Відкритий урок 2 клас.
( дизайн і технології)
Тема : Тістопластика .
Виготовлення об’ємних виробів технікою тістопластика .
Практична робота: композиція «Коровай».
Мета: Розширити загальне уявлення про тістопластику та його застосування . Повторити прийоми ліплення . Навчити виготовляти композицію «Коровай». Розвивати творчі здібності і мислення на уроці трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі, розвивати творчу уяву. Виховувати національно- патріотичну свідомість, повагу до хліба, Батьківщини, традицій рідного народу.
Обладнання:
зразок виробу на вишитому рушнику;
Панно « Коровай»;
Шаблони короваїв ,які виготовили і висушили на попередньому уроці;
Фарби , пензлики;
Презентація;
Музичний супровід: пісні « Зеленеє жито, зелене», « Буде коровай»;
Мультфільм « Сонячний коровай»;
Серветки з українським орнаментом.
Хід уроку
Підготовка робочих місць.
( перед початком уроку)
Організаційний момент.
Вчитель
_ Діти , у народі говорять, що добрий гість дому - радість.
Сподіваюсь , що ви раді нашим гостям. ( звучить пісня « Зеленеє жито , зелене…»)
Учениця ( в українському вбранні).
Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя-доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.
Учень ( в українському вбранні)
Ми гостей своїх стрічаєм
Круглим, пишним короваєм.
З рушником берем таріль,
Коровай кладем і сіль.
Шанобливо хліб підносим
І, вклонившись, щиро просим:
-Любий гостю наш, приймай
І рушник, і коровай!
Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель.
Україна! Рідний край! Золота чарівна сторона.
Скільки ніжних слів придумали люди, щоб висловити свою любов до землі, де народились і живуть.
Людина має завжди пам’ятати, звідки вона родом, де її коріння, знати історію свого народу, його мову, звичаї, обряди, обереги.
Колосок і калина,
І рушник домотканий,
Хліба чорний окраєць
І розсипана сіль…
Все до болю знайоме –
Обереги домашні,
Пісня й дума народу,
Його радість і біль.
Що за хліб святковий
На рушник вмостився новий? ( Коровай)
Відповіді дітей .
- Ми розкажимо , як замісити солоне тісто і виготовити коровай.
- Ми розфарбуємо наші коровайчики.
- Ми подаруємо хороший настрій нашим гостям.
- Ми розкажимо ,як ми любимо нашу рідну Україну.
- Ми постараємося так , щоб наші короваї випромінювали щастя, яке наші гості понесуть в інші класи.
Отже, на уроці ми закінчимо нашу композицію « Коровай» із солоного тіста і розфарбуємо його, а також ми ще більше дізнаємося про коровай; Ви розвинете свої здібності і творчу уяву; Ми проникним повагою до українських звичаїв, традицій; Ми постараємося, щоб короваї вийшли гарні і найкращі композиції подаруємо нашим гостям.
Робота над темою уроку.
Учень 1. Коровай- великий, круглий хліб. Його випікають на весілля.
Учениця 2. Прикрашають коровай складними візерунками з тіста і гілочками калини – символом кохання.
Учень 3. Коровай вважався символом щастя і достатку. Його виносили на вишитому рушнику.
Учениця 4. На весіллі коровай різав хрещений батько. Він верхівку віддавав молодим, середню частину – гостям, а низ, в який часто запікають монети – музикантам.
Учень 5. Разом з шматочками короваю молоді ділилися з гостями своїм щастям. Гості у відповідь дякували подарунками.
А зараз ми пригадаємо наш попередній урок.
1 слайд – рецепт солоного тіста: 2ч. муки,2ч. мілкої солі і 1ч. води.
2 слайд – основа короваю – кулька потрібного розміру
3 слайд - виготовлення колоска.
4 слайд – виготовлення квітів
5 слайд – виготовлення калини
6 слайд – виготовлення сільнички – пташки
7 слайд – як потрібно сушити виріб
3. Правила техніки безпеки та гігієна праці.
- А зараз повторимо правила роботи із солоним тістом . Закінчіть речення:
4.Самостійна робота учнів.
Фізкультхвилинка « Буде коровай»
Ясне сонечко світило, а з хмарки водичка.
Виростала, дозрівала золота пшеничка.
Хвилька котить колосочки, вітерець гойдає
вже пшениченька-сестричка в полі достигає. 2р
Золотенькі колосочки я серпом стинаю,
і в снопи собі гарненько рівненько складаю.
Буде-буде коровай на столі у хаті
для дідуся, для бабусі для мами і тата. 2р
5. Перегляд мультфільму « Сонячний коровай».
Підсумок уроку.
Вчитель.
Хліб – символ життя. З давніх – давен він у великій пошані в народі. Недаремно у молитві до Бога « Отче наш…» люди, як великої милостині, просили не позбавляти їх хліба. Бо він не просто основа життя.
Отже, ми з упевненістю можемо сказати, що в українців є багато символів, оберегів, традицій. Бережіть, шануйте, любіть обереги, вивчайте традиції свого народу, адже ми українці – пишаймося цим.
Учень 1.
Все, що в серці мали,-
Вам подарували!
Світлу мрію й казку
Нашу пісню й ласку,
Щебет України, звичаї Вкраїни.
Учениця 2.
Тож нехай у кожного з вас буде завжди щастя,світла доля у житті!
Гості наші дорогенькі!
Добра вам бажаємо
І за добрим звичаєм
Подарунки вручаємо.
Діти дарують зроблені композиції « Короваї» гостям.