ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичої діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів;
удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв'язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ;
закріплювати знання вивчених букв, їх написання; вправляти у списуванні з друкованого тексту, удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки.
розвивати зв'язне мовлення , навички словотворення, фонематичні процеси, фонетичний аналіз, збагачувати словниковий запас;
розвивати зорову та слухову увагу, пам'ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки.
розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати.
збагачувати емоційний досвід учнів.
виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.
Інтегрований урок (я досліджую світ, математика, українська мова, ) у 1 класі.
Тема: А вода – це справжнє диво! Якою буває вода.
Мета:ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичої діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів;
удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ;
закріплювати знання вивчених букв, їх написання; вправляти у списуванні з друкованого тексту, удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки.
розвивати зв’язне мовлення , навички словотворення, фонематичні процеси, фонетичний аналіз, збагачувати словниковий запас;
розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки.
розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати.
збагачувати емоційний досвід учнів.
виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.
Матеріали для уроку:
запис «Пісні Капітошки», мультфільм «Капітошка»,
презентація з матеріалами до уроку, зображення Капітошки, аркуші з завданнями, зображення краплинок з властивостями води, мікрофон, пластикові склянки, вода .
Хід уроку:
І. Підготовча частина.
1.Організаційний момент:
Продзвенів дзвінок, малята.
Біля парти треба стати.
Про розваги забуваєм
І урок розпочинаєм.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і радісно працювати!
По дзвінку ми всі старались:
До уроку готувались.
Зошит, книжку і пенал –
Наш учнівський арсенал.
У всіх народів є слова вітання
Вони любов і повагу несуть.
При зустрічі хороші побажання
Бажати потрібно усім!
Добрий день , сонечко ясне!
Добрий день, люди прекрасні!
Добрий день, ліс і долини!
Добрий день, рідна Україна!
Відгадати загадку:
Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває,
Бува, як скло, крихка й тверда,
Це звичайнісінька…. (вода)
І темою нашого уроку буде « А вода – це справжнє диво! Якою буває вода». Запис на дошці
2. Вправа «Очікування»:
Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?
Продовжіть речення:
Я хочу, щоб урок був…
На цьому уроці я хочу….
ІІ. Основна частина.
1.Звучить уривок «Пісні Капітошки».
-Діти, чия це пісенька? Звідки ви його знаєте?
На дошці – зображення Капітошки.
-Який Капітошка? ( веселий, радісний, смішний, любить гратися , пустувати, має багато друзів….)
Так ,Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.
2.Робота з геометричним матеріалом.
-Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається? Які вони?
(з кругів, великі і малі, голубі , жовті, розові)
3.Робота в зошитах.
-Порахуйте, кількість кругів голубого кольоруі запишіть в зошити 5 , пропускаючи одну клітинку вправо порахуйте і запишіть жовтого кольору 3.
-Чого менше? -Чого більше ? .Поставте між числами відповідний знак (< > =) 5>3
Порахуйте запишіть кількість кругів розового кольору 2 і жовтого 3. Чого більше, менше,а разом?5 як дізналися?+ Як ми можемо дізнатися про це? (порахувати фігури) .Як можна це зробити за допомогою приклада ?( треба до кількості ж кругів 3 додати кількісь г –2 кругів і отримаємо =5). Запишіть цей приклад у зошити і розв’яжіть його.3+2=5
Візьміть до голубих кругів 5 додайте ж і р. скільки їх буде разом?10 як ми запишемо 5+5=10
Число 10 яким компонентом виступає ? (сумою) . Назвіть другий доданок, перший доданок… Яке число отримали в результаті? (10) .Отже, всього 10 фігур або всього 10 кругів. Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.10. рахування до 10 всім класом.
4. Робота біля дошки та в зошитах .
-Діти, а звідки взявся Капітошка? ( з хмаринки).
Розставте по зростанню хмаринки від найбільшого до найменшого 10 до 1 .
А ким він є, спробуємо зараз з ‘ясувати, виконавши таке завдання:
-Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.
СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.
Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці.
Усі інші записують букви в зошит.
-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.
-Отже, ким є Капітошка? ( краплиною).Як лагідно можна назвати краплину?
(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).
Кожному з вас на парту впаде краплинка і вашим завданням буде повернути краплинку до своєї хмаринки.
Гра з хмаринкою і краплинкою.
5. Фізкультхвилинка.
-Діти , у Капітошки є багато друзів і сьогодні деякі з них завітали до нас. Подивіться , хто це? (ЖИРАФА, ЗЕБРА , ЛЕВ, СЛОН, ТИГР) .Що це за тварини? Розкажете?….
У жирафи плямки , плямочки ось тут,
У жирафи плямки , плямочки ось тут.
На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,
є на носах, на животі, колінах і ступнях.
А у зебри смужки смужечки ось тут,
А у зебри смужки смужечки ось тут.
На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,
є на носах, на животі, колінах і ступнях.
А у тигра смужки смужечки ось тут,
А у тигра смужки смужечки ось тут.
На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,
є на носах, на животі, колінах і ступнях.
6. Бесіда про воду.
-Отже, Капітошка краплинка це вода.
– До якої природи належить вода – живої чи неживої? (до неживої)
– А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!
7. Проведення дослідів.
Розгляньте воду у склянці. Якого вона кольору? (безбарвна, без кольору).
– Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)
Артемчику, вийди, будь ласка, до дошки. Потримай руки над відерцем, а я наллю тобі водичку в руки. Можеш покласти її в кишеню? Чому? (вона рідка, тече).
– То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода текуча.)
А тепер я переливаю водичку у склянки, що є у вас на партах. Одна склянка – широка, друга – вузенька. Скажіть, яку форму має вода? (вода займає форму посудини, у яку налита).
– То має вода певну форму? (вода без форми)
– Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, текуча, без форми.
А тепер погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку)
– Що ви можете сказати про воду, яка вона? (вода прозора).
Спробуйте свою водичку. Яка вона на смак: солодка? Гірка? Кисла? Солона? Що ви можете сказати, має вода смак? (вода без смаку)
– Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, текуча, без форми, прозора, без запаху, без смаку.
8. Про воду у природі.
– Діти, а де ми можемо побачити воду у природі? (у річці, у озері, у морі…).
-Як називається річка найбільша річка України? (Дніпро).
На дошці надруковане слово «ДНІПРО».
-Запишіть назву річки друкованим шрифтом . З якої букви напишемо це слово? ( з великої). Відео про річку Дніпро.
-У якому вигляді іще в природі ми можемо побачити воду. (У вигляді дощу, роси , граду, снігу, льоду, пари..).
9. Значення води.
А яке має значення вода має в природі і кому потрібна?
Без води не можуть жити
Люди ні одної днини.
І водичку люблять пити
Всі рослини і тварини.
Без води не може мама
Готувати вам обід.
Без води не можна також
Личко вимити як слід.
Без води не можуть жити
Риби в морі, звірі в лісі,
Без води не можуть жити
І горобчики у стрісі.
Без води життя немає,
Переконані ми в тім.
І тому водичку, діти,
Берегти потрібно всім.
-Отже, яке значення має вода?
10. Редагування речення.
Прочитайте речення :
Воду треба берегти! На білій дошці вчипити
Нижче вчитель записує це речення крукованим шрифтом , при цьому неправильно пише деякі букви.
Воту дреба перегті! Або…чи згідні ви з цим реченням?
-Діти , перевірте чи правильно я записала це речення?
Запишіть його правильно.
ІІІ. Заключна частина.
1. Підсумки .Вправа « Мікрофон»:
-Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
-Яким був урок?
Продовжіть речення:
Урок був ……
На цьому уроці я ….
2. Оцініть свою роботу на уроці і свої враженя за допомогою смайлика.
Пригощання цукерками крапельками на уроці дітей і вчителів.
1