ПЛАН
відкритого уроку з виробничого навчання
Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів
Тема програми: Технічне обслуговування автомобілів
Тема уроку: Технічне обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів
Місце проведення: майстерня-лабораторія №104
Група: АС-25-18
Майстер виробничого навчання: Семененко М.В.
Тема програми: ТО автомобіля.
Тема уроку: ТО кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів.
Дата проведення: 23.04.19 р.
Мета уроку:
а) навчальна – навчити учнів дотримуватися технологічного процесу ТО КШМ та ГРМ; формувати первинні прийоми, уміння, навички при виконанні ТО КШМ та ГРМ.
б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, самостійність, вміння знаходити вихід із проблемної ситуації.
в) виховна – сприяти вихованню дисциплінованості, відповідальності за кінцевий результат праці, формувати комунікативні якості, ініціативність, уміння самостійно оцінювати досягнуті результати, повагу до професії, бережливе ставлення до інструменту, обладнання, дотримуватися правил охорони праці.
Методична мета: Використання інноваційних технологій на уроках виробничого навчання.
Тип уроку: Урок формування початкових умінь.
Вид уроку: Виконання практичних вправ.
Метод проведення уроку:
- інформаційний;
- демонстраційний;
- частково-пошуковий;
- інтерактивний.
Дидактичне забезпечення уроку:
Матеріально-технічне забезпечення:
Міжпредметні зв’язки:
Література:
1. Кисликов В.Ф. Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів; підручник – К.; Либідь, 2014.-420 с.
2. Білоконь Я.Ю. Автотранспортні засоби категорії “В” і “C”; підручник – К.; Арій, 2009. – 352 с.
Хід уроку:
Тема програми: ТО автомобілів.
Тема уроку: ТО КШМ та ГРМ.
Якщо хочете чогось навчитися – робіть це!
Р.Шенк.
- Показ відеофільму “ТО автомобілів”.
У процесі експлуатації автомобіля його функціональні властивості поступово погіршуються внаслідок спрацьовування, корозії, пошкодження деталей, утомленості матеріалу, з якого їх виготовлено, й под. В автомобілі виникають різні несправності (дефекти), що знижують ефективність його експлуатації. Для запобігання появі дефектів і своєчасного усунення їх автомобіль піддають технічному обслуговуванню та ремонту.
Технічне обслуговування (ТО) – це комплекс операцій для підтримання автомобіля в працездатному чи справному стані під час використання його за призначенням, стоянки, зберігання або транспортування. ТО як профілактичний захід здійснюється примусово в плановому порядку через точно встановлені періоди використання автомобіля. За періодичністю, переліком і трудомісткістю виконуваних робіт розрізняють такі види ТО автомобілів:
Технічне обслуговування двигуна. Справний двигун розвиває повну потужність, працює без перебоїв при повних навантаженнях і на холостому ходу, не перегрівається, не димить і не пропускає оливу та охолодну рідину крізь ущільнення. Несправність можна визначити діагностуванням за зовнішніми ознаками без розбирання двигуна.
1. Ознаки несправності КШМ:
- сторонні стуки та шуми;
- зниження потужності двигуна;
- підвищена витрата оливи;
- перевитрата палива;
- поява диму у відпрацьованих газах тощо.
2. Ознаки несправності ГРМ:
- нещільне прилягання клапанів до гнізд;
- неповне відкривання клапанів;
- спрацьовування шестерень розподільного вала, штовхачів, напрямних втулок;
- збільшення поздовжнього зміщення розподільного вала;
- спрацьовування втулок і осей коромисел.
Показ відеофільму “Будова двигуна”.
Фронтальне опитування учнів:
3. Підготовчі роботи
1. ЩТО:
– зовнішній огляд двигуна і прослуховування його роботи на різних режимах;
- заправлення паливом, мастильним матеріалом та охолодною рідиною.
- Показ відеофільму “Регулювання теплового зазору, перевірка компресії та підтягування головки блоку циліндрів двигуна.”
1. Підтягування головки блока циліндрів (ГБЦ):
- підтягнути гайки кріплення головки блока циліндрів на холодному двигуні за допомогою динамометричного ключа;
- зусилля під час затягування має становити 100 - 112 Н;
- підтягувати різьбові з’єднання слід рівномірно, без ривків, у точно визначеному порядку для кожного типу двигуна;
- затягувати гайки кріплення головки блока циліндрів треба від центра поступово переміщуватись до країв.
2. Регулювання теплового зазору клапанів на автомобілі ВАЗ- 2103.
- зняти повітряний фільтр;
- зняти кришку клапанів;
- встановити поршень наприкінці такту стискання (щоб клапани були закриті);
- перевірити тепловий зазор і в разі потреби відрегулювати його;
- встановити поршень у ВМТ 4 циліндра, перевірити зазори на 6 і 8 клапанах. Далі прокрутити колінчастий вал на 180 град., при цьому розподільний вал прокрутиться тільки на 90 град. Для зручності робіт на шестерні розподільного валу є мітки через кожні 90 град., відповідні ВМТ певного циліндра;
- прокрутити колінчастий вал на 180 град., Встановити поршень у ВМТ 2 циліндра, при цьому перевірити тепловий зазор на 4 і 7 клапанах;
- прокрутити колінчастий вал на 180 град., до співпадіння наступної мітки на шестерні розподільного валу з відливом на головці блока циліндрів, при цьому встановити поршень у ВМТ 1 циліндра, і перевірити тепловий зазор на 1 і 3 клапанах;
- прокрутити колінчастий вал на 180 град., встановити поршень у ВМТ 3 циліндра, і перевірити тепловий зазор на 2 і 5 клапанах.
3. Перевірка компресії двигуна за допомогою компресометра:
5. Закріплення учнями даного матеріалу і пробне виконання ними нових прийомів.
Тести на екрані
6. Техніка безпеки.
- Для підтягування гайок кріплення слід користуватися справними інструментами й добирати ключі точно за розмірами гайок.
1