Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

ВІДКРИТИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ: «КИМ БУТИ»

Про матеріал
Мета: розширити знання дітей про різноманітні професії дорослих; продовжувати формувати в учнів уявлення ,що праця є першоосновою життя людини; викликати бажання брати посильну участь у праці дорослих; удосконалювати вміння класифікувати професії; формувати життєві компетентності; виховувати повагу до працьовитих людей та прагнення сумлінно працювати самим; розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу фантазію, винахідливість.
Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ ЗАХІД  НА ТЕМУ:

«КИМ БУТИ»

Тема: «Ким бути» 

 Мета: розширити знання дітей про  різноманітні професії дорослих; продовжувати формувати в учнів уявлення ,що праця є першоосновою життя людини; викликати бажання брати посильну участь у праці дорослих; удосконалювати вміння класифікувати професії; формувати життєві компетентності; виховувати повагу до працьовитих людей та прагнення сумлінно працювати самим; розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу фантазію, винахідливість.

Обладнання: мультимедійна проекційна техніка, ноутбук, зображення професій, ватман, роздатковий матеріал. 

Тип заняття: година профорієнтації.  

 

ХІД ЗАХОДУ:

І. Актуалізація опорних знань

Доброго дня, діти! Сьогодні я пропоную вам прийняти участь у ігровій програмі. А у якій саме,   ви дізнаєтеся, розгадавши наш кросворд, що складений за допомогою загадок. Відгадавши всі загадкими разом з вами визначимо ключове слово, що зашифровано в кросворді. Це слово пов’язане із метою нашого заняття.


ІІ. Вступна частина  Загадки:

Прокидається він рано,

І пече нам хліб духмяний.

Бублики і пиріжки,

Пряники й медівники.  (Пекар)

Він як лікар Айболить Знає що і де болить.

Кличуть фермер і свинар,  Порятуй, (ветеринар)! Він навчить твого собаку  Як прогнати розбишаку.

Не страшний вже буде ворог, Коли учить нас … (кінолог)

В кафе чи в ресторані

Допоможе пану й пані,

Страв обрати варіант

Пособить … (офіціант)

Зникло світло, що робити? По кімнаті як ходити?

Мама каже : «Без істерик,

Допоможе нам … (електрик)» Всім відомо, що давно Люди винайшли кіно.

Слід вам знати, що тепер, Головний там… (режисер) Хто людей з біди рятує

І хвороби всім лікує –  Призначає процедури і таблетки і    мікстури (лікар)

Її давно корівки знають,

Веселим муканням стрічають

І за її нелегкий труд

Все молоко їй віддають(Доярка).


Отже, давайте разом прочитаємо ключове слово «ПРОФЕСІЯ». Що ви розумієте під словом «професія»?

Професія- це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань та навичок та є джерелом існування.

ІІІ. Основна частина 

Поки що ви маленькі школярі, але час швидко спливе, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії – тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй все своє життя. Для того щоб ви обрали найкращу професію для себе, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

Будь-яка професія, залежно від того, з чим має справу працівник,  може бути віднесена до одного з 5 типів  . Давайте пригадаємо їх. ( На дошці – назви типів професій  , що представлені у вигляді квітів.

1.      «Людина - природа». Представникам цієї групи слід вибирати професію серед спеціальностей, які мають справу з рослинами і тваринами (екологи, агрономи, зоотехніки, ветеринарні лікарі)

2.      «Людина - техніка». Цим дітям краще пов'язати свою професію з машинами та приладами (інженери, слюсарі, механіки, водії тощо)

3.      «Людина - людина». Тим, хто потрапив до цієї групи, бажано займатися роботою, пов'язаною зі спілкуванням (вчителі, соцпрацівники, психологи, продавці, консультанти)

4.      «Людина - знакова система». Найкраще у представників цієї групи виходить робота з цифрами (економісти, бухгалтери, фінансисти, статисти)

5.      «Людина - художній образ». У цій групі - творчі люди (артисти, журналісти, письменники, художники).

Гра «Закінчи прислів’я».

У народній творчості складено багато прислів’їв про професії. Давайте разом поскладаємо їх. Кожне прислів’я  розділене на дві частини. Початок прислів’я прикріплений на дошці. Другі частини прислів’їв лежать на партах. Потрібно відшукати другу частину прислів’я та прикріпити поряд із початком.

Учень виходить до дошки і кріпить на дошці завершення прислів’я (на дошці записаний початок прислів’їв). 

1.     Учитель як батько і мати, вчить честь шанувати.

2.     Швець без чобіт, а тесля без воріт.

3.     Нині у полі тракторист, а завтра в армії танкіст.

4.     Довга нитка – лінива швачка.

5.     На хорошого мисливця і звір біжить.

6.     Шити не будеш – кравцем не станеш.

7.     Хороший садівник – гарний і аґрус.

8.     Сміливості вчись у розвідника, обережності у сапера – ніколи не помилишся.

9.     Землю сонце прикрашає, а людину праця.

10. Працюєш сумлінно, в очі людям дивитися не совісно.

11. У коваля руки золоті, а у співака – слова.

12. Піт ключем б’є, а жнець бере своє.

13. Без сокири не тесляр — без голки не кравець.

14. Де праця вчителя завзята, там країна на героїв багата

15. У хлібороба руки чорні, за те хліб білий. 

16. Повар з голоду не вмре.

17. Роби піч, щоб пекла, варила і добре гріла. 

18. Сім раз відмір – один раз відріж.

19. Що посієш – те й пожнеш.

20. Вудка мокне, а рибак сохне.

Фізкультхвилинка.

Групова робота для учнів:

Вчитель роздає картки, на яких вказано три професії: медсестра, кухар  та вчитель. З поданих нижче слів потрібно обрати саме ті слова, які стосуються даної професії.Потім необхідно скласти коротку розповідь про неї. Зробити відповідний висновок про те, чим важлива дана професія.

А зараз я пропоную пограти в гру «Без труда нема плода».

Уявімо життя без роботи. Ніхто нічого не робить. Що б сталося ?

1.Не працює пекар:

-   не буде хліба,булок,пиріжків.

2.Вирішив відпочити кочегар:

-   буде холодно у школі,в лікарні.

3.Доярка не вийшла на роботу:

-   не буде молока,кефіру,сиру.

4.Учитель не прийшов до школи:

-   не буде кому навчати дітей.

5.Лікар не вийшов на роботу:

-   буде нікому лікувати людей. 

Отож, який висновок ми зробимо?

Всі люди повинні працювати!

ІV. Підсумок

Діти, а зараз я прошу вас взяти листочки і записати яка, на вашу думку, професія найважливіша. Висловіть ваші міркування коротко у двох-трьох фразах.

(Учні працюють самостійно, записуючи свої міркування на листках).

Тепер я попрошу вас розділитися на три групи і разом висловити свої міркування про те, яка професія є найважливішою і ким треба бути в майбутньому кожній людині? (учні висловлюють власні думки з цього питання).

Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло. Але перш за все кожен у своїй професії повинен бути людиною.

Обравши свою майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз: Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр – всі називають головною Одну професію – школяр!

З дитинства не цурайтеся різної праці,бо того,що вмієш і того,що знаєш за плечима не носити. Завжди пам’ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля,а роботящі руки-гори вернуть.

Вибір професії – дуже важлива справа. Розподіл професій  на погані й хороші, цікаві й нецікаві, легкі й важкі – помилковий. Важливо те, як ставиться людина до своєї роботи. Але яку б професію ви не обрали , ким би не стали, пам'ятайте, головне – залишатися людиною у будь-якій життєвій ситуації.

Якими б ти не йшов в житті шляхами,

Яку б ти стежку чи доріжку не обрав,

Завжди лишайся з чистими руками, Й сумління щоб свого не плямував.

Роботу  обрану виконуй чесно,

Працюй натхненно, творчо кожен день.

Адже усі професії почесні,

Коли  ти трудишся  для себе і людей!

 

pdf
Додав(-ла)
Рей Алла
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку