Переставна властивість додавання. Тема уроку розкривається за допомогою цеглинок LEGO, віршів про зиму. Використовується дидактична гра "Сніжки", створюється проблемна ситуація, використовується вправа з елементами інсценізації. При закріпленні матеріалу використовується вправа "Навчаючись вчуся". Робота з геометричним матеріалом: інтерактивна технологія. Робота в групах. При підведенні підсумків використовується метод незакінчених речень.
Урок математики (1 клас)
Тема: переставна властивість додавання.
Мета: ознайомити дітей з переставною властивістю додавання, довести доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння та обчислювальні навички додавання , розвивати мислення учнів, тренувати пам’ять, виховувати любов до математики, бережне ставлення до природи.
Обладнання: презентація до уроку, підручник, зошит з математики, таблиці, снігова куля, музичний супровід.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Емоційне налаштування.
Учитель. Щоб нам добре працювалось на уроці, я хочу передати вам почуття радості, добра і взаємодопомоги. Прийміть це побажання (вчитель бере долоньку першої дитини, а далі всі по колу, посміхаючись один одному, висловлюють свої побажання).
2. Правила уроку:
- Давайте пригадаємо правила уроку:
- У вас на партах 3 цеглинки « LEGO»
- Зелений колір –« Правильна думка.»
- Жовтий колір - «Я ще міркую, думаю».
- Червоний колір –« Я не згоден.»
Учитель. На уроці ми:
- стрибаємо в довжину?
- Рахуємо?
- Співаємо?
- Вивчаємо цифри і числа?
- Перебиваємо один одного?
- Пишемо?
- Кричимо з місця?
- Працюємо мовчки?
3.Хвилина Релаксації.
- Встаньте біля своїх парт і послухайте загадку:
Білі мухи пролітають
На голівоньки сідають
Замітають всі доріжки
І дарують дітям сніжки
Хто дарує жартома
Білі мухи?
Це?... ( Зима).
Учитель. Діти, ви любите зиму? За що?
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Усний рахунок.
1. Дидактична гра «Сніжки» з використанням цеглинок «LEGO»
Вчитель. Пропоную пограти в гру «Сніжки». Я передаю сніжний ком тому учню, який відповідає, якщо ви згодні з його відповіддю ,то показуєте зелену цеглину, а якщо ні - то червону , жовта – «я ще думаю.»
Викладіть на парті числовий ряд від 0 до 10:
- Це число стоіть між числами 5 і 7;
- Це число наступне до числа 8 ;
- Це число передує числу 10;
- Якщо до цього числа додати 1, то буде 4;
- Пригадайте, як називаються числа при додаванні?
- Як називається число, яке отримують в результаті дії додавання?( значення суми).
- Знайдіть значення суми:
-Перший доданок 5, другий доданок 4;
5+4=9
- Перший доданок 3, другий доданок 6;
3+ 6=9
- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб отримати більше число? (+)
- Молодці.
2 . Фізкультхвилинка.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Створення проблемної ситуації. Вид інновації: технологія проблемного навчання.
Перед учнями числовий ряд .
Вчитель. Лісові казкові звірі також люблять розважатися взимку. І ось Зайчик та Лисичка вирішили залити ковзанку. Порахуємо, скільки відерець води приніс Зайчик, покажіть цифрою кількість відер - 4, а Лисичка - 3.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ви познайомитеся з дуже важливим законом :» Переставною властивістю додавання». Дізнаєтеся, що буде, якщо переставити місцями доданки.
3. Практична робота. Вправа з елементами інсценізації.
До дошки виходять 5 хлопчиків та 1 дівчинка. Скільки всього дітей, обчисліть? 5+1=6
Заплющить очі.(Дівчата з хлопцями міняються місцями)? А тепер як порахувати? 1+5=6
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Інтерактивна вправа «Навчаючись вчуся»
Хто полюбляє малювати візерунки на вікнах? (Дід Мороз). Допоможемо йому розмалювати порожні віконечка.
2 Робота в зошиті с. 50
Що зображено на малюнку?
Рукавички.
Коли ми одягаємо їх? В яку пору року?
Скільки рукавичок ми надягаємо? (2)
Дві – це пара.
Знайдіть пари рукавичок і порахуйте скільки їх? ( 4)
Хмаринки закрили небо і пішов сніг Він засипав деякі числа, Давайте подумаємо, які числа засипані?
V. Робота з геометричним матеріалом. Інтерактивна технологія. Робота в групах.
Відгадайте загадку
Він не лялька й не людина
На снігу стояти звик
В нього ніс – смачна морквина
Хто це?
Звісно- ( Сніговик).
- Чи любите ви ліпити Сніговичка? До нас завітав Сніговичок незвичайний, геометричний. З яких геометричних фігур він складається? Порахуйте, скільки ви бачите трикутників( 1 група), квадратів (2 група), кругів(3 група)?
Правила роботи в групах
VІ Підведення підсумків навчальної діяльності (Рефлексивно-оцінювальна складова уроку. Метод незакінчених речень.)
1