Відкритий урок на тему: "Неметали. Загальна характеристика неметалічних елементів, фізичні властивості неметалів, застосування. Лабораторний дослід № 2: «Дослідження адсорбційної "

Про матеріал
Поглибити знання учнів про загальну характеристику неметалічних елементів та їх фізичні властивості, положення в Періодичній системі, характерні особливості будови їх атомів; застосування теоретичних знань учнів в повсякденному житті, удосконалювати вміння експериментувати.
Перегляд файлу

1

 

Урок

Тема: Неметали. Загальна характеристика неметалічних елементів, фізичні властивості неметалів, застосування. Лабораторний дослід № 2: «Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля і аналогічних лікарських препаратів»

Мета:

Навчальна:

Поглибити знання учнів про загальну характеристику неметалічних елементів та їх фізичні властивості, положення в Періодичній системі, характерні особливості будови їх атомів; застосування теоретичних знань учнів в повсякденному житті, удосконалювати вміння експериментувати.

Розвивальна:

Розвивати пізнавальний інтерес до предмету та творчі здібності, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити узагальнюючі висновки, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, допитливість, розвивати здібності учнів працювати з додатковою літературою та інтернет ресурсами.

Виховна:

Виховувати спостережливість, вміння працювати в колективі (команді), брати активну участь у пізнані нового, виховувати культуру мови та самостійність учнів на уроці.

Обладнання:

Періодична система, зразки неметалів,     комп’ютерний мультимедійний проєктор.

Очікувальні результати:

Предметні компетентності, учні називають найпоширеніші в природі неметалічні елементи, наводять приклади.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою, математична компетентність, вміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.

Наскрізні змістовні лінії:

Здоров’я і безпека та екологічна безпека – явище адсорбції; підприємливість і фінансова грамотність – фізичні властивості неметалів, застосування неметалів, обчислення маси, об’єму, кількості речовини.

Тип уроку:

Комбінований – узагальнення та систематизація знань, урок набутих нових знань.

Девіз уроку:

Хімія – наука експериментальна, дослід – основа пізнання.

(Д. І. Менделєєв)

Хід уроку:

  1. Організаційний момент;
  2. Актуалізація опорних знань:

Неметалічні елементи  та їх сполуки

Кросворд ” Періодичний закон і будова атома ”

D:\Мої документи\ximija\Кросворди\Кросв\Періодичний закон\Пустой кроссворд.bmp 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до кросворду:

По горизонталі:

 1.Сукупність атомів одного виду.

 2.Вчений, який відкрив періодичний закону 1869 році.

 3.Вертикальний стовпчик хімічних елементів, подібних за властивостями.

 4.Позитивно заряджені частинки.

По вертикалі:  

 1.Атоми одного елемента, що мають однаковий заряд ядра, але відрізняються по масі.

 2.Елементи І групи головної підгрупи.

 3.Елементи VІI групи головної підгрупи.

 4.Горизонтальний ряд хімічних елементів, розміщених у порядку зростання їх атомних мас.

 5.Незаряджені частинки.

 6.Найменша хімічно неподільна частинка речовини.

Відповіді до кросворду:


По горизонталі:

1. елемент

2. Менделєєв

3. група

4. протони

 

 

 

По вертикалі:

1. ізотоп

2. лужні

3. галоген

4. період

5. нейтрони

6. атом


 

  1. Вивчення нового навчального матеріалу.

План:

  1. Положення неметалічних хімічних елементів в Періодичній системі;
  2. Будова атома неметалічних елементів, назви і формули;
  3. Загальні, фізичні властивості;
  4. Адсорбція. Лабораторний дослід № 2: «Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля і аналогічних лікарських препаратів»;
  5. Застосування і поширення неметалів у природі.

 

 

 

Ознайомтеся з назвами й символами всіх неметалічних елементів (виділені рожевим і жовтим кольором):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгорнута характеристика хімічного елемента:

 

  1. Назва;
  2. Символ;
  3. Порядковий номер;
  4. Відносна атомна маса;
  5. Група;
  6. Підгрупа;
  7. Період;
  8. Великий, малий;
  9. Ряд;
  1.                    Будова атома (протони, електрони, нейтрони);
  2.                    Електронна формула хімічного елемента;
  3.                    Структурна формула хімічного елемента;
  4.                    Вищі оксиди (рівняння реакції);
  5.                    Леткі сполуки з гідрогеном (рівняння реакції);
  6.                    Метали, неметали, галогени, інертні гази.

 

 

Температура кипіння і плавлення має широкий діапазон. Неметали розчиняються в воді та органічних розчинниках.

 


  • В медицині;
  • Виробництво сірників;
  • Ювелірні прикраси;
  • Абразивні матеріали;
  • Виробництво амоніаку;
  • Нафтогазодобувна промисловість;
  • Дезінфікуючі засоби;
  • Ліки;
  • Виробництво кислот;
  • Матеріали для атомних реакторів та інше.

 

Поширення в природі:

Неметали більш поширені в природі, аніж метали, проте у вільному стані трапляються не всі. Неметали азот, кисень, інертні гази — це основні речовини у складі повітря. Поклади самородної сірки в Передкарпатті — одні з найбільших у світі. Промисловим родовищем графіту в Україні є Завалівське родовище, сировину якого використовує Маріупольський графітовий комбінат. У деяких регіонах України виявлені поклади порід, які можуть містити алмази (зокрема, у Житомирській області, на Волині), проте промислові родовища поки що не розвідані. Значно більше неметалічних елементів існують у вигляді складних речовин, серед яких домінують оксиди та солі.

Історичний факт:

На початку ХХ ст. Микола Дмитрович Зелінський використав адсорбційну здатність вуглецю у винайденому ним вугільному протигазі для захисту органів дихання, обличчя й очей людини від дії шкідливих речовин, що потрапили в атмосферу. Завдяки цьому винаходу було врятовано життя сотень тисяч солдатів під час Першої світової війни. Удосконалений протигаз застосовується й нині.

Протигаз: 1 — коробка з адсорбентом; 2 — гумовий шолом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення:

  1. Визначити хімічні елементи або прості речовини, про які йдеться в таких реченнях:
  2. Входить до складу морської води, протонне число 35 – це…
  3. Найпоширеніший елемент у Всесвіті – це…
  4. Входить до складу кухонної солі - …
  5. Вміст простої речовини в повітрі складає 21 % - це…
  6. У вільному вигляді не трапляється нуклоне число 31. Це…
  7. Цим неметалічним елементом закінчується п’ятий період. Це…
  8. Вміст простої речовини в повітрі складає 78 % - це…
  9. Неметалічний елемент, який входить до складу всіх органічних речовин – це…
  10. Загальна назва елементів VА групи - …
  11. Газ, що вперше було використано, як хімічну зброю…
  12. Проста речовина, що входить до складу молекули води…
  13.   Неметал, що використовується як найбільш екологічне паливо…

Диференційоване домашнє завдання:
4-6 балів:

  • Опрацювати § 15;
  • Вивчити основні поняття, хімічні формули.

7-9 балів:

  • Виконати завдання 1-2 на сторінці 81.

10-12 балів:

  • Попрацювати з медійними джерелами, підготувати і оприлюднити на наступному уроці повідомлення про застосування одного з неметалів.

Задача:

Який об’єм за нормальних умов:

  1. Кисень масою 6,4 г;
  2. Азот кількістю речовини 3 моль?

Рішення задачі:

Дано:

 

Дано:

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 січня 2022
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку