Відкритий урок педагога соціального на тему: «Формування «Я» концепції. Хто я в цьому житті?»

Про матеріал
Відкритий урок для учнів 9-11 -х класів, щодо формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їх вплив на життя; підвищення самооцінки, формування життєвих цінностей.
Перегляд файлу

Відкритий захід педагога соціального  на тему:

 «Формування «Я» концепції.  Хто я в цьому житті?»

 

Епіграф: "Будь собою. Інші ролі вже зайняті|позичати|"

Оскар Уальд

 

Клас: 11

Дата проведення: __________________________________________________

 

Мета заходу: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їх вплив на життя; підвищення самооцінки, формування життєвих цінностей.

Обладнання: невелика свічка, яка б символізувала життя, сині та рожеві папірці за кількістю учасників, два аркуші ватману; фломастери; кольорові олівці; кольоровий папір; ножиці. 

Хід заняття

Вступне слово: Сьогодні ми поговоримо про наше життя, наші здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті. 

Життя... Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити - не поле перейти. Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя. 

Мені хочеться згадати відомі слова В. Маяковського «...Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно». Так, справді потрібно. Піднесіть, будь-ласка, руку, хто ніколи не бачив зоряного неба? Таких серед нас немає. І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Існує повір'я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, Ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар - життя.

 

Вправа №1 Знайомство

Мета: розвивати вміння  само презентації (коротко).

Усі учасники сидять півколом. Учасники одержують  стікери  у  вигляді  листочка з дерева, де  пишуть своє ім’я, найкращу  рису  характеру, хобі, та інше (на власний розсуд). Після цього кожний учасник проводить презентацію свого листочка.

ІІ. Прийняття правил роботи в групі

Мета: визначити правила продуктивної роботи в класі, під час заходу, створити спри­ятливий клімат в колективі.

Аби досягти гармонії в роботі, необхідно виробити правила роботи, якими будуть ке­руватися всі учасники.

 

ІІІ. Вправа «Коло асоціацій»

Ми працюємо у колективі і знаємо один одного. Але уявіть, що ви потрапили у Райський сад. Походжаючи в ньому, можна спостерігати велику кількість апельсинів, лимонів, мандаринів, різних сортів яблук, слив, груш, полуниці та суниці, ківі, авокадо тощо (на екрані висвітлене зображення фруктів) . Оберіть щось одне і дайте відповідь на запитання: «Який я фрукт?».

- Якби я був фруктом, то я був би ... .

Опишіть сорт, смак, стиглість, колір тощо (кожен асоціює себе з певним фруктом і розповідає який він).

ІV. Вправа «Як розпорядитися своїм життям»

( На дошці висить плакат з малюнком дерева)

Як ви гадаєте, які найважливіші речі існують у нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси.

чні висловлюють свої думки, педагог соціальний записує на кроні дерева. Це можуть бути такі слова: сім 'я, навчання, друзі, та інше) 

Така пишна крона можлива лише тоді, коли є не менш сильна коренева система - наші здібності й можливості. Знову ж таки, на Ваш погляд, що потрібно для того, щоб реалізувати наші інтереси, бажання.

(Учасники промовляють, а соціальний педагог записує на корінні. Наприклад: знання, кохання, гроші)

Висновок: тепер ви самі можете побачити, що одного без іншого не може бути, що роль нас самих у житті нашого дерева дуже велика, і що наші можливості багато в чому залежать від наших виборів і нашої поведінки.

 

VІ. Вправа "Символ життя"

Запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем.

Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто праворуч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.

Запитання для обговорення:

  •                 Що ви відчували, коли тримали свічку в своїх руках?
  •                 Чи хотілося вам її віддати?
  •                 Чи виникав страх, що свічка згасне?

Висновок. Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки Вам, яким буде Ваше життя.

 

 

V. Вправа «Святковий салют»  

Мета: визначити очікування й одержати зворотний зв'язок.

Учням пропонується на стікерах кількома словами написати свої очікування від уроку. Потім по черзі наклеїти їх на плакат із зображенням салюту, при цьому озвучуючи свої думки.

  •   Я сподіваюся, що Ваші очікування виправдаються!

 

VІ. Притча «Два верблюди»

Йдуть пустелею  2 верблюди. Втомилися. Зупинилися. Один верблюд дивиться на іншого, а потім як плюне на нього.

- За що? За що ти на мене плюнув? За те, що я кожен день працюю без води, без їжі? Плюю на себе,  тягаю вантажі… і за це ти на мене плюнув? – сказав постраждалий верблюд

- Ти на себе плюєш -  і іншим хочеться.

Обговорення.

Те, якої думки людина про себе, залежить від того, наскільки вона себе приймає, вірить у себе та свої можливості. Люди, які почуваються щасливи­ми, вважають, що їх люблять, що вони потрібні, що до них добре ставляться інші, що вони здібні й їх цінують. Вони мислять позитивно.

Ти можеш почуватися щасливим, будувати гарні стосунки з іншими людьми, якщо навчишся поважати себе.

Ті люди, які навчилися себе поважати, як пра­вило, приймають й інших. Тобто, якщо ти гарної думки про себе, то будеш добре думати про інших, і навпаки.

Людина, що не цінує себе, підсвідомо налаштовується на те, що інші не будуть її цінува­ти, і внаслідок цього поводиться таким чином, що, дійсно, її немає за що цінувати. Люди починають відвертатися від неї. З іншого боку, людина, що приймає себе, налаштовується на те, що інші теж до неї добре ставляться.

Той, хто|КТО| не любить|кохає| себе, не може щиро любити|кохати| інших.

 

VІІ. Вправа «Хто я?»

Виберіть, будь ласка, одну фігуру, ту, яка, на ваш погляд, щонайкраще відбиває вашу сутність або до якої вас інтуїтивно притягує. Відповідно до вашого вибору ви належите до одного з п'яти типів людей.

Трикутник. Людина, упевнена в собі. Швидко міркує, за­повзятлива, зазвичай її цікавить насамперед кін­цевий результат. Вона швидко розмовляє, швидко приймає рішення, завжди готова ризикнути й не боїться «нерозумно» виглядати в очах інших людей.

Квадрат. Для ухвалення рішення такій людині потріб­на чимала кількість даних, безліч фактів і цифр. «Квадрати» полюбляють логічні аргументи й супе­речки. Вони через силу витримують прямий погляд і намагаються ретельно все перевірити кілька разів, перш ніж приймуть рішення. «Квадрат» може виявитися людиною повільною, яка відкладатиме справу з дня на день, нізащо не бажаючи приймати рішення, якщо їй зда­ється, що бракує якоїсь істотної інформації.

Коло. Таким людям хочеться, щоб усі навколо були щасливими. Зазвичай «коло» говірке й емоційне. Його внутрішній орієнтир - настрій у групі, і воно нерідко знає найдрібніші деталі особистого життя всіх її членів і взагалі добре розуміється на людях. Людина - «коло» вміє бути уважною й нерідко виявляється гарним керів­ником, хоча найчастіше становить серйозну про­блему для власного начальства, тому що вимагає

Прямокутник. До категорії «прямокутників» потрапляють аж ніяк не всі, а лише люди, у житті яких наразі від­бувається щось дуже серйозне: людина збирається змінити роботу або її перевели на інше місце, хоча й у тій самій компанії, можливо, вона втратила ро­боту або в неї що-небудь сталося вдома, і ця об­ставина змушує її цілком змінити спосіб життя.

Зиґзаґ. Люди творчі, зазвичай легко збуджувані, без­ладні, навіть хаотичні. Вони орієнтовані переваж­но на ідеї та здатні уважно слухати вас лише дуже короткий час. Якщо на роботі або в житті вам до­водиться мати справу з людиною типу «зиґзаґ», на­віть не намагайтеся перетворити його на «квадрат». Нічого не вийде. Таким людям, як правило, дуже важко працювати в чітко впорядкованій обстанов­ці. І якщо ваша компанія переповнена творчими особистостями, виділіть їм окреме приміщення, де вони зможуть працювати всі разом!

 

 

 

Йдучи життєвим шляхом, ми весь час вчимося. Це навчання неможливо пройти теоретично, його пізнають лише на власній практиці. В  житті  і  це  потрібно знати людині  про себе.

Немає людини, життя якої складається абсолютно щасливо. Чому? Бо в житті завжди є труднощі. Через них має пройти кожен. Якщо ж людина ніколи не зазнавала ніяких проблем, вона перестає бути людиною.

 

VІІІ. Вправа «Мій портрет у  променях сонця»

Спробуйте відповісти на запитання: «Чому я заслуговую поваги?». Щоб це зробити, намалюйте сонце, у центрі сонячного кола напишіть своє ім'я, а уздовж променів напишіть свої переваги, все гарне, що ви про себе знаєте.

Ви  самі  себе оцінили. "Самооцінка - це здатність|здібність| людини чесно, з|із| любов'ю|коханням| і  по гідності|чесноті| оцінювати себе".

Кожна людина має свої критерії самооцінки. Людина  з високою самооцінкою відчуває|почувати| себе щасливою, здатна|здібним| долати|переборювати| труднощі. Якщо самооцінка у людини низька, то вона відчуває безпорадність, безсилля і самотність|самітність|. Всі болі людини, її проблеми - все це результат низької самооцінки, яку людина не змогла ні усвідомити, ні змінити|зраджувати|.

 

ІХ. Притча "Про життя"

 Одного разу віслюк впав у колодязь і почав голосно кричати, закликаючи на допомогу. На його крики прибіг господар віслюка і  розвів руками -  витягнути тварину з колодязя було неможливо.

Тоді  господар вирішив так: "Віслюк мій вже старий, йому недовго  залишилося, а я все одно хотів купити нового молодого віслюка. Цей колодязь зовсім засох, і я давно вже хотів засипати його і вирити новий. Чому б відразу не вбити двох зайців - засиплю я старий колодязь, і віслюка заодно закопаю".

Недовго думаючи, він запросив своїх сусідів - всі дружно взялися за лопати і стали кидати землю в колодязь. Віслюк одразу зрозумів, що до чого і почав голосно кричати, але люди не звертали на нього увагу й мовчки продовжували кидати землю в колодязь.

Дуже швидко віслюк замовк. Коли господар заглянув у колодязь, він побачив, що кожен шматок землі, який падав на спину віслюка, він струшував і притоптував ногами. Через деякий час віслюк опинився нагорі й вискочив з колодязя. Так от...

... Можливо у вашому житті було багато різних неприємностей, і в майбутньому життя буде посилати вам все нові і нові. І всякий раз, коли на вас впаде черговий ком, пам'ятайте, що ви можете стряхнути його і саме завдяки цьому піднятися трохи вище. Таким чином, ви поступово зможете вибратися з самого глибокого колодязя.

Кожна проблема - це камінь, який життя кидає в вас, але ступаючи цими каменям, ви можете перейти бурхливий потік.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку