Відкритий урок з предмету "Спецмалювання"

Про матеріал
Методична розробка відкритого уроку з предмету «Спеціальне малювання» професія: 5141 «Перукар (перукар-модельєр); маникюрник. з теми : «Малювання волосся різного типу і фактури». Учні усвідомлюють значимість своєї роботи, виконаної на уроці і при цьому здійснюються навчально-виховні завдання, поставлені викладачем перед уроком.
Перегляд файлу

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ №94

 

 

 

 

 

 

Методична розробка відкритого уроку

 

з предмету «Спеціальне малювання»

 

професія: 5141 «Перукар (перукар-модельєр); маникюрник.

з теми :

«Малювання волосся різного типу і фактури»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач: О.О.СЕРДЕЧНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лисичанськ, 2020

Тема уроку: Малювання волосся різного типу і фактури.

Проведення лабораторно-практичної роботи  на тему: Малювання кольоровим олівцем локонів і хвиль.

 

Мета уроку: ознайомитись з основами малювання волосся, і навчитись зображати волосся різного типу і фактури: локони хвилі і т. д.

 

 Тип уроку: комбінований урок.

 

Завдання уроку:

Навчальні:

- навчання плануванню майбутніх трудових дій;

- навчання основами малювання волосся;

- навчання прийомам і навичкам малювання волосся;

Виховні:

- виховання відповідальності;

- виховання сили волі;

- виховання посидючості, терпіння, уважність, старанність;

- виховання естетичного смаку;

- виховання культури поведінки;

- виховання бережливого й економного ставлення з матеріалами та обладнаннями;

- вміння організувати своє робоче місце.

Розвиваючі:

- розвиток пам'яті, мислення, мови, уяви, уваги, відчуття;

- розвиток інтересу до занять;

- розвиток окоміру і гостроти зору;

- розвиток колірного сприйняття;

- розвиток мускулатури кисті рук;

 

Форма проведення уроку:

- групова

 

Методи роботи:

- словесні – бесіда, поетапний аналіз вправ;

- наочний – ілюстрації до теми, показ наочних посібників;

- практичний – дієвий показ.

 

Обладнання уроку:

Аудиторія, облаштована столами і стільцями, освітлення кабінету у відповідності з нормою, білі аркуші паперу формату А4, простий олівець, кольорові олівці,гумка. Відео та схеми малювання волосся, проектор, ноутбук. Роздатковий матеріал для виконання лабораторно-практичної роботи.

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент (5 хв)

- Відзначити відсутніх.

- Перевірка готовності учнів до роботи.

- Наявність необхідних матеріалів та інструментів.

- Техніка безпеки при роботі.

 

2.Підготовка до вивчення матеріалу через повторення опорних знань (7 хв)

 

Мета: повторити основи пропорцій обличчя та голови, правила побудови особи в поворотах.

Завдання:

- пригадати основні закони перспективи;

- повторити правила побудови обличчя і голови;

- повторити спосіб визначення пропорцій.

Методи:

- словесний;

- метод проблемного навчання;

- наочний.

Критерії досягнення мети:

- відповідність теоретичних знань вимогам програми;

- чітке розуміння і засвоєння правил перспективної побудови особи і голови відносно лінії горизонту.

Методи мотивування:

- заохочення;

- створення наочно-образних уявлень;

- взаимопроверка.

 Провести опитування учнів за основними законами перспективи, повторити правила визначення пропорцій обличчя і голови і їх конструктивну побудову.

 

3. Оголошення теми заняття (3 хв.)

- Сьогодні ми починаємо знайомитися з малюванням волосся різного типу і фактури.

- Тема уроку: Малювання волосся різного типу і фактури.

 

 4. Ознайомлення з новим матеріалом (30 хв.)

 

Темні і світлі пасма волосся

Слайд 2

Давайте уважно розглянемо прямі або хвилясті пасма волосся. Волосся природним чином спадають вниз пасмами або локонами. Якщо дивитися на них з боку, то здається, що вони живуть власним життям абсолютно незалежно від свого власника, тому що:

• Голова людини рухається більше будь-якої іншої частини тіла. В результаті цього волосся швидко змінюють своє положення і збираються в пасма і локони під впливом статичної електрики і гравітації.

• Форма голови кругла, а не плоска. Волосся росте з коріння під нахилом (як, наприклад, вихры) по всій поверхні голови.

• Якими б не були волосся у людини - густим і жирним або тонкими і пухнастими, це впливає на те, як вони спадають вниз. Волосся, обважнілі з-за надлишку природних жирів або гелю для укладання, злипаються один з одним. Сухі, пухнасті або кучеряве волосся, навпаки, майорять на вітрі і швидко змінюють своє положення. Пасма темного волосся заштриховываются лініями різних тонів, від дуже світлих до найтемніших.

Для створення ілюзії, що волосся каштанове або чорні (або темно-фіолетові), а не біляві або сиве (або світло-зелені) краще використовувати більш темні тони.

 

Слайд3

На наступному слайді ви побачите світлі і темні локони крупним планом. Поряд з тим що на темному волоссі помітні світлі ділянки-відблиски (необхідні для створення глибини), більшість тонів знаходиться в діапазоні від середніх до темних. Для зображення світлого волосся використовуються світлі і середні тони, а темні ділянки потрібні для посилення обсягу.

Слайд 4

Одна з помилок коли намагаються намалювати прямі волосся за допомогою прямих ліній і обмеженого діапазону тонів. В результаті цього волосся виглядають плоскими і двомірними.

М'які тонкі лінії по краях зачіски надають прямим волоссям бархатисту живу текстуру. Пасма темного волосся намальовані більш темними тонами, ніж пасма світлих. Волосся, намальовані прямими лініями без контрасту, виглядають плоскими. Хвилясті лінії і широкий діапазон тонів створюють реалістичне враження прямих волосся.

Реалістичність зображення досягається хвилястими лініями різної довжини, що повторюють контури і форми обличчя, черепа і (або) окремих пасм волосся.

 

На слайді 5 зображена маленька дівчинка. Штрихові лінії йдуть контурах її голови, створюючи враження об'ємного зображення. Подивіться на верхівку голови, звідки починають рости волосся. Вони виглядають самим природним чином завдяки м'яким, ледве помітним лініях (позначає розпатлану й неряшливую зачіску), які спускаються з верхівки вниз, з боків голови і по обличчю. Незважаючи на те що волосся біляве, їх тони змінюються від найсвітліших до майже чорних.

 

Прямі волосся можуть рівно лежати на голові або стирчати вгору в різні сторони. Прямі чубчики можуть заколювали тому, спадати прямо на лоб або зачесываться на бік. Якщо волосся дуже довгі, їх можна зібрати в великий пучок. Уважно подивіться на штрихові лінії, що визначають кожен стиль.

 

Малюємо прямі волосся з допомогою хвилястих ліній

Волосся завиваються назовні і всередину, крім того, що згинається в різні боки. Здається, що окремі пасма, зображені більш світлими тонами, ще й вигинаються. Більш темні тони створюють враження, що локони згинаються всередину. Чим контрастніше тони, тим об'ємніше виглядають волосся.

 

Слайд 6

Отже, приступимо до роботи і намалюємо кумедний мультиплікаційний персонаж з довгими й прямими волоссям.

1. Окресліть простір для малювання по вертикалі.

2. Намалюйте у верхній частині аркуша широкий овал, формою нагадує яйце. Перед вами стоїть завдання намалювати волосся таким чином, щоб вони надавали голові обсяг.

3. Поставте по центру аркуша паперу і трохи вище голови точку, звідки будуть «рости» волосся.

4. Проведіть з цієї точки вниз і в різні боки дві хвилясті лінії. Кожна з них повинна повторювати обрис голови, потім злегка згинатися всередину і в кінці кінців внизу вигинатися назовні.

5. Проведіть кілька коротких ліній від центральної точки вниз. Зверніть увагу, що центральна лінія майже пряма. По мірі наближення до зовнішньої межі лінії стають все більш вигнутими.

6. Намалюйте коло (в якості носа) у нижній половині голови.

7. Проведіть дві хвилясті лінії від маківки голови вниз, трохи заходячи за контур носа. Ви повинні створити ілюзію, що два пасма волосся з боків носа лежать за ним.

8. Нанесіть маленький штрих під носом, що позначає підборіддя.

9. Зітріть первісний начерк овалу (за винятком підборіддя).

 

Результат

Веселе обличчя мультиплікаційного персонажа додає характер малюнку довгого прямого волосся

Хвилясті лінії позначають пасма довгого прямого волосся. Хвилясті штрихові лінії йдуть вигинів обриси голови. Легке затінення створює враження глибини. Веселе обличчя мультиплікаційного персонажа додає характер малюнку довгого прямого волосся.

10. Проведіть більше хвилястих ліній від маківки і вниз, до самого краю аркуша паперу. Лінії поруч з зовнішніми кордонами повинні згинатися точно таким же чином, як на першому начерку. Чим ближче вони будуть розташовуватися до центру, тим менше повинен бути їх вигин. Лінії в самому центрі будуть майже прямими.

11. Олівцями 2М і ТМ намалюйте самі світлі тони. Штрихові лінії повинні бути різної довжини і відтінків. Не слід різко обривати їх кінці. Для реалістичності зображення краще надати їм форму пір'я (трохи нерівну).

12. Затените волосся більш темними тонами (олівцем 2М). Штрихові лінії повинні сильніше прогинатися в тих місцях, де ви вважаєте за потрібне.

13. Олівцем 4М нанесіть зверху і знизу найтемніше затінення.

14. Олівцем 2М нанесіть тіні на обличчя і ніс. Джерело світла знаходиться з лівої сторони, тому самі світлі тони будуть лежати на носі зліва, а тінь буде падати вправо.

15. Олівцем 4М затените овальну форму рота і крихітний трикутник під підборіддям.

 

Вигини кучерявого волосся

Кучері з'являються в результаті того, що волосся згинається в різні боки. Реалістичного зображення кучерявого волосся можна досягти тільки з допомогою плавного переходу між тонами, завданих штрихами або завитками.

Малювання кучерявого волосся забирає більше часу і терпіння, ніж прямих. Волосся не будуть виглядати кучерявими, якщо малювати їх тільки хвилястими лініями. Для реалістичного зображення кучерявого волосся потрібно приділити особливу увагу кожному кучері.

 

Подивившись на склад 7, зверніть увагу на те, що:

 

Головний джерело світла попереду.

Локони волосся поруч з джерелом світла виглядають світліше.

Чим далі волосся знаходяться від джерела світла, тим воно темніше.

Штрихові лінії більше розрізняються між собою по довжині, ніж довгі прямі лінії.

Тону варіюються від білих на блискучих ділянках до майже чорних, де лежить тінь.

Окремі пасма волосся частково перекривають інші, допомагаючи підсилити враження глибини і об'єму.

В різні сторони від кожного локона тягнеться безліч тоненьких, схожих на серпанок ліній.

Довгі кучеряве волосся намальовані хвилястими штриховими лініями.

Порівняйте, як одна і та ж текстура кучерявого волосся буде виглядати, якщо намалювати її хаотичними завитками або всім діапазоном тонів.

 

Начерк кучерявого волосся

 

Слайд 8

 

Хвилясті лінії різної довжини, намальовані у формі завитків, ідеально підходять для зображення щільної маси крихітних кучерів. Для малювання великої маси волосся краще всього підходить штрихування або завитки.

 

Створення ілюзії тривимірного зображення є важливою складовою частиною малювання реалістичних волосся. На додаток до текстурою, вам потрібно визначити різні рівні глибини кожної пасма волосся. Для замальовки розпущених локонів, попередньо необхідно змалювати окремі пасма, а потім додамо тону за допомогою плавних штрихових переходів:

 

1. Зробіть начерки кількох пасем волосся. Малюйте в тій же послідовності, як показано на ілюстрації на наступній сторінці. Не засмучуйтеся, якщо розміри і форми вийдуть іншими. Головне, щоб пасма накладалися один на одного.

 

2. Пронумеруйте локони, щоб одні з них опинилися на передньому плані, а інші - на середньому (подивіться на другий малюнок). Чим більше номер (від 1 до 4), тим вище (ближче до верхівки) будуть розташовуватися локони. Не пронумеровані локони повинні опинитися поряд з маківкою. Темніше затінюються пасма волосся, що лежать ближче до поверхні голови.

 

3. Олівцями ТМ і 2М нанесіть затінення, плавно заштриховывая локони на передньому плані (позначені цифрою 1). Зверніть увагу на те, що я окремо намалювала один волосся, що спускається зверху вниз праворуч. Акценти на окремих пасмах надають реалістичності малюнку.

 

4. Затените пасмо під номером 2, яка лежить під пасмом 1.

 

5. Нанесіть тіні на пасма 3 і 4.

 

6. Олівцями 4М і 6М заштрихуйте самі темні пасма, розташовані ближче до поверхні голови. Зверніть увагу на те, що я додала ще пару світлих локонів. Ви, у свою чергу, можете додавати стільки сталок на задньому плані, скільки вважаєте за потрібне. Чим більше кількість шарів, тим сильніше відчуття глибини.

 

Завдяки чарівній техніки затінення і накладання пасма волосся виглядають як справжні

 

7. Нанесіть останні штрихи на малюнок. Надайте м'якому гумки загострену форму і проведіть їм по малюнку, щоб на передньому плані з'явився світле волосся. Додайте ще більше штрихових ліній, щоб одні локони стали більш темними, а всі інші освітлити м'яким ластиком.

 

Зачіска змінює зовнішність

 

Слайд 9

 

Здається, що немає межі людської фантазії при створенні нових зачісок. Імідж одного і того ж людини кардинальним чином зміниться, якщо змінити колір волосся, не кажучи вже про зміну зачіски.

 

Що потрібно запам'ятати

 

Малюючи біляве волосся, потрібно наносити більше світлих і середніх тонів, ніж темні. Для зображення чорних волосся потрібні середні і темні тони.

 

Прямі волосся будуть виглядати реалістичніше, якщо малювати їх хвилястими лініями різної довжини і відтінків.

 

Кучеряве волосся зображують за допомогою переходів між тонами, завданих штриховими лініями або завитками.

 

Затінення створює тривимірну ілюзію вигинів волосся у всіх напрямках, у тому числі назовні і всередину.

 

Різні зачіски, самим кардинальним чином змінюють імідж людини.

 

 

5. Закріплення матеріалу на лабораторно-практичної роботи  (40 хв.)

 

Мета: закріплення пройденої теми.

 

Методи досягнення мети:

- метод практичної діяльності;

- методи самостійної роботи і роботи під керівництвом;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно-практична робота.

 

Тема: «Малювання кольоровим олівцем локонів і хвиль»

Мета: Навчитись зображати волосся різного типу і фактури.

Обладнання: олівці, папір, фарби, схеми і відео виконання роботи.

 

Хід роботи:

 

1. Замалювати прямі волосся.

2. Замалювати локони.

3. Замалювати хвилі.

 

6. Підведення підсумків заняття(3 хв) .

 

Методи мотивування:

- метод заохочення;

- метод створення ситуації успіху;

- метод пізнавальних утруднень;

- взаимопроверка.

 

- Чого навчилися на уроці?

- Що було легко, а що важко?

- Що цікавого дізналися?

 

Результати в ході уроку:

- відповідність умінь та навичок програмним вимогам;

- виникнення і подолання труднощів у виконанні етапів завдання;

- виникнення інтересу до подальшої роботи над завданням;

- змістовність використання спеціальної термінології.

 

7. Домашнє завдання (2 хв).

 

В кінці уроку озвучити домашнє завдання на закріплення отриманих знань. Замалювати пряме волосся, хвилі, локони.

 

Обговорення з учнями результатыурока: порівняти і проаналізувати роботи учнів для відповідного коригування на етапі подальшого виконання роботи.

 

Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

 

 

Висновок після заняття:

 

Аналіз робіт учнів. Учні усвідомлюють значимість своєї роботи, виконаної на уроці і при цьому здійснюються навчально-виховні завдання, поставлені викладачем перед уроком.

 

 

Самоаналіз уроку:

 

Форми роботи на уроці відповідали поставленої мети і відповідали завданням даного уроку. В процесі уроку використовувались різні методи організації заняття. Вибір способів навчання виправданий сучасним підходом до процесу навчання учнів з позицій їх мотивації та психологічних якостей. Був обраний довірчий стиль спілкування. Викладач спирався на знання учнів, отримані на попередніх уроках, практична діяльність учнів спиралася на інтерес до уроку і переважання позитивних емоцій. Такий метод організації заняття, як виконання учнями вправ крейдою на дошці, стимулює прагнення до самостійної діяльності та самоосвіти. В процесі здійснення практичної діяльності учні показали добре володіння знаннями, вміннями і навичками. Поставлені перед учнями мети сприяють освоєнню нового матеріалу. Мова і стиль викладу навчального матеріалу відрізнялися чіткістю, ясністю, переконливістю і логікою. Навчаються досить грамотно розбираються у формулюваннях і термінології предмета

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури для викладача:

 

Акварель. Державна Третьяковська Галерея. Ленінград, Аврора, 1974

 

Н. П. Бесчастнов і В. Я. Кулаків. Живопис. М., 2004

 

Мерилін Скотт. Акварель. Техніки і сюжети. Арт-Родник, 2009

 

С. Е. Бєляєва і Е. А. Розанов. Спецрісунок і художня графіка. М., 2009

 

 

 

Список літератури для учнів:

 

Л. А. Неменська. Образотворче мистецтво. Мистецтво в житті людини. М. «Просвіта», 2009

 

О. А. Куревина, Д. Е. Ковалевська. Образотворче мистецтво. Різнобарвний світ. М. Баласси, 2007

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трубанова Людмила
    Дякую за якісне подання матеріалу уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
14 травня 2020
Переглядів
1969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку