Відкритий урок. Розробка уроку. На цьому уроці діти навчаться виготовляти ялинкові прикраси. Познайомляться з різними прийомами виготовлення прикрас. Розвиватимуть естетичний смак та уяву.
Тема уроку: Виготовлення ялинкових прикрас.
Мета: закріплювати вміння і навички роботи із різними матеріалами (папір, тканина); розвивати уміння конструювати, креслити, вирізати; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до уроку, працьовитість.
Обладнання: кольоровий папір, нитки, кольорові смужки, ножиці, клей, циркуль, олівець, пензлик, серветка, ілюстрації із зимовими картинами, кросворд.
І. Організаційний момент
1. Перевірка готовності до заняття.
2. Привітання.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Новий матеріал
— Яка чудова пора року — зима! Це і Новий рік, і подарунки від Діда Мороза, і святкові канікули, і катання на ковзанах та санчатах. Довго можна перелічувати розваги. Можна прискорити наближення свята і виготовити іграшки своїми руками.
Стала зима вже на ноги:
Там, де шуміли луги,
Там, де курилась дорога,
—Знов забіліли сніги.
Сніг на кущах верболозу,
Снігом укрились хати.
Як тепер Діду Морозу
Наше село віднайти?
Вранці до гаю стежинку
Нам протоптать довелось
Щоб і до нас на ялинку
Теж завітав Дід Мороз.
— Коли ви кажете: «Новий рік», то що вам спадає на думку? (Діти перелічують предмети, що стосуються зимової пори року.)
— Відгадайте загадки. Може, і вам спадали на думку такі слова?..
Білий пух порозсипала,
Він на землю міцно ліг,
Називають його. (сніг).
Діждалися пори, помчали з гори. (Санчата)
Сад зацвів, неначе літом. (Іній)
Залишаю на бігу,
Я лечу від них стрілою,
А вони — слідом за мною. (Лижі)
5) П’ять комірчин, а одні двері. (Рукавиця)
6) На дереві під вікном
Висить хатка із дашком.
Птахи до неї всі летять,
Щоб зерном поласувати. (Годівниця)
7) Ходять тільки по льоду.
По стежині, по дорозі
Бігти я у них не в змозі,
По снігу не йдуть як слід:
До вподоби — тільки лід. (Ковзани)
8) Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає. (Бурулька)
III. Демонстрація та аналіз зразка
Інструктаж керівника гуртка.
Наріжте смужки кольорового паперу необхідного розміру, склейте кільця, поєднуючи деталі поміж собою . Кільця чергуйте за розмірами та кольорами, до крайніх прив’яжіть нитку.
Використайте глянсовий кольоровий папір. Із картону зробіть шаблон. Потім візьміть аркуш кольорового паперу, складіть його навпіл кольоровою стороною усередину, по шаблону обведіть олівцем одну ланку і виріжте. Підготувавши достатню кількість ланок, зберіть їх у ланцюжок.
Візьміть тонкий кольоровий папір. Наріжте довгі смужки, складіть кінці перпендикулярно і переплетіть смужки по черзі кожний раз в інший бік. Якщо смужки короткі, то склейте їх, щоб отримати гірлянду потрібної довжини. До її кінців приклейте нитку.
Візьміть глянсовий кольоровий папір. Підготуйте квадратний аркуш паперу і складіть його навпіл , а потім — ще раз в інший бік . Отриманий квадрат складіть по діагоналі. Намітьте малюнок та виріжте його за контуром . Зробіть декілька таких заготовок та склейте їх поміж собою парами. Потім проколіть гірлянду великою голкою та розтягніть її.
Візьміть жовтий папір. Виріжте прямокутник, складіть його навпіл. Від краю подвійного боку відступіть 1 см та проведіть лінію. З боку згину зробіть розрізи через 5—10 мм. Нерозрізану частину зігніть усередину та склейте. Заготовку згорніть по колу, склейте виріб, прив’яжіть нитку, а потім підвісьте.
Візьміть кольоровий папір у формі прямокутника. Складіть його навпіл та зробіть розрізи через 5—10 мм. Вирівняйте аркуш і зробіть згини нерозрізаної частини на зовнішній бік. Потім візьміть аркуш меншого розміру і зробіть із нього циліндр . На нього наклейте заготовку із розрізами. До виробу наклейте смужку з паперу або нитку для підвішування іграшки.
IV. Фізкультхвилинка
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз —
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки —
І зроби чотири скоки.
Ось так, ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз!
За роботу! Все гаразд!
V. Практична робота учнів
Можна розподілити дітей на групи і дати кожній групі окремі завдання. Керівник гуртка надає допомогу кожній групі дітей.
VI. Виставка та оцінювання робіт
— В якої групи гірлянда вийшла кращою? Чому?
— В якої групи гірлянда вийшла довшою?
VII. Підсумок уроку
— Чого навчилися на заняті?
— Що можна прикрасити гірляндами?