24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Математика Урок:"Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення та ділення. Задачі на дії різного ступеня. Складання задачі за її розв’язанням. Побудова прямого

Про матеріал

Мета: формувати уміння застосовувати таблицю ділення на 4 під час розв'язання задач і прикладів, розвивати уміння складати задачу за її розв'язанням, розвивати практичне уміння будувати прямі кути на папері в клітинку.

Перегляд файлу

Тема. Вправи  та  задачі  на  засвоєння таблиці  множення  та  ділення.  Задачі  на  дії  різного  ступеня. Складання  задачі  за  її  розв’язанням.  Побудова  прямого  кута  на  папері  (повторення).

Мета:  формувати  уміння  застосовувати  таблицю  ділення  на  4 під  час  розв’язання  задач і прикладів, розвивати  уміння  складати  задачу  за  її  розв’язанням, розвивати  практичне  уміння  будувати  прямі  кути  на  папері  в  клітинку.

Обладнення:  карта  подорожі,  таблиця  для  усного  рахунку(таблиця  ділення  ),картки  з  геометр.  завданням, косинець, мікрофон, робочі  зошити, підручник.

Інтерактивні  методи: технологія «Мозковий  штурм», «Мікрофон»,інтерактивна  гра- естафета «Морській  бій», «Робота в  парі»,  «Робота  в групі».

                                                      Хід  уроку

  1.          Організаційна  частина      

Всі  почули  ви  дзвінок,

Він  покликав  на  урок.

           Стали  всі  рівненько. Посміхнулися  один  одному,  подарували  мені  свої  добрі   посмішки . Починаємо  урок.

  1.   Мотивація  навчальної  діяльності
  • Сьогодні  у  нас  буде  незвичайний  урок. Ми  з  вами  відправимося  у  морську  подорож. А  пливти  ми  будемо  на  цьому  човні.(малюнок  човна)
  • Скажіть, а що  потрібно  знати  справжнім  морякам, щоб  не  заблукати  в  морських  просторах?(знати  морську  карту)
  • А  що ми повинні  добре  вміти, щоб правильно  визначити  маршрут,  напрямок  корабля?(рахувати, множити, розв’язувати  задачі)
  1. Оголошення  теми, мети  уроку

Мандруючи, ми  будемо  виконувати  вправи і задачі  на  засвоєння  таблиці  множення  і  ділення,  будемо  складати  задачі  за  готовим  розв’язанням.

Що  ми  очікуємо  від  цього  уроку?

*закріпити  вміння  ділити  та  множити

*творчо  працювати над  задачами 

*працювати  в  парі

*працювати  в  групі

*будувати  прямі   кути

***********************************

А  щоб  не  заблукати  під  час  подорожі, нам  допоможе карта:

 

1.Бухта  « Перевірка домашнього  завдання»

2.Течі я  «Таблична»

3.Затока  «Уважність»

4.Острів « Задача»

5.Галявина « Відпочинок»

6.Бухта «Геометрична»

7.Берег  «Скарбів»

Щоб дістати  Берега  Скарбів, ми повинні працювати швидко. Готові?  Тоді  вирушаємо.

4.Перевірка  домашнього завдання(Бухта « Дом. завдання»)

 *Прочитати  розв’язання  задачі

*Змінити  умову задачі  так,щоб розв’язання  мало  вигляд:  28:4+5

*Назвати  ділені  у  порядку  зростання: 8, 20, 24, 36

Підсумок: Справилися  з  завданням. Молодці.

Сучасні  моряки  дуже  освідчені  люди . Ми з вами  теж  багато  чого  навчилися. Давайте  це  перевіримо.

5.Усний  рахунок (Течія «Таблична»)

1) Мозковий  штурм.

*Назвати  компоненти  при  множенні

*Назвати  компоненти  при діленні

*Яку  арифметичну  дію  виконуємо  при  знаходженні  частки?

*Яку  арифметичну  дію  виконуємо  при  знаходженні добутка?

*Який  знак  ставимо  між числами  при  збільшенні  числа  у  кілька  разів?

  при  зменшуванні у  кілька  разів?

2) Інтерактивна  гра  «Морський  бій»

(таблиця  ділення  на  4)

3)Хвилинка  каліграфії   (Затока  «Уважність»)

 Коли  корабель  відправляється  у  подорож, у  журналі  корабля  чітко,охайно ведуться  записи про  подорож. Давайте  і  ми  всі  записи у зошиті  будемо  вести  охайно і запишемо  сьогоднішнє число, класна робота.

20  квітня

Класна  робота

*Що  ви  можете  сказати про  число  20? (двоцифрове, парне,2 дес.  0 один., це  число  другого  десятка,  сусіди - 19 і 21)

*Пропишемо  число  20

Цифра  2  складається  з  верхнього  правого закруглення,  довгої  прямої  похилої  лінії  та хвилястої  горизонтальної  лінії. Починається писати  вище  серединки  клітинки,  закругляється вгору  праворуч  до  верхньої  сторони  клітинки і  переходить  в  малий  правий  півовал,  що  продовжується  довгою  прямою  похилою  лінією  на  середині  нижньої  сторони  клітинки. Від  неї  пишеться  горизонтальна  хвиляста  лінія  праворуч  до  нижнього  кута  клітинки.

Цифра 0 великий  лівий  овал.  Пишеться  трохи нижче  верхнього  правого  кута  клітинки , закруглюється  ліворуч,  пишеться  до  середини  нижньої  сторони  клітинки  і піднімається  вгору  до початку  написання  цифр.

 

 

4)Математичний   диктант

*Знайди  добуток  чисел  4 і 8

*Знайди  різницю  чисел  32 і 4

*Знайти  частку  чисел  32  і  4

*Знайди  частку чисел  28  і  4

*Знайди  суму  чисел  28  і  4

Взаємоперевірка. Звіримося  із  записом  на  дошці:    32, 28,  8,  7,  32

Підсумок.(СИГНАЛЬНА  КАРТКА)

Продовжуємо  своє  плавання.  Попереду  острів… Щось  я  не  розберу .  Якась  дача?  РЕБУС  «ЗАДАЧА»

6. Розвиток  математичних  знань (Острів  «Задача»)

Ми  зупинемося  на  цьому  острові ,  щоб  поповнити  запаси  фруктів  та  овочів.  А  чим  корисні  вони?

1) № 837 (колективно)

*Яке  запитання  стоїть  у  задачі?

*Чи  можемо  відразу  відповісти на запитання  задачі?

*Що  необхідно  знати , щоб відповісти  на  запитання  задачі?

*Як визначити  скільки  привезли  яблук?

*Що  зробили  з яблуками?

*Чи можемо визначити  скільки  яблук  на 1  підносі? Якою  дією?

          Записати  рішення  задачі ( 1учень - на  дошці,  всі - у  зошиті)

  1. 5+3=8(ябл.)
  2. 8:4=2(ябл.)

Галявина  відпочинку  (фізкультхвилинка)

2) № 838 ( в  парі)

*Прочитайте  задачу.

*По  скільки  кілограмів  продали  8 покупцям?( по 4 кг)

*Про що  можна  дізнатися  з  цих  даних?

*Дізнавшись, скільки  продали  яблук  і  скільки  залишилося,  про  що  можна       дізнатися?

Розв’язуємо  задачу:  діти, у яких  на  парті  -сині  квадратики, розв’язують  виразом. Зелені- за  діями, використовуючи схему.

Хто  розв’язав виразом? Перевіримо. (на дошці-4х8+60=82(кг)

Хто  розв’язав  за  діями? Перевіримо:

Слабким - схема:  8    .  4  * 1)4.8=32(кг)

 * 2)32+60+82 (кг)

                                       ?       *

                                       +   60 кг    *

                                        ?      *

Перевірка    А  зараз  попрацюємо  творчо. 

3)Творча  робота  № 840 ( в групах)

Із чого  складається задача?

Скласти  задачу  за  поданим  розв’язанням:  1)4.5=20(кг)

                                                                                        2)20+17=. (кг)

Записати  умову  та питання.   Перевірка

 

А  що  ще  повинні  вміти  моряки,щоб  не  заблукати  в  морських  просторах?(креслити)

8.Бухта  «Геометрична»

*Як  називаються фігури,  накреслені  на  дошці?(кути)

*Доведіть.( тому, що  в  цих  фігурах  є  вершина,  з  якої  виходять  2  промені)

*Які  бувають  кути?

*За  допомогою  чого  ми  визначаємо  прямий  кут?

*На  парті  -  завдання . За допомогою  косинця  визначити  прямий  кут.                                (робота  в  парі)

*Під  яким    прямий  кут?

*Згадаємо, як  накреслити  прямий  кут.( 1  учень - на  дошці)

*Побудуйте   прямий  кут у  зошиті 

Перевірка.

9.Підсумок  уроку.  Технологія « Мікрофон»

Ось  ми  і  підходимо  до  останньої  зупинки  «Берег  Скарбів».Я дуже  рада,  що  наш  корабель  не  затонув  під  час  плавання. Дякую  за  роботу

Підведемо  підсумок. Чи  справдилися  наші очікування на  уроці?

*Що  ви  мали  знати  та  уміти,  щоб  витримати  мандрівку?( множити,  ділити,  додавати,  віднімати,  розв’язувати  задачі,  креслити  прямі  кути)

10.Оцінювання.  Учні,  які  отримали  3 фішки-11 б.

                                                                        2 фішки-9 б.

                                                                         1 фішка-8 б.

 Дом. завдання : № 842,  № 841, творче  завдання-скласти  задачу за розв’язанням: 

               1)3х6=18(л)

               2)18+12=.(л)

А  що ж чекало  нас  на  острові  Скарбів? (Скарбничка  з  ручками. Це для того,  щоб ви ще краще писали  та розв’язували  приклади  та  задачі)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку