Мета уроку: познайомитись із життям та творчістю Василя Королева – Старого, опрацювати зміст казки „Хуха - Моховинка”, поглибити знання про давні вірування українців; вчитись оцінювати вчинки казкових героїв з позицій гуманізму, розрізняти добро і зло як у казках, так і в сучасному житті, формувати навички знаходити описи зовнішності героїв твору, аналізувати їх; зрозуміти повчальність казок; удосконалювати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас; розвивати мислення, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, формувати бажання творити добро
Справжнє ім'я - Васи́ль Ко́стьович Королі́в. Народився в с. Ладан Прилуцького повіту на Полтавщині 4 лютого 1879 року в сім’ї священика – отця Костянтина. Пізніше родина, що складалася з батька, матері та трьох дітей, опинилася в селі Чернещині, тут сталася велика трагедія — смерть від холери матері і двох дітей. Батько залишився лише з одним сином Василем.
1919 року В. Королів-Старий був відряджений з дипломатичною місією УНР до Праги, де й залишився емігрантом. Там познайомився з молодою вчителькою на ім'я Кармен - Альфонса – Фернанда – Естрелья – Наталена, закохався й одружився з нею. Для нас вона є відомою українською письменницею Наталеною Королевою. До речі, до писання українською мовою молоду дружину надихнув саме В. Королів – Старий.
Бесіда. Які факти з біографії В. Королева – Старого свідчать про те, що ця людина вміла співчувати чужому горю, бо й сама його зазнала? Які риси характеру, на вашу думку, виховує у своїй дитині батько – священик? Що свідчить про любов Василя Костьовича до природи? Чи можна Василя Королева – Старого назвати патріотом, незважаючи на те, що він велику частину життя прожив за кордоном?
Аналіз твору Тема твору: зображення життя доброї лісової істоти та її впливу на людські вади.Ідея твору: уславлення перемоги добра над злом, доброти та милосердя, чуйності, взаємодопомоги; обурення жорстокістю та несправедливістю. Мета твору: не будь переможений злом, але перемагай зло добром. Проблематика твору: перемога добра над злом, милосердя та прощення, бережливе ставлення до природи, туга за батьківщиною. Жанр твору: літературна казка в прозі.
Творче завдання Заповнити пропуски в реченні та відтворити зміст казки. Головним героєм казки є ______________________________. Хух можуть бачити лише_____________________. Хатинку Моховинки зруйнував ___________________. Коли хатка Моховинки була зруйнована, вона була змушена______________________________. Хуха-Муховинка знайшла собі притулок ________________________________________. Крім кізочок, живучи у хліві, Хуха-Моховинка познайомилися з ______________. Діти описували мамі Хуху______________________. Моховинці жилось у хліві _______________. Але згодом сталася ___________________. Хухі дід завдав лихо, він _______________________________. Через рік із злим дідом трапилася біда ____________________________________. Ставлення Хухи до діда було ____________________. За свою добру справу Хуха попросила в діда _______________. Казка закінчується ___________________________________. Перемагає ____________________.
Заповнити пропуски в реченні та відтворити зміст казки. Головним героєм казки є Хуха-Моховинка. Хух можуть бачити лише добрі люди . Хатинку Моховинки зруйнував злий дід. Коли хатка Моховинки була зруйнована, вона була змушена віткати. Хуха-Муховинка знайшла собі притулок в хліві. Крім кізочок, живучи у хліві, Хуха-Моховинка познайомилися з дітьми. Діти описували мамі Хуху – гарнесеньке, м'якесеньке, мордочка, мов квіточка, а голосок, як у мишки. Моховинці жилось у хліві тихо і спокійно. Але згодом сталося нещастя – у сітці заплуталася коза Лиска. Хухі дід завдав лихо, він вдарив її сокирою по задній ніжці. Через рік із злим дідом трапилася біда, він замерзав у лісі. Ставлення Хухи до діда було добре, вона разом з іншими хухами зігріла його. . За свою добру справу Хуха попросила в діда пам’ятати те, що він обіцяв – не робити жодного лихого вчинку, навіть мухи не скривдити. Казка закінчується тим, що дід щасливо до своєї хати та почай переконувати дітей і дорослих, що не слід боятися Хух. Перемагає добро .