Відкритий урок в 5 класі

Про матеріал
Матеріал для відкритого уроку з музичного мистецтва у 5 класі, проведений мною у період навчального 2023 року
Перегляд файлу

5 клас   Урок 12

Тема. Життя вирує! Динамічні образи у мистецтві

Мета. 

Розвивати інтерес до музики

Формувати вміння уважно сприймати твори мистецтва

Вміти висловлювати власне ставлення до творів мистецтва

Предметна мистецька компетентність: заохочувати учнів до пізнання різних видів мистецтва, інтерпретації художніх образів, вчити виявляти ціннісне емоційне ставлення до мистецтва. Розвивати вміння описувати особливості мови різних видів мистецтва, пояснювати засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва, наводити приклади творів різних видів мистецтва, розрізняти види і наводити приклади українського фольклору (музичного, танцювального). Формувати вміння уважно сприймати твори різних видів мистецтва, передавати враження від творів різними художніми засобами, висловлювати власне ставлення до творів мистецтва. Викликати у дітей бажання брати участь у виконавській творчості, імпровізувати (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо), використовувати художню літературу в мистецькій творчості.

Вільне володіння державною мовою: викликати у дітей бажання брати участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва, чітко формулювати судження щодо мистецтва і мистецьких явищ; ділитися своїми творчими ідеями, почуттями, коментувати й оцінювати власну художньо-творчу діяльність та творчість інших.

Уміння вчитися впродовж життя: пробуджувати відкритість до нових ідей,  прагнення  пропонувати власні ідеї, реалізувати їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій. Заохочувати використання знань та умінь з інших освітніх галузей, бажання пізнавати себе через взаємодію з мистецтвом та регулювати власний емоційний стан. Залучати учнів до  характеристики власної творчості за визначеними критеріями, учити визначати сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях. Пробуджувати прагнення презентувати результати власної творчості публічно, пояснювати свій задум, визнавати можливість різного втілення творчого задуму.

Математична: формувати вміння здійснювати елементарні розрахунки для встановлення пропорцій, визначення метру, запису ритму, створення сценічних композицій (імпровізацій). Залучати учнів до роботи зі схемами, таблицями.

Інформаційно-комунікаційна компетентність: розвивати уміння обирати різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо), шукати й добирати з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковувати їх. Формувати розуміння важливості визначення достовірності джерела інформації про мистецтво, значення правильного оформлення цитат із покликанням на автора. Розширювати знання учнів щодо безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях.

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічна компетентність:  пробуджувати прагнення спостерігати за довкіллям, фіксувати власні спостереження (фото, замальовки тощо),  досліджувати і відтворювати в художніх образах довкілля та явища природи засобами мистецтва. Формувати розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.

 

Хід уроку

Організаційний момент. Емоційне налаштування.

@1 Хвилина мовчання.


 

@2 Дружно правила згадали,

Всі рівненько посідали.

 

Налаштуємося гарно,

Щоб урок пройшов не марно!


 

Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

            @3 Розкажіть, яку музику ви любите слухати.

            Як вона впливає на ваш настрій?

 

Вивчення нової теми

@4 Пригадайте мешканців країни Музики.

 

             Розкажіть, що таке мелодія? (Одноголосне…)

             Що таке лад (Лад – взаємозв’язок музичних звуків та їхня злагодженість між собою)

             Ритм – це рівномірне чергування акцентованих та не акцентованих звуків, яке визначає характер музики.

 

Ви вже знаєте, що в музиці є засіб виразності, який допомагає композиторові передати настрій і характер свого твору: це — динаміка.

 

@5 Динаміка – Фоте Пяно (Інструмент піаніно)

@6 Попередником Фортепяно був Клавесин, клавікорд.

 

@7 Мистецька скарбничка Динаміка — зміна сили звучання голосу, музики.

 

@8 Сприймання музичних творів. Фридерік Шопен. Прелюдія до мінор, опус 28, № 20 (02_03)

@9 Аналіз творів мистецтва

            Чи вдалося вам відчути зміну темпу, настрою твору?

            Скільки, на вашу думку, в прелюдії частин?

            Порівняйте гучність звучання на початку, в середині та в кінці прелюдії.

            Яку історію розповів вам інструмент?

 

@10 Мистецька скарбничка Прелюдія (лат. prae — перед та ludus — гра) — невелика інструментальна п’єса, яка може передувати іншій п’єсі.

 

@11 Цикл із двадцяти чотирьох прелюдій Фридеріка Шопена належить до шедеврів фортепіанної музики.

Ці п’єси різні за характером. Зокрема, прелюдія № 20 побудована на контрастному зіставленні суворого маршового ритму з мелодією невимовної туги. Цей твір розкриває силу волі й духу людини, яка бореться за своє щастя.

 

@12 Вправа на динаміку (02_06)

 

@13 Гучність звуку завжди залежить від сили звучання.

Виконавець музики може змінити гучність звучання за допомогою техніки гри.

Мелодія може лунати тихо, тобто піано (p), або голосно, тобто форте (f). Це основні позначення динаміки.

Існують і проміжні позначення: mf (мецо-форте) — не дуже голосно, mp (мецо-піано) — не дуже тихо, ff (фортисимо) — дуже голосно, pp (піанісимо) — дуже тихо.

 

@14 Танцювальна хвилинка  Руханка «Замри» (04_12)

 

Художньо-творча діяльність

@15 Розспівка

@16 Пісенька про чарівників (Ознайомлення)

@17 Ноти

@18 Виконання пісні Пісенька про чарівників (Текст)

 

@19 Пантоміма

 

@20 Виконання пісні Розкажу про Україну (04_29)

 

@21 Узагальнення вивченого матеріалу.

            Що таке динаміка в музиці?

            Назвіть відомі вам динамічні відтінки.

            Як динаміка пов’язана з кольором?

            Який твір називають прелюдією?

            Який настрій у вас викликала прелюдія Ф.Шопена?

 

Рефлексія.

 

@22 Домашнє завдання.

            Створіть власну п’єсу і заграйте її на улюбленому музичному інструменті своїм рідним або друзям у різних динамічних відтінках

 

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку