Відкритий урок на тему: "Василь Королів – Старий. Життєвий і творчий письменника. „Хуха - Моховинка”. ТЛ:портрет"

Про матеріал
познайомити учнів з життям та творчістю Василя Королева – Старого, опрацювати зміст казки „Хуха - Моховинка”, поглиблювати знання дітей про давні вірування українців; вчити їх оцінювати вчинки казкових героїв з позицій гуманізму, розрізняти добро і зло як у казках, так і в сучасному житті, формувати навички знаходити описи зовнішності героїв твору, аналізувати їх; допомогти зрозуміти повчальність казок; удосконалювати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення дітей; виховувати в них бережливе ставлення до природи, формувати бажання творити добро
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Десяте листопада Класна робота Василь Королів – Старий. Життєвий і творчий шлях письменника. „Хуха - Моховинка”. ТЛ:портрет

Номер слайду 2

Мета уроку: познайомитись із життям та творчістю Василя Королева – Старого, опрацювати зміст казки „Хуха - Моховинка”, поглибити знання про давні вірування українців; вчитись оцінювати вчинки казкових героїв з позицій гуманізму, розрізняти добро і зло як у казках, так і в сучасному житті, формувати навички знаходити описи зовнішності героїв твору, аналізувати їх; зрозуміти повчальність казок; удосконалювати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас; розвивати мислення, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, формувати бажання творити добро

Номер слайду 3

Епіграф: Не залежить доброта від росту, Не залежить доброта від віку, Доброта ніколи не старіє, Доброта, як сонце, гріє. Олександр Жовна

Номер слайду 4

Незакінчені речення1. Казка – це…2. Казка складається з таких частин:…3. Казки бувають …4. У казках зустрічаються такі фантастичні істоти, як-от:…5. Літературною казкою називається …5. На попередніх уроках вивчали літературну казку… ЇЇ автор ….

Номер слайду 5

Справжнє ім'я - Васи́ль Ко́стьович Королі́в. Народився в с. Ладан Прилуцького повіту на Полтавщині 4 лютого 1879 року в сім’ї священика – отця Костянтина. Пізніше родина, що складалася з батька, матері та трьох дітей, опинилася в селі Чернещині, тут сталася велика трагедія — смерть від холери матері і двох дітей. Батько залишився лише з одним сином Василем.

Номер слайду 6

Спочатку Василь навчався в Полтавській духовній семінарії, а потім продовжив освіту в Харківському ветеринарному інституті. Працював ветеринарним лікарем, видав популярний посібник з ветеринарії.

Номер слайду 7

Під час революції у 1917 – 1919 рр. підтримував борців за незалежність України. Писав у газетах «Рада», «Хлібороб», «Засів», був редактором у видавництві «Час», редагував журнал «Книгар», що виходив у Києві.

Номер слайду 8

1919 року В. Королів-Старий був відряджений з дипломатичною місією УНР до Праги, де й залишився емігрантом. Там познайомився з молодою вчителькою на ім'я Кармен - Альфонса – Фернанда – Естрелья – Наталена, закохався й одружився з нею. Для нас вона є відомою українською письменницею Наталеною Королевою. До речі, до писання українською мовою молоду дружину надихнув саме В. Королів – Старий.

Номер слайду 9

Майже чверть століття Василь Королів – Старий прожив за межами України. Долю чоловіка розділила і його дружина Наталена. Вони обоє завершили свій життєвий і творчий шлях у місті Мельнику (Чехія), він – 11 грудня 1943 року, вона – 1 листопада 1966 року.

Номер слайду 10

З-під пера В. Королева – Старого вийшли художні твори: роман «Чмелик», збірка казок «Нечиста сила», п’єси – казки «Русалка – жаба», «Лісове свято».

Номер слайду 11

Бесіда. Які факти з біографії В. Королева – Старого свідчать про те, що ця людина вміла співчувати чужому горю, бо й сама його зазнала? Які риси характеру, на вашу думку, виховує у своїй дитині батько – священик? Що свідчить про любов Василя Костьовича до природи? Чи можна Василя Королева – Старого назвати патріотом, незважаючи на те, що він велику частину життя прожив за кордоном?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Міні-словник «Фантастичні істоти української міфології» Змусити людину блукати і не знаходити правильну дорогу до самого ранку міг Блуд, Чаклує і літає на мітлі Відьма.

Номер слайду 14

То в людській, то в звірячій подобі являється Вовкулака. А господарем водойм є Водяний.

Номер слайду 15

Усі таємниці природи знає Дідо Капуш, але ділиться своїми знаннями лише з обраними. Домашній затишок береже Домовик.

Номер слайду 16

Крий Боже, щоб завітали у хату Злидні, бідності не уникнути. У лісі господарює Лісовик, слідкує за порядком.

Номер слайду 17

Незвичайно красою приваблює хлопців Мавка. Та краще уникати цю красуня, щоб не було біди. Душі померлих дітей – потерчата – блукають болотами.

Номер слайду 18

Біля водойм на вітах дерев любить гойдатися красуня – русалка.

Номер слайду 19

А ось маленька пухнаста хуха, яку щоправда не так і легко побачити, бо зазвичай вона невидима для людей.

Номер слайду 20

Робота зі змістом казки. Перегляд відеоказки «Хуха-Муховинка»

Номер слайду 21

Аналіз твору Тема твору: зображення життя доброї лісової істоти  та її впливу на людські вади.Ідея твору: уславлення перемоги добра над злом, доброти та милосердя, чуйності, взаємодопомоги; обурен­ня жорстокістю та несправедливістю. Мета твору: не будь переможений злом, але перемагай зло добром. Проблематика твору: перемога добра над злом, милосердя та прощення,  бережливе ставлення до природи, туга за батьківщиною. Жанр твору: літературна казка в прозі.

Номер слайду 22

Герої твору. Фантастичні: Хуха-Моховинка та інші Хухи, дух-Лісовик Хо-Суховик. Реальні:лісник, собака лісника, злий дід, хлопчи і дівчинка, їхні батьки, кози Лиска та Оришка.

Номер слайду 23

Творче завдання Заповнити пропуски в реченні та відтворити зміст казки. Головним героєм казки є ______________________________. Хух можуть бачити лише_____________________. Хатинку Моховинки зруйнував ___________________. Коли хатка Моховинки була зруйнована, вона була змушена______________________________. Хуха-Муховинка знайшла собі притулок ________________________________________. Крім кізочок, живучи у хліві, Хуха-Моховинка познайомилися з ______________. Діти описували мамі Хуху______________________. Моховинці жилось у хліві _______________. Але згодом сталася ___________________. Хухі дід завдав лихо, він _______________________________. Через рік із злим дідом трапилася біда ____________________________________. Ставлення Хухи до діда було ____________________. За свою добру справу Хуха попросила в діда _______________. Казка закінчується ___________________________________. Перемагає ____________________.

Номер слайду 24

Заповнити пропуски в реченні та відтворити зміст казки. Головним героєм казки є Хуха-Моховинка. Хух можуть бачити лише добрі люди . Хатинку Моховинки зруйнував злий дід. Коли хатка Моховинки була зруйнована, вона була змушена віткати. Хуха-Муховинка знайшла собі притулок в хліві. Крім кізочок, живучи у хліві, Хуха-Моховинка познайомилися з дітьми. Діти описували мамі Хуху – гарнесеньке, м'якесеньке, мордочка, мов квіточка, а голосок, як у мишки. Моховинці жилось у хліві тихо і спокійно. Але згодом сталося нещастя – у сітці заплуталася коза Лиска. Хухі дід завдав лихо, він вдарив її сокирою по задній ніжці. Через рік із злим дідом трапилася біда, він замерзав у лісі. Ставлення Хухи до діда було добре, вона разом з іншими хухами зігріла його. . За свою добру справу Хуха попросила в діда пам’ятати те, що він обіцяв – не робити жодного лихого вчинку, навіть мухи не скривдити. Казка закінчується тим, що дід щасливо до своєї хати та почай переконувати дітей і дорослих, що не слід боятися Хух. Перемагає добро .

Номер слайду 25

Фізкультхвилинка

Номер слайду 26

Теорія літератури. Портрет - опис зовнішності персонажа в художньому творі.

Номер слайду 27

8. Асоціативний ряд (Робота біля дошки)Запишіть по одній асоціації з Хухою, використовуючи кожну літеру слова «Моховинка», крім и. МОХОВИНКА

Номер слайду 28

Робота з картками (робота в групах)Картка № 1 Напишіть міні-твір на тему «Якою я вважаю Хуху-Моховинку?» (5речень). Картка № 2 Напишіть міні-твір на тему «Чи хотів би я бути Хухою?» (5 речень). Картка № ЗНапишіть міні-твір на тему «Чи існують Хухи насправді?» (5 речень).

Номер слайду 29

Відповіді Хо. 2. Бур'янки. 3. Хлів. 4. Хатинка. 5. Мізинчик. 6. Сосна. 7. Мох. 8. Добро. 9. Вовночка. 10. Сила. 11. Лісник. 12. Лиска. 13. Лапки.

Номер слайду 30

Домашнє завдання. Написати твір – роздум «Добро переможе зло, якщо…» Розпитати у дорослих, яких міфічних істот вони знають, записати їхні розповіді, намалювати до записів ілюстрації.

pptx
Додано
28 березня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку