Обговорення з учнями інформацію про збереження лісу; доведення необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.
Тема. Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку.
Мета: обговорити з учнями інформацію про збереження лісу; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.
ХІД УРОКУ .
учитель:
Проздвенів уже дзвінок,
починається урок.
Він у нас буде цікавим,
тож гостей зібрав чимало.
Повернемось до гостей
і привітаємось “Добрий день”
учні:
В добрий день і добрий час
завітали ви до нас.
Всіх гостей ми в нас вітаємо.
Подивіться, що ми знаємо
2.Психологічна налаштованість на урок
Вправа “Спіймай мій настрій”
учитель:
Любі діти! На уроці ми повинні працювати чітко і злагоджено. А тому сьогодні діють такі правила:
ІІ.Превірка домашнього завдання
ІІІ Актуалізація опорних знань
1.Робота в парах
учитель:
-А зараз ви знову працюватимете в парах
1) Прочитайте текст і скажіть, яка його головна думка.
Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. А скільки різних квітів можна побачити у лісі! Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.
2) До чого закликає матінка природа?
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці,
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.
IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Тема сьогоднішнього уроку «Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку» (слайд 1)
Уявіть, що уже літо, розпочалися літні канікули. І ми з вами мандруємо до лісу.
(слайд 2) Для того, щоб удосконалити знання про ліс і користь від нього; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього середовищща, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.
-Але для того, щоб нам до нього потрапити потрібно переплести через річку.....
-Кожен з вас має кораблик на якому буде переправлятися через неї. На ньому напишіть що ви хотіли б дізнатися з цієї подорожі. (слайд 3) (дізнатися щось нове, дізнатися щось цікаве, навчитися поводитися в лісі,розширити свої знання про ліс )
-От ми й переправилися через річку. Давайте прикріпимо ваші кораблики до берега “Сподівань”
V. Вивчення нового матеріалу
-Вже ми біля лісу.
-Ой дивіться нас зустрічає зайчик! І він зовсім не боїться. Напевно він нам хоче щось сказати.
-А-а-а! Він питається чому так говорять:
— «Ліс — годувальник, ліс — мудрий вихователь»?
Ліс — наша радість, наша любов. Любов до природи кожен розуміє по-своєму. (слайд 4) Деякі люблять полювати, збирати гриби, інші просто ходити без мети, з одним бажанням — відпочити.
Адже в кожну пору року ліс приваблює до себе своєю красою (слайд,5,6,7, 8)
учитель:
-Зайчик нас впустив. Йдемо дольше. Подивіться! До нас стрибає білочка і несе у лапках якогось конверта. Напевно, цей конверт для нас. Давайте подивимось що у ньому...
«Діти! Загляньте у підручник на сторінку 127-128 і дайте відповідь на таке питання: Чи зможуть люди жити без лісів?»
Учитель:
-Немає на Землі людини, чиє б життя не було пов’я зане з лісом. Проте, з кожним днем ліси все більше потребують захисту.
(відповіді учнів)
(слайд 9)-Одні люди вирубують дерева, щоб продавати цінну деревину або виготовляти меблі, чи будувати будинки. Інші таким чином звільняють землю для полів, щоб сіяти зерно.
Учитель:
-Коли ліси вирубують і спалюють, тварини і рослини залишаються без їжі і житла, гинуть від голоду.
А ще винищення лісів може змінити клімат у світі, спричиняє засухи, змінює напрямок вітрів, при випаданні великої кількості опадів виникають повені. (слайд 10)Бездумна вирубка лісів привела в 1998 році до великої повені та руйнувань на Закарпатті, завдала великої матеріальної шкоди, яку важко оцінити.
На відновлення лісів потрібно багато років важкої праці і матеріальних затрат.
Отже, на місці вирубаних лісів потрібно насаджувати нові. Ліси треба охороняти.
Учитель:
-От ми з вами, майже, добралися до лісової галявини.
Бачу ви вже потомилися. Давайте трішки відпочинемо (слайд 11)
Фізкультхвилинка
Ми по лісу йшли, йшли
і сунички тут знайшли.
Дружно всі поприсідаймо
і сунички позбираємо.
Ще й суничнику нащипаємо
і в пучечки поскладаємо.
Тепер дальше вирушаємо.
Тут грибочків назбираємо.
Обережно присідаэмо
і грибочки позрізаэмо.
Скільки квітів! Подивіться!
Тож до них ви, нахиліться.
Нахилились, посміхнулись,
на всі боки озирнулись,
і за парти повернулись
(для чого потрібно заготовляти суничник)
(а чому грибочки зрізаємо а не зриваємо)
IV. Узагальнення й систематизація знань учнів.
учитель:
-Ось ми вже на лісовій галявині, а ви знаєте хто хазяйнує на ній? ('являється Лісовичок)
Лісовичок. Здрастуйте, діти! Навіщо в ліс завітали?
Учитель. Ми, дідусю, в ліс прийшли погуляти, відпочити, грибів ягід позбирати.
Лісовичок. Знаю, знаю, як ви гуляєте-відпочиваєте. Мурашники розоряєте, квіти топчете, комах, звірів кривдите. Не пущу вас у ліс!
Учитель. Шановний лісовичку! Наші діти ліс люблять і шанують, прислів’я і приказки про нього знають. Послухай!
Діти згадують прислів’я про ліс.
• Біля лісу жити — голодному не бути.
• Ворог природі той, хто ліс не береже.
• По лісу ходи — під ноги дивися.
• Зрубали кущі — прощай птахи.
Лісовичок. Ну, коли так, ласкаво прошу в мої лісові володіння. Але спочатку подивіться, будь-ласка, відео і скажіть, що ви думаєте про головного героя мультфільму? (слайд 12)
- Хто, на вашу думку, з героїв мультфільму вчинив правильно, а хто ні?
— Щоб правильно поводитися, що необхідно знати?
—Якої шкоди завдають природі такою поведінкою?
3. Гра «Правила поведінки »
Лісовичок:
Лісовий листоноша передав для вас лист.
- Давайте, дізнаємося від кого саме до вас він надійшов. (Розглядання конверта: на конверті зображення семи Гномів, адреса школи клас, зворотня адреса: Лісова галявина, гном Добрячок) (слайд 13)
-Діти! У конверті гном Добрячок надіслав вам важливі знаки, що всі ми повині знати і пам'ятати. Їх ми не побачимо ніде, але вони повині бути в нашій пам'яті. Як назвемо цей знак:
• Не руйнуй мурашники!
• Не ламай гілля дерев і кущів!
• Не лови метеликів, джмелів, бабок і інших комах!
• Не лови диких тварин, і не віднось їх додому!
• Не руйнуй пташині гнізда!
• Не зривай квіти!
4 Вікторина «Зелений друг»
Лісовичок: Завдання гнома Добрячка ви виконали. А тепер розв'яжіть задачі з моєї чарівної шапки. Це завдання ви будете виконувати в парах (діти дістають завдання з шапки) (слайд 14)
Учитель:
-Отже, діти, ви бачите, що у природі немає нічого зайвого. У ній усе взаємопов’язано.
учитель:
-Ви, дідусю, сядьте відпочиньте і всі ми разом подивимося, як наші діти запам'ятали правила поведінки в лісі влітку. Побачимо чи їх можна впускати до лісу. А для цього ми пограємо гру “Так, чи ні” (слайд15 — 22)
Гра “Що неправольно” (слайд 23)
-Таким чином, ми з вами побували на казковій галявинні у лісі влітку.
Час повертатися додому. Я надіюся, що наша з вами подорож вам запам'ятається.
-Скажіть, що вам було найцікавішим на уроці?
- Що здолося вам важким?
- Що найбільш запам'яталось? (ліс — це природне багатство і його потрібно берегти)
- Що ще б ви хотіли дізнатися?
-У нас ще з вами про ліс буде кілька уроків. Тоді ми ще дізнаємося багато цікавого.
А тепер беріть свої кораблики. І повертаючись додому скажіть чи з булися ваші сподівання.
- Я роздаю пам'ятки. Ви опрацюйте їх і постарайтеся запам'ятати, як потрібно поводитись в лісі в літку.
Я дуже вам вдячна за урок. Ви всі гарно працювали, старались.
Дякую вам за урок! Дякую гостям! (слайд 24)
Хай сьогодні в кожне серце
Наш урок додасть тепла.
А ми гостям усміхнемось,
Побажаємо добра.
Учні:
Хай вам сонечко всміхнеться!
Хай усе в житті вдаться!
Хай добро із вами буде,
і Господь вас не забуде!