Відкритий захід "Талановита Україна"

Про матеріал
Захід до Великодня, проводиться в залі для всіх молодших школярів. Саме під час гри матеріал та нові слова та уявлення запам'ятаються та засвоються дітьми краще.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс»

Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заходу

для учнів 1-4 класів

 

 

«Талановита Україна»

 

Проводила: Кравченко Н.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2018

 

Мета: Продовжувати знайомити з символами України, народними ремеслами у формі гри.

     Закріпляти назви речей, пов’язаних з народними ремеслами, дій.

     Ознайомити з великодніми забавами, видами орнаментованих яєць.      

     Розвивати пам'ять, увагу, спритність, окомір, усну та жестову мову.

     Систематизувати знання учнів про традиції та народні ремесла.

     Виховувати в учнів інтерес до історії та традицій рідного краю, заохочувати учнів до роботи в гуртках з народних ремесел. Розширювати словниковий запас.

 

Обладнання: Діапроектор, фільм «Рідна Україна», мультфільм .

Столи учнівські, стільці, український костюм,  тканні вироби, керамічні вироби, штучні квіти, дошки з петриківським розписом, вироби з лози, ткані та вишиті рушники та серветки, писанки, крашанки, дерев’яні мальованки, дряпанки, таблички, листя, квіти, рамка для ткання, ножиці, нитки.

 

 

Хід заходу:

 

Ведуча (Кравченко Н.Д.) : -Добрий день діти.

-У якій країні ми живемо?

-А коли ми бачимо цей знак, що можемо сказати? (вчитель показує тризубець)

-Це Україна. Це наш герб.

-А коли бачимо цей стяг?

-Це Україна. –Це стяг нашої держави.

-На що він схожий?

-На небо та житне поле.

-Давайте подивимося на красиву та дорогу серцю нашу землю.

(Просмотр фільму «Наш край»)

-Гарні міста? Що ви бачили?Поля, хатинки, лелек, коня, природу).

До залу заходять одягненні в український одяг учні 6 класів.

-Це хто?

-Українці.

-А чому ви так впевнені? Всі знають вінок, вишиванки та спідницю.

Чим прикрашені костюми? Квітами, рослинними орнаментами, стрічками. (Вчитель показує речі народних ремесел)

  • Наша Україна така мальовнича, саме тому речі побуту, свят, одяг, посуд прикрашали квітами та листям. Подивіться на це слово «ремесло», що воно означає?
  • Вміння людини творити будь-які речі своїми руками.
  • Які ремесла ви знаєте?
  • Ткацтво.
  • Вишивка.
  • Писанкарство.
  • Розпис по деревині.
  • Наше життя перетворюється на казку, коли нас оточують  гарні речі, створені справжніми майстрами.

 

Вчитель писанкарства 

Розповідь :

 Писанка – пташине яйце, розписане певними знаками та символами

 за допомогою писачка (вчитель демонструє писачок ),гарячого воску та фарбників (природних або анілінових ) для надання йому різнокольорового забарвлення .Писанка з давніх-давен була оберегом українців.

    Звичаї, вірування та ігри, пов’язанні з писанками, що зберігаються

в народі. 

   Писали писанки на Великдень.( Демонстрація ілюстрацій )      

   На свято виготовляли різні види яєць:

Мальованки-розмальовані пензлем від руки.

Дряпанки - пофарбоване в один колір яйце, а малюнок видряпаний металевим вістрям.

Крапанка-яйце опускають в одну фарбу, потім гарячим воском наносять    крапанки ,опускають в іншу  фарбу і так далі.

Крашенки - варені яйця однобарвні, їх використовували в їжу, також  з  ними грали.

       Давайте пограємо у Великодні забави.

Гра «Котики» -розкладаються  невеличкі подарунки у рядок.

3-4 учня котять крашанки по дошках  під нахилом, у який подарунок влучила крашенка – він твій!

Гра «Битки» -6 учнів розбиваються на пари, міцно тримаючи крашанки стукаються ними – переміг той у кого крашенка залишилася не пошкодженою.                

  Висновок.

Ви обовязково  навчитися виготовляти великодні яйця, робити пасха-льні композиції та дарувати їх близьким людям  на  свято Великодня. 

 

 

-Скажіть, будь ласка, чим ви займаєтесь після уроків?

  • Граємо, гуляємо, відвідуємо гуртки.
  • На гуртках з художньої творчості ваші ручки малюють, ліплять, ткуть, вирізують, клеють…

Сьогодні всі наші вчителі-майстрині пограють з вами.

  • Зараз ми перевіримо, хто з вас найспритніший. Мені необхідно 2 команди.

Гра- естафета «Збирання листя та горіхів» (1 команда збирає до кошика листя, 2 команда збирає до кошика горіхи).

  • Молодці. Зараз ми трошки перепочинемо – будемо відгадувати слова.

Мені необхідно 2 команди, які дуже гарно знають слова. Підніміть руки, хто гарно вчиться та знає добре слова?

Гра –естафета  «Збери слово» (на натягнуту мотузку треба розташувати слово «квітка», «Україна», грають 2 команди дитина носить по одній букві).

Слова ми повторили , можна й розім’яти ручки.  Діти, а хто вміє гарно вирізати? Виходьте до мене.

Конкурс на якісне вирізання квітки та листя до неї та плетіння на рамці.

  • Підійміть, будь ласка, руки, хто в нас самий старанний та охайний?

Виберемо  діточок, які в нас будуть ткати на рамках.  (2 учня ткуть на рамках 2 – вирізають за шаблоном).

  • Підійміть руки, хто самий спритний та швидкий?

Конкурс «Хто швидше намотає клубок» (у кошиках нитки, треба якісно намотати і швидко намотати клубок).

 

Нагородження переможців.

Підведення підсумків

 

  • Ви ще маленькі майстри, але ми пишаємося вами і дуже раді будемо навчати вас у старшій школі на уроках трудового навчання, а поки приходьте на гуртки нашої школи. До зустрічі.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2019
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку