Відкритий урок-казка (математика)
Тема. Складання і розв'язання прикладів на додавання і віднімання.
Мета: удосконалювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; закріплювати навички порівняння чисел; складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками; розвивати уважність, пізнавальний інтерес учнів; виховувати охайність і старанність в роботі та бажання вчитися.
Обладнання: малюнки з казковими героями, картки, мультімедія
Хід уроку:
І. Організайний момент. Емоційне налаштування
- А у вас? Прикріпіть і ви свій настрій на дошці.
- Молодці, тихенько сідайте.
- Я хочу,щоб у вас хороший настрій не змінився до кінця уроку.
- А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(Відповідь дітей). Бажаю вам, щоб ваші сподівання всі збулися.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Сьогодні у нас незвичайний, казковий урок. Ми будемо складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання. А ще до нас завітають герої з відомої вам казки «Колобок.» Давайте разом пригадаємо казку.
2. Перегляд казки «Колобок» https://yandex.fr/video/search?filmId=2172660114593465913&text=казка%20колобок&reqid=1522339766613038-90822803101224636017432-man1-3926-V
- Кого з звірів на своєму шляху зустрів Колобок? (Учні називають казкових героїв, вчитель вивішує звірів на дошці). А хто мені скаже чим закінчилася казка?(Відповідь дітей). Діти, ми з вами будемо робити добру справу - рятуватимемо Колобка.
- А ви бажаєте, щоб в цій казці був хороший кінець?(відповіді учнів)
- Для нас лісові звірі принесли завдання. Якщо ми з ним впораємося, то наш Колобок буде й далі жити з бабусею і дідусем.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Перед тим, як прочитати завдання Зайчика, ми з вами пригадаємо, що вчили на попередніх уроках.
1. Поставте правильний знак «>», « < « чи «=». (картки лежать на парті)
-Молодці, діти, моє завдання ви виконали. Тепер слухайте завдання від Зайчика.( Вчитель дістає конверт і оголошує завдання)
- Скадання простих задач за малюнками. Він хоче , щоб ви зібрали для нього морквинки. (На екрані показувати за правильну відповідь морквинку)
-Молодці, справились всі з завданням Зайчика. Він не з'їсть Колобка, тому що ви для нього багато назбирали морквинок.
І˅. Фізкультхвилинка. ( відео)
˅. Продовження роботи. (Опрацювання нового матеріалу.)
- Діти, а зараз ми повинні виконати завдання Вовка. Він хоче побачити як ми складаємо приклади на додавання і віднімання.
- Хвилинка цікавинка. «Їжа вовків»
А хто знає, що їсть вовк? (відповіді дітей)
- Гадати, що їсть вовк, немає необхідності. Це давно вивчено. Вовк - типовий хижий хижак. Традиційно в його меню включені олень, лось, домашню худобу, куріпки, зайці і тетерева. Через голод і відчаю вовки можуть наважитися напасти на ведмедя, сплячого в барлозі. У голодний час за відсутності живої видобутку можуть харчуватися падаллю або рослинною їжею - ягоди, фрукти і навіть гриби. Більше двох тижнів вовк здатний обходитися без їжі.
Давайте і ми нагодуємо нашого вовка, щоб він відпустив колобка.
1. Робота з дидактичним матеріалом.
-У вас на партах лежать картки з малюнками . Ви повинні скласти приклади на додавання і віднімання.
- Візьміть малюнок на віднімання.
Хто з вас піде до дошки і запише приклад? ( Всі останні учні записують приклад в зошит). Вчитель нагадує про правила сидіння за партою під час письма.)
Хто мені скаже, як називаються числа при відніманні?
(відповіді дітей)
2. А зараз візьміть малюнок на додавання. Хто запише приклад біля дошки? Пригадайте, як називаються числа при додаванні?
(відповіді дітей)
Молодці, і це завдання ви виконали. Вовк також відпустив Колобка.
˅І. Робота з підручником.
Послухайте завдання від Ведмедика.
-Ой, які ви в мене молодці! Ведмедик теж не з'їв Колобка.
Ф І З К У Л Ь Т П А У З А. (вправи для пальчиків)
˅ІІ. Продовження роботи з підручником
Залишилося у нас останнє завдання від хитрої Лисички.
На лужку, а не в гніздечка,
Клали курочки яєчка.
А ми приклади складемо —
Яйця в кошики зберемо!
— Які яйця слід покласти в перший кошик? (1 + 1 + 5.)
— Які — у другий кошик? (2 + 7 = 9.)
— Які — у третій кошик? (3 + 3 + 4 = 10.)
Розумники!! Ви виконали і це завдання. Лисичка побачила, як ви гарно вмієте складати приклади на додавання і віднімання. Вона не стала їсти Колобка, а відпустила. Тепер у цій казці хороший кінець. Ми врятували Колобка.
˅ІІІ. Підсумок уроку
-Діти, чи справдилися ваші сподівання? (відповіді дітей). Який настрій у вас на кінець уроку? Прикріпіть свої смайлики біля тих , які ви кріпили на початку уроку і порівняйте.
Я дуже рада,що у Вас гарний настрій. Ми з вами зробили гарну справу,врятували Колобка.
Вчитель.
Всі ви, діти – молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
Учениця.
Шановні гості!
Спасибі, що знайшли час,
Прийшли до нас
Якщо Ваша ласка,
То приходьте до нас,ще будь – ласка