Відкритий урок з теми: "Звук [ф], позначення його буквою «еф». "

Про матеріал
Цікавий урок-подорож країною Букволяндією. Навчальною метою є ознайомити учнів із буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуковий аналіз слів; продовжувати вчити дітей давати відповіді повними реченнями.
Перегляд файлу

Клас:

Дата:

Тема: Звук [ф], позначення його буквою «еф». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання оповідання (за Е. Майнардус).

Мета: 

навчальна: ознайомити учнів із буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуковий аналіз слів; продовжувати вчити дітей давати відповіді повними реченнями.

розвивальна: розвивати фонематичний слух, мовлення, читацькі вміння і навички, уміння уважно слухати, розуміти прослухане, поповнювати словниковий запас учнів.

виховна: виховувати інтерес до читання, повагу один до одного.

Обладнання: каса букв(алфавіт), фішки для звукового аналізу слів, відео-презентація, малюнки цуценяти, їжачка, білочки, качки, лебедя, ферми, парника.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Методи навчання : аналітико-синтетичний метод, словесні методи: бесіда(репродуктивна, бесіда-повідомлення), артикуляційні вправи, інтерактивний метод гра «Мікрофон»; види читання: індивідуальне, фронтальне, «луною», «ланцюжком», вибіркове читання.

Очікувані результати:

  • виконує за завданням вчителя спеціальні вправи, метою яких є тренування мовленнєвого апарату;
  • відновлює у памяті матеріал вивчений на минулих уроках;
  • учень отримує  нові знання про звук [ф] та букву «еф»;   та застосовує їх під час виконання аналітико-синтетичних вправ.
  • удосконалює навички виразного читання та розуміє зміст прочитаного;

Хід уроку

  1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Пролунав дзвінок

Починаємо урок

Працюватимо старанно,

Щоб почути у кінці

Що у нашім першім класі

Діти- просто молодці!

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1.Робота над чистомовкою.

- Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над чистомовкою, розміщеною на дошці.

Ща-ща-ща – спіймали ляща.

Ащ-ащ-ащ – величезний лящ.

Ще-ще-ще – назви своє прізвище.

Щі-щі-щі – із горщика пахощі.

Щу-щу-щу – ложка до борщу.

Щу –щу-щу – дайте Грицеві борщу.

Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, буркотливим голосом дідуся, весело прочитаємо усі.

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

— Сьогодні ми знову поїдемо до країни Букволяндії, а допоможе нам наш потяг, який буде зупинятись на станціях « Загадкова», « Прихована»,  « Нова зустріч»,  , « Спортивна», « Книжкова», « Цікава».

  • Перед тим як вирушити в дорогу нам потрібно зібрати багаж - речі пасажирів, спаковані для перевезення різними видами транспорту. Але подорож наша незвичайна ,казкова тому багажем є наші знання вміння і навички. Тому давайте пригадаємо:
  • Яку букву ми вивчали на минулих уроках?
  • Які звуки позначає ця літера?
  • Багато букв ми вже з вами вивчили, тому пропоную звернутися до алфавіту і назвати букви які ми вже знаємо.
  • Назвемо букви у їх послідовності.
  • Назвіть букви, які позначають голосні звуки.
  • Назвіть букви, які позначають приголосні звуки.
  • Назвіть букви, які позначають два звуки.

Тепер взявши наш багаж ми з вами готові вирушити у подорож.

Нумо, рушаймо!

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

СТАНЦІЯ «ЗАГАДКОВА»

  • Відгадаєте наступні загадки.

Пензлик. аркуш та вода…

Де ж малюнок? От біда

Що іще забула взяти,

Щоб пейзаж намалювати!(Фарби )

Фіолетові фіранки

 У світлиці та на ґанку.

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати. ( Фіалки)

( на дошці з`являються малюнки до відгадок)

  • Які перші звуки ви чуєте в цих словах?
  • Назвіть ці звуки. Що ви можете розповісти про них? [ф] [ф`]

— Подивіться уважно і прислухайтесь, як я вимовляю звук [ф]. (Слід мати на увазі, що під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого го­лосу. Якщо подати голос, то вийде дзвінкий звук [в].) Спробуйте вимовити цей звук. (Учні вправляються, вчитель перевіряє артикуляцію кожного учня, стежить, щоб вони не вимовляли звукосполучення [хв] замість [ф].) Який це звук? (Приголосний, глухий, твердий.)

  • Парного м’якого та парного дзвінкого в українській мові він не має. У творенні звука [ф] беруть участь губи, і тому його називають... (губним при­голосним).

Надрукуйте схеми до поданих слів.

[-о--о]; [=оо--о].

СТАНЦІЯ « ПРИХОВАНА»

Робота з предметними малюнками.

— Розгляньте малюнки, назвіть предмети зображені на малюнках та визначіть розташування звука [ф] на початку, в середині, в кінці слова.

СТАНЦІЯ « НОВА ЗУСТРІЧ»

Звук [ф] позначається буквою «еф». (Учитель показує букву.) Велика і мала букви мають однакову форму. З яких елементів складається буква «еф»? (З двох півовалів і прямої палички між ними.)

— На що схожа буква?

        —Що це, що це за підскоки?

        Це ж у кого руки в боки?

        —Буква «еф» на довгій ніжці

        Пострибала по доріжці.

        В. Гринько

Пропоную знайти букву «еф», серед інших жителів країни Букворяндії. Біля яких вивчених літер проживає наша нова жителька.

СТАНЦІЯ « КНИЖКОВА»

Робота з підручником с. 164, 165

  • Розгляньте малюнок. Хто на ньому зображений?. Послухайте пригоду, яка сталася з песиком. А як його звуть дізнаєтесь з розповіді За Елкою Майнардус.
  • Як звали собаку? Де він жив?
  • Чи знаєте ви що таке ферма.
  • Звуко-буквений аналіз слова фермі
  • Давайте допоможемо нашому Фунтику знайти  його  смачну кісточку. Для цього нам потрібно навчитися читати склади та слова з буквою «еф».
  1.                Читання злиття у «променевих» таблицях, слів у ланцюжку і стовпчиках

Зразок читання дає вчитель, потім учні читають самостійно (після пояс­нення наголосу в поданих словах). Читання хором спочатку в повільному темпі, потім — швидше, можна скоромовкою.

Читання «ланцюжком»; на одному диханні

Словникова робота

Риф - це протяжний ряд підводних або виступаючих вище або на рівні моря каменів (скель), який небезпечний для судноплавства.

Фата — весільний головний убір нареченої; серпанок.

Фасон — крій, модель, зразок, за яким шиють.

Фініш — заключна частина спортивних змагань на швидкість і витрива­лість.

Телеграф - вид зв’язку, що забезпечує швидке передавання та приймання повідомлень на відстані (по проводах, по радіо або оптичними засобами).

Футляр коробка, ящик або чохол, куди кладуть певну річ для зберігання, захисту її від механічного пошкодження, запилення.

Факел - вид світильника, здатного забезпечити тривале інтенсивне світло на відкритому повітрі за будь-яких погодних умов. Зазвичай це переносний світильник у вигляді палиці з намотаним на кінці просмоленим клоччям для освітлення, підпалювання .

  1.                 Робота з «віночком» намальованих предметів

Фізаліс, фазан, фіалки, флокси, фламінго.

Робота в парах

  •                Назвіть одне одному предмети, які ви впізнали.

Уточнення назв інших предметів.

  •                Визначте, чи є в словах виучуваний звук, з’ясуйте його місце в слові, дайте йому характеристику.
  •                Складіть речення зі словами.
  •                Яким словам відповідають подані схеми? (Фіалка, фазан)

Читання слів у стовпчиках (с.165)

Прийоми читання

  •                   Читаємо за вчителем.
  •                   Читаємо самі по одному слову.
  •                   Читаємо двоскладові, трискладові слова.
  •                   Читаємо з наголосом на першому (другому) складі.

СТАНЦІЯ «СПОРТИВНА»

Фізкульхвилинка

Щось втомились ми сидіти. 

Треба трохи відпочити.

Руки вгору,руки вниз.

На сусіда подивись.

 Руки вгору, руки в боки,

 і зроби чотири скоки.

 Ось так, ось так, ось так!

Плесніть у долоньки раз.

 За роботу! Все гаразд!

СТАНЦІЯ «ЦІКАВА»    

Чи хочете ви  дізнатись знайшов наш Фунтик свою кісточку чи ні?

— Куди ще побіг шукати Фунтик свою кісточку та чи знайшов він її дізнаємось з продовження розповіді  За Елкою Майнардус.

  1. Читання тексту вчителем.
  2. Аналіз змісту прочитаного.

— Куди побіг Фунтик шукати кісточку?

— Кого зустрів Фунтик?

— Де знайшов кістку?

  1. Вибіркове читання.

— Що сказав Фунтикові їжачок?  Прочитайте?

— Прочитайте, як засичав лебідь.

— Що сказав Фунтик, коли знайшов кістку? Прочитайте.

  1. Робота над інтонуванням речень.

V . ПІДСУМОК УРОКУ

1. Бесіда

- Яку букву ми вивчили?

- Які звуки позначає буква «еф»?

2. Гра «Мікрофон»

- Що нового ви дізналися на уроці?

3. Вербальне оцінювання «Дерево добрих слів».

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
4253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку