країну, на території якої зосереджено чверть запасів чорнозему?

(Україна)

13.   Листок якої рослини зображено на прапорі Канади? (Клен)

14.   Традиційний козацький танок? (Гопак)

15.   Яка країна є батьківщино Олімпійських ігор? (Греція)

 

Що зайве? 

1.   Акула, форель, короп, дельфін (Дельфін)

2.   Україна, Греція, США, Велика Британія (США)

3.   Монітор, клавіатура, колонка, принтер (Клавіатура)

4.   Морквяний, в’їхав, п’ять, торф’яний. (Морквяний)

5.   Містер Вонк, Ява Рень, Шерлок Холмс, Аслан 

 

 

 

Логічні задачки:

1.                 Який знак потрібно поставити між 5 і 6, щоб число було більше за 5 і менше за 6? (5,6)

2.                 Як, маючи відра на 4 і 9 літрів принести з річки 6 літрів води? (набрати повне 4-літрове, вилити у 9-літрове і напрати половину 4-літрового) 3. У батька 6 синів. Кожен син має сестру. Стільки всього у батька дітей (7)

4.                В який бік їде автобус? Обгрунтуйте ()

5.                У швачки є відрізок тканини 18 м. Якщо вона буде відрізати по три метри кожного дня, на який день вона відріже останній кусок? (П’ятий) 

6.                Визначте номер місця паркування, на якому стоїть автомобіль? (87)

 

 

 

 

16

 

 

 

 

06

 

 

 

 

68

 

 

 

 

88

image

 

 

 

 

 

98

 

 

 

 

 

86

 

image

 

 

 

 

88

 

 

 

 

89

 

 

 

 

90

 

 

 

 

91

7.                Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однаково)

Ведуча. Ми вдало справилися із завданням і нарешті ворота до наступного міста відкриті. Ми вирушаємо далі і наступна наша зупинка в місті Відчуття. Які ви знаєте відчуття людини? 

Відповідь: Зорові, нюхові, смакові, тактильні, слухові, кінестезичні (положення тіла в просторі).

Жителі цього містечка також хочуть запропонувати вам пройти і їхні завдання. Я пропоную вам спробувати і заодно потренувати свої відчуття і перевірити їх. Отже, першими у нас будуть тактильні відчуття. Для цього мені потрібно троє учнів. Кожному із вас я буду давати по одному предмету, а вам необхідно буде встановити, що це за предмет без допомоги зору. (Наприклад: горіх, клубок, повітряна кулька, скляний камінчик, звичайний камінчик, крейда, квасолина, ручка, олівець, магніт)

Ведучий.Молодці, із дотиком у вас виходить, а як щодо слухових відчуттів. Хто готовий перевірити свої? 

Вправа 1. Одному учню зав’язують очі,  ведучий дзвонить дзвіночком. Завдання – визначити з якого боку лунає дзвін.

Вправа 2. Відтворити ритм музики, який було прослухано.

Вправа 3.Троє учнів проговорюють фразу «Мене звати….», четвертому потрібно визначити, хто з дітей говорить. 

Ведучий. Слух також перевірили, а от запах? Нюхові відчуття також мають великий вплив на наш мозок, окрім того є таке поняття, як нюхова пам'ять – це тоді, коли якісь запахи викликають у  нас спогади про ту чи іншу подію. Хто готовий проекспериментувати свої нюхові відчуття? 

Завдання: Мені потрібен один учасник, який буде по черзі визначати, яка речовина знаходиться в коробочці. (Ванілін, кориця, перець, банановий сироп, лісові ягоди, розчин оцту, лимонний сік)

Ведучий. Ви молодці, без проблем проходите всі завдання, які вам підготували жителі міста. Які відчуття ми з вами не перевірили? Правильно, у нас залишилися смакові. Хто готовий ризикнути? І спробувати на смак різні вишукані смаки? (Приготовані розчини солодкий, солоний, кислий, гіркий).

Ведучий. Розглянувши всі види почуттів ми продовжуємо подорожувати островом. Наступне місце, яке ми відвідаємо – це Пам'ятландія. Це місто, де ніхто ніколи нічого не забуває. Всі пам’ятають дати народження один одного, номера телефонів та навіть імена кожного жителя міста. І вони можуть поділитися з вами навіть секретами запам’ятовування. Тому – вперед. 

Для початку давайте перевіримо вашу пам'ять. Хто хоче бути першим? Умови такі: уважно дивитеся на картинку протягом 1 хвилини і запам’ятовуєте все, що на ній зображено. Після цього я буду задавати запитання, а ви повинні дати на них відповіді. 

Ведучий. Тест на пам'ять ви пройшли, а от чи знаєте ви, як потрібно тренувати пам'ять? Або як навчитися запам’ятовувати? 

Давайте подивимося, що ж рекомендують для цього вчені і психологи? 

Рекомендації: 

Шукайте асоціації. Якщо при знайомстві людина назве вам свою професію, ви її напевно запам’ятайте хоча б тому, що будь-яка професія з чимось асоціюється. Щоб так само легко запам’ятовувати імена, прізвища та дати, пов’язати їх з тим, що для вас значимо і здатне викликати асоціацію. 

Будьте трохи актором. Якщо вам потрібно запам’ятати великий шматок тексту для презентації, розділіть його на фрагменти і зв’яжіть кожен з них з емоцією або фізичною дією. Наприклад, фразу «візьміть ручку» буде легше запам’ятати, якщо вимовляючи її, ви самі візьмете в руку пишучий предмет.

Будуйте «палаци пам’яті». Уявіть собі простір, який добре знаєте

— наприклад вашу кімнату, кабінет, вулицю, по якій ходите кожен день, — і наповніть його образами того, що потрібно запам’ятати. 

Не заучуйте фрази слово в слово. Потрібно запам’ятати довгий текст? Не варто його зубрити. По-перше, це довго, по-друге, неефективно. Скористайтесь простою технікою: розділіть текст на окремі блоки і назвіть кожний з них, переказуйте їх. 

Використовуйте риму. Запам’ятати риму нескладно. Погодьтеся, фраза «це тигриця, яка злиться, тому що їй не спиться» відкладеться в голові набагато швидше, ніж «це тварина з сімейства котячих, яка перебуває в стані агресії, тому що їй не вдається заснути».

Діліть довгі числа на частини. Номер вашої кредитної картки розділений на чотири блоки не просто так, а для зручності запам’ятовування: чотири чотиризначні числа запам’ятати простіше, ніж 16 цифр поспіль. Комбінацію 220641090545 важко вивчити. Але спробуйте розбити її на чотири частини — 220, 641, 090, 545, або на два фрагменти — 22/06/41 і 09/05/45, і завдання спроститься. 

Малюйте і кресліть. Щоб запам’ятати інформацію, малюйте, кресліть схеми, використовуйте символи. Це розвиває образне мислення і допомагає знаходити правильні асоціації, а отже, і краще запам’ятовувати.

Регулярно тренуйтеся. Будьте готові: ваш мозок не відразу звикне до нового режиму роботи. Але якщо ви візьмете в звичку виділяти на тренування пам’яті всього за 15 хвилин в день, то вже через пару-трійку тижнів помітите перші результати.

Ведучий. Якщо ви уважно слухали, що вам рекомендували жителі Пам'ятьландії, то ми можемо відвідати містечко, яке розташоване поруч із ним – Місто Уваги. Увага завжди розташована поруч із Пам’ятю. Адже запам’ятовування багато в чому залежить від уважності людини. Я пропоную вам перевірити свою увагу за допомогою декількох вправ. 

Вправа 1.Знайдіть 15 відмінностей на картинці.

Вправа 2.Знайдіть всіх тигрів на картинці. 

Вправа 3.Кого ви бачите на картинках? 

Вправа 4.Порахуйте, стільки чорних крапок ви бачите? 

Ведучий. Ви і тут добре показали свої вміння. І ми можемо продовжити нашу подорож. Наступне місто яке ми відвідаємо є чи не найбільшим на цьому острові. Деякі жителі кажуть, що його навіть не можна виміряти ні часом ні простором. Це місто Фантазія, яке стоїть на плато Уява. Дійсно, його розміри не можна осягнути, воно постійно змінюється і переміщається. У ньому немає стабільності і чогось стандартного. Воно недосліджене і безмежне. Адже це фантазія і уява, а як ми знаємо – їм немає меж.

Давайте переглянемо, чи працює ваша уява іфантазія. Чи здатні ви розгледіти те, що не видно, та чи можете ви нафантазувати.

Завдання 1.  Виберіть кожен із вас по 5 карт. У вас буде 2 хвилини, щоб придумати зв’язну розповідь, яку можна показати тими картинками, які є у вас. Хто готовий розповісти свою історію? 

Завдання 2. Домалюйте на картинках зображення. 

Ведучий. Подорожуємо далі. Ми не можемо оминути лісовий масив Характер, адже тут росте так багато несхожих дерев. Під деякими з них тріскається земля – такі вони важкі. Трапляються характери повністю від коренів до верхівки вкриті голками, і тому колючі. 

Так не схожі ці Дерева-Характери, бо росли вони на різних ґрунтах, неоднаково зігрівало їх сонечко, по різному обдував їх вітерець, нерівномірно зрошував дощ. І кожне з цих Дерев психологія вчить нас цінити, розуміти і любити, приймати таким, яке воно є. За лісом Характер розташувалося село Темпераментів. Із садибою Холерика, будиночками Сангвініка й Флегматика, хатинкою Меланхоліка. Треба пам’ятати, що немає поганого чи хорошого типу, просто всі вони різні. А ви знаєте, який у вас тип темпераменту? Давайте визначимо, який же у вас темперамент. Але тут існує маленький секрет. Чистого темпераменту не буває, є лише певні риси які переважають до того чи іншого типу темпераменту. Готові визначити свій? 

Ведучий. Ну, ось так ми з вами пройшли майже весь острів. Є звісно недосліджені місця, є і ті, які вам зараз доступ обмежений. Є і такі, які ми просто пропустили. Але давайте поглянемо на карту. Яка вона, все таки велика – Психологія, стільки вона в собі всього містить….і стільки ще не звідано. 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

У світі Психології

Номер слайду 2

Чи знаєте ви, про що наука Психологія?

Номер слайду 3

Місто Мислителів

Номер слайду 4

Вікторина

Номер слайду 5

В. Симоненко. Рис. Вільна людина, вершник. Червона. ЖінкамІндія. Акваріум. Каштан. Човен7 Ягода. Україна. Клен. Гопак. Греція

Номер слайду 6

Що зайве?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Греція. Україна. Велика Британія. США

Номер слайду 9

Моркв’яний. П’ять. В’їхав Торф’яний

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Логічні задачки

Номер слайду 13

1. Який знак потрібно поставити між 5 і 6, щоб число було більше за 5 і менше за 6? 2. Як, маючи відра на 4 і 9 літрів принести з річки 6 літрів води? 3. У батька 6 синів. Кожен син має сестру. Стільки всього у батька дітей 4. У швачки є відрізок тканини 18 м. Якщо вона буде відрізати по три метри кожного дня, на який день вона відріже останній кусок? 5. Коли доба коротша: взимку чи влітку?

Номер слайду 14

У який бік їде автобус?

Номер слайду 15

Визначте номер місця паркування, на якому стоїть автомобіль? {BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}  16 06 68 88      98{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}  86  88  89 90  91

Номер слайду 16

Місто Відчуття. Які ви знаєте відчуття людини?

Номер слайду 17

Тактильні відчуття

Номер слайду 18

Слухові відчуття

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Нюхові відчуття

Номер слайду 21

Смакові відчуття

Номер слайду 22

Пам'ятландія

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Як тренувати п'ямять? Шукайте асоціації. Якщо при знайомстві людина назве вам свою професію, ви її напевно запам’ятайте хоча б тому, що будь-яка професія з чимось асоціюється. Щоб так само легко запам’ятовувати імена, прізвища та дати, пов’язати їх з тим, що для вас значимо і здатне викликати асоціацію. Будьте трохи актором. Якщо вам потрібно запам’ятати великий шматок тексту для презентації, розділіть його на фрагменти і зв’яжіть кожен з них з емоцією або фізичною дією. Наприклад, фразу «візьміть ручку» буде легше запам’ятати, якщо вимовляючи її, ви самі візьмете в руку пишучий предмет. Будуйте «палаци пам’яті». Уявіть собі простір, який добре знаєте — наприклад вашу кімнату, кабінет, вулицю, по якій ходите кожен день, — і наповніть його образами того, що потрібно запам’ятати. Не заучуйте фрази слово в слово. Потрібно запам’ятати довгий текст? Не варто його зубрити. По-перше, це довго, по-друге, неефективно. Скористайтесь простою технікою: розділіть текст на окремі блоки і назвіть кожний з них, переказуйте їх. Використовуйте риму. Запам’ятати риму нескладно. Погодьтеся, фраза «це тигриця, яка злиться, тому що їй не спиться» відкладеться в голові набагато швидше, ніж «це тварина з сімейства котячих, яка перебуває в стані агресії, тому що їй не вдається заснути». Діліть довгі числа на частини. Номер вашої кредитної картки розділений на чотири блоки не просто так, а для зручності запам’ятовування: чотири чотиризначні числа запам’ятати простіше, ніж 16 цифр поспіль. Комбінацію 220641090545 важко вивчити. Але спробуйте розбити її на чотири частини — 220, 641, 090, 545, або на два фрагменти — 22/06/41 і 09/05/45, і завдання спроститься. Малюйте і кресліть. Щоб запам’ятати інформацію, малюйте, кресліть схеми, використовуйте символи. Це розвиває образне мислення і допомагає знаходити правильні асоціації, а отже, і краще запам’ятовувати. Регулярно тренуйтеся. Будьте готові: ваш мозок не відразу звикне до нового режиму роботи. Але якщо ви візьмете в звичку виділяти на тренування пам’яті всього за 15 хвилин в день, то вже через пару-трійку тижнів помітите перші результати.

Номер слайду 25

Місто Уваги

Номер слайду 26

Знайдіть 10 відмінностей

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Знайдіть всіх тигрів

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Що ви бачите на картинці?

Номер слайду 31

Скільки чорних крапок ви бачите?

Номер слайду 32

Номер слайду 33

місто Фантазія та плато Уява

Номер слайду 34

Номер слайду 35

масив Характер

Номер слайду 36

село Темпераментів

Номер слайду 37

Меланхолік. Люди з таким типом нервової системи характеризуються боязкістю, замкненістю, надмірною чутливістю, схильні перебільшувати труднощі. Йому властива стриманість, приглушеність моторики та мовлення. Утім вони мають тонку душевну організацію, часто виражають себе у мистецтві.

Номер слайду 38

Холерик. Для холерика властиві високий рівень нервово-психічної активності та енергії дій, різкість і поривчастість рухів, сильна імпульсивність та яскравість емоційних переживань . Людину холеричного темпераменту можна охарактеризувати як швидку, поривчасту, здатну віддаватися справі з пристрасністю, але неврівноважену, схильну до бурхливих емоційних спалахів і різких змін настрою. Люди цього темпераменту здатні долати значні труднощі, але погано стримують себе, легко «вибухають».

Номер слайду 39

Сангвінік. Сангвініка характеризує «активний» тип темпераменту. У них сильна, врівноважена, рухлива нервова система. Вони добре справляються з психічними і емоційними навантаженнями, при цьому врівноважені в своїх почуттях і діях. Сангвінік безтурботний, легковажний, живий, активний, комунікабельний, говіркий, швидкий, чуйний, доброзичливий і інше. Часто сангвінік поєднує в собі якості холерика та флегматика.

Номер слайду 40

Флегматик. Спокійний і незворушний, його впевненість ґрунтується на знаннях і розрахунку. Говорить переважно про справу, не любить пустих слів. Ніяка невдача не здатна вивести його із себе. Для нього це цілком ординарні життєві неприємності. Врівноважений, його важко образити або вивести із себе. Уміє чекати. Мова його спокійна, без емоцій. До нових обставин пристосовується повільно. Часто довго вагається, приймаючи рішення. Проте, на відміну від меланхоліка, обходиться без сторонньої допомоги.

Номер слайду 41

Що було найцікавіше? Про що хотіли б дізнатися більше?

Номер слайду 42

zip
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку