1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Відкритий урок "Вода. Без води нема життя. Властивості води – рідини. Вода розчинник"

Про матеріал
Розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивостях води - рідини; формувати елементарні поняття: вода - речовина; виробляти вміння самостійно виконувати досліди використовуючи метод капелюхів Де Боно; узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; Розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки; розвивати комунікативні уміння і навички. Виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.
Перегляд файлу

 

Тема :«Вода. Без води нема життя. Властивості води – рідини. Вода розчинник»

(  Досліди виявлення властивостей води - рідини., що розчиняються і не розчиняються у воді)

Мета. Розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивостях води - рідини; формувати елементарні поняття: вода - речовина; виробляти вміння самостійно виконувати досліди використовуючи метод капелюхів Де Боно; узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки;

Розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки; розвивати комунікативні уміння і навички.

 Виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до  води – основи життя.

Обладнання. Малюнки про воду,склянка з водою, банка з ложкою для демонстрації, карта світу,ілюстрації, , 6 капелюхів.,звуки різних джерел води., відео про воду.

                                                     Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Наш дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо

Урок природознавства розпочинаймо

        Повернемось обличчям до гостей

        і лагідно промовим «Добрий день.»

Ми вам раді люди добрі,

і вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас ( Сідайте дітки)

Сьогодні  надіюсь,  у  нас  буде  цікавий  урок.

До  знань  з  природознавствами  зробим  ще  крок.

Ми  будемо вчитися  не  просто  слухати,  а чути,

Не  просто дивитися,  а  бачити,

Не  просто  відповідати,  а міркувати,

            Чітко  і  плідно  будем  працювати.

          ІІ. Хвилинка спостережень.

Синоптик: Вітаю всіх, синоптик повідомляє: сьогодні передбачається хмарно, без опадів. Температура повітря буде поступово знижуватися. Денна температура буде сягати позначки 10-15 градусів вище нуля. А у 3 – Б класі-сонячно , переважатимуть хороший настрій та присутність усмішок. опади переважно у вигляді гарних оцінок.

        Вдалого вам дня, дякую за увагу.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання з теми « Повітря»,

Вчитель. За прогнозами синоптика у класі очікуються опади у вигляді гарних оцінок. Перше завдання, яке дає змогу отримати бажану оцінку – перевірка д/з.- це повторення вивченого матеріалу  за допомогою технології «Незакінчене речення…..». Я вам читаю незакінчене речення , а ви швидко та чітко його доповнюєте.

1.Повітря –це: ( газоподібне тіло)

2. Повітря знаходиться в  ( в грунті, воді, навколо нас)

3. Повітря відноситься до(неживої природи)

4. Шар повітря навколо Землі – це…( атмосфера)

5.Повітря прозоре, безбарвне, не має запаху це -…  (властивості  повітря)

6. Люди дбають про чистоту повітря-…..( насаджують дерева, куші, трав'янисті рослини)

7. шкідливі речовини  в повітрі – це…( промислових  відходів, відпрацьованих газів, аварій на хімічних заводах, атомних станціях)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Перед тим як повідомити вам тему уроку, ми з вами  подивимося відео запис на комп’ютері , і ви мені скажете про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

 

Хто здогадався, про що йтиме мова? (Про воду).

      Оголошується тема уроку: «Вода. Без води нема життя. Властивості води – рідини. Вода розчинник»

Сьогодні  наш урок буде складатися із двох частин, теорії

Де дізнаємось, яку роль грає вода у природі   

  • ЇЇ значення.
  • У яких станах перебуває вода.

Властивості води ,, та її розчинність

 

та практики . На практиці ми будемо проводити досліди з водою.

  • На уроці ми будемо використовувати метод капелюхів Де Боно, які будуть працювати у парах. А також застосуємо технологію  «Мікрофон»,  та гру «Водограй»
  • А зараз познайомимось із творчими групами:

Білий капелюх - інформація про воду.

Червоний капелюх -  позитивні сторонни води

Жовтий капелюх – перевага води

Чорний капелюх - негативні сторони.

Зелений капелюх – дослідження води

Синій капелюх  висновок

Повідомлення учнів 1-ої творчої групи (Білий капелюх).

Більша частина поверхні Землі вкрита водою. Це озера, річки, моря, океани. Вода є в повітрі, в ґрунті, під землею. Хмари в небі і льодовики в горах – це теж вода. Вода входить до складу всіх живих організмів. Вона необхідна для життя всіх живих організмів.

 

Вода входить у склад всіх живих

                                     організмів.

  - Без води людина зможе прожити тільки 3 дні,

                            в той час, коли без їжі тільки 30-50 днів.

             - В організмі людини вода становить понад

                                     половини маси тіла.

              - За все своє життя людина вживає близько 

                                   50 – 60 тонн води.

              - Щоб виростити 1 кг овочів, зерна, витрачають

                                          2 тонни води.

                     - Огірок майже повністю складається з води.

 

2.. Повідомлення учнів 2-ої творчої групи (Жовтий  капелюх).

Переваги води – забезпечення життя на Землі.

 Океан –рідна домівка великого числа    видів живих істот.

                                                                             В полі при долині,

                                                                            Як вийти за село,

                                                                            В живій криничці б'ється

                                                                           Прозоре джерело.

                                                                  У спеку хлібороби

                                                                 Сюди частенько йдуть,

                                                                  І радісно криничці,

                                                               Що з неї воду п'ють

3.. Повідомлення учнів 3-ої творчої групи (Чорний  капелюх).

Дощі  бувають: ливневі,   грибні, сліпі,    мрячні,  теплі.

 

                         У народі дощ називають добрим, благодійним.

                           Але в останні роки випадають кислотні дощі.

                   Вони виникають тому, що в атмосферу потрапляють

                   продукти спалення вугілля, нафти, природного газу.

                     Це сажа, пилюка, насичена токсичними металами

 

Негативні наслідки

“У воді можна потонути.

Коли мокро,мама не пускає на двір гратися,щоб не захворіти.

можна забруднити одяг,взуття.

Якщо їсти лід, сніг, можна застудити горло.

-у брудній воді багато хворобливих бактерій

Через аварії теплоходів у воду викидають тисячі тонн нафти

 

4. Повідомлення учнів 2-ої творчої групи (Червоний  капелюх).

Позитивні наслідки

“Вода-це врожай на городах,садах, полях.

•'Після дощу свіже повітря.

* Вода потрібна людям і тваринам.

“Мінеральна вода лікує людей.

“Водою миємось,у воді перемо одяг.

“По воді пливуть човни,кораблі.

“На воді будують електростанції.

“Водою гасять пожежі

 

  1. Повідомлення учнів 5-ої  творчої групи (Зелений  капелюх).

Отже, вода три стани мас. В газоподібному літає.

Ось уяви із самовару. Гаряча з свистом рветься пар.

Та тільки пару остуди, враз стане краплею води.

В рідкому вже перетікає, з високих гір мерщій тікає.

Збігає з пагорбів в долини. І до морів широких лине.

А ще й турбіни оберта на гідростанціях вода.

Коли вода в твердому стані - це сніг і лід при замерзанні.

На полюсах Землі холодних, лежать запаси снігу й льоду.

Від них також залежить дуже наш звичний клімат юний друже.

 

6.Висновок:

Вода –найголовніша, найважливіша рідина на Землі.

 

Вода – багатство Землі. Вона необхідна для життя всіх живих організмів.

 

Так, діти  Вода – одне  з найцінніших багатств Землі, джерело життя всіх живих організмів . ,найпоширеніша речовина у природі.

 Ось подивіться на карту світу. Скільки на ній синього і блакитного кольору!  Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває 71% поверхні Землі.

Якщо всю землю розділити на 4 частини, то 3 з них –це вода. Вода – входить до складу всих живих організмів наприклад: в організмі людини вона становить понад половину маси тіла ( найбільше у крові, та мозку) а огірок майже повністю складається з води Без води засихають рослини, гинуть тварини.

  • Усі ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ.але воду називають найбільшим дивом світу.

Земля – єдина з планет Сонячної системи, де є вода.

Вода є повсюди – річки й озера, джерела й криниці, болота й льодовики, хмари

й водяна пара, моря й океани – з них і складається гідросфера.( водяна оболонка Землі

У природі існують такі  атмосферні явища, :- як дощ, сніг, град,роса, пара. туман, іній,- це також є вода.

V.Фізкультхвилинка „Австралійський дощ”показує рух, усі повторюють його поступово приєднуючись один до одного.
- Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
Піднімається вітер. (Потираємо руки)
Падають перші краплини дощу. (Клацаємо пальцями)
Почалася злива. (Плескаємо долонями по стегнах)
Злива перетворилася на бурю. (Топаємо)
Ось буря стихає. (Плескаємо долонями по грудині)
Стихає злива. (Плескаємо долонями по стегнах)
Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацаємо пальцями)
Шумить тільки вітер. (Потираємо долонями)
Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

VІ. Ознайомлення з властивостями води.

- Ми  багато дізналися цікавого про воду , а тепер поговоримо про властивості води – рідини. Для цього нам треба провести досліди.(проводячи досліди кожну властивість учень записує у зошит)

Проведення дослідів. ( Робота в групах)

Дослід №1.

Вода має свої властивості вона текуча, якщо налити на парту води вона розтечеться,

Яка ж перша властивість води?

Дослід №2.

З банки переллємо воду у пляшки різної форми.

- Яку форму мала вода в пляшках?

- Яку форму мала у банці?  (Вона набуває форми тієї посудини, в якій знаходиться)

- Чи має вода – рідина свою форму?

Значить вода не має власної форми, а набуває форми тієї посуди, в якій знаходиться.

Дослід 3.  Якщо в склянку з чистою водою опустимо ложку. Чи добре її видно? Про яку властивість води це свідчить? (Вода прозора.)

Дослід 4.

  • Подивіться чи має вода колір?

Визначне чи має вода запах?

Пригадайте, про яку властивість води ми дізнались, коли вивчали термометр? (при нагріванні – вода розширюється, при охолодженні – стискається). Запамятайте, ще одну цікаву властивість води: коли вода замерзає перетворюється на лід вона перестає стискатися і починає розширюватися. Легко переконатися, якщо наляти повну пляшку води і міцно закрити кришкою, і поставити на мороз , як тільки вода замерзне пляшка трісне.

 

Отже , БЕЗБАРВНА, БЕЗ ЗАПАХУ.

 Висновок. ВОДА     текуча не має форми , прозора ,без запаху безбарвна ,стискається при

охолодженні

VІІ. Вода – розчинник.

Вчитель.

Є у води важливий чинник –

Вона відома, як розчинник.

Розчинник всього – рідини,

І речовин твердих, і газів,

Сіль із земної глибини

Вода несе з собою разом.

) Щоб переконатися в цьому ми проведемо ще кілька дослідів.

1 дослід

У склянку з водою вкиньте:      

1 група – сіль    3 група – лимонна кислота    

2група- цукор    4 група – питна сода     

- Речовини, які розчиняються у воді, називаються розчинними.

У нашому випадку одержали розчин солі(молекули солі змішалися з молекулами води)  розчин цукру.

2 дослід            

1група – пісок    3 група – олія    

2 група – крейда   4 група – крохмаль

- Речовини, які не розчинилися у воді, називаються нерозчинними.

Висновок: ми переконалися , що деякі речовини розчиняються в воді, а інші не розчиняються. Вода – розчинник.

  1. Робота з підручником. 
  2. Робота з зошитом.

Прочитайте  статтю в підручнику на ст.. 93«Вода – розчинник»

 

VІІІ. Закріплення знань.

 

  1. Гра “ Водограй” У кожного учня червоні та зелені каточки. Зелена картка- твердження правильне, червона- не вірне твердження:
  • Вода синього кольору  - ( ні)
  • Вода текуча                     ( так)
  • Не має власної форми    ( так)
  • Має приємний солодкуватий запах   ( ні)
  • Вода- прозора                  ( так)
  • Мінеральна джерельна вода- це побутовий розчин  ( ні)
  • Сік рослин- природний розчин   ( так)

ІХ. Підсумок уроку.

Технологія «Мікрофон»

- Для чого на Землі необхідна вода?

- Де на Землі є вода?

-  Які властивості води ви вже знаєте?

-  Яку особливу властивість має вода при замерзанні?

- У яких трьох станах перебуває вода в природ

Х. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю підручник на с. 91-93.

Намалювати малюнки на тему «Вода – багатство Землі»

 

docx
Додано
10 березня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку