Навчальна мета: закріпити раніше засвоєний матеріал, набуття теоретичних знань з документації господарських операцій
Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, аналітичне мислення. Розвивати пізнавальну самостійність, вміння узагальнювати і аналізувати.
Виховна мета: виховувати старанність, уважність, тактовність, охайність, осмислене ставлення до роботи, що виконується. Вміння робити самоаналіз, моніторинг своєї діяльності: «Чи лінувався? Чи не зрозумів? Чому саме не досяг успіху?». Вміння знаходити свою власну причину невдачі — і подолати її. Тільки так можна зробити новий виток у своєму розвитку.
Навчальна мета: закріпити раніше засвоєний матеріал, набуття теоретичних знань з документації господарських операцій Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, аналітичне мислення. Розвивати пізнавальну самостійність, вміння узагальнювати і аналізувати. Виховна мета: виховувати старанність, уважність, тактовність, охайність, осмислене ставлення до роботи, що виконується. Вміння робити самоаналіз, моніторинг своєї діяльності: «Чи лінувався? Чи не зрозумів? Чому саме не досяг успіху?». Вміння знаходити свою власну причину невдачі — і подолати її. Тільки так можна зробити новий виток у своєму розвитку. Методична мета: активізація самостійної роботи студентів на занятті.
Активні рахунки Пасивні рахунки Основні засоби, субрахунок «Будинки» Знос основних засобів, субрахунок «Будинки» Матеріали, субрахунок «Сировина і матеріали» Короткострокові кредити банку Виробництво Нерозподілений прибуток Готова продукція Статутний капітал Товари Розрахунки з постачальниками і підрядчиками Каса Розрахунки по оплаті праці Розрахунковий рахунок Розрахунки з бюджетом Матеріали, субрахунок «Паливо» Результат роботи студентів:
ЗНАЧЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ : БУХГАЛТЕРСЬКІ ДОКУМЕНТИ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДЛЯ ПЕРЕДАЧІ РОЗПОРЯДЖЕНЬ ВІД РОЗПОРЯДНИКА ВИКОНАВЦЮ, ТОБТО ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ГОСПОДАРСЬКИМИ ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ; ЗА ДОПОМОГОЮ ДОКУМЕНТІВ КОНТРОЛЮЮТЬСЯ ПРАВИЛЬНІСТЬ ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ, НАЯВНІСТЬ ТА СТАН ЗБЕРІГАННЯ МАТЕРІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ, ЇХ РУХ; НА ОСНОВІ ДОКУМЕНТІВ ВЕДЕТЬСЯ ПОТОЧНИЙ АНАЛІЗ ВИКОНУВАНОЇ ЧИ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ, ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ, АУДИТ І ДОКУМЕНТАЛЬНІ РЕВІЗІЇ; ДОКУМЕНТИ МАЮТЬ ПРАВОВЕ (ЮРИДИЧНЕ) ЗНАЧЕННЯ ЯК ПИСЬМОВИЙ ДОКАЗ ЗДІЙСНЕННЯ ГОСПОДАРСЬКИХ ОПЕРАЦІЙ, А ТОМУ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ СУДОВИМИ ОРГАНАМИ ПРИ РОЗГЛЯДІ ГОСПОДАРСЬКИХ ПОЗОВІВ. СУДОВІ ОРГАНИ ВИЗНАЮТЬ ЗА ДОКУМЕНТОМ ДОКАЗОВУ, ЮРИДИЧНУ СИЛУ В ТОМУ РАЗІ, ЯКЩО ЇХ СКЛАДЕНО СВОЄЧАСНО І НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ ОФОРМЛЕНО.
Вимоги, які пред’являються до первинної документації. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. Усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою. Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади.
Щоб бути доказовим і мати юридичну силу, документ має містити обов'язкові реквізити. НАЗВА ПІДПРИЄМСТВА; НАЗВА ДОКУМЕНТА, ЙОГО НОМЕР, КОД ФОРМИ; ДАТА СКЛАДАННЯ ДОКУМЕНТА (ЧИСЛО, МІСЯЦЬ, РІК); ЗМІСТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ОПЕРАЦІЇ ТА ЇЇ ВИМІРНИКИ; ПІДПИСИ ПОСАДОВИХ ОСІБ, ВІДПОВІДАЛЬНИХ ЗА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЇ І ПРАВИЛЬНІСТЬ ЇЇ ОФОРМЛЕННЯ. Реквізити документів. Вимоги до змісту і оформлення документів
До оформлення первинних бухгалтерських документів ставлять такі вимоги: первинні документи мають бути складені в момент здійснення операції, а якщо це неможливо, безпосередньо після її закінчення; документи складають на бланках типових форм, затверджених Держкомстатом України, або на бланках спеціалізованих форм, затверджених відповідними міністерствами і відомствами, а також виготовлених самостійно, які мають містити обов'язкові реквізити типових або спеціалізованих форм; у разі складання та зберігання первинних документів на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їхніх повноважень, передбачених законами; Реквізити документів. Вимоги до змісту і оформлення документів
записи в первинних документах роблять у темному кольорі чорнилом, кульковою ручкою, друкарськими засобами чи принтером, що забезпечує зберігання цих записів протягом встановленого терміну зберігання документа; вільні рядки в первинних документах прокреслюють; у грошових документах суми проставляють цифрами і прописом, перше слово суми записують скраю і з великої літери. Реквізити документів. Вимоги до змісту і оформлення документів
Порядок перевірки і опрацювання документів СПОСОБИ ПЕРЕВІРКИ ДОКУМЕНТІВ ПО СУТІ – ЦЯ ПЕРЕВІРКА ПОЛЯГАЄ У ВСТАНОВЛЕННІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДОЦІЛЬНОСТІ І ЗАКОННОСТІ ОПЕРАЦІЇ, ОФОРМЛЕНОЇ ДОКУМЕНТОМ, ДОТРИМАННЯ УСТАНОВЧИХ ДОКУМЕНТІВ, КОШТОРИСУ, НОРМ, РОЗЦІНОК, ЛІМІТІВ. ФОРМАЛЬНА – ЦЕ ПЕРЕВІРКА ПРИ ЯКІЙ ВСТАНОВЛЮЮТЬ ПОВНОТУ І ПРАВИЛЬНІСТЬ ЗАПОВНЕННЯ ВСІХ РЕКВІЗИТІВ ДОКУМЕНТІВ, ДОСТОВІРНІСТЬ ПІДПИСІВ ПОСАДОВИХ ОСІБ. АРИФМЕТИЧНА – ЦЕ ПЕРЕВІРКА ПРИ ЯКІЙ ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ ВСІ АРИФМЕТИЧНІ ПІДРАХУНКИ, ЩО МІСТЯТЬСЯ У ДОКУМЕНТІ.
Документообіг та його організація Назва документа Створення та оформлення документа Перевірка документа Обробка документа Передача на зберігання в архів Вик. ТВ Вик. Термін вик. Вик. Термін вик. Вик. Термін вик. Вимога-накладна Завідувач складу Понеділок Середа Бухгалтер цеху День надходження документа Бухгалтер матеріального сектору бухгалтерії Протягом трьох днів з дня приймання Заступник головного бухгалтера Протягом десяти днів після складання річного звіту Графік документообороту
Організація зберігання документів ПЕРВИННІ ДОКУМЕНТИ, ЩО ПРОЙШЛИ ОПРАЦЮВАННЯ, БУХГАЛТЕРСЬКІ ЗВІТИ І БАЛАНСИ ПОВИННІ ЗБЕРІГАТИСЯ В ГОСПОДАРСТВІ ПРОТЯГОМ ВСТАНОВЛЕНИХ ЗАКОНОМ ТЕРМІНІВ, ТОМУ ЩО З ЧАСОМ МОЖЕ ВИНИКНУТИ НЕОБХІДНІСТЬ ПЕРЕВІРКИ ГОСПОДАРСЬКИХ ОПЕРАЦІЙ, ПРАВИЛЬНОСТІ ОБЛІКУ. ЗА ДАНИМИ ДОКУМЕНТІВ МОЖУТЬ ВИДАВАТИ ДОВІДКИ ОКРЕМИМ ОСОБАМ. ДЛЯ ЦЬОГО В КОЖНОМУ ГОСПОДАРСТВІ СТВОРЮЮТЬ АРХІВИ.
Організація зберігання документів ПОТОЧНИЙ АРХІВ організовується безпосередньо в бухгалтерії для зберігання документів звітного року, оскільки облікові працівники вимушені часто звертатися до нього для одержання різних довідок. Для поточного архіву відводяться спеціальні шафи, які знаходяться в бухгалтерії, ключі від яких знаходяться в особи, яка відповідає за зберігання архіву.
За порядком складання Первинні видатковий касовий ордер; прибутковий касовий ордер; платіжне доручення наказ про прийняття на роботу; накладна Зведені платіжна відомість; касовий звіт. За місцем складання Внутрішні наказ про прийняття на роботу; накладна; платіжна відомість; платіжне доручення; видатковий касовий ордер; прибутковий касовий ордер; касовий звіт. Зовнішні За призначенням Розпорядчі наказ про прийняття на роботу; платіжне доручення; Виконавчі накладна; платіжна відомість; видатковий касовий ордер; прибутковий касовий ордер; касовий звіт. Бухгалтерське оформлення Комбіновані видатковий касовий ордер;
д о к у н т о о б о р о г е в п и с м е с б л а н к т л а р д о р т к о и р у в н я м у т а к е л о н т е с а н ц н п ь ф о к в і а м к у т о н а л ш і в а п з е д о м н г ш к щ з ф ч с м и т о г е н т н а ц н р о з е т к а р х у ц п з і а н і ц м и п в д і я л к ю я т к з л д о к у б в і ж р к в и а к п м ф я м и т ц а і о ц д с а п у р т е н т а б г р у п о т а к с л г д ц в т н а в у л е ь б у ю к й в и а н я о ш д о к у в а н н я а р х р е к