відкритий урок з математики

Про матеріал
Урок - подорож куточками мальовничої України! Під час подорожі діти знайомляться з сімома чудесами України!
Перегляд файлу

Урок математики 3 клас

(комбінований)

Тема. Складання і обчислення виразів. Робота над задачами

(№305-313)

Мета. формувати вміння розв’язувати задачі ; складати та обчислювати вирази;закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 9; розвивати когнітивні компетентності учнів, обчислювальні навички; виховувати старанність, працьовитість, почуття національної гідності.

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку.

- Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити мандрівку мальовничими просторами нашої країни. Зверніть увагу на карту України. (Слайд1)

- Але що це? Що трапилось з мапою? На ній зявилилися плями. Їх  сім. Саме стільки чудес має наша Батьківщина. Пропоную вам відкрити ці плями, і дізнатися, які 7 чудес має Україна.

- А гаслом нашого уроку візьмемо слова української письменниці Ліни Костенко :  « В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батькіщиною».

(Слайд   )

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з індивідуальними картками.

-Для нашої подорожі потрібно обрати транспорт. А який? Ви скажете мені самі, якщо правильно розвяжете наступне завдання.

- Перед вами картки з прикладами, які потрібно розвязати, і результати нанести на іншу картку з числами, зєднати їх і у вас вийде малюнок  транспорту, на якому будемо пересуватися.

5 *6 – 29 = 1                                 100 – 50 = 50

4 * 5+ 3 =23                                  6 * 8 – 1 = 47

54 – 30 = 24                              8 * 8 = 64

64 – 60 = 4                                4 * 10 + 4 = 44

3 * 10 – 3 = 27                              6 * 7 =42

98 – 70 =28                              55 – 24= 31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ми отримали літак. (Слайд )

2. Каліграфічна хвилинка.

- Нам потрібно зафіксувати дату нашої подорожі. Запишіть сьогоднішнє число. ( 13 листопада)

- Україна має 7 чудес , тому я пропоную каліграфічно прописати цифру 7. (Слайд )

3. Гра « Математичні ланцюжки».с.43№305 (Слайд )

- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України.

- Для цього нам потрібно розв’язати «ланцюжок» прикладів.

 

-І ми з вами відкрили перше чудо України – Камянець – Подільська фортеця.

Історична довідка. (Слайд )

Кам'яне́ць-Поді́льська форте́ця  фортеця у місті Кам'янець-Подільський (Хмельницької області України). Відома з XIV століття як частина оборонної системи міста Кам'янець, колишньої столиці Подільського князівства XIVXV ст. Є складовою частиною Національного історико-архітектурного заповідника «Кам'янець». До складу фортеці входять 11 башт, кожна з яких має власну історію.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  1. «Мозковий штурм».

-Щоб дізнатися тему нашого уроку, нам потрібно відповісти на  деякі запитання.

  • Назвіть частину прямої, обмеженої двома точками. (Відрізок)
  • Сума довжин всіх сторін прямокутнику – це… (Периметр)
  • Результат дії віднімання. (Різниця)
  • Найбільша одиниця маси. (Тонна)
  • Друга складова частина задачі. (Запитання)
  • Одиниця вимірювання довжини. (Сантиметр)
  • Ми отримали слово вирази.
  • Отже, тема нашого уроку

Складання та розв’язування виразів. Робота над задачами

  1. Складання плану уроку.
  • Які знання ви сподіваєтесь отримати на уроці?
  • Які завдання, на вашу думку, ми будемо виконувати?
  • Отже, ми закріпимо вміння складати та розв’язувати вирази і виконаємо наступні завдання уроку:
  1. Закріпимо вміння розв’язувати рівняння;
  2. вправлятися у розв’язуванні задач;

ІУ. Розвиток математичних знань.

  1. Вправа «Робота над виразами».
  • Ми продовжуємо нашу подорож. Для того, щоб відкрилося наступне диво України, нам потрібно скласти та розв’язати вирази

42+21:7    42:(30-24)

8*7-4*5   64:8+54:6

8*7-4*5   48:8+24:8

  • Нам відкрилося 2 диво України – Києво – Печерська лавра.

Історична довідка.

Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра  — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури.

Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р. Києво-Печерська обитель була центром православ'я у Київській Русі; у 1688 року монастир отримав статус лаври. Була внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.

У. Фізкультхвилинка.

- Для того, щоб відкрити наступне диво України, нам потрібно пройти фізичну підготовку.

- 3 диво України – острів Хортиця.

Історична довідка.

Острів – заповідник «Хортиця», є найбільшим островом на Дніпрі. На території заповідника діє музей, в якому зібрано близько 30 тис. експонатів – свідків козацького минулого України. Є на Хортиці так звана Тарасова Стежка – маршрут, яким ходив улітку 29 – річний Тарас Шевченко. Але насамперед острів Хортиця відомий своєю героїчною спадщиною, бо саме він був осередком українського козацтва, що мав назву Запоріжська Січ.

 

  1. Робота над задачею 307
  1. Робота з підручником.
  • Про що йде мова у задачі?
  • Скільки привезли леєрів?
  • Скільки продали?
  • Скільки залишилося?
  • Які будуть опорні слова?

Привезли  - 60 пл.

Продали - ? пл.., 9дн. по 6 пл.

Залишилося  - ? пл..

  • Ми відкрили 4 диво України – парк «Софіївка».

Історична довідка.

Дендрологічний парк «Софіївка» у м. Умань – це шедевр світового садово – паркового мистецтва кінця 18 – 19 ст. Заснував  «Софіївку» граф Станіслав Потоцький . Цей диво – сад став подарунком його дружині Софії. Вона була гречанкою за походженням, тому і сам подарунок виглядає наче частина міфічної Еллади. Над створенням парку працювали як найвидатніші майстри того часу, так і народні умільці.

  1. Робота над задачею 308
  • Наша мандрівка продовжується. Нам потрібно розв’язати задачу, щоб відкрити 5 диво України.
  • Про що йде мова у задачі?
  • Що відомо нам про сливи?
  • Про груші?
  • Про яблуні?

Сливи – 36 д.

Груші - ? д., у 4 р. менше

Яблуні - ? д, на 16 дерев більше, ніж слив і груш разом

  • Ми відкрили 5 диво України – Софійський собор.

Історична довідка.

Софійський собор – пам’ятка української архітектури. Достеменно відомо, що розбудову храму почав Володимир Великий, а закінчив Ярослав Мудрий. Під стелею Софії відбувалися урочисті «посадження» на великокняжий престол, церковні собори, прийоми послів та затвердження політичних угод.

УІ. Систематизація і закріплення знань учнів.

- Ми продовжуємо нашу мандрівку.

1. Робота над рівняннями 310

  • Ми відкрили з вами 6 диво України – Херсонес Таврійський.

Історична довідка.

«Херсонес Таврійський» - це історичний заповідник на території колишнього грецького міста на Кримському узбережжі був заснований наприкінці 6 ст. до нашої ери. Про Херсонес існує безліч легенд. Найвідомішою є легенда про Гікію – жінку – воїна, яка врятувала місто, спаливши власний будинок із чоловіком, який перебував там. На сьогоднішній день відкрито лише третину міста.

  1. Геометричний матеріал.
  • Продовжуємо нашу мандрівку.Для того, щоб відкрити наступне диво України, ми повинні попрацювати над геометричним матеріалом
  • Ми відкрили 7 диво України – Хотинська фортеця.

Історична довідка.

Місто – фортеця Хотин було засновано князем Володимиром Великим на початку 11 ст. для охорони кордонів Київської Русі. Спочатку захисна споруда була деревяною, але у 13 ст. її почали перебудовувати на камяну. Хотинська фортеця й до нині зберігає величний, казковий та дещо суворий вигляд, саме тому на її території було знято багато художніх фільмів, таких як «Три мушкетери», «Робін Гуд» та інші.

УІІ. Підсумок уроку.

  • Звернемо увагу на карту України. Ми з вами відкрили всі «7 чудес України».

Підведемо підсумки уроку.

  • Що для вас було складно вирішувати на уроці?
  • В чому у вас не виникало проблем?
  • Які емоції ви відчували під час уроку?

Вправа «Незакінчене речення».

  • Я зрозумів (зрозуміла), що …
  • Я дізнався (дізналася), що …
  • Отже, наша мандрівка закінчилися. Сподіваюся, що ви отримали від уроку гарні емоції та міцні знання.

УІІІ. Домашнє завдання.

Повертаючись з мандрівки, ми щоразу купуємо на згадку про відвідане місто чи місце сувенір. Я підготувала на згадку про нашу подорож,  листівки, від сканувавши qr коди ви зможете пригадати дива, які є на території нашої держави.

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку