Відкритий урок з математики 6 клас НУШ
з теми
«Множення і ділення звичайних дробів»
Мета:
навчальна: закріплення набутих знань учнів з теми «Множення і ділення звичайних дробів», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань;
розвивальна: розвивати обчислювальні навички, навички самостійності, логічного мислення, самоконтролю, розвивати пізнавальну активність;
виховна: підвищення пізнавального інтересу до предмету.
Тип уроку: застосування знань та умінь
Форми роботи: фронтальна, робота в парах, індивідуальна.
Обладнання: комп’ютери, роздавальні матеріали, проектор.
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Доброго дня, діти! На сьогоднішньому уроці в нас буде діяти 5 правил:
Зверніть увагу, у вас на партах картки самоконтролю. Кожний етап уроку ви можете бачити та оцінити свою діяльність: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Форма роботи |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього: |
|
2. Перевірка домашнього завдання
1).Отже, перед тим, як ми з вами розпочнем із виконання вправ, пропоную перевірити домашнє завдання( діти коментують вправи виконані вдома, після коментарів вчитель відкриває дошку з записаними заздалегідь відповідями)…
2). А для того, щоб перевірити на скільки ви засвоїли теоретичний матеріал із попередніх уроків- пограємо у «Світлофор», я вам зачитую твердження, якщо воно вірне, то піднімаєте зелену картку, якщо не вірне-червону, якщо ви вагаєтесь, або не впевнені –жовту.
Гра «Світлофор»
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Як ви думаєте, про що чи про кого ми будемо говорити сьогодні на уроці, що є найактуальнішою темою сьогодення в наш час?. А на це питання ми отримаємо відповідь, коли виконаємо 1 завдання.
На дошці ви бачите біленьки аркуші паперу, із зворотної сторони на кожному з них написані літери, ви виходите до дошки , розв’язуваєте запропоновані приклади і після розв’язку перевертаєте аркуш із тією відповіддю, яку отримали при розв’язуванні. Розв’язуємо приклади до тих пір, доки ми не зрозуміємо яке слово приховано.
У() К
)Р(4)А(1)Ї(1
Н(6)А(
)
Так, звичайно ми будемо говорити сьогодні про нашу найчарівнішу, найпрекраснішу неньку Україну її традиції та народні символи, а ви мені в цьому допоможете.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ТА ЕПІГРАФУ УРОКУ
Сьогодні ми з вами поринемо у дивовижний світ прикладів, рівнянь і задач, які тісно пов’яжемо із українськими народними символами. Метою нашого сьогоднішнього уроку є удосконалити ваші вміння виконувати дії множення і ділення звичайних дробів. Отож розпочинаємо!!
V . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Діти, дайте мені відповідь на такі запитання:
VІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1) Давайте поговоримо зараз про те, яка наша країна дивовижна.
Розв’язавши рівняння вам відкриється перший із символів нашої країни
1) 2)х
3) 4
х=
Відкривається символ
(кажуть «Хто вміє віночок вити- той вміє життя любити»
вінок-символ молодості, життєвої сили. В Україні вінки мали сонячну символіку. Дівчина у вінку асоціювалась із сонцем, що сходить. Також це символ слави, перемоги, успіху, могутності)
2) Молодці, ви дуже гарно впоралися із розв’язуванням рівнянь.
А зараз для того щоб відкрити один із символів нашої країни, вам необхідно розв’язати наступну задачу:
До лікувального чаю входять: частина м’яти,
частин валеріани і
частина хмелю. Скільки грамів кожної трави потрібно взяти для приготування 200 г такого чаю?
Дуже добре ви розв’язали дану задачу і вам відкривається наступний символ України це-….. як вигадаєте яка рослина є символом нашої країни? Одна із рослин яка символізує нашу країну -це калина. Калина -це символ України. Червоні плоди калини стали символами мужності людей, які віддали своє життя і кров за рідний край!
Фізкультхвилинка
Уявіть, що у вас довгий ніс, мов у Буратіно. Давайте уявно вмочим його в чорнило і спробуємо намалювати: пряму, квадрат, коло, трикутник(лунає музика).
3) А тепер для того щоб вікрити наш наступний символ давайте розв’яжемо ще одну задачу:
На птахофермі вирощують курчат, качок та індичок. Качки становлять 0,9 усіх птахів, а кількість індичок - кількості качок. Скільки всього птахів на фермі, якщо індичок – 48?
Дуже гарно ви впоралися із задачею, тому вам відкривається наступний символ нашої країни – лелека. Лелека – це символ любові до батька-матері, котрі благословили вас на світ , а тому це-й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини.
4)Зараз пропоную вам попрацювати в парах та розгадати декілька ребусів – відповіді до ребусів і будуть нашими символами.
рушник
вишиванка
соняшник
Дійсно , ви молодці, і знову ви дуже гарно впорались із запропонованим завданням.
Рушник – це духовний символ українського народу, рідного краю, батьківської оселі, тепла материнських рук.
Вишиванка- це – символ здоров'я і краси, щасливої долі і родинної пам'яті, любові і вірності. Вишиванка – ще й оберіг людини від усього лихого.
Соняшник - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту.
Додаткові завдання : впр.420
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Кожен з вас оцінював себе за допомогою карток самооцінювання, що лежать у вас на парті, оцініть свою діяльність за допомогою неї та намалюйте на картці один із смайликів, запропонованих на дошці в залежності із тим, з яким настроєм у вас пройшов сьогоднішній урок.
VІІ. Підсумок уроку. Сьогодні на уроці я дізнався …
На уроці мені сподобалось…
Найважчим для мене було …
Що нового ви дізналися
про народні символи України?
Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами,
не стали багатшими.
Але якщо вони мінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим.
Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. »
VІІІ. Домашнє завдання
Підготуватись до написання контрольної роботи, повторити основні правила та формули.
Виконати завдання на картках