Відкриття 22. Як описати повне розгалуження в середовищі Скретч?

Про матеріал
Конспект уроку інформатики. Як описати повне розгалуження в середовищі Scratch (4 клас. Автор підручника: Н.В. Морзе, О.В. Барна, 2021)
Перегляд файлу

Відкриття 22

Урок Інформатики, 4 клас, НУШ.

До підручника: Інформатика 4 клас

Автори: Н.В. Морзе, О.В. Барна

Тема: Як описати повне розгалуження в середовищі Скретч?

Мета: розвивати розуміння поняття виконавця, його середовища, команди, системи команд виконавця алгоритму, основних алгоритмічних структур, зокрема, слідування, розгалуження та повторення; удосконалювати уміння виконувати готові алгоритми, а також складати прості алгоритми; удосконалювати навички шукати помилки в послідовності команд, аналізувати зміст завдань на складання алгоритму для виконавців; розвивати вміння розв’язувати задачі з повсякденного життя, застосовуючи алгоритмічний підхід; удосконалювати уміння планувати послідовність дій для досягнення мети, передбачати можливі наслідки.

Тип уроку: комбінований

Ти дізнаєшся: 

  • Як описати повне розгалуження в середовищі Скретч.
  • Що означають числа 10 та – 10 у параметрах команд.

Обладнання: підручник, ПК, роздатковий матеріал.

Перебіг уроку

І. Перевірка виконання учнями домашнього завдання практичного характеру

Привітання             Добрий день, хлоп’ята!

                       Добрий день, дівчата!

                                Щоб в інформатику

  зробити новий крок

  Ви прийшли на цей урок.

  З Вами разом буду я.

  Рада Вас усіх вітати

  Інформатиці навчати.

Правила поведінки і БЖД в комп'ютерному класі - Добропільський НВК №1

 Іінструктаж з правил поведінки в комп’ютерному класі, налаштування робочої атмосфери в класі.

 

 

 

 

 

 

 

Виконання вправ на повторення раніше вивченого матеріалу

Перший персонаж «Fish»: - звертаємо увагу на оформлення, розміри, команди.

  • відтворюємо алгоритм заданий на малюнку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пригадали?

Вводимо другого персонажа «Crab»

Запускаємо на виконання.

 Чи була дана стратегія виграша?

Так, тому що вона передбачала меншу кількість команд при виконанні алгоритму.

 Таким чином ми повторили та пригадали як створювати лінійні алгоритми в середовищі Скретч, а також що таке виграшна стратегія і  яких помилок можна припуститися під час складання алгоритмів.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку та формування мотивації учіння.

Тема сьогоднішнього нашого уроку звучить так: «Як описати повне розгалеження?»

Давайте сформулюємо разом мету нашого уроку (ймиовірні відповіді учнів):

  • дізнатися що таке повне розгалуження
  • навчитися  використовувати повне розгалуження  на практиці тощо.

Так сьогодні на уроці ви дізнаєтесь як описати повне розгалуження в середовищі Скретч, що означають числа 10 та – 10 у параметрах команд тощо.

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

Пригадаємо :

Розгалуження - це така форма організації дій в алгоритмі, за якою залежно від виконання або невиконання певної умови виконується одна з двох послідовностей  команд.

Неповне розгалуження ви­користовують тоді, коли деяку послідовність команд слід ви­конати лише за умови істиннос­ті висловлювання. Якщо ж записане в умові висловлювання хибне, то жодна з команд не виконуватиметься.

Вивчаємо:

Структура повного розгалу­ження схожа на висловлюван­ня «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують команди, які необхідно виконати залежно від іс­тинності висловлювання, записаного в умові.

повне.PNG

 

Для опису умов можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

 

1.PNG

 

Складена умова – це кілька простих умов, з'єднаних логічними операціями  І (інакше – логічний добуток), АБО  (інакше – логічна сума), НЕ (логічне заперечення).

Складені умови  описуються у випадках, коли потрібно перевирити виконання кількох умов одночасно.  Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ можна описати за допомогою блоків групи Оператори:

 

2.PNG

Приклад:

Нехай у проєкті є виконавці Рудий кіт і Курча. Тоді умову «якщо Рудий кіт доторкається до Курчати або доторкається межі вікна» можна подати в такому вигляді:

4.PNG

Перевірити значення числової нерівності можна за допомогою блоків групи Оператори:

 

3.PNG

 

У середовищі Scrаtch для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда якщо — то, а для створення алгоритмів із повним розгалуженням існує команда якщо — то — інакше. Ці команди містяться в групі Керування.


Для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори.

 

6.PNG

 

ІV. Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань

Демонстрація:

Приклад:

У нескінченному циклі для малювання кола можна змінювати колір ліній після кожного відрізка ламаної, якщо утримувати натиснутою кнопку миші:

 

кот по кругу 2.PNG

 

 

Приклад:

Створи програму для перевірки уміння знаходити суму чисел. Для цього слід на вкладці Змінні створити змінні a і b. Для генерування умови слід скористатися блоками з груп Оператори, Датчики та Змінні.

 8.PNG9.PNG

 Виконай програму. Переконайся, що програма працює правильно.

 

Діємо:

Виконуємо завдання зі сторінки 129 підручника використовуючи уже створену анімацію на початку уроку. Змінюємо лише алгоритм дій персонажа «Fish», відповідно до умов зівдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумки уроку.

Структура повного розгалу­ження схожа на висловлюван­ня «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують команди, які необхідно виконати залежно від іс­тинності висловлювання, записаного в умові.

Для опису умов можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

 

1.PNG

 

Складена умова – це кілька простих умов, з'єднаних логічними операціями  І (інакше – логічний добуток), АБО  (інакше – логічна сума), НЕ (логічне заперечення).

Складені умови  описуються у випадках, коли потрібно перевирити виконання кількох умов одночасно.  Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ можна описати за допомогою блоків групи Оператори.

 

VІ. Повідомлення домашнього завдання.

Спробувати удома з батьками створити алгоритм повного розгалуження для улюбленого героя казки, мультфільму чи фільму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних літературних джерел

 https://drive.google.com/file/d/1eOoYbHQJ8AqHVbxWXCHyNwItHZupDAjh/view - навчальна програма

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted – Скретч онлайн

https://youtu.be/BtPd5vb7KmM  – навчальне відео

http://eremenko01061991.blogspot.com/2013/12/blog-post.html - привітання

https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D1%83+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%96&tbm=isch&source=iu&ictx=1&vet=1&fir=jHYjjpqxJ8gTgM%252CU0ZGWMdFPxTsTM%252C_&usg=AI4_-kS1cULLqKCPKbhChc_r97FiO4_1Dg&sa=X&ved=2ahUKEwjjxc_ftIb2AhWBs6QKHf2KBFUQ9QF6BAgNEAE&biw=1920&bih=912&dpr=1#imgrc=jHYjjpqxJ8gTgM  - правила поведінки

https://miyklas.com.ua/p/informatica/5-klas/algoritmi-ta-programi-scratch-370937/algoritmi-z-rozgaluzhenniam-u-scratch-370923/re-41ec66af-d16b-4029-9c7a-18c16b1fbf8a - матеріли «Команди розгалуження в Scratch»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
3541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку