До папки увійшли: конспект-розробка відкритого уроку, презентація-супровід до уроку, схеми матеріальних моделей, презентація до гри-руханки, допоміжні документи з роздатковими матеріалами.
Поняття моделі. Моделювання об'єктів Відкритий урок з інформатики в 2 класі
Номер слайду 2
Мета уроку:повторити, що таке об'єкти та з'ясувати, як вони об'єднуються у множини об'єктів;вивчити поняття “Модель об'єкта і “Моделювання”;з'ясувати, які бувають типи моделей і навчитися їх розрізняти;побудувати матеріальну, інформаційну та комп'ютерну моделі;
Номер слайду 3
Гімн уроку:1.Інформатика – наш «сервер»,Вчитель – добрий «провідник»,Юзером заходим в двері,Та й за мишку: «клік, клік, клік»… 2. Файли, папки, мегабайти. Розширяють кругозір, Відкриває нові сайти,І виходиш у веб-простір». 3. Реферат, кросворди, фото –Все тепер у нас «онлайн». Тільки вірус би не злопавІ не викрив наших тайн! 4. «Ворд», «Ексель» - уже не банер,А твої помічники. Ти не просто юзер-ламер!Доростем і до «Ай-Ті»!
Номер слайду 4
Що таке об'єкт? Об'єкт — це єдине ціле, яке можна відрізнити від іншого. Щоб розрізняти об’єкти, кожному з них дають назву, яка формує уявлення його можливості. Об’єктом може бути істота (людина, тварина, рослина, бактерія тощо), явище природи або предмет, події і процеси. Наприклад:
Номер слайду 5
Що таке множина об'єктів? Множина об’єктів — це сукупність різноманітних об’єктів, об’єднаних за деякими ознаками. Наприклад, іграшки:
Номер слайду 6
1. Гра “Множина об'єктів Учнів діляться на 2 команди. Кожна команда – окрема множина об’єктів («Тварини» та «Професії»). На великому столі розкладено безліч карток Домана із зображеннями різноманітних об’єктів. З кожної команди по черзі вибігають представники і шукають свої об’єкти, знаходять, кладуть у свою скриньку. Та команда, що першою збере свої 5 об’єктів – перемагає у грі. Усі гравці отримують бонуси, команда-переможець – колонки, а переможені – навушники.
Номер слайду 7
Модель. Моделювання Що таке модель? Професія – моделі, що демонструють одяг. Певний промисловий чи технічний виріб, який відрізняється від інших певними зовнішніми і якісними характеристиками, наприклад, модель мобільного телефону, модель автомобіля, модель телевізора і т.д. В інформатиці поняття моделі має й інше значення. Модель – це спрощене подання якогось предмета, процесу чи явища. Наприклад, глобус – модель планети Земля, лялька – модель дитини, машинка – модель автомобіля. Моделювання – це процес створення моделі.
Номер слайду 8
2. Гра «Наклейки»Учні отримують заготовки визначень понять «Об’єкт», «Модель», «Моделювання» та клей (1 на парту), завдання учнів правильно зіставити і наклеїти в зошити заготовки. Усі учні отримують бонуси – комп’ютерні миші.предмети і явища, які нас оточують і на які ми звертаємо увагу, наприклад, стіл, дошка, вікно, клас, школа, учень, вчитель, дощ і так далі.спрощене подання якогось предмета, процесу чи явищапроцес створення моделіОб'єкт Модель Моделювання
Номер слайду 9
Які бувають моделі?Матеріальна модель – зовнішня копія об’єкту, вона дуже схожа на об’єкт, наприклад, глобус, літачок, іграшковий ведмедик, будиночок із конструктора.Інформаційна модель передає якісні властивості об’єкта і подається у вигляді описів, схем, графічних зображень, діаграм, формул, карта України, схема метро, усний опис об’єкта. Комп’ютерна модель створена і реалізована за допомогою комп'ютера: Ексель-таблиця, Ворд-документ, презентація «Віртуальна подорож містом».
Номер слайду 10
3. Гра-руханка «Яка це модель?» Учні встають з місць, дивляться на зображення моделей на екрані і відгадують, які ці моделі. Якщо модель матеріальна – вони плескають в долоні, якщо інформаційна – присідають, якщо комп’ютерна – підстрибують. Усі учні отримують бонуси – клавіатури. Матеріальна модель – плескаємо в долоніІнформаційна модель – присідаємо. Комп'ютерна модель - підстрибуємо
Номер слайду 11
4. Гра «Побудуй матеріальну модель» На великому столі стоять скарбнички. Учні по черзі вибирають собі скарбнички і сідають на свої місця. В кожній скарбничці містяться необхідні матеріали і схеми для створення наступних моделей: Сонячна система (пінопластова основа, зубочистки, пластилінові кулі)Паровоз (мозаїка, схема)Клоун (геометричні фігури з кольорового паперу, картонна основа клей)Новорічна ялинка (заготовки із фетра, пайєтки, клей)Дорога (конструктор Лего)Екскаватор (блоки Дьєнеша)Хлопчик – діловий образ (фетровий хлопчик, одяг, аксесуари)Дівчинка – вечірній образ (фетрова дівчинка, одяг, аксесуари)Зайчик (тагнрам)Усі учні отримують бонус – системний блок.
Номер слайду 12
5. Гра «Коло» Учні виходять наперед, стають у коло, беруться за руки і по черзі створюють усну інформаційну модель свого сусіда справа, починає учитель для прикладу: «Аліса - це дівчинка, вона середнього зросту, має біляве волосся, блакитні очі, худу статуру, ходить у 2 клас, одягнена в…». Усі учні отримують бонуси – монітор.
Номер слайду 13
Повторюємо правила БЖД
Номер слайду 14
6. Гра за комп’ютером «Лєго» У програмі Лео. Кад учні будують просту комп’ютерну модель будиночка
Номер слайду 15
Домашнє завдання Із зібраних бонусів – складових комп'ютера побудуйте в зошиті інформаційну модель персонального комп'ютера, наклеївши їх на аркуші зошита, надпишіть ці пристрої.