Відкритий урок на тему: «Розвиток музики і розвиток образу»

Про матеріал
Дана розробка допоможе ознайомити учнів з основними характеристиками розвитку музики і з розвитком образу в музичному творі; розвивати в учнів музичний слух та пам’ять шляхом розучування пісень; виховувати естетичний смак,повагу до музичного мистецтва, любов до праці.
Перегляд файлу

НОВООСОТСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

на тему:

«Розвиток музики і розвиток образу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Підготував:

                                                                                                 Вчитель музичного мистецтва

                                                                                                 Гавриленко В.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК.МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО                      КЛАС:                                  ДАТА:

Тема. Розвиток музики і розвиток образу

Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними характеристиками розвитку музики і з розвитком образу в музичному творі; розвивальна: розвивати в учнів музичний слух та пам’ять шляхом  розучування пісень; виховна: виховувати  естетичний смак,повагу до музичного мистецтва, любов до праці.

Обладнання: наочний матеріал до теми,  ТЗН, музичні інструменти.

Музичний матеріал: запис української народної пісні «Грицю, Грицю до роботи»,Е.Гріг «Навесні».

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання.

1. Психологічне налаштування.

Слухання звуків природи (весна)

  • Діти прослухайте мелодію.
  • Скажіть ,що ви уявили почувши ці звуки?
  • Дійсно, ці звуки дуже схожі на весняні.
  • Що ви знаєте про весну?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда

- Пригадайте,яку пісню ми розучували на минулому уроці?

- Хто є її автором?

2. Інтерактивна вправа «Так.Ні.»

- А зараз виконаємо вправу «Так.Ні». Коли почуєте правильне твердження повинні сказати – Так. Якщо ж твердження не правильне - Ні.

- Знак за допомогою якого записують музику називається баритон. (Ні)   (Нота)

- Людина, яка пише створює музику – композитор. (Так)

-  Мінорний лад означає веселий настрій музичного твору. (Ні)    (Мажорний)

- Скрипічний ключ стоїть на початку музичного стану.(Так)

 

- Молодці!

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

1. Слово вчителя.

- Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося учнів з основними характеристиками розвитку музики і з розвитком образу в музичному творі.

ІV. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Бесіда

 - Ви вже знаєте ,що будь-які зміни в музиці – її розвиток. Існує дуже багато видів музичного розвитку. Пригадайте, якою може бути фея Динаміка?

- Так, динаміка змінює гучність музики, яка впливає на характер усього твору.

  Динаміка може змінюватись як раптово так і поступово.

Такий розвиток називається динамічним.

  • А чи пам’ятаєте ви пана Темпа?
  • Який буває темп?
  • Як ви думаєте темп може вплинути на розвиток музики?
  • Так , він може прискорити або навпаки уповільнити музику.

Такий розвиток музики називається темповий.

2. Слухання та аналіз музики Е.Гріг «Навесні»

1) Бесіда

- Діти ,яка пора року наближається? (Відповіді дітей)

- Весну завжди чекають з нетерпінням. Тому багато композиторів присвячували свої музичні твори саме цій порі року серед  них був Едвард Гріг.

- Едвард Гріг – норвезький композитор, творчість якого вийшло за межі своєї країни та стало надбанням європейської культури.

(Використання ППЗ   урок № 20/4)

- Щоб перевірити свої знання і вміння визначати прийоми розвитку музики прослухаємо твір Е.Гріга «Навесні»

- Подумайте, що композитор хотів намалювати засобами музики?

2)Слухання музичного твору Е.Гріг «Навесні»

3)  Вправа «Я уявляю…»

-  А ,що ви уявляли,слухаючи цю музику? Оберіть ,яка ілюстрація найбільше підходить.

 

- Як ви думаєте ,що хотів зобразити композитор?

- Які прийоми розвитку музики використав Гріг?

 

     Е.Гріг використав багато прийомів розвитку музики:

Композитор передає картину весняної природи, можна відчути свіжий подих повітря, торкання ніжних промінців сонця, шепіт молодої травички, милування красою перших весняних квіточок.

Створити такий образ композитор зумів за допомогою зміни динамічних відтінків і темпів. Саме тому п’єса Е.Гріга «Навесні» є прикладом темпового та динамічного розвитку музики.

 

3. Розспівування, робота над вокально-хоровою вправою.

1) Виконання поспівки «Пісенька про ноти»

- А  для того щоб ми гарно виконали наступну пісню, потрібно приготувати наші голосові  апарати.

- Виконаймо поспівку «Пісенька про ноти»

- Виконаємо розспівку ще раз. Повторюйте за мною

- Молодці!

2) Виконання розспівки «Луна»

- Пригадайте, які штрихи зустрічаються у музичних творах?(Стакатто,легатто) -    Виконаємо поспівку «Луна» з використанням музичних штрихів. Слухайте уважно.

- Молодці!

4. Розучування та виконання української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи»

1) Слухання  запису пісні  «Грицю, Грицю, до роботи»

(Використання ППЗ )

- Про що співалося в пісні?(про ледаря,який не хоче нічого робити)

- Діти український народ здавна славиться своєю повагою до  праці. Тому  старі люди складали пісні ,які висміювали  ледарів.

- Скажіть будь ласка, яка пора року наближається?(весна)

- Які зміни відбуваються з проходом весни ? Для людей? (Розквітають квіти, дерева, люди починають працювати на огородах, полях…)

- Так,  саме весною люди починають  активно працювати.

2) Складання «асоціативної павутинки»

-  З чим у вас асоціюється весна? (квіти, сонце, тепло…)

2) Виконання  пісні  «Грицю, Грицю, до роботи»

- Відкрийте підручники на с.68.

- На минулому уроці ми з вами вже вивчили перший стовпчик. Давайте повторимо його разом.

- Молодці!

- Продовжимо розучування другого  та третього стовпчиків. ( зверніть увагу  на дихання, одночасний початок  співу, м'якість  звуковедення)

5. Інсценізація української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи»

- А зараз давайте спробуємо інсценізувати цю пісню.

- Для цього треба обрати головних героїв. (Обирають)

- Тож почнемо.

6. «Хвилина слави»

(Виконання  пісні «Веселий чоботар» сильним учнем на музичному інструменті)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Метод «Інтерв’ю»

- Що нового сьогодні дізналися?

- Що таке «темповий розвиток музики»?

- Що таке «динамічний розвиток музики»?

- Що найбільше запам’яталося?

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку