Відкритий урок. Геометрія. 7 клас.

Про матеріал
Матеріали вказаного уроку рекомендую використовувати як підсумковий урок при вивченні теми "Трикутники"
Перегляд файлу

 


Тема:

 «Прямокутний трикутник». ( Відкритий урок із застосуванням  інтерактивних               освітніх технологій  в розрізі вимог і рекомендацій НУШ. Геометрія. 7 клас.

 Автор: вчитель математики та інформатики  Дутко  Людмила  Василівна  (СЗШ№60, м. Львова)

 

Мета:

  • Узагальнити і систематизувати знання учнів про трикутники: повторити поділ трикутників на види; теорему про суму кутів трикутника; ознаки рівності трикутників;
  • Ознайомити учнів із прямокутним трикутником: сформулювати означення прямокутного трикутника;  навчити учнів відрізняти сторони прямокутного трикутника; сформулювати ознаки рівності прямокутних трикутників та довести одну із них;
  • Розвивати просторову уяву,  креслярські навички .
  • Виховувати старанне ставлення до навчання, старанність, самостійність

Наочність,  обладнання, матеріали, завдання:

  • проектор (мультиборд),  комп’ютер;
  • набір креслярського приладдя;
  • мультимедійна презентація;
  • картки настрою;
  • карти знань;
  • асоціативна картка;
  • набір завдань для кожної команди;
  • завдання для фасилітаторів;
  • бонусні трикутники.

 

  1. Організаційний момент. (учні розділені на три команди, один з учнів – фасилітатор - людина, яка забезпечує успішну групову комунікацію; вчитель – едвайзер – академічний наставник; асистент вчителя – тьютор – наставник, опікун)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності : (Слайд 1)
  • Роздаю учням картки настрою (Додаток 1), на яких вони вибирають відповідні картинки, на початку та в кінці уроку.

  • Асоціативне завдання (Додаток 2) – на екрані монітора предмети. Учні повинні їх «застосувати» до уроку. Які асоціації викликають в учнів зображені предмети? (Слайд 2)

 

  1. Актуалізація опорних знань (тьютор паралельно з відповідями учнів складає на магнітній дошці карту знань )(Слайди 4 –10)
  • Зупинка «Розминка» (мозковий штурм)(карта знань Додаток 3)
    • Як трикутники поділяються на види?
    • Які бувають трикутники за сторонами?
    • Які бувають трикутники за кутами?
    • Ознаки рівності трикутників (добери пару)(Додаток 4) (Слайди 11-15)
    • Чому дорівнює сума кутів трикутника? (Слайд 17, 18)
  1. Формулювання мети і завдань уроку
  • Зупинка «Поспіши, розв’яжи» (робота в командах)(Додаток 5) – за малюнками визначити невідомі кути трикутників. (Отримавши відповіді на завдання, учні самі формулюють тему уроку)(Слайди 19 – 27)
    • Команда 1

 

 

 

  • Команда 2

 

 

 

 

  • Команда 3

 

 

 

 

 

Що спільного є в цих трикутників?  - У всіх трикутників є спільним кут 900 – прямий кут. Отже тема уроку «Прямокутний трикутник»

 

  1. Оголошення теми уроку «Прямокутний трикутник»(Слайд 28)

 

  1. Засвоєння нових знань і навичок  тьютор паралельно складає карту знань по новому матеріалу)(Додаток 6)
  • Зупинка «Новинка» (Слайд 29 + Презентація №2 – за гіперпосиланням)
    • означення прямокутного трикутника (за малюнком, учні формулюють самостійно);
    • як називаються сторони прямокутного трикутника?
    • елементи прямокутного трикутника;
    • ознаки рівності прямокутних трикутників:
      • за гіпотенузою і катетом (доводимо на уроці);
      • за двома катетами;
      • за катетом і прилеглим гострим кутом;
      • за катетом і протилежним кутом;
      • за гіпотенузою і гострим кутом.
  1. Первинне усвідомлення нового матеріалу (Слайди 30-32)
  • Зупинка «Інтелектуальна»мікрофон»):
    • Завдання 1. за поданим малюнком назвати прямокутні трикутники(Додаток 7);

 

 

 

 

 

 

 

  • для кожного трикутника вказати катети та гіпотенузу;
  • Завдання 2. знайди градусну міру кута х на кожному рисунку
    (усні вправи):

 

 

 

 

 

а)      б)      в)    г)

  • Зупинка «Художник» (задачі на побудову)(Додаток 8)- (Слайд 33)
    • побудувати прямокутний трикутник , якщо:
      • відомі катети – 3 см і 4 см;
      • катет дорівнює 5 см, а прилеглий до нього кут – 500;
      • гіпотенуза дорівнює 5,5см, а гострий кут становить 600.
      •  
  • Зупинка «Алгоритмічна» (Слайди 35-37) (Додаток 9)
    • скласти алгоритм розв’язування задачі: доведіть: ВС = В1С1

 

 

 

 

 

 

 

  • Зупинка «Будівельна» (індивідуальна робота – задача для фасилітаторів)(Додаток 10) (Слайди 38-40)
    • прикладна задача: будівельник повинен побудувати сходи з першого поверху на другий і із другого на третій. Відомо, що висота сходового приміщення 2м 40см, а його ширина 5м. Скільки сходинок будуть мати сходи, якщо висота сходинки 14-17см, а ширина – 25 см.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку (з елементами гри)
    • Зупинка «Ігротека» (Слайд 41)
  • Завдання 1. Знайдіть «білу ворону»: на рисунку зображено 7 трикутників, один серед яких є тупокутним - «біла ворона» (Додаток 11)(Слайд 42)
  • Завдання 2. Гра «вірю – не вірю» (Слайд 43)
    • у прямокутному трикутнику всі кути прямі;
    • у прямокутному трикутнику всі кути гострі;
    • у прямокутному трикутнику дві гіпотенузи і один катет;
    • у прямокутному трикутнику один кут прямий;
    • у прямокутному трикутнику сума кутів дорівнює 90 градусів;
    • у прямокутному трикутнику проти прямого кута лежить катет.
  1. Домашнє завдання. Слайд 46)
  • Зупинка «Кінцева»

Підручник Геометрія 7, А.Г Мерзляк

№425, №436

  1.  Оцінювання (Слайд 47)
  • Зупинка «Підсумкова»
    • Під час уроку за правильні відповіді учні отримують бонусні трикутнички. Підрахувавши бонуси кожного учня, виставляю оцінки.
    • Учні здають картки настрою, по яких визначаю, як змінився настрій в учнів класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Картки настрою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Асоціативне завдання

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Карта знань «Актуалізація опорних знань»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Ознаки рівності трикутників.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Завдання №1 для команд

 

 

Додаток 7

Первинне усвідомлення нового матеріалу

Задача 1

 

Задача 2

Додаток 8

Завдання 2 для команд

 

Команда 1.

Побудувати прямокутний трикутник,  якщо відомі катети – 3см і 4 см

 

 

Команда 2

Побудувати прямокутний трикутник, якщо катет дорівнює 5 см, а прилеглий до нього кут  - 500.

 

 

Команда 3

Побудувати прямокутний трикутник гіпотенуза якого дорівнює 5,5 см, а гострий кут становить 600

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

Задача3

 

 

 

 

Додаток 10

Змагання фасилітаторів

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 11

Підсумок уроку. «Ігротека»

Завдання 1

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

 

 

 

 

Додаток 6

Карта знань «Прямокутний трикутник»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семенко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
1335
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку