Комунальний заклад
«Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс»
Харківської обласної ради
Конспект відкритого заходу
для учнів 1-4 класів
«Талановита Україна»
Проводила: Кравченко Н.Д.
Харків 2018
Мета: Продовжувати знайомити з символами України, народними ремеслами у формі гри.
Закріпляти назви речей, пов’язаних з народними ремеслами, дій.
Ознайомити з великодніми забавами, видами орнаментованих яєць.
Розвивати пам'ять, увагу, спритність, окомір, усну та жестову мову.
Систематизувати знання учнів про традиції та народні ремесла.
Виховувати в учнів інтерес до історії та традицій рідного краю, заохочувати учнів до роботи в гуртках з народних ремесел. Розширювати словниковий запас.
Обладнання: Діапроектор, фільм «Рідна Україна», мультфільм .
Столи учнівські, стільці, український костюм, тканні вироби, керамічні вироби, штучні квіти, дошки з петриківським розписом, вироби з лози, ткані та вишиті рушники та серветки, писанки, крашанки, дерев’яні мальованки, дряпанки, таблички, листя, квіти, рамка для ткання, ножиці, нитки.
Хід заходу:
Ведуча (Кравченко Н.Д.) : -Добрий день діти.
-У якій країні ми живемо?
-А коли ми бачимо цей знак, що можемо сказати? (вчитель показує тризубець)
-Це Україна. Це наш герб.
-А коли бачимо цей стяг?
-Це Україна. –Це стяг нашої держави.
-На що він схожий?
-На небо та житне поле.
-Давайте подивимося на красиву та дорогу серцю нашу землю.
(Просмотр фільму «Наш край»)
-Гарні міста? Що ви бачили?Поля, хатинки, лелек, коня, природу).
До залу заходять одягненні в український одяг учні 6 класів.
-Це хто?
-Українці.
-А чому ви так впевнені? Всі знають вінок, вишиванки та спідницю.
Чим прикрашені костюми? Квітами, рослинними орнаментами, стрічками. (Вчитель показує речі народних ремесел)
Вчитель писанкарства
Розповідь :
Писанка – пташине яйце, розписане певними знаками та символами
за допомогою писачка (вчитель демонструє писачок ),гарячого воску та фарбників (природних або анілінових ) для надання йому різнокольорового забарвлення .Писанка з давніх-давен була оберегом українців.
Звичаї, вірування та ігри, пов’язанні з писанками, що зберігаються
в народі.
Писали писанки на Великдень.( Демонстрація ілюстрацій )
На свято виготовляли різні види яєць:
Мальованки-розмальовані пензлем від руки.
Дряпанки - пофарбоване в один колір яйце, а малюнок видряпаний металевим вістрям.
Крапанка-яйце опускають в одну фарбу, потім гарячим воском наносять крапанки ,опускають в іншу фарбу і так далі.
Крашенки - варені яйця однобарвні, їх використовували в їжу, також з ними грали.
Давайте пограємо у Великодні забави.
Гра «Котики» -розкладаються невеличкі подарунки у рядок.
3-4 учня котять крашанки по дошках під нахилом, у який подарунок влучила крашенка – він твій!
Гра «Битки» -6 учнів розбиваються на пари, міцно тримаючи крашанки стукаються ними – переміг той у кого крашенка залишилася не пошкодженою.
Висновок.
Ви обов’язково навчитися виготовляти великодні яйця, робити пасха-льні композиції та дарувати їх близьким людям на свято Великодня.
-Скажіть, будь ласка, чим ви займаєтесь після уроків?
Сьогодні всі наші вчителі-майстрині пограють з вами.
Гра- естафета «Збирання листя та горіхів» (1 команда збирає до кошика листя, 2 команда збирає до кошика горіхи).
Мені необхідно 2 команди, які дуже гарно знають слова. Підніміть руки, хто гарно вчиться та знає добре слова?
Гра –естафета «Збери слово» (на натягнуту мотузку треба розташувати слово «квітка», «Україна», грають 2 команди дитина носить по одній букві).
Слова ми повторили , можна й розім’яти ручки. Діти, а хто вміє гарно вирізати? Виходьте до мене.
Конкурс на якісне вирізання квітки та листя до неї та плетіння на рамці.
Виберемо діточок, які в нас будуть ткати на рамках. (2 учня ткуть на рамках 2 – вирізають за шаблоном).
Конкурс «Хто швидше намотає клубок» (у кошиках нитки, треба якісно намотати і швидко намотати клубок).
Нагородження переможців.
Підведення підсумків