Поняття веб-сторінки, її адреси. Додавання результатів у закладки браузера.

Про матеріал
Головна мета навчального предмету «Інформатика» у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти – ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві. У розробці уроку дотримано Державних вимог до навчальних досягнень учня/учениці згідно оновленої навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів «Інформатика».
Перегляд файлу

Інформатика

Головна мета навчального предмету «Інформатика» у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти – ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.

У розробці уроку дотримано Державних вимог до навчальних досягнень учня/учениці згідно навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів «Інформатика».

3 клас Інтернет

Важливо щоб учні та учениці зрозуміли головні особливості безпечної роботи з інформаційними джерелами та почали використовувати відповідні навички та знання при вивченні інших навчальних предметів.

 

Тема: Поняття веб-сторінки, її адреси. 

Додавання результатів у закладки браузера.

Цілі:

навчальні:

-                     повторення уявлень про мережі, глобальну мережу Інтернет; закріплення поняття «браузер»; перевірка навичок пошуку в мережі Інтернет; 

-                     формування уявлень про сайт, веб-сторінку, адресу веб-сторінки та посилання для переходу між веб-сторінками (гіперпосилання), навичок користування гіперпосиланнями, умінь відрізняти їх від тексту на веб-сторінці; -   формування навичок знаходження інформації для навчальних предметів та додавання обраних сторінок у закладки браузера, умінь структурувати свої закладки у папки; розвивальні:

-                     формування і розвиток ключових компетентностей, серед яких:

предметна ІКТ-компетентність, міжпредметні, комунікативні та соціальні компетентності;

-                     розвиток спостережливості, пам’яті, словникового запасу (хаб, світч, роутер; веб-сайт, веб-сторінка, всесвітня павутина, адреса сторінки, перейти за посиланням, додати у закладки, папка); виховні:

-                     виховання інформаційної культури, культури розумової праці, уваги, самостійності, пізнавальної активності;

-                     виховання любові до предмету, формування умінь ставитися до мережі Інтернет як до джерела інформації;

-                     виховання свідомого відношення та засвоєння правильних і безпечних методів і прийомів роботи;

-                     валеологічне виховання.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок Обладнання та наочність: 

  комп’ютерний клас,  

  проектор,  

  презентація до уроку,  

  картки «Лабіринт»,

  мультфільм «Почемучка. Локальные компьютерные сети»,

  дроти, модем, хаб, світч, роутер (маршрутизатор),

  підручник «3 клас. Сходинки до інформатики. О.В. Коршунова»,

  сайт Бібліотеки Українського світу (1576.ua): Останні надходження (1576.ua

/books ): Тетяна Щербаченко «Як не заблукати в Павутині» http://1576.ua/books/7288

Програмне забезпечення: 

   

  пазли «Комп’ютерна мережа» http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0890fa9607c4

  Інформатика-2 рік навчання ( розділи «Веб-сторінки» та «Гіперпосилання»),

 

           

Хід уроку:

I.       Організаційний етап 1. Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!».

Біля парти станем чемно – Плине час хай недаремно.

Будемо уважні та старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

 

- Доброго дня, діти.

2. Перевірка готовності до уроку

- Діти, давайте уважно поглянемо на свої парти. На парті у кожного пенал, зошит, підручник, щоденник. І ось така картка «Лабіринт».

II. Мотивація навчальної діяльності

(діти отримують картки з лабіринтом)

1. Робота в парах

Допоможи їжачкові знайти вихід з лабіринту.

- Інформація в Інтернеті також нагадує величезний лабіринт або павутинку. Скорочення WWW (World Wide Web) у перекладі означає всесвітнє павутиння. Цим терміном позначають усі сторінки з інформацією, розміщеною в Інтернеті.

Як саме вона там розміщується, ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

III.    Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу

-    Але перед цим давайте згадаємо: яку тему ми вивчали на минулому уроці?

(Комп’ютерні мережі)

-    Комп’ютерна мережа. Що це? (група з’єднаних між собою комп’ютерів).

-    Якою мережею ми вже користувалися на уроці інформатики? (Глобальна мережа – Інтернет).

-    А у яку мережу з’єднані комп’ютери в кабінеті? ( у Локальну)

-    Давайте переглянемо мультфільм і пригадаємо, що нам відомо з минулого уроку про локальну мережу…

(перегляд мультфільму «Чомучка»)

-    А які її переваги? (1. Можна передавати інформацію з одного комп’ютера на інший, не використовуючи флешки. Наприклад, можна відправити свою роботу вчителю на комп’ютер на перевірку. 2. Якщо в класі є один принтер і комп’ютери, з’єднані в мережу, то користувач будь-якого комп’ютера може роздрукувати свої документи. 3. Можна передати інформацію зі свого комп’ютера на проектор та проекційний екран). Пізніше на уроках ви будете використовувати і локальну мережу).

-    Тож які є види мереж? (глобальна і локальна)

-    А за допомогою яких пристроїв ми можемо під’єднатися до комп’ютерної мережі? (кАбелі, модем). Є ще такі пристрої, які обов’язкові при створенні мережі між комп’ютерами, як: 

хаб (hub)

Хаб – це повторювач. Усе, що до нього під’єднується - повторюється.

Наприклад,          Ви     під’єднали 5 комп’ютерів через хаб. Щоб передати дані           від     п’ятого       комп’ютера          до першого, ці дані пройдуть через усі комп’ютери мережі. Це схоже на

спарений телефон - доступ до Ваших даних може отримати  будь-який комп’ютер і Ви також. Чим більше компьютерів буде підключено, тим повільніше буде з’єднання та більше навантаження на мережу.  

Саме тому в наш час все менше випускають хабів і все менше ними користуються. світч (switch)

Світч          прийшов     на      заміну         хабу й виправляє         недоліки           попередника. Знижується навантаження на мережу. Тепер кожний комп’ютер має свою адресу в мережі й отримує лише те, що йому потрібно, інші про це навіть і не знають.

роутер (router)

Роутер        –        його ще     називають маршрутизатором. 

Роутер        є        посередником      між    вашою мережею й виходом в інтернет. У наш час він самий популярний.  Роутери мають  Wi-Fi антени для передачі інтернета на

бездротові пристрої та мають можливість

підключати USB модеми.

Хаб і світч не різняться один від одного.

Роутер – самий необхідний пристрій для створення мережі.

(продовження перегляду мультфільму «Чомучка»)

IV. Вивчення нового матеріалу 1. Проблемне запитання

- Чисельність користувачів Інтернету стрімко зростає з року в рік і становить приблизно тридцять мільйонів людей. Унаслідок чого виникає запитання: чим же приваблює Інтернет людей?

(запитання до учнів, учні виказують свої спостереження)

Так, користуватися Інтернетом дуже цікаво. У ньому можна знайти відповіді майже на всі запитання. Дізнатися про погоду, останні новини, результати спортивних змагань, прочитати статтю з енциклопедії, переглянути програму телепередач, навіть самі телепередачі. Якщо хочете почитати чи переглянути щось про тварин, є й про тварин. Є про рослинний світ. Є сайти бібліотек.

Заходь – і читай будь-яку книгу. М ожна подивитися картини з колекцій відомих музеїв світу. Навіть з дому не треба виходити.

(продовження перегляду мультфільму «Чомучка»)

2. Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Веб-сервер – спеціальний комп’ютер, інформацію на якому може переглядати кожен користувач інтернету.

Електронний документ, підготовлений для розміщення в мережі Інтернет, має назву Веб-сторінка. Веб-сторінка може містити текст, малюнки та інші дані.

Група пов’язаних між собою веб-сторінок називається сайтом. Як правило, сторінки сайту поєднані єдиним оформленням і змістом.

Фрагмент тексту, малюнок або кнопка, клацнувши на які можна відкрити інший об’єкт або перейти на наступну веб-сторінку, називають Гіперпосиланням. 

Сукупність усіх вебсторінок, розміщених у мережі Інтернет, називають послугою WWW (від англійського «World Wide Web», що в перекладі українською означає «всесвітнє павутиння»).

Кожний веб-сайт та веб-сторінка мають свою адресу. Так само, як і ваша домашня адреса складається з назви міста, вулиці, будинку, так і адреса вебсайту має декілька складових, за якими можна визначити, на якому сервері розміщено файли цього сайту. Послухаймо розповідь Комп’юшка.

