Відкритий урок:"Закріплення букви И. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами – назвами намальованих предметів."

Про матеріал

Тема. Закріплення букви И. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами – назвами намальованих предметів.

Мета:

Освітня:

  • ü Закріпити вивчення букви и;
  • ü Формувати в учнів аудіативні вміння.

Розвиваюча:

  • ü Розвивати вміння слухати, пам'ять, мовлення, мислення, фонематичний слух;
  • ü Удосконалювати вміння виділяти головне з матеріалу, який вивчається;
  • ü Поповнити словниковий запас першокласників словами «полонина»,
  • «отара», «вівчар», «ватра».

Виховна:

  • ü Виховувати старанність;
  • ü Любов до батьків, до природи;
  • ü Бажання активно працювати.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв'язки: природознавство.

Матеріали та обладнання: підручник, комп'ютер, проектор, мультимедійна дошка, мікрофон, картки зі схемами речень, звуковими схемами слів, предметні малюнки, сигнальні картки, м'ячик.

Методи, прийоми

Методи

Форми

Прийоми

1

Інформаційно-рецептивний

а) словесний

Розповідь, бесіда

Пояснення

б) наочний

демонстрація наочних засобів, спостереження

2

Репродуктивний

Відкриті запитання

Закріплення набутих вже знань

3

Сугесивний

Загадка, мультимедії

Перегляд файлу

Тема. Закріплення букви И. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами – назвами намальованих предметів.

Мета:

Освітня:

  • Закріпити вивчення букви и;
  • Формувати в учнів аудіативні вміння.

Розвиваюча:

  • Розвивати вміння слухати, память, мовлення, мислення, фонематичний слух;
  • Удосконалювати вміння виділяти головне з матеріалу, який вивчається;
  • Поповнити словниковий запас першокласників словами «полонина»,

«отара», «вівчар», «ватра».

Виховна:

  • Виховувати старанність;
  • Любов до батьків, до природи;
  • Бажання активно працювати.

Тип уроку:  комбінований.

Міжпредметні зв’язки: природознавство.

Матеріали та обладнання: підручник, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, мікрофон, картки зі схемами речень, звуковими схемами слів, предметні малюнки, сигнальні картки, м’ячик.

 Методи, прийоми

Методи

Форми

Прийоми

1

Інформаційно-рецептивний

 

 

а) словесний

Розповідь, бесіда

Пояснення

б) наочний

демонстрація наочних засобів, спостереження

 

2

Репродуктивний

Відкриті запитання

Закріплення набутих вже знань

3

Сугесивний

 

Загадка, мультимедії

 

Інтерактивні технології:

«Створення сприятливого психологічного клімату», «Навіювання», «Рефлексія»,  «Мікрофон»,              «Світлофор»,              використання комп’ютера, мультимедійної дошки, передбачення за назвою та сюжетом тексту.

План уроку

 

Етапи уроку

Час

І

Організація класу.

Привітання класу, інтерактивно-психологічна вправи:  «Створення сприятливого клімату», «Навіювання»

 

1 хв.

ІІ

Мотивація навчальної діяльності учнів.

А) Оголошення теми та мети уроку

2  хв.

ІІІ

Актуалізація опорних знань.

Скласти відповідність між назвами предметів та їх ознаками

7 хв.

ІV

Фізкультхвилинка.

1 хв.

V

Повідомлення теми уроку.

Передбачення за назвою тексту.

Відгадування загадки. (Колективна робота).

Слухання-розуміння за змістом оповідання З. Мензатюк «Білий коник»

Бесіда за оповіданням.

Словникова робота.

10 хв.

V І

Закріплення та осмислення знань.

Робота над розворотом  «Букваря».

Гра «Уловіть звук».

Вправа для очей.

7 хв.

VІІ

Узагальнення і систематизація знань.

Робота в парі.

5 хв.

VIII

Підсумок уроку.

2 хв.

 

Хід урок

І. Організаційний етап.

«Створення сприятливого психологічного клімату»

Учитель:

 Любі діти! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо їх у добрий час посмішкою й миром.

Діти хором:

 Ми вам раді, люди добрі,

 І вітаєм щиро Вас.

 Всіх запрошуєм ласкаво

 На урок у перший клас.

«Навіювання»

Учитель:

 Діти, на вас сьогодні чекає напружена, але надзвичайно цікава робота. Тому не хвилюйтеся, подаруйте одне одному посмішку. А я бажаю кожному із вас, щоб на цьому уроці ви були:

  «У» - уважними;

  «С» - спокійними;

  «П» - працелюбними;

  «І» - ініціативними;

  «Х» - хоробрими.

 І нас чекає успіх. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель:

Давайте пригадаємо?

  • Які ми з вами вивчили букви? ( А, у, и, о)
  • Які звуки вони позначають? (голосні)
  • Чому? ( Бо їх легко вимовляти, а можна, навіть, співати)
  • А скільки всього голосних ? (шість)
  • Назвіть їх, будь ласка. ( Молодці)

 Формування в учнів орфоепічних умінь. Артикуляційна хвилинка.

 ( Вимовте тихо, голосно ще голосніше):

ак-ик-ок-ік-ук-ек

рак-рик-рок-рік-рук-рек

Чистомовка 

Із-із-із – борсучок в нору заліз.

Ди-ди-ди- - наступили холоди.

Ить-ить-ить – борсучок тут смачно спить

Ни-ни-ни – аж до самої весни.

Молодці.

Учитель:

  • Діти, сьогодні урок буде незвичайний, адже ми з вами вирушимо в подорож на  кораблі. На нашому шляху буде багато зустрічатися незвичайних островів.

Що ж вирушаємо!

 Не урок, а справжнє свято

Бо поринем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти

У поході будь уважним

Добре думай, не спіши

Знай, що вчитись, завжди важко

Легко буде у житті!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перший острів «Малюнковий»

На дошці прикріплені малюнки лисиці, лимона, вишні.

  •  Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?
  • Які назви предметів відповідають на питання хто? (лисиця)
  • Які назви предметів відповідають на питання що?(лимон, калина)
  • Доберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: кислий, хитра, червона. (Кислий лимон, хитра лисиця, червона вишня). А ще давайте згадаємо. На математиці ми вивчали великий та малий. Що більше вишня чи лимон?
  • Який звук є у кожному із цих слів? Якою буквою позначається звук [и]?

ІV. Фізкультхвилинка

Другий острів «Відпочинок»

V.    Вивчення нового матеріалу

Третій острів «Загадковий»

  • - Послухайте загадку i постарайтеся її вiдгадати.

http://goncharstvo.at.ua/_ph/7/2/490842915.jpg
Я великий, я красивий,
Як біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий.
(Кінь)


- А хто скаже, як можна його лагідно назвати (коник)

Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про коника. Ми будемо також вчитися правильно висловлювати свої думки.  А наше усне мовлення має бути чітким, зрозумілим, виразним.

Передбачення за назвою тексту.  

  • Зирка МензатюкОповідання, яке я вам прочитаю, написала Зірка Мензатюк  і

називається “Білий коник”. Подумайте і скажіть про кого хоче розповісти нам Зірка Мензатюк? Відповіді дітей.

 (Показ портрета З. Мензатюк).

Слухання оповідання.

Читаю все оповідання під супровід музики.

  • Слухайте уважно і дайте відповідь на запитання
  • Чому оповідання називається «Білий коник?»
  • Так чому оповідання називається «Білий коник»? ( Тому що тато зліпив коника із сиру, а він білий)

Слідуючий наш острів «Словниковий»

У тексті зустрічається слова, які в нашій місцевості не вживаються.

Словникова робота

«Полонина» - безліса ділянка в горах, де випасають худобу.

«Отара» - великий гурт овець.

«Вівчар» - той, хто доглядає, випасає овець; чабан.

Слідуючий острів «Запитань»

Бесіда за змістом твору:

  • Що є вигадкою в оповіданні?
  • А що є правдою?
  • З ким Анничка зустрілася?
  • Кому вона посміхалася?
  • Про що розмовляла Анничка з коником?

Слухайте й повторюйте (потрібно розіграти). Дівчинка здивувалася, побачивши коника. Тож вона запитала здивовано: «Хто ти?»  Промовте так само.

 Коник відповів, з чого він. Анничка зраділа, що тато думає про неї, турбується, похвалила, який коник гарний. Учні  повторюють слова Аннички за мною.

  • Хто прибіг до дівчинки? (Коник).
  • Як звати дівчинку? (Анничка).
  • З чого він? (Із сиру).

Повторіть слова:білий коник, сир, Анничка.

  • Який звук є у кожному з цих слів?
  • Де він стоїть?

VІ. Робота над розворотом «Букваря».

  • Розгляньте перший малюнок (с.52-53).
  • Кого ви бачите?
  • Де пасе вівчар отару? Отже, перед нами полонина. Знайдіть схему цього слова.
  • Кого пасе вівчар на полонині? (овець)
  • Якщо багато овець, як називається? (отара) Знайдіть схему.
  • Кого зліпив тато? (коника) Знайдіть схему.
  • Хто дбав про Анничку? (тато) Знайдіть схему.

На дошці слова і схеми. Учень встановлює відповідність, а решта діток сигналізують «Світлофорчиками».

Дітки, подивіться уважно на с. 52 окрім звукових схем, які ще є схеми?

Схеми речень. Давайте знайдемо підкреслені слова  в тексті і складемо речення.

 

Фізкультхвилинка

                    Встало вранці ясне сонце,

                    Зазирнуло у віконце.                             

                    Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.

                    Будем радо танцювати, сонечко розвеселяти.

                    Встали – сіли, встали – сіли.

                    От уже й розвеселили.

                    Нумо всі, нумо всі потанцюєм по росі.

 

Острів «Розмовляйко»

  1. Інтерактивна технологія «Мікрофон»
  • Придумайте слова з буквою и. Слідуючий учень ділить на склади.
  • Придумайте речення з цим словами.

Дітки, час так плине швидко.

Ось уже й острів, який називається «Підсумковий»

VІ. Підсумки уроку.

Рефлексія.

  1. Чи сподобався вам  урок?
  2. Що було цікаве?
  3. Що було робити легко?
  4. Що було робити важко?

VІ. Вербальна оцінка знань та умінь.

  • Сьогодні ви добре попрацювали: були розумними, уважними, старанними. Ви виконали усі завдання. Тому для вас є подарунок. Ви разом з батьками розфарбуєте його вдома та дасте йому кличку.

 

Закінчити урок я хочу словами:

Який чарівний, дивовижний світ!

І ми на цій планеті – люди.

Учись добро творити з юних літ,

Тоді й тобі самому добре буде.

 

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку