"Відкриваємо переставний закон додавання."

Про матеріал

Переставна властивість додавання. Тема уроку розкривається за допомогою цеглинок LEGO, віршів про зиму. Використовується дидактична гра "Сніжки", створюється проблемна ситуація, використовується вправа з елементами інсценізації. При закріпленні матеріалу використовується вправа "Навчаючись вчуся". Робота з геометричним матеріалом: інтерактивна технологія. Робота в групах. При підведенні підсумків використовується метод незакінчених речень.

Перегляд файлу

Урок математики (1 клас)

 

Тема: переставна властивість додавання.

Мета: ознайомити дітей з переставною властивістю додавання, довести доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння та обчислювальні навички додавання , розвивати мислення учнів, тренувати пам’ять, виховувати любов до математики, бережне ставлення до природи.

Обладнання: презентація до уроку, підручник, зошит з математики, таблиці, снігова куля, музичний супровід.

 

Хід уроку

І. Організація класу  до уроку.

1.Емоційне налаштування.

Учитель. Щоб нам добре працювалось на уроці, я хочу передати вам почуття радості, добра і взаємодопомоги. Прийміть це побажання (вчитель бере долоньку першої дитини, а далі всі по колу, посміхаючись один одному, висловлюють свої побажання).

2. Правила уроку:

-  Давайте пригадаємо правила уроку:

-    У вас на партах 3 цеглинки « LEGO»

  -  Зелений колір –« Правильна думка.»

-    Жовтий колір  - «Я ще міркую, думаю».

-    Червоний колір –« Я не згоден.»

Учитель. На уроці  ми:

               - стрибаємо в довжину?

               -  Рахуємо?

                - Співаємо?

                - Вивчаємо  цифри і числа?

                - Перебиваємо один одного?

               -  Пишемо?

               -  Кричимо з місця?

               -  Працюємо мовчки?

3.Хвилина Релаксації.

- Встаньте біля своїх парт і послухайте загадку:

Білі мухи пролітають

На голівоньки сідають

Замітають всі доріжки

І дарують дітям сніжки

Хто дарує жартома

Білі мухи?

Це?...   (  Зима).

Учитель. Діти, ви любите зиму? За що?

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Усний рахунок.

1. Дидактична гра «Сніжки» з використанням  цеглинок «LEGO»

Вчитель. Пропоную пограти в гру «Сніжки». Я передаю сніжний ком тому учню, який відповідає, якщо ви згодні з його відповіддю ,то показуєте зелену цеглину, а якщо ні - то червону , жовта – «я ще думаю.»

Викладіть на парті числовий ряд  від 0 до 10:

-  Це число стоіть між числами 5 і 7;

-  Це число наступне до числа 8 ;

-  Це число передує числу 10;

- Якщо до цього числа додати 1, то буде 4;

- Пригадайте, як називаються числа при додаванні?

- Як називається число, яке отримують в результаті дії додавання?( значення суми).

- Знайдіть значення суми:

 -Перший доданок 5, другий доданок 4;

   5+4=9

- Перший доданок 3, другий доданок 6;

   3+ 6=9

- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб отримати більше число? (+)

- Молодці.

2 . Фізкультхвилинка.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1. Створення проблемної ситуації. Вид інновації: технологія проблемного навчання.

Перед учнями числовий  ряд .

Вчитель. Лісові казкові звірі також люблять розважатися взимку. І ось Зайчик та Лисичка вирішили залити ковзанку. Порахуємо, скільки відерець води приніс Зайчик,  покажіть цифрою кількість відер - 4, а Лисичка - 3.

  • А потім вони вирішили порахувати, скільки разом відер принесли? Складіть вираз і порахуйте скільки разом. Заєць поміркував і склав вираз: 4+3, Лисичка подумала й склала свій вираз: 3+4. Між ними виникла суперечка? Хто правий?                                                                               
  • Вони не вчаться у нас в школі і не знають , що є коло вибору:
  • Лисичка рахує всі відра, починаючи зі своїх.
  • Зайчик рахує всі відра, починаючи зі своїх.
  •  Обчислимо складений вираз.
  • 4+3=7, 3+4=7.
  •  Чи має значення, в якому порядку додавати? Отже,  робимо висновок,  що числа можна додавати в будь-якому порядку.
  •  При додаванні числа можна переставляти.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

-  Сьогодні ви познайомитеся з дуже важливим законом :» Переставною властивістю додавання». Дізнаєтеся, що буде, якщо переставити місцями доданки.    

3. Практична робота. Вправа з елементами інсценізації.

До дошки виходять 5 хлопчиків та 1 дівчинка. Скільки всього дітей, обчисліть? 5+1=6

Заплющить очі.(Дівчата з хлопцями міняються місцями)? А тепер як порахувати? 1+5=6

  • То ж чи правильний висновок, що при додаванні числа можна переставляти? Для чого нам потрібно це правило? (Для того,щоб обрати спосіб, яким додавати, до більшого легше додати менше). Викладіть на партах приклад  2+8,  порахуйте скільки буде , а тепер 8+2- скільки буде?  А  як рахувати легше ?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  • 1. Робота за підручником.

Інтерактивна вправа «Навчаючись вчуся» 

 Хто полюбляє малювати візерунки на вікнах? (Дід Мороз). Допоможемо йому розмалювати порожні віконечка.

2 Робота в зошиті с. 50

Що зображено на малюнку? 

Рукавички.

Коли  ми одягаємо їх? В яку пору року?

Скільки рукавичок ми надягаємо? (2)

Дві – це пара.

Знайдіть пари рукавичок і порахуйте скільки їх? (  4)

Хмаринки закрили небо і пішов сніг Він засипав деякі числа, Давайте  подумаємо, які числа засипані?

V. Робота з геометричним матеріалом. Інтерактивна технологія. Робота в групах.

Відгадайте загадку

Він не лялька й не людина

На снігу стояти звик

В нього ніс – смачна морквина

Хто це? 

Звісно- ( Сніговик).

- Чи любите ви ліпити Сніговичка? До нас завітав Сніговичок незвичайний, геометричний. З яких геометричних фігур він складається? Порахуйте, скільки ви бачите трикутників( 1 група), квадратів (2 група), кругів(3 група)?

Правила роботи в групах

  • Слухати і чути.
  • Бути активним.
  • Висловлюватися по черзі. 

 VІ Підведення підсумків навчальної діяльності (Рефлексивно-оцінювальна складова уроку. Метод незакінчених речень.)

  • На уроці я дізнався…
  • На уроці я навчився…
  • Переставну властивість додавання буду використовувати, коли…
  • Я оцінюю свою роботу…
  • У мене …настрій, тому що…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://fc.naurok.com.ua/002l8t-7bcf/004.jpg

 

 

 

https://fc.naurok.com.ua/002l8t-7bcf/007.jpg

https://fc.naurok.com.ua/002l8t-7bcf/002.jpghttps://fc.naurok.com.ua/002l8t-7bcf/005.jpg

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 січня 2019
Переглядів
3349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку