Клас:
Дата:
Тема: Звук [ф], позначення його буквою «еф». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання оповідання (за Е. Майнардус).
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуковий аналіз слів; продовжувати вчити дітей давати відповіді повними реченнями.
розвивальна: розвивати фонематичний слух, мовлення, читацькі вміння і навички, уміння уважно слухати, розуміти прослухане, поповнювати словниковий запас учнів.
виховна: виховувати інтерес до читання, повагу один до одного.
Обладнання: каса букв(алфавіт), фішки для звукового аналізу слів, відео-презентація, малюнки цуценяти, їжачка, білочки, качки, лебедя, ферми, парника.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Методи навчання : аналітико-синтетичний метод, словесні методи: бесіда(репродуктивна, бесіда-повідомлення), артикуляційні вправи, інтерактивний метод гра «Мікрофон»; види читання: індивідуальне, фронтальне, «луною», «ланцюжком», вибіркове читання.
Очікувані результати:
Хід уроку
Пролунав дзвінок
Починаємо урок
Працюватимо старанно,
Щоб почути у кінці
Що у нашім першім класі
Діти- просто молодці!
1.Робота над чистомовкою.
- Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над чистомовкою, розміщеною на дошці.
Ща-ща-ща – спіймали ляща.
Ащ-ащ-ащ – величезний лящ.
Ще-ще-ще – назви своє прізвище.
Щі-щі-щі – із горщика пахощі.
Щу-щу-щу – ложка до борщу.
Щу –щу-щу – дайте Грицеві борщу.
Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, буркотливим голосом дідуся, весело прочитаємо усі.
— Сьогодні ми знову поїдемо до країни Букволяндії, а допоможе нам наш потяг, який буде зупинятись на станціях « Загадкова», « Прихована», « Нова зустріч», , « Спортивна», « Книжкова», « Цікава».
Тепер взявши наш багаж ми з вами готові вирушити у подорож.
Нумо, рушаймо!
СТАНЦІЯ «ЗАГАДКОВА»
Пензлик. аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда
Що іще забула взяти,
Щоб пейзаж намалювати!(Фарби )
Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати. ( Фіалки)
( на дошці з`являються малюнки до відгадок)
— Подивіться уважно і прислухайтесь, як я вимовляю звук [ф]. (Слід мати на увазі, що під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу. Якщо подати голос, то вийде дзвінкий звук [в].) Спробуйте вимовити цей звук. (Учні вправляються, вчитель перевіряє артикуляцію кожного учня, стежить, щоб вони не вимовляли звукосполучення [хв] замість [ф].) Який це звук? (Приголосний, глухий, твердий.)
Надрукуйте схеми до поданих слів.
[-о--о]; [=оо--о].
СТАНЦІЯ « ПРИХОВАНА»
Робота з предметними малюнками.
— Розгляньте малюнки, назвіть предмети зображені на малюнках та визначіть розташування звука [ф] на початку, в середині, в кінці слова.
СТАНЦІЯ « НОВА ЗУСТРІЧ»
— Звук [ф] позначається буквою «еф». (Учитель показує букву.) Велика і мала букви мають однакову форму. З яких елементів складається буква «еф»? (З двох півовалів і прямої палички між ними.)
— На що схожа буква?
—Що це, що це за підскоки?
Це ж у кого руки в боки?
—Буква «еф» на довгій ніжці
Пострибала по доріжці.
В. Гринько
— Пропоную знайти букву «еф», серед інших жителів країни Букворяндії. Біля яких вивчених літер проживає наша нова жителька.
СТАНЦІЯ « КНИЖКОВА»
Робота з підручником с. 164, 165
Зразок читання дає вчитель, потім учні читають самостійно (після пояснення наголосу в поданих словах). Читання хором спочатку в повільному темпі, потім — швидше, можна скоромовкою.
Читання «ланцюжком»; на одному диханні
Словникова робота
Риф - це протяжний ряд підводних або виступаючих вище або на рівні моря каменів (скель), який небезпечний для судноплавства.
Фата — весільний головний убір нареченої; серпанок.
Фасон — крій, модель, зразок, за яким шиють.
Фініш — заключна частина спортивних змагань на швидкість і витривалість.
Телеграф - вид зв’язку, що забезпечує швидке передавання та приймання повідомлень на відстані (по проводах, по радіо або оптичними засобами).
Футляр — коробка, ящик або чохол, куди кладуть певну річ для зберігання, захисту її від механічного пошкодження, запилення.
Факел - вид світильника, здатного забезпечити тривале інтенсивне світло на відкритому повітрі за будь-яких погодних умов. Зазвичай це переносний світильник у вигляді палиці з намотаним на кінці просмоленим клоччям для освітлення, підпалювання .
Фізаліс, фазан, фіалки, флокси, фламінго.
Робота в парах
Уточнення назв інших предметів.
Читання слів у стовпчиках (с.165)
Прийоми читання
СТАНЦІЯ «СПОРТИВНА»
Фізкульхвилинка
Щось втомились ми сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору,руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
і зроби чотири скоки.
Ось так, ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд!
СТАНЦІЯ «ЦІКАВА»
— Чи хочете ви дізнатись знайшов наш Фунтик свою кісточку чи ні?
— Куди ще побіг шукати Фунтик свою кісточку та чи знайшов він її дізнаємось з продовження розповіді За Елкою Майнардус.
— Куди побіг Фунтик шукати кісточку?
— Кого зустрів Фунтик?
— Де знайшов кістку?
— Що сказав Фунтикові їжачок? Прочитайте?
— Прочитайте, як засичав лебідь.
— Що сказав Фунтик, коли знайшов кістку? Прочитайте.
V . ПІДСУМОК УРОКУ
1. Бесіда
- Яку букву ми вивчили?
- Які звуки позначає буква «еф»?
2. Гра «Мікрофон»
- Що нового ви дізналися на уроці?
3. Вербальне оцінювання «Дерево добрих слів».