Клас: 3-Б
Дата: 13.02.19.
Урок: Я у світі
Тема: Суспільство як єдність людських чеснот. Відносини людей у суспільстві.
Мета:дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, роповісти про їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.
Обладнання:
Хід уроку
Добрий день, діти сідайте! Мене звати Софія Ігорівна і сьогодні я проведу у вас урок Я у світі.
Вправа З’єднай народну мудрість.
Про що ці прислів’я?
3.Вступна частина.
Вчитель пропонує дітям питання:
Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни?
Діти обдумують питання 1-2 хвилини. Можна дати час на обговорення в парах (до 3 хвилин)
Метод «Кошик ідей»
На дошці вивішується кошик. До «Кошику ідей» збираються всі думки, навіть якщо вони помилкові. У кошик ідей можна «складати» факти, думки, імена, проблеми, поняття, що стосуються теми уроку. Потім протягом уроку всі ці думки може бути зв’язано в логічні ланцюжки.
Діти мають дійти висновку, що людина – це найбільше і найдорожче багатство кожної країни. Адже все в країні робиться для блага її людей, і, водночас, усе це творить людина.
Метод «Мозковий штурм»
Що таке суспільство?(Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного.) Як ви розумієте це слово?
Добре! А зараз відкрийте підручники на ст.92 і прочитайте що ж таке суспільство? Один учень читає. Потім декілька скажуть що таке суспільство своїми словами.
— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей?
— Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.
Чим людина відрізняється від інших істот? (Людина є членом суспільства.)
— Назвіть ознаки людини як представника суспільства. Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.
Отже людина- це частина суспільства.
А зараз давайте виконаємо завдання в підручнику на сторінці 92.
Розгляньте малюнки. Хто належить до суспільства?
— Запам’ятайте! Людину творить країна, де вона народилась. Але й країну створюють люди, які в ній живуть.
Розповідь учителя
— Отже, ми з’ясували, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із
нас може жити лише серед людей. Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії. Так, навчаючись у школі, ми належимо до учнівського колективу , ставши дорослими і здобувши професію, ми можемо належати до тієї чи іншої професійної групи (лікарів, учителів тощо), до певного соціального класу (наприклад, до робітничого). Люди поділяються на групи і залежно від того, де вони проживають, виділяють міське і сільське населення. Як бачимо, в суспільстві існує дуже багато різних людських спільнот. Людськими спільнотами є також сім’я, нація тощо. Перш за все, будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. Так, навіть важко уявити, щоб учні, наприклад, вашого класу, не спілкувалися між собою, не обмінювались інформацією тощо.
Сукупність усіх спільнот, які взаємодіють між собою, утворює суспільство.
Суспільство — це ознака тільки людського співтовариства. Говорячи про тварин, навіть найрозвинутіших мавп, собак чи дельфінів, слово суспільство не використовують. Відносини, що виникають у людському суспільстві, називають суспільними відносинами.
Отже , ви прослухали інформація про суспільство . А зараз я пропоную вам виконати завдання доповни речення . На дошці ви бачете початок речення , вам треба його закінчити. Почнемо!
Молодці! А зараз давайте попрацюємо у ваших друкованих зошитах. Відкрили сторінку 44.
Завдання 1
Допиши речення.
Назва нашої країни.....
Основний закон держави це......
У Конституції зазначено ..........кожного громадянина.
Якщо людина порушує закон , то....
Завдання 2.
З’єднай відповідні поняття.
Правила переходу вулиці - првила дорожнього руху.
Првила поведінки за обіднім столом - правила етикету.
Привила написання префіксів - граматичні правила.
Правила життя в суспільстві, країні - державні закони.
Правила користування електроприладами - інструкція.
Завдання 3. Прочитайте в ролях діалог між Данилком і Софійкою. Чи погоджуєтеся ви з міркуванням дітей?
Данилко :Ось б мені стати президентом! Тоді я б таке постановив...
Софійка: Що саме?
Данилко: Щоб на сніданок давали морозиво , і на обід давали морозиво і на вечерю також морозиво.
Софійка:А я б дозволили б дітям не ходити в школу, а лише дивитися мультфільми.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
- Що називають суспільством?
— Які правила стосунків між людьми в суспільстві ви знаєте?
— Яких правил дотримуєте?
— Яку людину вважають толерантною?
— Що сприяє порозумінню між людьми? (Повага, любов, компроміс)