23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Відкритий урок з укр.літ. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».

Про матеріал
Презентація до відкритого уроку "Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкритий урок з української літератури. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в їївихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».

Номер слайду 2

Тема уроку: Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в їївихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії». Мета уроку: ознайомити здобувачів освіти з життєвою долею Лесі Українки (дитинство, роль родини у її вихованні); проаналізувати твір «Мрії», з’ясувати його ідейно-тематичне спрямування, визначити художні особливості поезії; розвивати вміння і навички виразного читання, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; узагальнювати, робити висновки; формувати світогляд; виховувати почуття пошани, поваги, любові до творчості; до батьків, родини; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: урок-подорож . Обладнання: портрет Лесі Українки, фотографії родини Косачів, бібліотека творів видатної поетеси, роздатковий матеріал; презентація, дитячі малюнки, мелодія для читання поезії.

Номер слайду 3

Хід урокуІ. Організація класу. Поверніться один до одного. За щасливий день вчорашній. Землі нашій поклоніться. Поверніться до гостей наших –І їм усміхніться. За парти тихенько сідайте. Бажаю вам успіхів на уроці.

Номер слайду 4

Пам’ятка здобувача освіти. Я - розумна дитина, особистість творча. Я - вчуся, бо все хочу знати! Заплющіть очі і про себе промовте:«Я все знаю, я все можу, я все зможу!»

Номер слайду 5

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку. „Кольорова мрія”

Номер слайду 6

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку. 3.1. Робота з епіграфом Я була малою горда, - Щоб не плакать, я сміялась . (Л. Українка) Як ви розумієте слова Л. Українки?

Номер слайду 7

Інсценізація-Мамочко мила, скажи своїй доні,Де загубилося щастя моє?Чому у тридцять посивіли скроні,Біль роздирає все тіло моє?Мамочко рідна, чому нещаслива. Леся кохана твоя?Може, я Бога колись прогнівила?Чим провинилась, матусенько, я?-Донечко люба, ходи-но до мене,Я обійму твоє зболене тіло. Муки твої поверну я на себе,Тільки б нічого тобі не боліло. Донечко, кажеш, нема в тебе долі,Але у долі є, донечко, ти. Ти народилась провісником волі,Правди, надії й краси. А у житті, то всього ж бо буває,Усмішки й сльози у ньому сплелись. Та нещасливих людей не буває,Ти зрозумієш це, доню, колись.-Мамо, лебідко, пробач мої сльози,Це лиш ранкова роса. Це просто вчора були ще морози,Але тепер вже весна. Йтиму вперед, поки в мене є сила,Я подолаю всі бурі страшні. Мамочко рідна! Я так щаслива!Усе багатство моє при мені.

Номер слайду 8

ознайомимося (з біографією, творчістю)Ми прочитаємо (вірш «Мрії», проаналізуємо його) визначимо (як розкривається поетеса у своїх віршах)

Номер слайду 9

ІІІ. Сприйняття нового матеріалу.І зала «Родина»

Номер слайду 10

ІІ зала«Дитинство»

Номер слайду 11

ІІІ зала«Таланти»Міні-інсценізація. Мій давній друже, мушу я з тобою. Розстатися надовго... Жаль мені!З тобою звикла я ділитися журбою. Вповідувать думки, веселі і сумні.

Номер слайду 12

ІV зала «Подорожі» Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!

Номер слайду 13

Гра «так – ні»1. Матір’ю поетеси була письменниця Олена Пчілка. 2. Леся Українка прекрасно грала на фортепіано. 3. Свій перший вірш Леся Українка написала у 13 років. 4. Леся Українка не знала жодної іноземної мови. 5. Протягом усього життя Леся боролася з важкою недугою. 6. Справжнє ім’я Лесі Українки – Лариса Петрівна Косач.

Номер слайду 14

V зала «Поезія»Читання поезії вчителем(діти заплющюють очі, намагаються уявити картини, змальовані поетесою). Читання поезії «Мрії» Лесі Українки ланцюжком під супровід мелодії.

Номер слайду 15

Словникова робота. Лицарство-це кодекс поведінки й честі, яких офіційно дотримувалися за Середньовіччя. Лицарство походить із середньовічної Франції й Іспанії, згодом поширюється на всю Європу. Лицар - іст. Західноєвропейський середньовічний феодал. 2. іст. Вільний козак – запорожець. 3. перен. Благородний захисник когось. 4. перен., розм. Вихована, надзвичайно чемна людина. Сперечник – той, що прагне перемогти. 1. прагнути перемогти, перевершити когось у чомусь. 2. Мати однакові з ким – чим – небудь якості, заслуги. Спис – холодна зброя у вигляді гострого металевого наконечника на довгому держаку

Номер слайду 16

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАЩось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть. А тепер їх опустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд.

Номер слайду 17

Аналіз вірша. «ПОЕТИЧНЕ ВІКОНЦЕ»

Номер слайду 18

V. Узагальнення і систематизація знань. Опрацювання змісту поезії Лесі Українки «Мрії» за питаннями-Чим пояснити те, що героїня твору захоплювалася віком лицарства?Хто такі лицарі?Яким, на вашу думку, повинен бути лицар — оборонець слабких, незахищених?-Хто сильніший — переможець чи переможений? Чому? На чиєму боці ви?_ До кого лірична героїня мала більше поваги у вірші «Мрії» Лесі Українки? Про які її людські якості це свідчить?

Номер слайду 19

Вікторина за змістом поезії.1. Чого бажала у дитячі роки лірична героїня твору? (надзвичайною, дивною)2. Чим захоплювалась лірична героїня поезії у дитячі роки? (Лицарством)3. Хто не очаровував розум ліричної героїні? ( вродливі королівни, принци)4. Кому під час поєдинку двох мужів авторка надавала перевагу? (тому, хто «розпростертий, до землі прибитий списом, говорив: «Убий, не здамся!».)

Номер слайду 20

Асоціативне гроно «Леся Українка»Добра

Номер слайду 21

IV. Підсумок уроку.- У музеї я дізнався(лася) про…- Мене зацікавили оглядини зали…- Хотів(ла) би більше дізнатися…

Номер слайду 22

VІІ. Оцінювання та коментар Урок доходить вже кінця. Усі ви плідно працювали, Знання всі чесно здобували, І працювали краще, ніж могли. Тепер роботи залишилось небагато: Усім оцінку треба виставляти.

Номер слайду 23

V. Домашнє завдання. Написати лист Лесі, висловивши свої побажання чи прохання.

pptx
Додано
10 лютого
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку