Відкритий урок з природознавства у 2 класі для учнів з порушеннями зору «Зима.Птахи»

Про матеріал
Цілісний та змістовний урок з можливістю відчути на дотик незрячими дітьми подібні та відмінні риси дзьоба птахіа
Перегляд файлу

Відкритий урок з природознавства у 2 класі для учнів з порушеннями зору

«Зима. Птахи.»

Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23

 

        Мета:розширити знання учнів про птахів, їх різноманітність, формувати поняття «осідлі» та «зимуючі» птахи, ознайомити зі способом життя птахів узимку, розвивати спостережливість, кмітливість, смислову та образну пам’ять, спонукати до активного мислення,  формувати бережне ставлення до природи рідного краю, до птахів, виховувати гуманне ставлення до всього живого, бажання допомагати птахам узимку, викликати бажання брати участь в їх охороні.

        Обладнання: ілюстрації птахів, комп’ютер, аудіо- та відеоматеріали «Зимові птахи України»,  «Харчування птахів взимку», «Пташиний спів», годівнички, макети птахів, пташиних яєць, пташиного гнізда, підручники, зошити, підставки для книг, лупи, брайлівські прилади, пінцети, прищіпки.

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап:

1. Налаштування учнів та підготовка до уроку.

2. Привітання:

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

3. Психологічний тренінг «Розминка»

Діти          Дзвоник нам дав усім наказ

                  До роботи швидше, клас!

                      Працюватимемо гарно,

                      Щоб урок пройшов не марно!

 О.О.               Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлопятка,

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться!

4. Створення позитивного настрою

       Діти, хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, пізнання та успіху. Девіз нашого уроку: «Уважність, старанність і праця – це наш шлях до знань».

5. Почнемо урок з чергування:

Сьогодні пятниця, __грудня 2018 року, за вікном____градусів тепла, пора року – зима. У класі присутньо -    учнів, відсутні - ______________________________________________.

 

 

Почнемо урок з «Мозкового штурму»:

  • Яке сьогодні число?
  • Яке число було вчора?
  • Який день тижня?
  • Який день тижня був вчора?
  • Який місяць?Який рік?
  • Ясно чи хмарно?
  • Тепло чи холодно?Морозно?
  • Сніг іде?

ІІ. Основний етап:

  1. Повторення вивченого.

Зараз пригадаємо, що вивчили минулого уроку. Мудрі сови приготували питання:

  • Назвіть пори року.
  • Яка зараз пора року?
  • Яким став світовий день? Довшим чи коротшим?
  • Назвіть зимові місяці.
  • Який період в природознавстві називається зимою? (шлях природи від осені до весни)
  • Пора року, якій поступається місцем зима. (Весна)
  • Яка пора року перед зимою?
  • Що особливого взимку відбувається навкруги?
  • Якими кольорами ви намалювали б зиму?
  • А як поводяться взимку птахи?
  • Як потрібно допомагати взимку птахам?

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

      А зараз відгадайте загадки і задумайтесь, про кого сьогодні йтиме мова на уроці.

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю. (Дятел)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає,

Та у лісі в холодку

Все кує: Ку-Ку, Ку-Ку? (Зозуля)

Невеличкий, сніжно-білий,

Що його в небесну шир

Люди радісно пускають,

Сповіщати всіх про мир.

Кожний цього птаха знає,

Його назву відгадає. (Голуб)

          Як ви гадаєте, кому буде присвячена тема нашого уроку? Так, діти, це птахам. Сьогоднішня тема уроку «Птахи взимку».

  1. Робота в зошитах. Запис числа та теми уроку.

14(21) грудня

Тема: Птахи взимку.

 

  1. Актуалізація знань. Робота в підручниках.

         Птахи відрізняються від тварин зовнішнім виглядом. Це група живих істот, добре пристосованих до польоту. Перші кінцівки у них – це крила. Тіло вкрите пір’ям, яке добре захищає від холоду. Міцний дзьоб (показати пинцет та прищепку – схожість, процес) на голові допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.

        Птахи живуть в усіх куточках землі: у лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Вони є в сухих пустелях, вічних снігах та високо у горах. Всього на землі живе 8 600 видів птахів, з яких в Україні зустрічається 360 видів.

  • Відео (Зимові птахи України)

        Розміри птахів різні. Найменший в Україні птах – кольорок чорноголовий – має масу 5 грамів, а найбільший – дрохва – 20 кілограмів.

       Живляться птахи плодами і насінням (щиглики, шишкарі, чижі). Хижі їдять комах та їхніх личинок, риб, жаб, мишей (ластівки, сови, чайки, чаплі). Багато птахів – всеїдні (горобці, граки, сороки).

  • Відео про харчування пташок

 

  1. Зорові вправи та фізхвилинки

«Совенята»

Сплять маленькі совенята,

Раз – розкрили оченята,

Подивилися навколо,

Потім вгору і додолу.

Оченятами  блим-блим,

Відпочити треба їм.

Вліво,вправо совенята

Повертали оченята.

Совенята будуть спать,

А ми будем працювати.

 

  1. Енциклопедична хвилинка

Чому ж співають птахи, та ще й на різні голоси? Вже давно вчені висловлюють припущення, що пташине щебетання – це сигнали, за допомогою яких пернаті передають різноманітну інформацію: попереджають про небезпеку, повідомляють про місцезнаходження корму, подають команду під час польоту.(слухання голосів птахів)

 

  1. Отримання нової інформації.

        Найважче доводиться птахам взимку. Зникають комахи, зелені рослини, все вкривається снігом. Тому вже у кінці літа птахи готуються до зими. Перелітні птахи відлітають у теплі краї, де є корм. Шпаки, ластівки, зяблики перелітають зграями; качки, гуси, журавлі, лелеки – клином; шуліки, яструби – поодинці.

        Деякі птахи знаходять їжу і взимку, тому залишаються зимувати у рідних краях. Їх називають осілими. Сойки, повзики запасають на зиму жолуді, горіхи та інше насіння. Граки, горобці, сороки, синиці – переселяються ближче до житла людини, де їм легше знайти поживу.

  • Відео-звернення пташки

       Птахи – дуже корисні. Вони живляться комахами і гризунами, тому знищують багато шкідників сільського та лісового господарств. Птахи розносять насіння на велику відстань, де з нього виростають нові рослини. Мясо, яйця птахів – цінні продукти харчування. Без пташиного  щебету  природа б стала сумною і непривітною.

     Учні нашої школи потурбувалися про пташок. Та й ми з вами розвісили біля школи годівнички для пташок.  Тільки уявіть, як вони зраділи, коли побачили годівничку з насінням, зерном та крихтами хліба.

 

  1. Закріплення вивченого.
  • Яка тема уроку?
  • Чим від тварин відрізняються птахи?
  • Чим харчуються птахи?
  • Які умови життя птахів узимку?
  • Чим ми їм можемо допомогти?
  1. Конспект уроку.

     Птахи - це група живих істот, добре пристосованих до польоту. Перші кінцівки у них – це крила. Тіло вкрите пір’ям, яке добре захищає від холоду. Міцний дзьоб на голові допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.

 

ІІІ. Заключний етап.

  1. Підсумок уроку.

Кожного дня й кожну  хвилину

Оберігаймо всяку звірину.

Тільки добра їм треба бажати

І намагатися не ображати.

      Є багато прийнятих законів про охорону природи, але найвищим законом для кожного у нас має бути наша совість.

Дивлюсь я на небо

Та й думку гадаю:

Що ми після себе

На світі лишаєм?

Ліси наші в’януть,

Нема більше рік,

Пташки покидають

Край рідний навік.

Та щоб на світі

Не сталось біди,

Шануймо природу

Усюди й завжди.

  1. Закінчення уроку

Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі,

Другий клас, ви – молодці!

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку