Урок з математики для учнів 2 класу

Про матеріал

Тип уроку : Узагальнення та систематизація знань. Метою уроку є :

- повторити і закріпити таблиці множення чисел 2 і 3, творчо працювати над задачами;

- формувати уміння знаходити значення буквенних виразів;

- виявити обсяг і якість знань учнів, рівень навичок у лічбі та обчислювальній діяльності;

- вдосконалити вміння учнів розв'язувати задачі на 2 дії за даним виразом;

- розвивати пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення, увагу;

- виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин, акуратність, почуття колективізму.

Перегляд файлу

Тема. Повторення таблиць множення і ділення чисел 2 і 3.   Складання задач на дві дії за даним виразом. Знаходження значень  буквенних виразів.

 

Мета:

- повторити і закріпити таблиці множення чисел 2 і 3, творчо    працювати над задачами;

- формувати уміння знаходити значення буквенних виразів;

- виявити обсяг і якість знань учнів, рівень навичок у лічбі та обчислювальній діяльності;

- вдосконалити вміння учнів розв’язувати задачі на 2 дії за даним виразом;

- розвивати пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу;

- виховувати бережливе ставлення до природи, до тварин, акуратність, почуття колективізму.

 

Обладнання: малюнки тварин, роздатковий матеріал ( картки для індивідуальної роботи), плакат акваріуму, мікрофон.

 

Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань.

 

Використана література:

 

1. Богданович М. В. Математика: підручник 2 клас . – 4- те вид., доопрац. – К . : Освіта, 2010. – 160 с.

2. Шост Н.Б. Уроки математики 2 клас. – Тернопіль: Навч. Книга – Богдан, 2003. – 320 с.

3.  Шост Н.Б. Уроки математики 2 клас : Посібник для вчителя. – Тернопіль : Навч. книга. – Богдан , 2010. – 320с.

4. Богданович М.В , Козак М. В. Методика викладання математики в поч. Классах: Навч. посібник. – 3- тє вид. – Тернопіль: Навч.книга – Богдан, 2010. – 336 с.

 

 

 

 

 

 

 

                                        Хід уроку

 

І)  Організіція учнів до уроку

 

- Встали всі!

- Добрий день!    ( Добрий день!)

- Хочу вас попередити, хто буде активним, слухняним, уважним протягом усього уроку буде отримувати ось такі смайлики. А в кінці уроку той, хто  отримає смайлики, одержить хороші  оцінки. Отож будьте уважними! Сьогодні наш урок буде цікавим, різні  тваринки підготували для вас цікаві завдання! 

 

ІІ)   Актуалізація опорних знань

 1)  Перевірка домашнього завдання

 - На домашню роботу вам була задача   779 і приклади 780

Задача  779

1) 12+9=21 ( р.) – разом упіймали хлопці;

2) 21: 3=7 ( р. )

Відповідь:  7 рибин віддали дівчинці.

 - Всі виконали задачу?  ( Так)

( Викликаю одного учня, щоб зачитав її розв’язок)

 - У всіх так вийшло? ( Так)

 - А  зараз, учні, зачитайте приклади, в яких вийшла одинакова відповідь , яка  найменша  і найбільша відповідь. 

1) 3*9+9+1= 37

2) 21:3+21+9= 37

3) 24:3- 8+5= 5

4) 3*7-7-7=7

- Зараз декілька учнів попрацюють на карточках. Зверху на карточці напишіть своє прізвище і ім’я.

2) Робота на картках

Варіант №1

1) Обчислити.

18:3+26    ( 6+26=32)                          24:3+48      (8+48=56)

2*63*4       ( = )                                 18:2 18:3        ( > )

 

 

2) Задача.

У 3 квочок по 9 курчат, а  в 2 качок по 8 каченят. Скільки дітей у квочок і качок разом?

 

1) 3*9=27 (д.)  - всього у квочок;

2) 2*8=16 (д.) -  всього у качок; 

3)27+16=43 (д.)

Відповідь:  разом 43 дітей у квочок і качок.

 

Варіант №2

1)  Порівняти

21:3 14:2    ( = )                                 3*52*7           ( > )

3*2+42     (6+42=48)                           2*9+53       (18+53=71)

 

2) Задача.

Стрічку розрізали на 2 частини, по 8 м у кожній, і ще залишилося 5м. Якої довжини була стрічка?

1) 2*8=16 (м) – використали для двох частин;

2) 16+5=21 (м) .

Відповідь: довжина стрічки 21 метр .

 

3. Завдання  для опитування

1. - А зараз, поки учнів працюють на картках ми з вами попрацюємо усно. Ваша допомога потрібна рибкам, тому що вони не можуть потрапити в акваріум. Давайте допоможемо їм. Вам потрібно правильно розвязати  всі приклади, щоб всі рибки змогли плавати в нашому чудовому акваріумі. (На дошці плакат із зображенням акваріуму, а над плакатом зображення рибок, на яких написані приклади)

1)  5*3+5 =         (20)

2)  8*2+10=        (26)

3)  21:3+3=         (10)

4)  3*7+8=          (29)

5)  2*6+12=        (24)

6)  8*3-6=            (18)

7)  24:3+22=        (30)

8)  3*2+32 =        (38)

9)  9:3+24=          (27)

10) 18:3+42=       ( 48)

 

Молодці, учні, ви правильно розвязали приклади і  допомогли нашим рибкам потрапити в  акваріум. Вони вам дуже вдячні за це!

 

- Тож скажіть, які дії ми виконували при розв’язанні цих прикладів? ( дії множення і ділення на 2 і 3, додавання)

 

 

2. Логічні задачі   (усно)  

- Зараз, учні, ми з вами розв’яжемо цікаві задачки, які підготувала для вас тітонька СОВА. Я вам їх зачитаю, а ви порахуйте їх результат. І хто швидше знайде відповідь, то піднімає руку. Не викрикуємо!

Цікаві задачі:

1)   7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів?      

 

3∙7=21( к.)

 Відповідь: 21 капелюхів у драконів.

 

2)   7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток загубилося. Скільки краваток залишилося?

 

3∙7-5=16 ( к.)

Відповідь: 16 краваток  залишилося.

 

3)  Три кози побігли в ліс

   Скільки разом ніг у кіз?

 

  4 · 3 = 12 ( н. )

Відповідь: разом 12 ніг у кіз.

 

- Молодці, учні, ви гарно впорались із завданнями тітоньки сови.

 

- Після виконання цього завдання збираю роботи на карточках.

 

 

 

 

ІІІ)  Оголошення теми і завдань уроку

 - На сьогоднішньому уроці на вас чекає цікава робота, яка дозволить вам  повторити таблиці множення і ділення 2 і 3, будемо складати задачі на дві дії за даним виразом і повторимо як правильно знаходити значення буквенних виразів.

 

 

 

ІV) Узагальнення і систематизація знань

- Зараз, учні, відкриваємо свої зошити, записуємо сьогоднішню дату, класна робота. Не забудьте відступити 4 клітинки донизу і 10 клітинок в праву сторону.

- Всі записали? ( так)

 

1. Каліграфічна хвилинка

- У своїх зошитах записали почергова каліграфічно числа 20 і 13

- Не забудьте  як потрібно сидіти під час письма. Спинка пряма, лікті не звисають з парт,  зошит тримаємо на парті з нахилом.

 

2. А тепер ми виконаємо завдання, яке нам підготував ЗАЙЧИК

Він просить у вас вашої допомоги.

   Відкрийте свої підручники на сторінці 130. Ми виконаємо завдання № 781.    ( усно)

  • Знайдіть номер     781

 

( Периметр  рівностороннього трикутника - 18 см. Знайди довжину однієї сторони цього трикутника)

  • Уважно слухайте, я вам прочитаю задачу.
  • А зараз задачу нам прочитає ( імя ).
  • Про що розповідається в задачі? ( Про трикутник )
  • Що нам відомо про трикутник ? ( що трикутник рівносторонні, і його периметр = 18 см)
  • - Який трикутник називається рівностороннім? ( в якого всі  сторони рівні)
  •  Що нам потрібно знайти? ( довжину однієї сторони трикутника )

 

 

 

  • Можемо ми це знайти? ( так)
  • Яку дію нам потрібно виконати ? ( дію ділення)
  • Який результат виконаної дії? ( 18 : 3 = 6 (см ))
  • Яка відповідь до задачі? ( 6 см довжина однієї сторони трикутника )

 

 

3. Математичний диктант ( № 782)    ( письмово)

Наступне для вас завдання підготував їжачок. Він хоче,  щоб ви правильно,  без помилок написали математичний диктант.

-  Записуємо посередині М. д.

- Я зачитую вирази, а  відповіді записуємо в зошити. Після кожної відповіді пропускаємо клітинку.  Будьте дуже уважними!

 

1) частку чисел 18 і 3 збільшити на 6              ( 18:3+6=12)

2) суму чисел 9 і 15 поділити на 3                   ( (9+15):3=8)

3) добуток чисел 6 і 2 поділити на 3                ( 6*2:3=4)

4) добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3              (6*2-3=10)

5) суму чисел 10 і 5 поділити на 3                    ( (10+5):3=5)

 

- Для перевірки цього завдання викликаю одного учня,  щоб  прочитав відповіді, які він записав. Всі  інші учні перевіряють чи правильно виконане завдання.

 

4 Фізкультхвилинка

- Дітки, я бачу ви трішки втомилися і для того,  щоб відновити свої сили ми виконаємо фізкультхвилинку.

- Встали всі

1. Вчитель                                                           Учні

Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».

А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

 

 

5. Виконання завдання  № 783    ( письмово)

Наступне завдання нам принесла  БІЛОЧКА.   

Робота з геометричним матеріалом

- Знайдіть номер 783.

(Накреслити відрізок завдовжки 15 см і поділи його на три рівні частини. )

- Що нам потрібно зробити ? ( потрібно накреслити відрізок завдовжки 15 см і поділити  його на три рівні частини)

-  Що для цього потрібно? (для цього вам потрібно взяти  лінійку і  олівець)

- Записуємо посередині завдання 783

- Зараз ви у своїх зошитах накреслите відрізок завдовжки 15 см, а після того поділете його на три рівні частини.

( Діти виконують самостійно, вчитель слідкує за виконанням )

- Хто виконав – піднімає руку, але не викрикує!

- Скільки сантиметрів становить довжина однієї частини ( 5 см )

- Як ви це дізналися ? ( 15 :  3 = 5 ( см)  )

- Молодці, учні. Ви правильно поділили відрізок на три рівні частини.

 

6. Виконання завдання   № 784  (  усно  )

- Сьогодні до нас на урок завітав також   ВЕДМЕДИК,

 який хоче, щоб ви виконали завдання 784

- Знайдіть в підручнику це завдання.

- Всі знайшли? ( так )

- Я зачитаю вам умову задачі. ( читаю)

(За першим виразом склади задачу про саджанці яблунь і груш.,

а за другим - про огірки в ящиках.)

 

- Отже, в нас є два вирази:

 1)  3·4+7                2)     12+(12-5) 

-  Перший варіант складає задачу до першого вираза, ( показую на дошці вираз ) про саджанці яблунь і груш.

- Другий   варіант складає задачу до другого вираза про огірки в ящиках. ( вираз показую на дошці ) 

- Зрозуміли, що потрібно зробити ? ( так) Не забувайте перший варіант – перший вираз, другий варіант -  другий вираз.

- Складаєте усно, хто склав піднімає руку.                    

( Визиваю 2-х учнів з першого варіанта , а 2-х – з другого. ) 

- записуємо в зошиті посередині задача 784

- Спочатку записуємо перший варіант задачі.

- Записуємо другий варіант задачі в зошит.

 

 

І в. Діти посадили 4 рядки яблунь по  3 яблуні в кожному і 7 груш.  Скільки саджанців  посадили  діти?  

3х4+7 = 19 (с.)

Відповідь: 19 саджанців посадили діти.

 

ІІ в. В магазин привезли 2 ящики огірків по 12 кг в кожному. З одного ящика продали 5 кг огірків. Скільки кг огірків залишилося в магазині?

12+(12-5)=19 (кг)

Відповідь: 19 кг огірків залишилося в магазині.

 

7. Виконання завдання № 785       (  письмово )

БЕГЕМОТИК    вирішив дати вам завдання , щоб ви виконали самостійно № 785

- Вам потрібно  обчислити значення виразу

- Записали посередині завдання 785 і з нового рядочка починаєте його виконувати. Будьте дуже уважними,  замість букви а вам потрібно підставити відповідні числа. На це завдання у вас є 4 хвилини. 

 

Вираз          3 * а + 17, 

 якщо            а = 9

                      а = 3   

                      а = 6   

                      а = 4

Правильні відповіді:

3* 9+17 = 44                             3*3+17 = 26

3*6+17 = 35                              3*4+17 = 29                             

 

 

 

  • Хто виконав це завдання піднімає руку.
  • Хто зачитає перший вираз? ( 3*9+17 =44)
  • У всіх так вийшло? ( так )

     ( Так перевіряю кожен вираз )

- Молодці, учні, ви правильно виконали завдання, яке підготував для вас  Бегемотик.

 

8. Виконання завдання 786.  ( усно)

     Наступне завдання вам приніс песик. Він знає, що ви розумні і виконаєте це завдання. 

 Що дістанемо, коли :

1) від суми віднімемо один з доданків?

20+60=80                             80- 20=      ( 60 )

- Викликаю одного учня, щоб розвязав приклад.

2) до різниці додамо відємник?

 70-30= 40                             40+30=      ( 70)

- Викликаю одного учня, щоб розвязав приклад.

3) від зменшуваного віднімемо різницю?

12-4=8                                    12-8=        (4) 

    - Викликаю одного учня, щоб розвязав приклад.

  - Молодці, учні, ви гарно впорались із завданнями песика.          

 

 

 

 

V) Підсумок уроку

1. Технологія  « Мікрофон »

- Що ми сьогодні робили на уроці?   

( виконували приклади,складали задачі)

 

- Які завдання виконували? ( креслили відрізок, знаходили значення виразу, та складали задачі за поданим виразом, виконували завдання на дії множення і ділення чисел 2 і 3)

 

 

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

( сподобалися завдання, які нам принесли тваринки, звірі)

 

- Сьогодні ви були активними на уроці, слухняними та уважними. Виставляю оцінки учням, в яких є смайлики .

 

 

VІ) Домашнє робота

На домашню роботу вам буде № 787

Вам потрібно буде  розвязати приклади.

(25-1):3                   (8) 

(30-3):3                   (9)

(20-2):2                   (9)

(5+7):2                    (6)

3*7+27                    (48)

2*8+28                    (44)

 

Цей урок нехай залишить у вас, міцні знання, відмінні оцінки і хороший настрій

  • Допобачення, учні!
  • Допобачення!

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку