Мета: формувати уміння застосовувати таблицю ділення на 4 під час розв'язання задач і прикладів, розвивати уміння складати задачу за її розв'язанням, розвивати практичне уміння будувати прямі кути на папері в клітинку.
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення та ділення. Задачі на дії різного ступеня. Складання задачі за її розв’язанням. Побудова прямого кута на папері (повторення).
Мета: формувати уміння застосовувати таблицю ділення на 4 під час розв’язання задач і прикладів, розвивати уміння складати задачу за її розв’язанням, розвивати практичне уміння будувати прямі кути на папері в клітинку.
Обладнення: карта подорожі, таблиця для усного рахунку(таблиця ділення ),картки з геометр. завданням, косинець, мікрофон, робочі зошити, підручник.
Інтерактивні методи: технологія «Мозковий штурм», «Мікрофон»,інтерактивна гра- естафета «Морській бій», «Робота в парі», «Робота в групі».
Хід уроку
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Стали всі рівненько. Посміхнулися один одному, подарували мені свої добрі посмішки . Починаємо урок.
Мандруючи, ми будемо виконувати вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення, будемо складати задачі за готовим розв’язанням.
Що ми очікуємо від цього уроку?
*закріпити вміння ділити та множити
*творчо працювати над задачами
*працювати в парі
*працювати в групі
*будувати прямі кути
***********************************
А щоб не заблукати під час подорожі, нам допоможе карта:
1.Бухта « Перевірка домашнього завдання»
2.Течі я «Таблична»
3.Затока «Уважність»
4.Острів « Задача»
5.Галявина « Відпочинок»
6.Бухта «Геометрична»
7.Берег «Скарбів»
Щоб дістати Берега Скарбів, ми повинні працювати швидко. Готові? Тоді вирушаємо.
4.Перевірка домашнього завдання(Бухта « Дом. завдання»)
*Прочитати розв’язання задачі
*Змінити умову задачі так,щоб розв’язання мало вигляд: 28:4+5
*Назвати ділені у порядку зростання: 8, 20, 24, 36
Підсумок: Справилися з завданням. Молодці.
Сучасні моряки дуже освідчені люди . Ми з вами теж багато чого навчилися. Давайте це перевіримо.
5.Усний рахунок (Течія «Таблична»)
1) Мозковий штурм.
*Назвати компоненти при множенні
*Назвати компоненти при діленні
*Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки?
*Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні добутка?
*Який знак ставимо між числами при збільшенні числа у кілька разів?
*А при зменшуванні у кілька разів?
2) Інтерактивна гра «Морський бій»
(таблиця ділення на 4)
3)Хвилинка каліграфії (Затока «Уважність»)
Коли корабель відправляється у подорож, у журналі корабля чітко,охайно ведуться записи про подорож. Давайте і ми всі записи у зошиті будемо вести охайно і запишемо сьогоднішнє число, класна робота.
20 квітня
Класна робота
*Що ви можете сказати про число 20? (двоцифрове, парне,2 дес. 0 один., це число другого десятка, сусіди - 19 і 21)
*Пропишемо число 20
Цифра 2 складається з верхнього правого закруглення, довгої прямої похилої лінії та хвилястої горизонтальної лінії. Починається писати вище серединки клітинки, закругляється вгору праворуч до верхньої сторони клітинки і переходить в малий правий півовал, що продовжується довгою прямою похилою лінією на середині нижньої сторони клітинки. Від неї пишеться горизонтальна хвиляста лінія праворуч до нижнього кута клітинки.
Цифра 0 – великий лівий овал. Пишеться трохи нижче верхнього правого кута клітинки , закруглюється ліворуч, пишеться до середини нижньої сторони клітинки і піднімається вгору до початку написання цифр.
4)Математичний диктант
*Знайди добуток чисел 4 і 8
*Знайди різницю чисел 32 і 4
*Знайти частку чисел 32 і 4
*Знайди частку чисел 28 і 4
*Знайди суму чисел 28 і 4
Взаємоперевірка. Звіримося із записом на дошці: 32, 28, 8, 7, 32
Підсумок.(СИГНАЛЬНА КАРТКА)
Продовжуємо своє плавання. Попереду острів… Щось я не розберу . Якась дача? РЕБУС «ЗАДАЧА»
6. Розвиток математичних знань (Острів «Задача»)
Ми зупинемося на цьому острові , щоб поповнити запаси фруктів та овочів. А чим корисні вони?
1) № 837 (колективно)
*Яке запитання стоїть у задачі?
*Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі?
*Що необхідно знати , щоб відповісти на запитання задачі?
*Як визначити скільки привезли яблук?
*Що зробили з яблуками?
*Чи можемо визначити скільки яблук на 1 підносі? Якою дією?
Записати рішення задачі ( 1учень - на дошці, всі - у зошиті)
Галявина відпочинку (фізкультхвилинка)
2) № 838 ( в парі)
*Прочитайте задачу.
*По скільки кілограмів продали 8 покупцям?( по 4 кг)
*Про що можна дізнатися з цих даних?
*Дізнавшись, скільки продали яблук і скільки залишилося, про що можна дізнатися?
Розв’язуємо задачу: діти, у яких на парті -сині квадратики, розв’язують виразом. Зелені- за діями, використовуючи схему.
Хто розв’язав виразом? Перевіримо. (на дошці-4х8+60=82(кг)
Хто розв’язав за діями? Перевіримо:
Слабким - схема: 8 . 4 * 1)4.8=32(кг)
* 2)32+60+82 (кг)
? *
+ 60 кг *
? *
Перевірка А зараз попрацюємо творчо.
3)Творча робота № 840 ( в групах)
Із чого складається задача?
Скласти задачу за поданим розв’язанням: 1)4.5=20(кг)
2)20+17=. (кг)
Записати умову та питання. Перевірка
А що ще повинні вміти моряки,щоб не заблукати в морських просторах?(креслити)
8.Бухта «Геометрична»
*Як називаються фігури, накреслені на дошці?(кути)
*Доведіть.( тому, що в цих фігурах є вершина, з якої виходять 2 промені)
*Які бувають кути?
*За допомогою чого ми визначаємо прямий кут?
*На парті - завдання . За допомогою косинця визначити прямий кут. (робота в парі)
*Під яким № прямий кут?
*Згадаємо, як накреслити прямий кут.( 1 учень - на дошці)
*Побудуйте прямий кут у зошиті
Перевірка.
9.Підсумок уроку. Технологія « Мікрофон»
Ось ми і підходимо до останньої зупинки «Берег Скарбів».Я дуже рада, що наш корабель не затонув під час плавання. Дякую за роботу
Підведемо підсумок. Чи справдилися наші очікування на уроці?
*Що ви мали знати та уміти, щоб витримати мандрівку?( множити, ділити, додавати, віднімати, розв’язувати задачі, креслити прямі кути)
10.Оцінювання. Учні, які отримали 3 фішки-11 б.
2 фішки-9 б.
1 фішка-8 б.
Дом. завдання : № 842, № 841, творче завдання-скласти задачу за розв’язанням:
1)3х6=18(л)
2)18+12=.(л)
А що ж чекало нас на острові Скарбів? (Скарбничка з ручками. Це для того, щоб ви ще краще писали та розв’язували приклади та задачі)