3. Читання за підручником (с. 70–71. Слова Комп’юшка).

-         Є гарна книга Тетяни Щербаченко, з якої ви можете дізнатися про те, як не заблукати у Всесвітній павутині. Якщо потрапить вам до рук, обов’язково прочитайте!

 

-         Щоб не потрапити ;-) до справжньої павутини, зробимо фізкультхвилинку:

 

Фізкультхвилинка

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо і вліво,

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо – Будемо мати гарну поставу. 4. Демонстрація на екран власної роботи в мережі  в поєднанні повторення вивченого раніше 

(робота з браузером , пошук в мережі Інтернет, визначення ключових слів) з поясненням нового (пошук інформації, додавання результатів пошуку (обраних сторінок) у закладки браузера, структурування своїх закладок у папки).

- Прийшов час нам попрацювати й за комп’ютерами, але… спочатку давайте пригадаємо основні правила роботи за комп’ютером! V. Формування вмінь та навичок

1. Робота за комп’ютером:

А) Інструктаж учителя (повторення правил техніки безпеки)

1.   Відстань від екрану до очей – 50 см (не більше відстані витягнутої руки).

2.   Вертикально пряма спина.

3.   Плечі опущені та розслаблені.

4.   Ноги на підлозі не схрещені.

5.   Лікті, зап’ястя та кисті рук на одному рівні.

6.   Дотримуватися тиші та порядку.

7.   Виконувати вимоги викладача.

Б) Практична робота за комп’ютерами 

1.   На робочому столі у вас уже відкрита програма (Інформатика-2 рік навчання), з якою ми сьогодні будемо працювати.

2.   Серед запропонованих нам розділів обираємо розділ «Веб-сторінки» та пізніше - «Гіперпосилання», клікнувши по ним лівою кнопкою миші.

3.   Починаємо виконувати запропоновані завдання.

4.   Коли завдання виконано, то натискаєте галочку у нижній правій частині екрану й автоматично переходите до наступного завдання.

В) Вправи для очей

Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!

Г) Продовжуємо працювати за ПК

«Подивились вправо, вліво, вгору…». Давайте зараз спробуємо знайти адресний рядок, ввести в нього адресу 1576.ua/books/7288 . Як бачите ми потрапили на сайт Бібліотеки Українського світу, на веб-сторінку, де розміщена книга, про яку я сьогодні вам згадувала. Прізвище та ім’я авторки книги на цій сторінці є гіперпосиланням на наступну сторінку… на якій ми можемо прочитати про письменницю. Повернемось на попередню сторінку. Давайте додамо її у закладки браузера

(Закласти цю сторінку (ctrl+D) ,  створимо папку «Всесвітня павутина»

(Інші закладки  >  Нова тека > Мітки > Всесвітня павутина) і ви будете пам’ятати про наш урок, тему, яку ми вивчали й доповнювати цю папку іншими цікавими сторінками, вивчаючи та поширюючи цю тему на наступних уроках чи у наступних класах, а якщо надумаєте почитати книгу – відразу знайдете її у закладках браузера

Ви тепер зможете легко знайти додаткову інформацію для навчальних предметів за ключовими словами та додати обрані сторінки у закладки браузера у себе вдома.

 VI. Підбиття підсумків

Продовж речення «Веб сторінка – це…» Що означають літери WWW?

перегляд ролика

https://www.youtube.com/watch?v=6dkacewjZ48

VII. Подяка учням за гарну роботу та  заохочення до роботи на наступних уроках

Я хочу подякувати вас за гарну роботу на уроці й сподіваюся, що всі поняття, слова та вирази, з якими ми знайомилися на попередніх уроках і нові, які ми почули сьогодні, такі як: «мережа Інтернет», «адреса сторінки», «ключові слова», «перейти за посиланням», «додати у закладки», «папка» та ін., залишатимуться в вашій пам’яті і ви будете їх використовувати у своєму мовленні.

А ще на згадку про наш урок хочу подарувати вам ось такі наліпки:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чайдак Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 липня 2019
Переглядів
3405
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку