Відкритий урок з природознавства."Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку."

Про матеріал

Обговорення з учнями інформацію про збереження лісу; доведення необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема. Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку.

Мета: обговорити з учнями інформацію про збереження лісу; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка дзвіночок"ХІД УРОКУ .

  1.              Організаційний момент

учитель:

Проздвенів уже дзвінок,

починається урок.

Він у нас буде цікавим,

 тож гостей зібрав чимало.

Повернемось до гостей

і привітаємось “Добрий день”

учні:

В добрий день і добрий час

завітали ви до нас.

Всіх гостей ми в нас вітаємо.

Подивіться, що ми знаємо

2.Психологічна налаштованість на урок

Вправа “Спіймай мій настрій”

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка сонечко усміхається"учитель:

  •                 Діти, зараз ми попрацюємо в парах. Ви виконуватимете дії, які я вам запропоную.
  •                 Подивіться сюди ви бачите, як до вас посміхається сонечко. А зараз ви посміхніться одне одному, “зніміть” посмішку зі свого обличчя та киньте своєму сусідові. “Спіймайте” посмішку, “Прикрасьте” нею своє обличчя.
  •                 Я сподіваюся, що гарний настрій разом зі сонечком супроводжуватиме вас протягом усього уроку.

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка правило піднятої руки"Любі діти! На уроці ми повинні працювати чітко і злагоджено. А тому сьогодні діють такі правила:

  • правило піднятої руки;
  • вміння слухати інших;
  • працювати творчо;
  • працювати активно;

 

  1. Описание: Пов’язане зображення              Вправа «Погода»
    — Яка зараз пора року?
    — Який місяць?
    — Яке число?
    — Тепло чи холодно надворі?
    — Який стан неба?
    — Яка температура повітря?
    — Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

ІІ.Превірка домашнього завдання

 

ІІІ Актуалізація опорних знань

1.Робота в парах

учитель:

-А зараз ви знову працюватимете в парах

1) Прочитайте текст і скажіть, яка його головна думка.
Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. А скільки різних квітів можна побачити у лісі! Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка природа"2) До чого закликає матінка природа?

Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці,
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема сьогоднішнього уроку «Охорона лісу. Правила поведінки у лісі влітку» (слайд 1)

Уявіть, що уже літо, розпочалися літні канікули. І ми з вами мандруємо до лісу.

(слайд 2) Для того, щоб удосконалити знання про ліс і користь від нього; довести необхідність збереження лісу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього середовищща, мислення, спостережливість; виховувати любов до природи.  

  -Але для того, щоб нам до нього потрапити потрібно переплести через річку.....

-Кожен з вас має кораблик на якому буде переправлятися через неї. На ньому напишіть що ви хотіли б дізнатися з цієї подорожі.  (слайд 3)                             (дізнатися щось нове, дізнатися щось цікаве, навчитися поводитися в лісі,розширити свої знання про ліс )

 -От ми й переправилися через річку. Давайте прикріпимо ваші кораблики до берега “Сподівань”

 

V. Вивчення нового матеріалу

-Вже ми біля лісу.

-Ой дивіться нас зустрічає зайчик! І він зовсім не боїться. Напевно він нам хоче щось сказати.

-а-а! Він питається чому так говорять:

— «Ліс — годувальник, ліс — мудрий вихователь»?

Ліс — наша радість, наша любов. Любов до природи кожен розуміє по-своєму. (слайд 4) Деякі люблять полювати, збирати гриби, інші просто ходити без мети, з одним бажанням — відпочити.

Адже в кожну пору року ліс приваблює до себе своєю красою (слайд,5,6,7, 8)

 

 

учитель:
-Зайчик нас впустив. Йдемо дольше. Подивіться! До нас стрибає білочка і несе у лапках якогось конверта. Напевно, цей конверт для нас. Давайте подивимось що у ньому...

 «Діти! Загляньте у підручник на сторінку 127-128 і дайте відповідь на таке питання: Чи зможуть люди жити без лісів?» 

 Учитель:

-Немає на Землі людини, чиє б життя не було пов’я зане з лісом. Проте, з кожним днем ліси все більше потребують захисту.

  •          Від чого ліси потрібно оберігати?

(відповіді учнів)

(слайд 9)-Одні люди вирубують дерева, щоб продавати цінну деревину або виготовляти меблі, чи будувати будинки. Інші таким чином звільняють землю для полів, щоб сіяти зерно.

Учитель:

-Коли ліси вирубують і спалюють, тварини і рослини залишаються без їжі і житла, гинуть від голоду.

 

 А ще винищення лісів може змінити клімат у світі, спричиняє засухи, змінює напрямок вітрів, при випаданні великої кількості опадів виникають повені.  (слайд 10)Бездумна вирубка лісів привела в 1998 році до великої повені та руйнувань на Закарпатті, завдала великої матеріальної шкоди, яку важко оцінити.
На відновлення лісів потрібно багато років важкої праці і матеріальних затрат.
Отже, на місці вирубаних лісів потрібно насаджувати нові. Ліси треба охороняти.

Учитель:

т ми з вами, майже, добралися до лісової галявини.

 Бачу ви вже потомилися. Давайте трішки відпочинемо (слайд 11)

Фізкультхвилинка

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка суничку знайшли"Ми по лісу йшли, йшли

і сунички тут знайшли.

Дружно всі поприсідаймо 

і сунички позбираємо.

Ще й суничнику нащипаємо

і в пучечки поскладаємо.

Тепер дальше вирушаємо.

Тут грибочків назбираємо.

Обережно присідаэмо

і грибочки позрізаэмо.

Скільки квітів! Подивіться!

Тож до них ви, нахиліться.

Нахилились, посміхнулись,

на всі боки озирнулись,

і за парти повернулись

 (для чого потрібно заготовляти суничник)

(а чому грибочки зрізаємо а не зриваємо)

 

IV. Узагальнення й систематизація знань учнів.

  1.            Інсценізація «В гостях у лісовичка»

учитель:

сь ми вже на лісовій галявині, а ви знаєте хто хазяйнує на ній? ('являється Лісовичок)
 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка лісовичка"Лісовичок. Здрастуйте, діти! Навіщо в ліс завітали?
Учитель. Ми, дідусю, в ліс прийшли погуляти, відпочити, грибів ягід позбирати.
Лісовичок. Знаю, знаю, як ви гуляєте-відпочиваєте. Мурашники розоряєте, квіти топчете, комах, звірів кривдите. Не пущу вас у ліс!
Учитель. Шановний лісовичку! Наші діти ліс люблять і шанують, прислів’я і приказки про нього знають. Послухай!

Діти згадують прислів’я про ліс.
• Біля лісу жити — голодному не бути.
• Ворог природі той, хто ліс не береже.
• По лісу ходи — під ноги дивися.
• Зрубали кущі — прощай птахи.

Лісовичок. Ну, коли так, ласкаво прошу в мої лісові володіння. Але спочатку подивіться, будь-ласка, відео і скажіть, що ви думаєте про головного героя мультфільму? (слайд 12)

- Хто, на вашу думку, з героїв мультфільму вчинив правильно, а хто ні?
— Щоб правильно поводитися, що необхідно знати?
—Якої шкоди завдають природі такою поведінкою?

 

3. Гра «Правила поведінки »

Лісовичок:

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка пісьма"Лісовий листоноша передав для вас лист.

- Давайте, дізнаємося від кого саме до вас він надійшов. (Розглядання конверта: на конверті зображення семи Гномів, адреса школи клас, зворотня адреса: Лісова галявина, гном Добрячок) (слайд 13)

-Діти! У конверті гном Добрячок надіслав вам важливі знаки, що всі ми повині знати і пам'ятати. Їх ми не побачимо ніде, але вони повині бути в нашій пам'яті.    Як назвемо цей знак:

 

• Не руйнуй мурашники!
• Не ламай гілля дерев і кущів!
• Не лови метеликів, джмелів, бабок і інших комах!
• Не лови диких тварин, і не віднось їх додому!
• Не руйнуй пташині гнізда!
• Не зривай квіти!

  • Не збивай ногами гриби, навьть отруйні! (вони є ліками для тварин).
  • Не псуй кору дерев!
  • Не розпалюй вогнищ в лісі!

4 Вікторина «Зелений друг»

Лісовичок: Завдання гнома Добрячка ви виконали. А тепер розв'яжіть задачі з моєї чарівної шапки. Це завдання ви будете виконувати в парах (діти дістають завдання з шапки)    (слайд 14)

  •          Скільки загинуло б рослин, якщо кожен з  учнів нашого класу зірвав би всього по 10 квітів?
    — Якщо ви пішли в похід, що потрібно зробити після того, як відпочили в лісі і збираєтеся додому?

Учитель:

-Отже, діти, ви бачите, що у  природі немає нічого зайвого. У ній усе взаємопов’язано.

 

  1.          Підбиття підсумків. Рефлексія

учитель:

-Ви, дідусю, сядьте відпочиньте і всі ми разом подивимося, як наші діти запам'ятали правила поведінки в лісі влітку.  Побачимо чи їх можна впускати до лісу. А для цього ми пограємо гру “Так, чи ні” (слайд1522)

 

Гра “Що неправольно” (слайд 23)

 

-Таким чином, ми з вами побували на казковій галявинні у лісі влітку.

Час повертатися додому. Я надіюся, що наша з вами подорож вам запам'ятається.

-Скажіть, що вам було найцікавішим на уроці?

- Що здолося вам важким?

- Що найбільш запам'яталось? (ліс — це природне багатство і його потрібно берегти)

- Що ще б ви хотіли дізнатися?

 

-У нас ще з вами про ліс буде кілька уроків. Тоді ми ще дізнаємося багато цікавого.

А тепер беріть свої кораблики. І повертаючись додому скажіть чи з булися ваші сподівання.

 

  1.       Домашнє завдання

- Я роздаю пам'ятки. Ви опрацюйте їх і постарайтеся запам'ятати, як потрібно поводитись в лісі в літку.

Я дуже вам вдячна за урок. Ви всі гарно працювали, старались.

Дякую вам за урок! Дякую гостям! (слайд 24)

Хай сьогодні в кожне серце

Наш урок додасть тепла.

А ми гостям усміхнемось,

Побажаємо добра.

 

Учні:

Хай вам сонечко всміхнеться!

Хай усе в житті вдаться!

Хай добро із вами буде,

і Господь вас не забуде!

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинка Пам’ятка «Правила поведінки у лісі влітку»" 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
3394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку