Відкритий захід,присвячений Тижню української мови та писемності —Гра-квест «Ми—українці»

Про матеріал

Учні за сценарієм стають учасниками захопливої гри-квесту,де більше дізнаються про рідну мову,розширюють знання про український фольклор,проявляють кмітливість та творчість.

Перегляд файлу

 

 

 

Відкритий захід ,

присвячений Тижню української мови та писемності

учителя 4-А класу

Дерев’янко Олени Олегівни

Гра-квест «Ми – українці!»

 

 

 

Мета: прийняти участь в загальношкільних заходах, присвячених Тижню рідної мови; поглибити знання учнів відомостями про рідну мову; показати її красу і багатство, розкрити її необхідність у житті людини; розвивати бажання вивчати українську мову; розвивати зв’язне мовлення дітей, кмітливість; виховувати любов і повагу до рідного слова; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей; здійснювати індивідуальний та диференційований підхід; берегти свою національну культуру.

 

  Хід заходу:

  1. Вступна частина.

     Звучить пісня К. Бужинської «Україна»

Учень 1.

Про Україну я пісню співаю,

Кращої в світі для мене нема,

Від небокраю й до небокраю

Навіть шукати дарма…

Нам Україна – мати в калинці.

Нам не забути свою Україну.

Тому, що ми – українці!

Учитель:

    Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під осіннім сонцем нашу неньку – Україну.  Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися. А ще тихі озера, калинові гаї, народні пісні, наша рідна домівка. Україна – це розкішний вінок із калини, барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне. Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.

Учениця 1.

Я - українка!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою я володію,
Шевченковим словом умію писати,
Слова мелодійні і вірші складати.
 

Учениця 2:

Я - українка!
Живу в Україні, на вільній, єдиній
Моїй Батьківщині, де все мені в радість:
Ліси і садки.озера й річки,
І глибокі ставки, лани неосяжні,
І гори, й долини.
Цвіт білосніжний у лузі калини.
В душі моїй солодко, грає сопілка,
Бо я з України, бо я - українка!

                                                               ІІ. Основна частина.

Учитель:

     Всі ви знаєте, що в нашій школі зараз проходить Тиждень української писемності та мови. Багата і барвиста мова українського народу. Мова - то краса нашого життя, - наше майбутнє. Рідне слово - невмируще джерело, з якого ми пізнаємо навколишній світ, свою родину, свій народ.

     Сьогодні  ж ви станете учасниками захопливої мовної гри-квесту, де більше дізнаємося про рідну мову, розширимо знання про український фольклор, зможемо проявити кмітливість та творчість. Хай щастя перемоги випаде тому, хто краще знає українську мову.

       Ну що ж, настрій у всіх чудовий? Маршрут у нас пролягатиме по зупинках (таблички-написи сховані) Щоб усі їх пройти, потрібна не лише знання, а й …КМІТЛИВІСТЬ.

        Зараз, учні, за допомогою жеребу ви розділитеся на дві команди та виберете собі капітанів, вигадаєте назви команд та приймете участь у вирішенні ігрових завдань. Деякі завдання ви будете виконувати колективно, а певні – вибиратимете делегати для виконання.

       1 . Привітання (кожна з команд говорить назву своєї команди та представляє капітана)

       2. «Розминка» .- Давайте спочатку спробуємо дібрати відповідні рими.(команди по черзі підбирають риму та озвучують-колективно)

Українська рідна мова,

Мелодійна, світанкова.

Ти від серця йдеш до серця

І дзвениш, як те джерельце.

Ти багата і барвиста,

І дзвінка, і... (промениста, голосиста). -1

І буденна, і святкова

Мова наша... (барвінкова).-2

І свята, і найрідніша,

І для слуху... (наймиліша).-1

І весела, і завзята,

Ти дотепна і... (крилата).-2

       3. «Збери прислів’я» - Складіть і запишіть прислів’я про мову.(скласти слова у звязне висловлювання-прислівя, на папері з дотриманням каліграфічних правил записати їх)

Людину, мові, по, пір’ю, а, пташку, пізнають, по.(Людину пізнають по мові, а пташку по пірю.)

Теплого, і ,лід , слова ,від, розмерзається. (Від теплого слова і лід розмерзається)

Будь, слову,господарем, своєму (Будь господарем своєму слову)

  Ласкавих , утихає ,гнів, слів, від.(Від ласкавих слів  утихає гнів)

4. «Відгадай за назвами предмети»- з перших літер відгадок складіть слово.

Підземна міська залізниця.(Метро).

Скляний ящик з водою для риб. (Акваріум).

Рослина з великими жовтими зернами, які зібрано в качани.( Кукурудза).

Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари. сфальт).

Всесвіт, який скорили наші космонавти. (Космос).

Установа, в якій виготовляють і продають ліки. ( Аптека).

Додаткові:

Жуйна тварина з одним або двома горбами. (Верблюд).

Приміщення, де відбуваються вистави.( Театр).

Людина, яка проводить польоти в космосі.(Космонавт).

 

5. Зорові вправи, фізхвилинки.

 

6. «Скоро мовить скоромовка» 

- Скриню зі скарбом знайшли карась із крабом.

- Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

 

7. «Яка Україна?»

У  уславлена

К  калинова

Р  рідна

А активна

соловЇ  на

Н найкраща

А артистична

 

8.Бліц-турнір – завдання для капітанів(письмово) «Я знаю свою країну!»

  1. Яке свято ми відзначаємо 28 червня? (День Конституції України)
  2. Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора).
  3. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня).
  4. У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991 рік)
  5. Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)
  6. Хто написав музику до нього? (Михайло Вербицький)
  7. Який найбільший звір України? (Зубр)
  8. Яка найбільша морська тварина живе в Україні? (Дельфін)
  9. Вкажіть державні символи України?
  10. Вкажіть народні символи України?

9.«Наші державні символи» -  команди виготовляють  прапор, малюють герб та на звороті пишуть слова гімну України (на швидкість). Доки команди працюють(завд.8-9), учитель знайомить аудиторію з ЛЕГЕНДОЮ,

                                                                  ЛЕГЕНДА

Не тільки людина, не тільки сімя мають властиві їм ознаки – такі зворушливі й неповторні. Кожна держава також має свої розпізнавальні символи. Це прапор і гімн.

З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб.  Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними) вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому імя Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку –… Україну. Вони стали державними символами України.

 

ІІІ. Заключна частина.

  • Підсумок уроку.

Вчитель: Ось і завершився наша гра. Ви всі дуже старалися, ви молодці! (Визначення переможців)

         Та не завершується любов людська до рідної мови. Любіть українську мову всім серцем, бо вона наша гордість. Не цурайтесь нашої співучої мови, не соромтеся нею говорити. І поки живе мова , житиме й народ.                               

Учися, мій друже, відмінником будь,

Люби і поля, і діброви!

І де б ти не був, де б не жив, не забудь

Своєї вкраїнської мови!

Тож вивчаймо рідну мову 
Вже тепер, з маленьких літ. 
Українське наше слово 
Хай звучить на цілий світ!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Сценарії
НУШ
Інкл
Додано
19 липня 2019
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку