Відкритий урок з природознавства " Звірі восени"

Про матеріал
  • Урок з природознавства ознайомить з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті;вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки;
  • розвинуть вміння порівнювати,спостерігати, узагальнювати, робити висновки;
  • виховують навички охорони природи на прикладі звірів,бажання допомагати їм.
Перегляд файлу

Тема:«Звірі восени»

Мета:

  • Ознайомити з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті;вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки;
  • розвивати вміння порівнювати,спостерігати, узагальнювати, робити висновки;
  • виховувати  навички охорони природи на прикладі звірів,бажання допомагати їм.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:демонстраційний матеріал – відеоролик «Звірі »,аудіо запис, набір малюнків «Звірі», роздатковий матеріал – смайлики різного кольору,скринька, долоньки, ватман.

Хід уроку

І. Організація класу.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка смайлика"Доброго дня вам, мої школярики,

Чомучки і питайлики.

Незвичайний урок чекає на вас.

Природу будемо вивчати,

Її таємниці для себе відкривати

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, а ви любите таємниці відкривати?
  • Ось вам перша таємниця.

Пов’язане зображенняВправа «Очікування»

  • Погляньте на дошку. Це дерево очікувань. На партах у вас лежать смайлики. Напишіть на них, що ви очікуєте від цього уроку. А перед тим, давайте згадаємо основні правила уроку(на дошці – хочу все знати; буду уважним, старанним;буду активним; знаю сам – навчу того, хто не знає).
  • Я теж хочу прикре піти свій смайлик. Сподіваюся, що ви будете на уроці старанними, активними, працьовитими. І все в нас буде добре!!
  • Діти, подивіться на цей чудовий пейзаж, що ми разом з вами створили, і скажіть, про яку пору року ми будемо сьогодні говорити?
  • Молодці, відгадали цю таємницю.
  • А зараз пропоную вам відкрити ще одну таємницю.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка ознаки осені"ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Саме зараз у природі господарює осінь. Доведіть мені, що зараз осінь.
  • Які ознаки осені ви знаєте?
  • Діти, я чула, що восени птахи відлітають у вирій. А хто такі птахи?
  • Яких птахів називають перелітними?
  • Які птахи називаються осілими?

Гра «Посади зимуючих птахів на дерево»

  • Молодці! Справились і з цим завданням.
  • Щоб узимку птахам було затишно, їм треба допомагати!!!
  • Наступну таємницю ви відкриєте, якщо пограємо у гру

Гра «Хто зайвий»

  • Молодці! А хто такі звірі?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Багато клопоту восени не тільки у птахів, комах, але й у звірів. І щоб дізнатися які саме, ми з вами вирушаємо в уявну подорож до лісу і  дізнаємося про наступну таємницю.

Пов’язане зображенняЛунає музика і діти йдуть

(фізкультхвилинка)

Ми по лісові гуляли

Вправо, вліво поглядали

Там ми бачили звіряток

Ось стрибають зайченята

Граються там ведмежата

Між дерев вовк петляє

Страх на всіх він наганяє

За кущем сидить лисичка

А в горі літа синичка

Ми усіх їх привітаєм

І за парти посідаєм!!!

- Діти, по дорозі ми зустріли зайчика, ведмедика, індика,рись

- Ось наступна таємниця: відгадайте слово, яке ці тваринки загадали

ЗВІРІ

- Правильно! І зараз ви дізнаєтесь про якого звіра ми подивимось відеосюжет

Результат пошуку зображень за запитом "картинка білочка"Є горішки і грибочки

У дуплі на мотузочку.

Плигаю по гілочкам,

Я – руденька …(Білочка)

 

V. Вивчення нового матеріалу

     1. Перегляд відеоматеріалу «Звірі »

- Що дізналися про білочку? Що вона збирає? Де ховає свої запаси?

- Молодці, розумнички мої! А про інших звірів ми дізнаємось із підручника

- с. 54 і починаємо роботу Лісові миші,миші-полівки,кроти, хом’яки,бобри

- Линяння звірів,запас жиру

2. Групова робота

- с.56-57 по рядах

- Молодці! А зараз оченятам необхідно відпочити

  3. Гімнастика для очей

VІІ. Узагальнення й систематизація знань

  • Прийшов час для наступної таємниці, але щоб її розгадати треба пограти в гру
  1. Гра «Вгадай, хто я?»

Результат пошуку зображень за запитом "картинка вовк"Цей хижак живе у лісі,

Дружить він із братом-лисом,

На великого собаку

Схожий лютий сіромаха.

В зайченятах знає толк

Сірий і підступний …(вовк).

Результат пошуку зображень за запитом "картинка бобер" 

У ставочку цілу днину

Зводять звірі ці плотину.

В них міцні та гострі зуби,

Ходять все життя у шубах.

Здогадалися тепер?

У ставку живе …(бобер).

Результат пошуку зображень за запитом "картинка їжак" 

Фиркає, коли сердитий

Весь колючками покритий

З голови до ніг. Ось так!

Здогадались, це …(Їжак)

 

 

Пов’язане зображення 

Хвіст куценький,

довгі вуха,

має в шафі два кожухи.

 Влітку одягає сірий,

ну а взимку — теплий білий. (Зайчик)

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка ведмедика"У барлозі до весни

Дивиться солодкі сни.

Величезний, наче бочка,

Любить ягоди, грибочки,

П’є медок і їсть малину,

Має волохату спину.

Цей поважний пан забрідь

Називається …(ведмідь).

Результат пошуку зображень за запитом "картинка лисичка" 

Ця красуня у лісочку

Носить золоту сорочку,

В неї пишний хвіст, а зуби

Ще нароблять зайцям згуби!

Вовка-братика сестричка,

Результат пошуку зображень за запитом "картинка білочка"Хитра молода …(лисичка).

 

Ця рудесенька тваринка —

Наче лісова іскринка!

У дуплі ховає шишки,

Ягоди, гриби, горішки.

З гілочки на гілочку

Перестрибне… (білочка).

 

  1. Робота в парах

Завдання на картках:

Жовтий – позначити звірів, які готують запаси кормів

Червоний – позначити звірів, які змінюють забарвлення хутра

Блакитний – позначити звірів, які готуються до зимової сплячки

  1. Вправа «Закінчи речення»

На зиму готують запаси кормів такі звірі – це…(лисові миші,кроти,хом’яки ,білки,бобри)

Залягають у зимову сплячку - …(їжак, ведмідь,барсуки)

Взимку змінюється густота і забарвлення хутра у таких звірів -…(білка,заєць).

 

  1. Результат пошуку зображень за запитом "картинка скриньки"Вправа «Скринька ідей»
  • Молодці! Ми з вами багато попрацювали. А тепер давайте уявимо, якою була б природа без тварин?
  • Отже, ми повинні бути їм вдячні!!!А за що?
  • Ми сказали,за що ми вдячні звірам і давайте заповнимо скриньку ідей!!!
  • Спробуйте запропонувати свою ідею допомоги звірам.
  • До тварин потрібно ставитися… (плакат «Ми піклуємось про вас»)

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Чи збулися ваші очікування, про які ви говорили на початку уроку?
  • Які нові таємниці природи сьогодні для себе відкрили?
  • Яка таємниця вам запам’яталася найбільше?
  • Цікавий був урок?
  • Ви всі молодці! Гарно працювали, подякуємо один одному за урок

ІХ. Домашнє завдання

Намалювати листівку на тему «Допоможемо зимуючим звірам!»

Пов’язане зображення 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку