Тема уроку: Алгоритмічна мозаїка.
Мета:закріпити поняття «команда», «алгоритм», «виконавець», «система команд виконавця», «середовище виконання алгоритму», «способи подання алгоритму»; навчити складати лінійні алгоритми для виконавців; визначати правильний порядок подання команд виконавцю у знайомому алгоритмі, знаходити пропущену та зайву команди в знайомій послідовності; розвивати увагу, алгоритмічне мислення, пам'ять, зв’язне мовлення;виховувати вміння працювати в групах, взаємоповагу.
Обладнання:мультимедійна презентація, сигнальні картки, клубочок ниток, м’яч, конверти із картками для лото, предмети для вправи «Командний пункт», картки із алгоритмами для трьох груп, інструкції для роботи за комп’ютером.
Програмне забезпечення:програмний засіб «Скарбниця знань»
Тип уроку:урок засвоєння знань, формування вмінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Усмішка»
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться один одному гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то сядьте всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.
Повторення правил техніки безпеки. Гра «Правда чи кривда?»
- Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру.
- Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте плескаєте в долоні, якщо ні – тихо сидите:
• В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили… (–)
• Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (+)
• За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти… (–)
• А щоб сісти нам за парту вчитель нам дає команду!(+)
• Ти підсунь дисплей близенько і поправ шнура хутенько! (–)
• Від екрана ти відсядь… сантиметрів п’ятдесят! (+)
• Голова болить моя, потерплю годину я! (–)
• Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!(+)
• Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво… (–)
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
Розминка
Гра «Чарівний м’яч»
Учитель кидає м’яч учню та ставить запитання. Учень відповідає і повертає м’яч вчителю.
Гра «Інфолото»
Правила роботи в групах.
Установіть відповідність між зображенням виконавців та командою, яка входять до його системи команд. Для цього складіть обидві частини кожної картки.
|
Фас |
|
Записати текст на диск |
|
Підігріти воду до 60○ |
|
Відкрий щоденник |
|
Струнко |
|
Пробити штрафний удар |
|
Сидіти на плечі |
Доповніть систему команд виконавців: собака (голос, стояти, сидіти, лежати, поруч, шукай, дай), учень (підійди до дошки, дай щоденник, відкрий підручник), солдат (рівняйсь,вільно, розійдись, кроком –Руш, кругом, за мною бігом - Руш ).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Що ви бачите у мене на столі? (розкладені різні предмети)
- Для чого вони призначені? (ці предмети ми будемо використовувати при виконанні алгоритмів).
- Сьогодні на уроці ми навчимось складати алгоритми для виконавців; визначати правильний порядок подання команд виконавцю у алгоритмі, знаходити пропущену та зайву команди у алгоритмі.
- Отже, тема нашого уроку «Алгоритмічна мозаїка».
Моза́їка— зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів. На нашому уроці буде різноманіття алгоритмів та цікавих завдань.
ІV.Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку.
Вправа «Командний пункт»
Вправа «Швидка допомога»
І група
Встановити правильний порядок команд алгоритму «Придбання товару в крамниці»
ІІгрупа
Яку команду пропущено у алгоритмі «Яблуко»
1) Помий руки.
2) Візьми яблуко.
3) Помий яблуко.
4) Знайди урну для сміття.
5).Викинь недогризок.
ІІІ група
Знайдіть зайву команду алгоритму «Відкривання дверей».
Робота на картках
V. Фізкультхвилинка «Ялинка» .
VІ. Робота за комп’ютерами.
VІІ. Підсумок уроку.
Вправа «Клубок»
Кожний учасник розповідає, що дізнався на занятті, що нового навчився. Учень тримає в руках клубок і після розповіді віддає його іншому учаснику, залишаючи в себе кінчик нитки.
Домашнє завдання