Розвиток зв’язного мовлення. Види звертання до дорослих

Про матеріал
Формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; збагачувати словниковий запас; розвивати комунікативні навички; формувати навички здорового способу життя; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Практична робота. Форми звертання до дорослих

Мета:

Навчальна:формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; збагачувати словниковий запас;

Корекційна: розвивати комунікативні навички; формувати навички здорового способу життя;

Виховна: виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Створення емоційного настрою уроку
- Діти, ми — люди, уміємо і знаємо багато чого. Ми працюємо, учимося, відпочиваємо, тобто живемо і розуміємо одне одного тому, що вміємо розмовляти. Чи можна без слів зрозуміти іншу людину? Як? Так, завдяки погляду, виразу обличчя, рухів можна щось сказати і передати свій настрій, викликати схвалення чи незадоволення чиєюсь поведінкою, учинком, зовнішнім виглядом.
- Яким буває вираз обличчя у мами, коли ви отримуємо відмінні оцінки? (Демонструються емоцій радості, смутку, страху, гніву, подиву. Діти обирають відповідну до поставленого питання.)

- Відчуйте свій настрій зараз, на уроці, і скажіть якого він  кольору, з яким можна його порівняти.
- На що схожий ваш настрій: на яскравий сонячний день чи на похмурий дощовий вечір? (Відповіді учнів.)
Висновок: Дякую. Ми говорили не словами, не реченнями, але все одно зрозуміли одне одного. Але ж за допомогою мовлення можна зрозуміти значно більше. Однак такому спілкуванню також потрібно вчитися. Зараз поговоримо про те, як зрозуміти одне одного і що для цього потрібно.

Окоробіка

ІІ. Повідомлення теми заняття. Актуалізація знань
- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про правила культурної поведінки, навчимося ввічливо спілкуватися і звертатися до дорослих, збагатимо своє мовлення «чарівними» словами. Як кажуть, виховань людину скрізь шанують.

 1. Народна мудрість каже:
Слова щирого вітання дорожчі за частування.
Шануй людей — і тебе шануватимуть.

2.Бесіда

 - Які ми знаємо слова щирого вітання?
Здрастуйте, доброго дня, добрий вечір, доброго здоров'я, доброго ранку...
- Які слова ви вживаєте прощаючись? (До побачення, хай щастить, до зустрічі, бувайте здорові, на все добре...)

-  Різними мовами звучать слова вітання

- Що ми знаємо про звертання?
- Чи завжди правильно ми звертаємося до співрозмовника?
3.На дошці — слова. Утворіть з них слова звертання.
Бабуся — бабусю
дідусь — дідусю
мама — мамо
татко — татку
друг — друже
- Які вирази ви вживаєте, звертаючись із проханням? (Допоможіть, будь ласка; дозвольте запитати; чи не можете ви мені допомогти; вибачте, що турбую...)
ІІІ. Робота над темою уроку
- Добре, діти! Ми знаємо багато чарівних слів, що допомагають нам спілкуватися. Чи завжди ми дотримуємо правила культурного спілкування?

1.Завдання «Що не так?»
- У коридорі розмовляють учитель та мама Андрійка. До них підбіг Миколка: «Даріє Іванівно, вас там кличуть!»
- Чи правильно повівся Миколка?
- Про що він забув?
- Як потрібно було звернутися до Ірини Іванівни? (Відповіді учнів.)
- Чи вмієте ви спілкуватися з дорослими? Чи правильно виконаєте моє доручення? Хтось з учнів піде до завуча і принесе наш журнал
Діалог учня і завуча
- Добрий день, Наталю Миколаївно!
- Добрий день!
- Я — учень 3-А класу ……………………….
- Слухаю тебе, ……………!
- Тетяна Анатоліївна просила, щоб ви дали наш журнал.
- Будь ласка, ось ваш журнал.
- Дякую, вибачте, що потурбував вас. До побачення!
У ч и т е л ь. Спасибі, ………….., ти добре виконав моя прохання.
2.Як ви зустрінете свого товариша? Що йому скажете?
Діалог «Зустріч»
- Доброго ранку!
- Привіт!
- Радий зустріти тебе.
- Я теж радий тебе бачити!
- Ти тривалий час хворів. Як твоє здоров'я?
- Я почуваюся добре.
- Звертайся, якщо потрібна допомога.
- Поможи мені, будь ласка, з математики.
- Завжди радий допомогти тобі.
- Я вдячний тобі за турботу й увагу.
- Ми ж друзі!
Висновок:Так, діти. Справжні друзі не забувають зателефонувати чи провідати хворого товариша, вчасно допомогти.
3. Інсценізація діалогу «Розмова по телефону»
- Алло, Оленко, привіт!
- Здрастуй, Віталику!
- Як твоє здоров'я?
- Я хворію на грип.
- Ви викликали лікаря?
- Так, лікар приходив. Тепер я приймаю ліки.
- Одужуй швидше.
- Спасибі, що зателефонував.
- До зустрічі у школі!
- До побачення!

4. Вправа «Спостереження» (розгляньте малюнок). «У шкільному медпункті».

-Кого ви бачите?

-Хто його оглядає?

-Що потрібно робити, щоб менше хворіти?

Фізкультхвилинка

5. Хвилинка відпочинку
Уявіть, що почався сильний дощ, ви змокли і вам дуже холодно. (Діти обіймають себе руками, тупцюють, клацаючи зубами.)
- Але ось визирнуло сонечко, вам стає тепліше, ще тепліше, ви розпрямляєте плечі, простягаєте руки вгору до сонечка, підставляєте його гарячим променям свою спину, груди. Ви зігрілись, і весело підстрибуючи, поспішаєте додому.
IV. Закріплення вивченого матеріалу

Наш урок добігає кінця, ходімо до їдальні. Тут також є свої правила. Ви їх добре знаєте, тільки не завжди дотримуєте.
- Зараз ми пограємо у гру «Світлофор».
Якщо моє твердження правильне, покажіть зелений колір сигнального кружечка, якщо ні — сигналізуйте червоними.

V. Підсумок заняття

- Чого ви навчилися?

- Що запам'ятали? (Навчилися ввічливого спілкування, культури поведінки, як поводитися в бібліотеці, їдальні; вчилися будувати речення, спілкуватися між собою...)

 

 

docx
Додано
25 липня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку