Тема. Закріплення букви И. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами – назвами намальованих предметів.
Мета:
Освітня:
Розвиваюча:
Виховна:
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв'язки: природознавство.
Матеріали та обладнання: підручник, комп'ютер, проектор, мультимедійна дошка, мікрофон, картки зі схемами речень, звуковими схемами слів, предметні малюнки, сигнальні картки, м'ячик.
Методи, прийоми
№ | Методи | Форми | Прийоми |
1 | Інформаційно-рецептивний | ||
а) словесний | Розповідь, бесіда | Пояснення | |
б) наочний | демонстрація наочних засобів, спостереження | ||
2 | Репродуктивний | Відкриті запитання | Закріплення набутих вже знань |
3 | Сугесивний | Загадка, мультимедії |
Тема. Закріплення букви И. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами – назвами намальованих предметів.
Мета:
Освітня:
Розвиваюча:
«отара», «вівчар», «ватра».
Виховна:
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: природознавство.
Матеріали та обладнання: підручник, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, мікрофон, картки зі схемами речень, звуковими схемами слів, предметні малюнки, сигнальні картки, м’ячик.
Методи, прийоми
№ |
Методи |
Форми |
Прийоми |
1 |
Інформаційно-рецептивний |
|
|
а) словесний |
Розповідь, бесіда |
Пояснення |
|
б) наочний |
демонстрація наочних засобів, спостереження |
|
|
2 |
Репродуктивний |
Відкриті запитання |
Закріплення набутих вже знань |
3 |
Сугесивний
|
Загадка, мультимедії |
|
Інтерактивні технології:
«Створення сприятливого психологічного клімату», «Навіювання», «Рефлексія», «Мікрофон», «Світлофор», використання комп’ютера, мультимедійної дошки, передбачення за назвою та сюжетом тексту.
|
Етапи уроку |
Час |
І |
Організація класу. Привітання класу, інтерактивно-психологічна вправи: «Створення сприятливого клімату», «Навіювання»
|
1 хв. |
ІІ |
Мотивація навчальної діяльності учнів. А) Оголошення теми та мети уроку |
2 хв. |
ІІІ |
Актуалізація опорних знань. Скласти відповідність між назвами предметів та їх ознаками |
7 хв. |
ІV |
Фізкультхвилинка. |
1 хв. |
V |
Повідомлення теми уроку. Передбачення за назвою тексту. Відгадування загадки. (Колективна робота). Слухання-розуміння за змістом оповідання З. Мензатюк «Білий коник» Бесіда за оповіданням. Словникова робота. |
10 хв. |
V І |
Закріплення та осмислення знань. Робота над розворотом «Букваря». Гра «Уловіть звук». Вправа для очей. |
7 хв. |
VІІ |
Узагальнення і систематизація знань. Робота в парі. |
5 хв. |
VIII |
Підсумок уроку. |
2 хв. |
І. Організаційний етап.
«Створення сприятливого психологічного клімату»
Учитель:
Любі діти! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо їх у добрий час посмішкою й миром.
Діти хором:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас.
Всіх запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
«Навіювання»
Учитель:
Діти, на вас сьогодні чекає напружена, але надзвичайно цікава робота. Тому не хвилюйтеся, подаруйте одне одному посмішку. А я бажаю кожному із вас, щоб на цьому уроці ви були:
«У» - уважними;
«С» - спокійними;
«П» - працелюбними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.
І нас чекає успіх.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель:
Давайте пригадаємо?
Формування в учнів орфоепічних умінь. Артикуляційна хвилинка.
( Вимовте тихо, голосно ще голосніше):
ак-ик-ок-ік-ук-ек
рак-рик-рок-рік-рук-рек
Чистомовка
Із-із-із – борсучок в нору заліз.
Ди-ди-ди- - наступили холоди.
Ить-ить-ить – борсучок тут смачно спить
Ни-ни-ни – аж до самої весни.
Молодці.
Учитель:
Що ж вирушаємо!
Не урок, а справжнє свято
Бо поринем у світи.
Мандруватимем завзято,
Юний друже, я і ти
У поході будь уважним
Добре думай, не спіши
Знай, що вчитись, завжди важко
Легко буде у житті!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Перший острів «Малюнковий»
На дошці прикріплені малюнки лисиці, лимона, вишні.
ІV. Фізкультхвилинка
Другий острів «Відпочинок»
V. Вивчення нового матеріалу
Третій острів «Загадковий»
Я великий, я красивий,
Як біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий.
(Кінь)
- А хто скаже, як можна його лагідно назвати (коник)
Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про коника. Ми будемо також вчитися правильно висловлювати свої думки. А наше усне мовлення має бути чітким, зрозумілим, виразним.
Передбачення за назвою тексту.
називається “Білий коник”. Подумайте і скажіть про кого хоче розповісти нам Зірка Мензатюк? Відповіді дітей.
(Показ портрета З. Мензатюк).
Слухання оповідання.
Читаю все оповідання під супровід музики.
Слідуючий наш острів «Словниковий»
У тексті зустрічається слова, які в нашій місцевості не вживаються.
Словникова робота
«Полонина» - безліса ділянка в горах, де випасають худобу.
«Отара» - великий гурт овець.
«Вівчар» - той, хто доглядає, випасає овець; чабан.
Слідуючий острів «Запитань»
Бесіда за змістом твору:
Слухайте й повторюйте (потрібно розіграти). Дівчинка здивувалася, побачивши коника. Тож вона запитала здивовано: «Хто ти?» Промовте так само.
Коник відповів, з чого він. Анничка зраділа, що тато думає про неї, турбується, похвалила, який коник гарний. Учні повторюють слова Аннички за мною.
Повторіть слова:білий коник, сир, Анничка.
VІ. Робота над розворотом «Букваря».
На дошці слова і схеми. Учень встановлює відповідність, а решта діток сигналізують «Світлофорчиками».
Дітки, подивіться уважно на с. 52 окрім звукових схем, які ще є схеми?
Схеми речень. Давайте знайдемо підкреслені слова в тексті і складемо речення.
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.
Будем радо танцювати, сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали – сіли.
От уже й розвеселили.
Нумо всі, нумо всі потанцюєм по росі.
Острів «Розмовляйко»
Дітки, час так плине швидко.
Ось уже й острів, який називається «Підсумковий»
VІ. Підсумки уроку.
Рефлексія.
VІ. Вербальна оцінка знань та умінь.
Закінчити урок я хочу словами:
Який чарівний, дивовижний світ!
І ми на цій планеті – люди.
Учись добро творити з юних літ,
Тоді й тобі самому добре буде.