Тема: «Рівнобедрений трикутник»
Ціль:познайомити з поняттям рівнобедреного та рівностороннього трикутника, навчити вирішувати завдання з цієї теми.
В результаті вивчення теми учні повинні вміти пояснити, який трикутник називається рівнобічним та рівностороннім; знати та вміти доводити теореми про властивості рівнобедреного трикутника; вміти вирішувати завдання на цю тему.
Засоби: презентація на комп'ютері, підручник, роздатковий матеріал
Хід уроку:
1.Орг.момент
2.Актуалізація знань, перевірка д\з
1) Сформулюйте І та ІІ ознаки рівності трикутників.
2) Знайдіть пари рівних трикутників і доведіть їхню рівність: слайд 1-3
3) Знайдіть невідомі кути на малюнку: слайд 4
3.Вивчення нового матеріалу (слайд 5, 7)
- Трикутник АВС - рівнобедрений: АВ = ВС. А трикутник MFL – рівнобічний: MF = FL = ML.
Т.: У рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні. – властивість
Т. : Якщо у трикутнику два кути рівні, він рівнобедрений. - ознака
Підтвердження теореми – характеристики. (слайд 6)
4.Первинне закріплення матеріалу
1) Доведіть, що трикутник АВС рівнобедрений: слайд 8 - 10
2) Тест «Рівнобедрений трикутник». (Слайд 11 - 16)
Вирішіть тест. З літер, отриманих у відповідях, складіть слово та дізнаєтеся, чим живиться комар насправді. (Нектар. Комарі – самці – це скромні та нешкідливі істоти. Харчуються нектаром квіток. Кусають і п'ють кров лише їхні самки для дозрівання яєць, харчуються вони також нектаром. Слайд 18)
5. Підсумок, д\з
Картки:
1.Знайти периметр рівнобедреного трикутника, основа якого 9см, а бічна сторона 7см.
2.Періметр рівностороннього трикутника 24см. На його боці збудовано рівнобедрений трикутник, периметр якого 36см. Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника.
3.У рівнобедреному трикутнику сума всіх кутів дорівнює 1800. Знайдіть кути цього трикутника, якщо: а) один із кутів дорівнює 1050; б) один із кутів дорівнює 380.
На оцінку «3» -1-я задача, на «4»-2-я, на «5» - 3-я.
Література:
Гімназія 2001р