Організація фізкультхвилинок передбачає підготовку приміщення й учнів, які для виконання вправ виходять з-за парт, послаблюють комірці, ремені.
Виняткове значення фізкультхвилинки мають у роботі з молодшими школярами, котрі швидко втомлюються внаслідок одноманітної роботи. Внутрішнє гальмування призводить до зниження уваги учнів, а короткочасне виконання фізичних вправ викликає збудження в інших ділянках головного мозку, що сприяє відпочинку.
Фізкультхвилинки
на використання таблиці множення
2 • 2 = 4 – Кіт живе в квартирі,
(Присісти, імітуючи кота.)
2 • 3 = 6 – Мишок він не їсть,
(Заперечувати почерговим помахом вказівних пальчиків обох рук.)
2 • 4 = 8 – Розлінився зовсім.
(Підняти руки вгору, потягнутися, стаючи навшпиньки.)
2 • 5 = 10 – Мама і дівчинка Леся
(Руки високо над головою.)
2 • 6=12 – З котиком сваряться:
(Руки нарівні грудей, зігнуті в ліктях і витягнуті вперед.)
2 • 7=14 – "Якщо будеш лінуватися,
(Помах вказівним пальчиком правої руки, поклавши її на лікоть на долоню
лівої і навпаки.)
2 • 8=16 – Можеш від нас геть податися".
(Потягнутися, стаючи навшпиньки.)
2 • 9=18 – Котик ліниво нявчить
(Помах в різні боки обома руками від середини грудей.)
2 • 10 = 20 – І за мишками біжить.
(Потягнутися, склавши пальчики в "замок" і виконуючи коловий рух.)
Мишки швиденько у нірки втікають,
(Біг на місці.)
А учні тихенько за парти сідають.
(Сісти за парти.)
З • 2 = 6 – До нас прийшов гість.
(Ходьба на місці. Підносити почергово праву і ліву руку до рота.0
З • 3 = 9 – Він буде з нами вечеряти.
(Почергово правою і лівою рукою імітувати описані рухи, відповідно нахиляючи тулуб в той чи інший бік.)
З • 4=12 – Коло гостя метушаться:
(Руки високо над головою.)
3 • 5=15 – Тато, мама, бабця
(Руки витягнуті вперед нарівні голови.)
3 • 6=18 – І маленька наша Настя.
(Руки в боки, нахил тулуба вперед.)
3 • 7 = 21– Ось уже кілька годин
(Присісти.)
З • 8 = 24 – Господарює у квартирі
(Розвести почергово праву і ліву руку від грудей.)
З • 9 = 27 – Та показує усім,
(Згинання і розгинання рук у ліктях на рівні грудей.)
3 • 10 = 30 – Чого вона вчиться.
(Розведення рук від грудей у різні сторони.)
Настуся гостя забавляє,
(Руки в боки, стрибки на правій, лівій і двох ногах разом чи танцювальні вправи.)
А ми за парти сідаєм.
(Сісти за парти.)
4 • 2 = 8 – Білченята в лісі
(Руки підняти високо над головою.)
4 • 3 = 12 – Підстрибують, веселяться.
(Стрибки на правій, лівій і обох ногах разом.
Підстрибувати, показуючи руками, як рвуть горішки.)
4 • 4=16 – Знайшли горішків шістнадцять.
(Ходьба на місці.)
4 • 5 = 20 – Тут батьки їх метушаться,
(Почергово правою і лівою рукою імітувати поділ на частини.)
4 • 6 = 24 – Щоб правильно поділили.
(Руки високо підняти над головою. Нахили голови вправо, вліво, вперед.)
4 • 7 = 28 – В дуплі на горісі
(Заперечувальний жест обома руками.)
4 • 8 = 32 – Йде розмова ділова:
(Руки витягнути вперед, долоньками доверху.)
4 • 9 = 36 – "Ледачий нехай не їсть", -
(Присісти.)
4 • 10 = 40 – Винесли ось такий вирок Малі білченята, їхні мама й тато.
(Встати.)
Білченята весело стрибають,
(Стати на пальчики, руки над головою.)
А учні тихенько за парти сідають.
(Сісти за парти.)
5 • 2 = 10 – Черешеньки висять.
(Руки підняти високо вгору.)
5-3 = 15 – Там діти юрмляться.
(Підстрибувати, ніби хочуть дотягтися до черешень.)
5 • 4 = 20 – У саду пташки гніздяться.
(Руки скласти у пригорщі, ніби гніздечко, і підняти вгору.)
5 • 5 = 25 – Діти вдячні їм за сад.
(Руки прикласти до грудей і нахилитися вперед - вклонитися.)
5 • 6 = 30 – Їх невтомні крильця
(Махи руками.)
5 • 7 = 35 – Годували пташенят.
(Витягнути голову вперед і нахилити її вправо, вліво, вперед.)
5 • 8 = 40 – Ось вже літо скоро.
(Витягнути руки вгору і махи вправо, вліво.)
5 • 9 = 45 – Діти залюбки з'їдять
(Почергово підносити до рота праву і ліву руку.)
5 • 10 = 50 – Фрукти, що дарує сад.
(Почергово правою і лівою рукою імітувати зривання фруктів.)
Весело пташки в садочку літають,
А діти тихенько за парти сідають.
(Сісти за парту.)
6 • 2 = 12 – Діти в школі вчаться.
(Стати рівненько біля парт, руки витягнути вздовж тулуба.)
6 • 3 = 18 – На перерві веселяться.
(Виконати танцювальні рухи.)
6 • 4 = 24 – Хочуть набратися сили
(Руки витягнути вгору і пальчики затиснути в кулаки, поперемінно згинати у ліктях і випрямляти, ніби піднімають гантелі.)
6 • 5 = 30 – Й на урок не запізнитись.
(Руки на поясі, біг на місці.)
6 • 6 = 36 –Учень у школі не гість.
(Поперемінні заперечувальні помахи вказівними пальчиками правої і лівої руки.)
6 • 7 = 42 – Кожен працює сповна.
(Вирівнятися, покласти рівно руку одну на другу перед грудьми.)
6 • 8 = 48 – Вчаться навіть звірі в лісі.
(Приставити кисті до голови і витягнути пальчики вгору, помахати ними.)
6 • 9 = 54 – Учні все зрозуміли
(Змах руками в сторони від середини грудей.)
6• 10 = 60 – Й математику вчать.
(Стати струнко.)
Усі тихенько сідають І працювати починають.
(Сісти за парту.)
7 • 2 = 14 – Зайчики бояться,
(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)
7 • 3 = 21 – Бо уже кілька годин тому
(Показати правою рукою "годинник " на зап'ясті лівої руки.)
7 • 4 = 28 – У густому лісі
(Руки витягнути вгору і розвести від середини в різні сторони.)
7 • 5 = 35 – Хтось зумів їх налякати.
(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)
7 • 6 = 42 – Йде обертом голова.
(Колові рухи головою вліво і вправо.)
7 • 7 = 49 – Вовки виють в нетрях.
(Руки на поясі, голова витягнута вперед вгору.)
7 • 8 = 56 – Вовчик зайчика не з'їсть.
(Руки зігнути над головою, присісти, встати і заперечливо помахати
вказівним пальчиком правої руки.)
7 • 9 = 63 – Зайчик може утекти,
(Руки в боки, біг на місці.)
7 • 10 = 70 – Як не буде пустувати.
(Стати струнко біля парти.)
Усі зайчата втікають,
А учні тихенько за парти сідають.
(Сісти за парту.)
8 • 2=16 – Бджілоньки рояться.
(Крутитися, махаючи руками.)
8 • 3 = 24 – Липу наче обліпили.
(Обхопити почергово якнайдалі лівою рукою праве плече і правою рукою ліве.)
8 • 4 = 32 – Йде робота гуртова.
(Покрутитися, махаючи руками.)
8 • 5 =40 – Заберуть нектар скоро
(Кілька разів присісти і встати.)
8 • 6 = 48 –1 не втомилися зовсім.
(Покрутитися, махаючи руками.)
8 • 7 = 56- Хто із нас медку поїсть,
(Обертаючись, показати рукою на своїх друзів.)
8 • 8 = 64 – Набиратиметься сили.
(Простягнути руки вперед, стиснувши пальчики в кулачки.)
8 • 9 = 72 – 3 медом здоров'я до нас прибува.
(Пальці затиснути в кулачки, руки згинати в ліктях і випрямляти вгору,імітуючи піднімання штанги.)
8 • 10 = 80 – Ну а здоровий дає всьому лад.
(Розвести руки в боки від середини грудей.)
Бджілки у вулики дружно злітають, Учні тихенько за парти сідають.
(Сісти за парту.)
9 • 2=18 – Учні добре вчаться
(Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)
9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.
(Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)
9 • 4 = 36 – А це Незнайкам на злість.
(Стиснути кулачки, потрясти руками.)
9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.
(Руки перед собою на відстані читання книжки.)
9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.
(Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)
9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.
(Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)
9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,
(Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)
9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,
(Показати правою рукою "годинник " на зап'ясті лівої руки.)
9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.
(Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)
Всю табличку знаємо,
Роботу починаємо.
(Сісти за парту.)