Тема проектної роботи: «Дружба починається з посмішки» 1.2. Мета, завдання та вимоги до проектної роботи Мета роботи: розкрити поняття «дружба» та про важливість дружби між однокласниками; здобути знання про необхідні умови дружніх стосунків; сприяти створенню дружнього дитячого колективу; виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння, бажання бути справжнім другом. На підставі сформульованої мети були поставлені наступні завдання: • обговорити всім класом «Що таке дружба?» для розкриття поняття «друг», «дружба»; якими якостями необхідно володіти, щоб у кожного були друзі, і щоб кожного могли назвати другом; • провести ігри під час ранкових зустрічей: «Сонечко зігріває тих, хто…», «Кошик»; • провести конкурси: «Нумо, хлопці», «Господарочки» для удосконалення вміння спілкуватися та працювати у команді; • виготовити лепбук «Дружба. Мої друзі»;
1
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ
ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС:
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-ЛІЦЕЙ №7
ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
Міжнародна наукова конференція студентської та учнівської молоді
«Молодь –рушійна сила сталого розвитку-2»
ЗВІТ ПРОЕКТНОЇ РОБОТИ
«Дружба починається з посмішки»
Виконали роботу: учні 1-І класу
Керівник: учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,
учитель-методист,
Іванович Світлана Леонідівна
Вінниця – 2019
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1.1. Тема проектної роботи: «Дружба починається з посмішки»
1.2. Мета, завдання та вимоги до проектної роботи
Мета роботи: розкрити поняття «дружба» та про важливість дружби між однокласниками; здобути знання про необхідні умови дружніх стосунків; сприяти створенню дружнього дитячого колективу; виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння, бажання бути справжнім другом.
На підставі сформульованої мети були поставлені наступні завдання:
• обговорити всім класом «Що таке дружба?» для розкриття поняття «друг», «дружба»; якими якостями необхідно володіти, щоб у кожного були друзі, і щоб кожного могли назвати другом;
• провести ігри під час ранкових зустрічей: «Сонечко зігріває тих, хто…», «Кошик»;
• провести конкурси: «Нумо, хлопці», «Господарочки» для удосконалення вміння
спілкуватися та працювати у команді (Додаток 1);
• виготовити лепбук «Дружба. Мої друзі»;
1.3. Методи дослідження:
― спостереження за поведінкою учнів під час навчання, спілкування та ігрової діяльності;
― опитування з метою збору інформації щодо соціометричного статусу учнів 1-І класу та опитування щодо рівня готовності бути справжнім другом (Додаток 2);
― тестування з метою вивчення дружніх відносин у класі (Додаток 3).
1.5. Особливість власного задуму полягає у практичному спрямуванні на включення учнів у активну творчу діяльність у групах, поєднуючи урочну та позаурочну роботу; взаємодії дітей – гра, спільна праця, пізнання, спілкування; встановленні й підтримці добрих стосунків, довіри у спільній діяльності; розвитку критичності в ставленні до себе та оточуючих, засвоєнні соціальних норм, розвитку навичок спілкування з однолітками, встановленні тісних дружніх контактів.
ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
2.1. Опис власної моделі
Під час ранкових зустрічей з’явилася ідея дослідити дружні відносини між однокласниками. Адже дружба – це надзвичайна цінність, і бути справжнім другом не легко. Саме ранкова зустріч сприяє створенню взаємин між дітьми у класі, які формують відчуття спільноти. Під час таких зустрічей діти навчаються взаємній повазі та позитивному ставленню до одного, розвивають соціальні навички, а саме: готовність допомагати друзям, прислуховуються до точки зору інших дітей. Такі соціальні компетентності допомагають жити у повазі, створюють умови для позитивного, відкритого спілкування.
Позитивний настрій та дружні стосунки у класі створюються за рахунок атмосфери довіри, участі у прийнятті рішень, доброти та заохочення з боку однокласників. Мати справжнього друга – велике щастя. З чого ж починається дружба? А починається вона і з поданої руки, і з піднятого рюкзака, і з обіймів, і з теплого слова, а найважливіше – з посмішки.
2.2. Реалізація власної моделі проектної роботи дуже перспективна, оскільки в ній кожен з учасників не втрачав свого статусу активної діючої особистості, намагався зайняти в групі позицію, що відповідає його можливостям: знанням, умінням, здібностям, мисленню. Це позначається на загальному формуванні індивідуального стилю дитини. Працюючи над проектом, учні спілкуються, співпрацюють і допомагають один одному в процесі навчання, розвивають соціальні, розумові та комунікативні навички.
2.3. Практичне застосування
• ранкові зустрічі;
• ігри та конструювання;
• конкурси;
Висновки
Під час роботи над проектом приділялася увага розвитку комунікативних умінь та навичок, яка реалізувалася як в індивідуальній, так і в парній, груповій діяльності.
Щоденні ранкові зустрічі «Сонечко зігріває тих, хто…»; ігри: «Кошик», «Павутинка» допомогли дітям розібратися у поняттях «друг», «товариш», «приятель». У дітей з’явилося велике бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути справжніми друзями.
У конкурсах «Нумо, хлопці», «Господарочки», діти працювали у малих та великих групах, що дало можливість створити дружні стосунки; учні навчилися працювати в команді, вболівати один за одного, допомагати один одному.
Кінцевим продуктом проектної діяльності – є виготовлення лепбука «Дружба. Мої друзі» та захист проектної роботи у вигляді презентації.
Додаток 1
Конкурс «Нумо, хлопці!»
(робота у малих та великих групах)
«Розминка» |
«Естафета для дівчаток» |
«Кмітливий» |
«Навари, милая…» |
«Бачу, чую, відчуваю, смакую, торкаюся» |
«Бачу, чую, відчуваю, смакую, торкаюся» |
Додаток 2
Конкурс «Господарочки»
(робота у малих та великих групах)
«Пилосос» |
«Весняний букет» |
«Одягни дитину по погоді» |
«Справжня господиня» |
«Букет для дівчаток» |
«Сервірування столу»
|
Додаток 3
Методика СОЦІОМЕТРІЯ
За результатами соціометричного вимірювання були отримані результати:
Негативний статус не досліджувався. «Зірки» Серед «зірок» у 1-І класі виділилося три учні: Любич Анастасія (16 виборів) Орлова Марія (15 виборів) Юганов Олександр (13 виборів)
|
«Надається перевага» Богданова Вероніка (10 виборів) Кобилянський Олександр (11 виборів)
|
Додаток 4
Психологічний тест «Чи гарний ти друг?»
та опитувальник рівня готовності бути справжнім другом «Справжній друг»
За результатом тесту «Чи гарний ти друг?»: 14 учнів, що становить 64% є гарними друзями, надійними. Решта учнів (36%) мають певний досвід справжньої дружби, але були й серйозні помилки. Треба вчитися товаришувати, спілкуватися, взаємодіяти і прощати.
За результатами опитувальника «Справжній друг»: 18 учнів, що становить 82% – мають високі критерії до поняття «справжній друг», решта 4 учні – 18%, мають розмите поняття про дружбу, що потребує подальшого обговорення та формування правильного уявлення «Хто ж такий «справжній друг»?
Додаток 5
Виготовлення лепбука «Дружба. Мої друзі»
Підготовка шаблонів та картинок |
Правила дружби та букви |
Створення титульної сторінки лепбука |
Створення титульної сторінки лепбука |
Титульна сторінка |
Лепбук «Дружба. Мої друзі» |
Додаток 6
Презентація захисту проектної роботи