23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Відкритий конспект уроку

Про матеріал
Відкритий конспект уроку з модуля волейбол для 6 класу Вчителя фізичної культури Климка Назарія Петровича
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку
з волейболу (2 рік навчання)
для учнів 6-х класів

 

Учитель фізичної культури: Климко Назарій Петрович
Дата проведення:11.12.2019р.

 

1. Організаційний момент 

Шикування, привітання. Завдання та зміст заняття. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.

2. Мотивація 

Позитивний вплив волейбольних вправ на здоров'я і фізичний розвиток молоді.

3. Ознайомлення з темою і метою заняття
1.ЗФП (загальна фізична підготовка) та СФП (спеціальна фізична підготовка):
2. Розучити комплекс вправ для розминки без м’яча у волейболі;
3.1 Тактико-технічна підготовка:
Навчальна:

1. Бесіда: «Спортивна гра «Волейбол». Історія виникнення гри у волейбол».  (Презентація 1)
2. Навчити техніці виконання передачі м’яча двома руками зверху (над собою на місці.)
3. Навчити техніці виконання прийому м’яча знизу (над собою на місці.)
4. Виховувати колективізм, активність, працелюбство

5. Сприяти розвитку стрибучості.
Розвивальна:  розвивати фізичні якості – силу, швидкісно-силові якості , психологічні якості – увагу, спостережливість, пам'ять;

Виховна:  виховувати прагнення до перемоги, уміння діяти в групі, колективі. Підвищувати інтерес учнів до уроків фізичної культури. Заохочувати до занять у спортивних секціях.

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Метод проведення: індивідуальний, груповий, поточний, фронтальний.
Місце проведення: спортзал.

Час проведення: 45 хв.
Обладнання i інвентар: секундомір, волейбольна сітка, волейбольні м’ячі (15 шт.), свисток, лава,корзина для м’ячів, ІКТ.

 

 

4. Активізація опорних знань 

Техніка безпеки, якої дотримуються школярі  під час виконання волейбольних вправ.

5. Практичне заняття

 

 

 

 

5.1. Підготовчій частина (10хв)

Гра під назвою «волейбол»

У 1895 році Вільям Морган, керівник філії Асоціації молодих християн у Ходіоке (штат Массачусетс), винайшов гру, яку назвав французьким словом «mintonette». Придумав він її на радість місцевим бізнесменам, які хоча і любили спорт, але вважали той же баскетбол, набиравший тоді силу, занадто трудомістким розвагою. Нова гра швидко завоювала популярність: вона не вимагала особливої ​​вправності і фізичної підготовки. Спочатку в неї грали гумовою камерою від баскетбольного м'яча, а число гравців не обмежувалося. У 1896 році гру перейменували.

Волейбол (англ. volleyball від volley - (volley «літаючий»,  і ball - «м'яч») - вид спорту, командна спортивна гра, в процесі, якої дві команди змагаються на спеціальному майданчику , розділеною сіткою, прагнучи направити м'яч на сторону суперника так, щоб він приземлився на майданчику супротивника (добити до підлоги), або гравець  команди, що захищається, допустив помилку. При цьому для організації атаки гравцям однієї команди вирішується не більше трьох торкань м'яча підряд.

Волейбол - неконтактний, комбінаційний вид спорту, де кожен гравець має строгу спеціалізацію на майданчику. Найважливішими якостями для  гравців  у  волейбол є стрибучість для можливості високо піднятися над сіткою, реакція, координація, фізична сила для ефективного твору атакуючих ударів.

           Залишившись популярною розвагою, волейбол разом з тим перетворився у великий спорт, що вимагає високої фізичної підготовки. Більш того, в 1964 році змагання з волейболу включили в програму Олімпійських ігор в Токіо, що сприяло подальшому зростанню його популярності. Зараз у світі налічується 210 федерацій цього спорту. У чому ж популярність волейболу? Назвемо такі причини:

Основні правила гри сформувалися в 1915-25 рр.. У країнах Америки, Африки, Європи практикувався волейбол з шістьма гравцями на майданчику, в Азії - з дев'ятьма або дванадцятьма гравцями на майданчику 11х22 м без зміни позицій гравцями під час матчу.

У 1922 році проведені перші загальнонаціональні змагання - в ​​Брукліні відбувся чемпіонат YMCA за участю 23 чоловічих команд. У тому ж році була утворена федерація баскетболу і волейболу Чехословакії - перша в світі спортивна організація з волейболу. Була утворена комісія, до якої увійшли 13 країн Європи, 5 країн Америки і 4 країни Азії. Членами цієї комісії як основні були прийняті американські правила з незначними змінами: виміри проводилися в метричних пропорціях, м'яча можна було торкатися всім тілом вище пояса, після торкання м'яча на блоці гравцеві було заборонено повторне торкання підряд, висота сітки для жінок - 224 см, зона подачі була строго обмежена.

У 1949 році в Празі відбувся перший чемпіонат світу серед чоловічих команд. У 1951 році на конгресі в Марселі FIVB затвердила офіційні міжнародні правила, а в її складі були утворені арбітражна комісія і комісія з розробки та вдосконалення правил гри.

2. 1980-і роки. Нові правила

У 1984 році Поля Або змінив на посту президента FIVB доктор Рубен Акоста, адвокат з Мексики. За ініціативою Рубена Акости проведені численні зміни в правилах гри, спрямовані на підвищення видовищності змагань. Напередодні Олімпійських ігор-1988 в Сеулі відбувся 21-й конгрес FIVB, на якому були прийняті зміни в регламенті вирішальної п'ятої партії: тепер вона повинна гратися за системою «раллі-пойнт» («розіграш-очко»). З 1998 року така система підрахунку очок поширюється на весь матч, в тому ж році з'явилося амплуа ліберо.

На початку 1980-х з'явилася подача в стрибку і майже перестала застосовуватися бічна подача, збільшилася частота нападаючих ударів із задньої лінії, відбулися зміни у способах прийому м'яча - перш непопулярний прийом знизу став панівним, а прийом зверху з падінням майже зник. Звузилися ігрові функції волейболістів: наприклад, якщо раніше в прийомі були задіяні всі шість гравців, то з 1980-х років виконання цього елемента стало обов'язком двох доігровщіков.

Гра стала більш силовий і швидкою. Волейбол збільшив вимоги до зростання й атлетичної підготовки спортсменів. Якщо в 1970-і роки в команді могло не бути взагалі жодного гравця зростом вище 2-х метрів, то з 1990-х років все змінилося. У командах високого класу нижче 195-200 см зазвичай тільки сполучний і ліберо.

З 1990 року стала розігруватися Світова ліга з волейболу, щорічний цикл змагань, покликаний збільшити популярність цього виду спорту в усьому світі. З 1993 проводиться аналогічне змагання у жінок - Гран-прі.

3. Сучасний стан

З 2006 року FIVB об'єднує 220 національних федерацій волейболу, волейбол є одним з найпопулярніших видів спорту на Землі. У серпні 2008 року новим президентом FIVB був обраний китаєць Вей Цзічжун.

Найбільш розвинений волейбол, як вид спорту, в таких країнах як Росія, Бразилія, Китай, Італія, США, Японія, Польща. Чинним чемпіоном світу серед чоловіків є  збірна  Бразилії (2006), серед жінок - збірна Росії (2006).

8 листопада 2009 діючий переможець європейської  волейбольної Ліги чемпіонів італійський "Трентіно" завоював ще один трофей, ставши чемпіоном світу серед клубів.

            Потрібно підготувати організм до майбутньої основної діяльності, підвищити загальну і спеціальну підготовку. Виконується шикування, вітання, повідомлення задач заняття. Стройові вправи на місці - повороти, перебудови. Ходьба в русі: на носках, на п'ятах, на зовнішній частині стопи, перекатом з п'ятки на носок. Біг з високим підніманням стегна та закиданням гомілки. Біг приставним кроком та схресним кроком, випади вперед в сторони, Вистрибуванням на кожен крок, Стрибки на праві,ліві та двох ногах, Стрибки в сторону, в довжині та вверх,Ходьба в пів присяді та в повному присяді, Прискорення Під час ходьби спину тримати рівно, положення рук змінювати за командою. Далі виконується комплекс вправ, з набивним м’ячем, для розвитку швидкісно-силових якостей та вправи на драбинці.

             Вправи для розвитку сили м’язів  рук і ніг. Темп середній. ЧСС 100 - 120 ударів/хв.  Велика увага приділяється вправам кистей, плечових суглобах та на розтягування м'язів ніг: нахилам, випадам і так далі.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

Підготовча частина ( 16хв. )

1.Організований перехід до місць занять

30 сек.

Дистанція до 0,5 м. До місця шикування йти в колону по одному стройовим кроком.

2. Шикування в одну шеренгу, привітання. Здача рапорту.

Техніка безпеки.

Інформація з теорії предмета

Вчитель: Сьогодні ми ще раз повторимо правила гри у волейбол.

Бліцтурнір:

Яка стандартна площадка у волейболі?

Яка вага м’яча?

Хто такий гравець ліберо?

Скільки дозволяється командних торкань з м’ячем?

Висота волейбольної сітки?

3 хв.

На місці шикування розташуватися в одну шеренгу. Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів. Усна перевірка домашнього завдання (розвиток фізичних якостей волейболіста).

 

 

 

3. Повідомлення завдань уроку

15 сек.

Завдання на урок повідомити, пояснити.

 

 

 

4. Вимірювання ЧСС за 15 секунд

15 сек.

В стані значних фізичних навантажень – 160-170 ударів за хв. 10-12 років мінімальний 60, середній 80, максимальний 100 ударів за хвилинуПравильне вимірювання ЧСС

Норма – 15-25 ударів за 15 с.

5.Організуючі  вправи: Повороти на місці

- право-руч!

- ліво-руч!

- кругом!

6. Перешикування в три  колони

7. Повільний біг

8. Ходьба 

 2хв сек.

 

 

4кола

1кола

Повороти на місці виконувати чітко й одночасно   

 

Чітке виконання команд, правильна постава

Дистанція два кроки

 

 

 

 

 

8. Різновиди ходьби:

 

на носках, руки вгору;

на п’ятках, руки на пояс;

на зовнішньому боці стопи, руки в сторони;

Перекатом з п'ятки на носок.

Біг з високим підніманням стегна та закиданням гомілки.

Біг приставним кроком та схресним кроком,

випади вперед в сторони, Вистрибуванням на кожен крок, Стрибки на праві,ліві та двох ногах, Стрибки в сторону, в довжині та вверх,

Ходьба в пів присяді та в повному присяді,

Прискорення

30 сек.

1 круг

 

Фронтальний метод.

 

Інтервал 2-3 кроки.

 

 

В колону по одному дистанція 1,5-2 м.

 

 

Слідкувати за поставою.

 

Одночасно розминати кисті рук з м’ячами

 

За сигналом учителя учні починають виконувати вправу.

 

Темп повільний, дихання не затримувати

 

Тримати спину рівно

8. Вправи на відновлення дихання

30 сек.

Руки вгору – вдих, руки вниз – видих

 

 

 

 

 

 

5.2 Основна частина  (30хв)

Передача м’яча зверху двома руками

Опис техніки виконання

Руки зігнуті в ліктьових суглобах, кисті перед обличчям, пальці розведені й спрямовані вгору, лікті спрямовані вперед-в сторони, ноги зігнуті в колінах і розставлені, одна нога спереду, тулуб трохи нахилений вперед.


У момент передачі м'яча ноги й руки випрямляють, пальцями торкаються м'яча, зм'ягшують поступовий рух, кисті в по­ложенні тильного згинання, вони міцно охоплю­ють м'яч ззаду-знизу, утворюючи своєрідну «воронку» .


Основне навантаження при передачі падає на вказівні й середні пальці, решта пальців виконують допоміжну функцію. Передача виконується за рахунок розгинання ніг, тулуба і рук, при цьому м'ячу надається поступальний рух вгору-вперед. У заключній фазі передачі повністю розгинають ноги, тулуб і руки, а кистями супроводжують м'яч.

http://2.bp.blogspot.com/-BpR3zPa3zYQ/UMOa0c2CkKI/AAAAAAAAAKI/SpurXtEyvj0/s1600/Picture8.jpg

 

http://4.bp.blogspot.com/-Q6I7-TQLV7Y/UMObVtjvvoI/AAAAAAAAAKY/ak4CaNqKCYM/s320/Picture10.jpg

 

Вправи для засвоєння техніки:

Вправа №1

Підкидаємо м'яч над собою і передача вперед - назад партнеру (те ж в стрибку). (1,5 хв)

Вправа №2

Передача від гравця до гравця з проміжним торканням підлоги (мал. 30) (1,5 хв)

Вправа№3

Передача від гравця до гравця - один пас над собою, передача партнеру (тол ж в стрибку)
(1,5 хв)

http://2.bp.blogspot.com/-EkMKtvRCoGY/UMOmDfQvFBI/AAAAAAAAANU/migu_fVJxuU/s320/Picture32.jpg

Методика та послідовність навчання

Підвідні вправи:

1.Імітація положення кистей на м’ячі;(до 10р.)
2 Підняти м’яч з підлоги зберігаючи положення кистей на м’ячі; (10 р.)
3. Імітація верхньої передачі м’яча на місці;(10 р.)
4. Імітація верхньої передачі м’яча в русі;
(10 р.)
5. Виконати низький дриблінг м’яча об підлогу (10-20 см) двома руками стоячи на місці; (до 50 р.)

            Положення кистей і контакт з м'ячем

http://2.bp.blogspot.com/-NXNFXTxd_G0/UMOcnnNcYBI/AAAAAAAAALA/5jT3odLd9dw/s1600/Picture15.jpg http://3.bp.blogspot.com/-3nbLDPutTZ8/UMOcbVAsRVI/AAAAAAAAAK4/bOITviFOUrQ/s1600/Picture14.jpg

                            Вправи для засвоєння техніки:
1)Імітація передачі зверху. (до 10 р)
2)Передачі підвішеного м'яча. (до 10 р.)
3)Передача над собою після власного підкидання м'яча. (до 20 р.)

http://2.bp.blogspot.com/-jxfMJ05AdB4/UMOfUuDuM6I/AAAAAAAAALg/qXHZ6JTGltI/s1600/Picture19.jpg
4)Передача з зміною висоти та вихідного положення. (до 20 р.)
5)Біля стіни: передача з зміною висоти, відстані.
(2 хв)

http://3.bp.blogspot.com/-WovghFBt9qw/UMOg_lobzII/AAAAAAAAAMg/S8SeBm8QqKg/s320/Picture27.jpg
6)Біля стіни: одна передача над собою,інша в «ціль». (1 хв)
7)Передача м'яча в стіну після відскоку від підлоги;
(1 хв)

http://1.bp.blogspot.com/-2A79wZCkTCM/UMOhdQUEQLI/AAAAAAAAAMw/7OhPXluDcEI/s320/Picture29.jpg
8)Передача м’яча з рухом вперед всторони. (1 хв)
9)Передача м'яча звичайна. (1 хв)
10)Передача м'яча за трьома траєкторіями –
      низькою, середньою, високою; (1,5 хв)
11)Передачі: (3 хв)
       - вздовж сітки;
       - через сітку;
       - зі зміною відстані та напрямку;
       - за зоровим сигналом;
       - в трійках – “трикутником”.

Можливі помилки:

- Неточний вихід під м'яч (м'яч не перед особою);

- Великі пальці напрямок вперед;

- Лікті занадто широко розведені або навпаки;

- Кисті рук не утворюють овалу;

- Кисті рук зустрічають м'яч майже при випрямлених руках у ліктьових суглобах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передача м'яча знизу двома руками

 

Опис техніки виконання

В.п. – середня стійка ноги нарізно, ноги зігнуті  в колінах, ступні паралельні, руки випрямлені, передпліччя наближені один до одного, тулуб нахилено вперед, передпліччя знаходяться на одному рівні, кисті з’єднанні; Передача виконується за рахунок випрямлення ніг, тулуба і рук вперед-вгору назустріч м'ячу

Вправи для засвоєння техніки:

Вправа №1 (3 хв)

Клас стоїть обличчям до сітки, перший гравець Г знаходиться на позиції 2. Гравці А, Б, В стоять спиною до сітки (обличчям до класу) з м'ячами. Гравець Г отримує від гравця В передачу, віддає йому назад пас двома руками знизу і пересувається приставними кроками до гравця Б. Отримує від нього передачу, віддає йому назад, просувається до гравця А. Отримує від нього пас, віддає м'яч назад і встає в кінець своєї команди.

http://4.bp.blogspot.com/-cfaUftylWAo/UMOu11wGY6I/AAAAAAAAAOw/C25Mt0TVwOw/s320/Picture41.jpg

Відразу за гравцем Г починає вправу наступний гравець і т. д.

Вправа№2 (3хв)

Виконується в трійках. Гравець А знаходиться проти гравця Б і В, в стоять один за одним. Гравець А дає пас гравцеві й одержує від нього назад передачу. Гравець Б встає за гравцем В, а гравець В виходить на передачу від гравця А. Гравець А використовує тільки передачу двома руками зверху, гравці - Б і В тільки передачі двома руками знизу. Увага хлопців звертають на висоту передачі.

http://3.bp.blogspot.com/-R2FfaTMgX10/UMOuHoDC1oI/AAAAAAAAAOg/IV264VrmgiU/s320/Picture39.jpg

Методика та послідовність навчання

Підвідні вправи:

  •  Імітаційні вправи прийому м’яча знизу на місці; (10 р.)
  • Імітаційні вправи прийому мяча знизу після переміщення; (10 р.)
  •  Після підкидання м’яча вірно розташувати руки під м’ячем і виконати прийом знизу;
    (10 р.)
  •  Прийом знизу над собою після відскоку м’яча від підлоги; (10 р.)
  •  З точного кидка вчителя вернути м’яч нижньою передачею; (1 хв)
  •  Кидок м’яча в стіну, підставити під нього руки, направити його в стіну, піймати м’яч. (1 хв)
  • Двократне та багатократне виконання нижньої передачі:
  • Над собою; (1 хв)
  • В стінку. (1 хв)
  • Виконання нижньої передачі в парах:
  • Один гравець накидає інший виконує прийом знизу; (1 хв)
  • Один гравець кидає мяч об підлогу інший нижньою передачею повертає йому назад; ( 1 хв)
  • Прийом мяча знизу в парах. (1 хв)

Можливі помилки:

- Неточний вихід під м'яч (м'яч не перед особою);

- Лікті занадто широко розведені;

- Кисті рук пальців схрещені;

- Руки зустрічають м'яч при не випрямлених руках у ліктьових суглобах.

 

 

Вправи для засвоєння техніки:

розвитку сили м 'язів ніг

Стрибок ― це природний спосіб долання перешкод, який характеризується максимальним короткочасним нервово - м’язовим зусиллям. Стрибкові вправи сприяють зміцненню м’язів ніг, розвивають такі здібності організму, як сила, швидкість, гнучкість.

 

1. Присідання на одній і на двох ногах. ( 5 р. на праві, 5 р.  на ліві, 10 р. на двох) 

2. Стрибки з місця в довжину. (від лицьової лінії до середньої і навпаки).

3. Стрибки зі скакалкою.(1 хв)

4. Стрибки через гімнастичну лаву. (2 підходи по 6 р.)

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

5.3. В заключній частині         

     -  Виконання комплексу вправ на рівновагу та заспокоєння організму.

      - Оцінювання навчальних досягнень

- Рефлексія

• Я дізнався….

• Я зрозумів….

• Я навчився ….

• Найбільші труднощі я відчув ….

• Я не вмів, а тепер умію ….

Визначення функціонального  стану  організму учнів після навантаження.

 

 

 

 

 

Заключна частина (5хв)

 

 

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Повільний біг.

вправи на гнучкість та відновлення дихання:

1) - в. п. о. с. ноги на ширині плеч, руки на поясі:

1- доторкнутися двома руками  до правої ноги;

2 - посередині;

3 - до лівої ноги;

4 – повернутися в о. с.

2) - в. п. о. с ноги на ширині плеч, руки на поясі:

1 – нахили вперед 3 рази

2 - нахили назад, прогнувши спину;

3. – повернутися в о.с.

3) – в. п. о. с. ноги разом, руки внизу:

1 – випад вперед на праву ногу, 8 пружинистих рухів;

2 – повернутися в о. с.;

3 – випад вперед на ліву ногу, 8 пружинистих рухів;

4 – повернутися в о. с.

4) – в. п. о. с. ноги разом, руки внизу:

1 - випад  в праву сторону, руки також в сторону, затриматись 5 секунд;

2 – повернутися в о. с.

3. – випад в ліву сторону, руки також в сторону, затриматись на 5 секунд;

4 – повернутися в о. с.

 

Виконання комплексу вправ на рівновагу та заспокоєння організму.

 

 

 

 

 Учні сідають на лави

 

 Оцінювання навчальних досягнень

Рефлексія

 

• Я дізнався….

• Я зрозумів….

• Я навчився ….

• Найбільші труднощі я відчув ….

• Я не вмів, а тепер умію ….

 

 

 

Визначити функціональний стан організму учнів після навантаження.

 

 

 

 

 

Домашнє завдання 

 

 

3 хв.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

2 рази

 

 

 

 

 

 

2 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

Зміна темпу за сигналом учителя.

 

 

Коліна під час вправи не згинаються.

 

 

 

 

Спина пряма, прогнутися як можна далі

 

 

 

 

 Під час  випаду спину тримати рівну, руки знаходяться на підлозі

 

 

 

 

 

 

Спина пряма, руки тримати рівно

    Вправу виконують всі групи навантаження.

Учні беруться за руки і утворюють коло. За вчителем виконують вправи, увагу зосереджують на виконанні вправи та ритму дихання.

 

 

Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність.

 

 

 

 

 

 

 

Вимір ЧСС, у такому ж самому положенні, як на початку уроку - сидячі на лавах,за 15 с. (Норма 15-25 ударів за 15 секунд)

Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом

 (вище 25 уд/15сек..)

Для:

• основної групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі:

хлопці – 4 Х 10 раз; дівчата – 4 Х 7 раз.

• підготовчої групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі:

хлопці – 4 Х 7 раз; дівчата – 4 Х 4 раз.

• спеціальної групи – виконання коригуючих вправ на поставу.

  

5.4 Підсумки заняття

Вчитель відзначає  дітей, які виявили найбільшу активність та старанність.

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Железняк Ю.Д. 120 уроків з волейболу – М. Фізкультура і спорт, 1965.

2. "Правила безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах" Наказ МінОН України від 1 червня  2010 року N 521

3.  Довбиш В.І., Баранець П.О., ЄрмаковС.С. Методика розвитку спритності на початковому етапі з навчання волейболу. 2009. - № 1. - З. 60-65.

4. Волейбол http://pulvinar.blogspot.com/2012/02/blog-post_4717.html

 

Додатки:

 

  1. Додаток №1  Презентація « Історія виникнення  волейболу»
  2. Додаток №2   Кросворди на спортивну тематику
  3. Відеофільм гри   провідних українських волейболістів.

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 липня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку