Відкритий урок. Математичний цирк. Письмове множення трицифрових чисел на одноцифрові. Розв’язування задач на визначення тривалості події.

Про матеріал
Ознайомити учнів з письмовим множенням трицифрових чисел на одноцифрові, формувати вміння розв’язувати задачі на визначення тривалості події.
Перегляд файлу

 Тема:  Математичний  цирк.   Письмове  множення  трицифрових  чисел  на  одноцифрові.  Розв’язування  задач  на визначення тривалості події.

  Мета:  Ознайомити  учнів  з  письмовим  множенням  трицифрових  чисел  на  одноцифрові,  формувати  вміння  розв’язувати  задачі  на визначення тривалості події.

  Очікувані  результати:  Учні  повинні  навчитися  множити  трицифрові  числа  на  одноцифрові, вміти розв’язувати  задачі  на визначення тривалості події.

  Тип  уроку:  Комбінований.

  Обладнання:  Ілюстративний  матеріал,  картки,  таблиці.

                                                 Хід  уроку

І.   Організаційний  момент.

                  Вже  дзвінок  нам  дав  сигнал

                  Для  роботи  час  настав.

                  Працюватимем  старанно,

                  Щоб  почути  у  кінці.

                  Що  у  нашім  четвертім  класі,

                  Діти  просто  молодці.

ІІ.  Привітання.

                 Любі  діти  у  наш  клас

                 Завітали  люди  щирі.

                Привітайте  в  добрий  час,

                Гостей  посмішкою  й  миром.

  Учень. Ми  вам  раді,  добрі  люди,

                І  вітаєм  щиро  вас.

               Та  запрошуєм  ласкаво,

               На  урок  в  четвертий  клас.

  Вчитель.  Всі  за  парти  ми  сідаєм ,

                    До  роботи  приступаєм.

                   Щоб  помилок  не  робити,

                   Математику  слід  вчити.

                   Щоб  урок  пройшов  не  марно,

                   Треба  сісти  всім  нам  гарно.

 Сьогодні  у  нас  урок  буде  не  звичний   на  уроці  буде  цирк  математичний.

-         Діти  ви  були  у  цирку?

-         Кого  можна  побачити  у  цирку?

Відповіді  дітей. ……

Цирк  прийшов  сьогодні  в  клас,

Щоб  перевірити  всіх  вас.

Чи  умієте  ви  додавати,

Множити ,  віднімати  і  задачу  розв’язати,

Чи  знаєте  чисел  склад.

Чи  усе  у  вас  гаразд.

  На  уроці  ми  будемо  розв’язувати  приклади. Задачі  і  за  кожну  правильну  відповідь  ви  будете  отримувати  ось  такі   червоні  кружечки , а  за  неправильну   відповідь  жовті  кружечки.  А  потім  в  кінці  уроку  ми  підведемо  підсумки.

  ІІІ. Перевірка  домашнього  завдання.

     Зараз  ми  разом  з  вами  перевіримо  як  ви  попрацювали  вдома. 

Задача № 98                                                           

– Яка вартість шортів?                                                                                       

 -Яка загальна вартість шортів та футболки?

-         Зачитати  відповіді  до виразів №97

  ІV. Актуалізація  опорних  знань, умінь  та  навичок.

  1. А  зараз  ми  з  вами  проведемо  математичну  розминку.

-         П’ятниця ,  після  неї  який  день  (субота)

-         345 ,  після  нього  (346)

-         Вечір , після  нього  ( ніч )

-           Осінь , після  неї  ( зима )

 

  1.    Інформація  про  число  699.

 Що  ви  знаєте  про  число  699.

-         Попереднє  698

-         Наступне   700

-         Сусіди    698 і 700

-         Всього  десятків  69

-         Всього  сотень   6

-           Непарне

-         Ділиться  на   3.

 

Клоун  на  арену  вибігає

Різнокольорові  кульки    підкидає.

А  завдання  для  малят,

(Результати  прикладів  поставити  в  ряд.)

  На  кульках  написані  результати  прикладів.   Відшукайте  приклад  і  прикріпіть  кульку  з  відповіддю.(Дошка)

     930 – 27 =903                                  2350+150=2500

     820: 10=82                                       520+112=632

     33 ×100=3300                                 2000: 100×5=100

Завдання  від  другого  клоуна  піднятися   по  східцях  на  вищу  сходинку  і  записати  відповідь  останнього  виразу.  Давайте  позмагаємося  хто  перший.(Дошка)

 

 

                                                     51:3

 

 

200:100

                                 

 

                                        75х2

 

 

56х3

 

 

                        111х5

 

 

80:5

 

             7х8

 

 

49:7

 

36:9

 

 

 

6х9

 

 

 

 

 

Молодці!   Добре  працювали ,  а  зараз  відкриємо  наші  зошити.

Зошит  свій  я  відкриваю,

Так  як  вчили  покладу.

Ручку  я  ось  так  тримаю,

Сяду  рівно  не  зігнусь.

Буду  я  писати  гарно,

До  роботи  я  берусь.

     А зараз  давайте  запишемо   у  зошити   сьогоднішнє  число ,  місяць  і  класну  роботу.  Діти  подивіться  до  вас  на  урок  прийшов  клоун  Том  і  він  просить  вас,  щоб  ви  допомогли  йому  скласти  з  цілих  кружечків  число. Складіть  і  запишіть  собі  у  зошити.  А  потім   зачитаєте  хто  яке  склав  число.  А  тепер  каліграфічно  пропишіть  його  у  зошиті.                                                                                                                                                                                                     Клоун  Том  приготував  теж  завдання.  Давайте  дізнаємося ,  яке  завдання  приготував  клоун  Том.  (  Записати  цифрові  дані  і  підкреслити  скільки  сотень  у  цих  числах.)                                                                                                                                            

    У    нас  на  планеті  живе  багато  різних  тварин, комах ,  але  мені  хотілося   щоб  ви  пам’ятали , що  треба  природу  любити ,  оберігати  її   і   тварин .  І  якщо  тварини  потребують  вашої  допомоги  то  завжди  допомагати  їм.

-         Світова  фауна  нараховує  понад 3400  жуків  родини  сонечка.

-         Самець  лева  важить  до  240 кг ,  а  левиця  приблизно  150 кг.

-         На  землі  живе  приблизно 8600  видів  птахів.

-         У  Західній  Європі  ставкову  жабу  інколи  знаходять  на  висоті  1550м.

-         Корінним  мешканцем  Північного  полюсу  є  білий  ведмідь.  Його  середня  маса  1100кг.

V.  Вивчення  нового  матеріалу.

Ось  факір  він  всемогутній

Хай  дізнаються  присутні.

Хижі  звірі  навіть  змії,

Укусить  його  не  сміють.  ( Завдання )

Відкрити  підручник  на  с.21    виконати   №99 (Скласти добутки за схемами й обчислити їх значення усно.)

Вчитель:  Сьогодні  на  уроці  ми  продовжимо  множити  письмово  числа ,  але  познайомимося  з  письмовим  множенням  трицифрового  числа  на  одноцифрове.  Множення  трицифрових  чисел  виконується  так  само, як  і  множення  двоцифрових  чисел.  Ви  повинні   навчитися  множити  трицифрові  числа  на  одноцифрові.  Давайте  розглянемо  розв’язання  прикладу  на  дошці.

 Пояснення:        х

 

Первинне  закріплення.

Хоч  і   дві  руки  він  має

Шість  м’ячів   разом  спіймає.

Кілька  яблук,   тарілок,

Факелів,  булав,  квіток.

І  нічого  не  поб’є,

Відгадайте,  хто  то  є?  ( Жонглер )

   Давайте  дізнаємося,  яке  завдання  приготував   нам  жонглер.

             ( Виконати  вправу  № 101  перевірити правильність обчислень. )

                 Самостійно  я  працюю ,  помилок  не  буде  факт.

                 Я   гарненько  помудрую ,  щоб  був  гарний  результат.

А  цирк  який  цікавий

В  нім  цілий  день  вистави.

Танцюють  в  цирку  циркачі,

Зебри,  коні  і  цапи  бородачі.

  Яке  завдання  приготували  зебра,  коник  і  цап ? (  Розв'язати приклади  №103)

Фізкультхвилинка

 

Вийшло  з  хати  кенгуру,  потягнулося  від  сну.

Вмило   ручки,  оченята,

Взуло  білі  чоботята.

І  побігло  у  садок,

Квіточки  зривати.

Щоб  артистам  у  цирку,

Їх  подарувати.

  А   зараз  послухайте  загадку.

На  драбинці  грається,

У  гору  підіймається.

Кривляється,  чіпляється.

На  хвостику  гойдається,

І   зветься  це  малятко.

Веселе  ( мавпенятко ).

     ( Завдання   від  мавпочки    104)

 

Лев  виходить  на  арену

Як  на  галявину  зелену.

То  із  тумби  він  стрибає,

То  розпутує  сильце.

То  безстрашно  пролітає,

Крізь  палаюче  кільце.

       ( Завдання  від  лева. Відновити рівності  № 106)

Ось маленькі ведмежата.                                                                                              Також люблять виступати,                                                                                                                На арену вже виходять                                                                                                                            І таночок свій заводять.   

(Завдання від ведмежат виконати №107)

Подивіться що за вушка,                                                                                                   Вуса, кігтики і хвіст!                                                                                                                Ви, красивіше не знайдете,                                                                                                       Тигра на  весь білий світ!

(Завдання від тигра розв’язати задачу на визначення тривалості події №108)

-         О котрій годині розпочалося тренування ?

-         О котрій годині закінчилося?

-         Що  треба  зробити   щоб  дізнатися скільки часу тривало тренування ?

VІІ.  Закріплення  вивченого  матеріалу.

    Щоб  знання  не  розгубити  треба  їх  нам  закріпити.  Розв’язати  приклади.

х                    х                       х           

 

VІІІ.  Домашнє   завдання.

   Відкрийте  щоденники  і  запишіть   № 109, №  110 с. 23.

ІХ.  Підсумок  уроку.

   -  Давайте  порахуємо  кружечки .

   Гра «Мікрофон»

-         Який  був  урок?

-         Що  нового  навчилися?

-         Що  вдалося  легко ?

-         Що  вдалося  важко?

-           Вам  сподобалося?

Вчитель.  Ви  дуже  гарно  працювали  на  уроці.  Виконали  багато  завдань.  Ви  були  активні  та  уважні .  Тож  прочитайте  свою  оцінку  «Молодці».

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку