2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Відкрий урок з предмета "Виробниче навчання". Тема уроку: "Технічне обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів".

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з виробничого навчання Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів Тема програми: Технічне обслуговування автомобілів Тема уроку: Технічне обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів.
Перегляд файлу

ПЛАН

відкритого уроку з виробничого навчання

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів

Тема програми: Технічне обслуговування автомобілів

Тема уроку: Технічне обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів

Місце проведення: майстерня-лабораторія №104

Група: АС-25-18

 

Картинки по запросу двигатель

 

 

Майстер виробничого навчання: Семененко М.В.

Тема програми: ТО автомобіля.

Тема уроку: ТО кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів.

Дата проведення: 23.04.19 р.

 Мета уроку:

а) навчальна – навчити учнів дотримуватися технологічного процесу ТО  КШМ та ГРМ; формувати первинні прийоми, уміння, навички при виконанні ТО  КШМ та ГРМ.

б) розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, самостійність, вміння знаходити вихід із проблемної ситуації.

в) виховна – сприяти  вихованню  дисциплінованості, відповідальності за кінцевий результат праці, формувати комунікативні якості, ініціативність, уміння самостійно оцінювати досягнуті результати, повагу до професії, бережливе ставлення до інструменту, обладнання, дотримуватися правил охорони праці.

Методична мета: Використання інноваційних технологій на уроках виробничого навчання.

 


Тип уроку: Урок формування початкових умінь.

Вид уроку: Виконання практичних вправ.

Метод проведення уроку:

     - інформаційний;

     - демонстраційний;

     - частково-пошуковий;

     - інтерактивний.

Дидактичне забезпечення уроку:

  1.               Інструкційні картки.
  2.               Тестові завдання.
  3.               Плакати, 3D – моделі, відеоматеріали.

Матеріально-технічне забезпечення:

  1.               Автомобіль – ВАЗ-2103.
  2.               Макети двигунів.
  3.               Слюсарний інструмент та обладнання, контрольно-вимірювальні прилади.
  4.               Комп'ютерне, мультимедійне та програмне забезпечення.

Міжпредметні зв’язки:

  1.               Спецтехнологія.
  2.               Матеріалознавство.
  3.               Допуски і технічні виміри.
  4.               Фізика.
  5.               Охорона праці.

 

Література:

1. Кисликов В.Ф.  Лущик В.В.  Будова й експлуатація автомобілів; підручник – К.; Либідь, 2014.-420 с.

2. Білоконь Я.Ю. Автотранспортні засоби категорії  “В” і “C”; підручник – К.; Арій, 2009. – 352 с.

Хід уроку:

  1.                Організаційна частина:
  •                   перевірка наявності учнів.
  •                   перевірка готовності учнів до уроку.
  •                   інструктаж з БЖД та ОП.
  1.            Вступний інструктаж.

Тема програми: ТО автомобілів.

Тема уроку: ТО КШМ та ГРМ.

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

                   Якщо хочете чогось навчитися – робіть це!

                                                                         Р.Шенк.

- Показ відеофільму “ТО автомобілів”.

       У процесі експлуатації автомобіля його функціональні властивості поступово погіршуються внаслідок спрацьовування, корозії, пошкодження деталей, утомленості матеріалу, з якого їх виготовлено, й под. В автомобілі виникають різні несправності (дефекти), що знижують ефективність його експлуатації. Для запобігання появі дефектів і своєчасного усунення їх автомобіль піддають технічному обслуговуванню та ремонту.

       Технічне обслуговування (ТО) – це комплекс операцій  для підтримання автомобіля в працездатному чи справному стані під час використання його за призначенням, стоянки, зберігання або транспортування. ТО як профілактичний захід здійснюється примусово в плановому порядку через точно встановлені періоди використання автомобіля. За періодичністю, переліком і трудомісткістю виконуваних робіт розрізняють такі види ТО автомобілів:

  •                   щоденне - ЩТО;
  •                   перше – ТО-1;
  •                   друге – ТО-2;
  •                   сезонне - СТО.

Технічне обслуговування двигуна. Справний двигун розвиває повну потужність, працює без перебоїв при повних навантаженнях і на холостому ходу, не перегрівається, не димить і не пропускає оливу та охолодну рідину крізь ущільнення. Несправність можна визначити діагностуванням за зовнішніми ознаками без розбирання двигуна.

1. Ознаки несправності КШМ:

- сторонні стуки та шуми;

- зниження потужності двигуна;

- підвищена витрата оливи;

- перевитрата палива;

 - поява диму у відпрацьованих газах тощо.

2. Ознаки несправності ГРМ:

 - нещільне прилягання клапанів до гнізд;

 - неповне відкривання клапанів;

 - спрацьовування шестерень розподільного вала, штовхачів, напрямних втулок;

 - збільшення поздовжнього зміщення розподільного вала;

 - спрацьовування втулок і осей коромисел.

  1.               Актуалізація опорних знань.

Показ відеофільму  Будова двигуна”.

Фронтальне опитування учнів:

  1.               Що таке двигун внутрішнього згорання?
  2.               Назвіть механізми та системи двигуна.
  3.               Призначення КШМ.
  4.               Будова КШМ.
  5.               З яких металів та матеріалів виготовлені деталі КШМ?
  6.               Призначення ГРМ.
  7.               Будова ГРМ.
  8.               З яких металів та матеріалів виготовлені деталі ГРМ?
  9.               Правила з БЖД та ОП.

            3. Підготовчі роботи

 1. ЩТО:

   – зовнішній огляд двигуна і прослуховування його роботи на різних режимах;

   -    заправлення паливом, мастильним матеріалом та охолодною рідиною.

  1.               ТО–1:
  •                   контрольно-діагностичні роботи;
  •                   кріпильні, мастильні та інші.
  1.               ТО-2:
  •                   підтягнути гайки кріплення головки циліндрів (на холодному двигуні за допомогою динамометричного ключа); зусилля під час затягування має становити 100 - 112 Н;
  •                   перевірити тепловий зазор клапанів на холодному двигуні ( 0.15-0.20 );
  •                   перевірити компресію в циліндрах двигуна за допомогою компресометра (1.1-1.3 МПа).

 

  1.               Показ нових прийомів трудової діяльності, пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

- Показ відеофільмуРегулювання теплового зазору, перевірка компресії та підтягування головки блоку циліндрів двигуна.

1. Підтягування головки блока циліндрів (ГБЦ):

- підтягнути гайки кріплення головки блока циліндрів на холодному двигуні за допомогою динамометричного ключа;

- зусилля під час затягування має становити 100 - 112  Н;

- підтягувати різьбові з’єднання слід рівномірно, без ривків, у точно визначеному порядку для кожного типу двигуна;

- затягувати гайки кріплення головки блока циліндрів треба від центра поступово переміщуватись до країв.

2. Регулювання теплового зазору клапанів на автомобілі ВАЗ- 2103.

- зняти повітряний фільтр;

- зняти кришку клапанів;

- встановити поршень наприкінці такту стискання (щоб клапани були закриті);

- перевірити тепловий зазор і в разі потреби відрегулювати його;

- встановити поршень у ВМТ 4 циліндра, перевірити зазори на 6 і 8 клапанах. Далі прокрутити колінчастий вал на 180 град., при цьому розподільний вал прокрутиться тільки на 90 град. Для зручності робіт на шестерні розподільного валу є мітки через кожні 90 град., відповідні ВМТ певного циліндра;

- прокрутити колінчастий вал на 180 град., Встановити поршень у ВМТ 2 циліндра, при цьому перевірити тепловий зазор на 4 і 7 клапанах;

- прокрутити колінчастий вал на 180 град., до співпадіння наступної мітки на шестерні розподільного валу з відливом на головці блока циліндрів, при цьому встановити поршень у ВМТ 1 циліндра, і перевірити тепловий зазор на 1 і 3 клапанах;

- прокрутити колінчастий вал на 180 град., встановити поршень у ВМТ 3 циліндра, і  перевірити тепловий зазор на 2 і 5 клапанах.

3. Перевірка компресії двигуна за допомогою компресометра:

  •                   прогріти двигун (також можна на холодному двигуні);
  •                   викрутити свічки ;
  •                   повністю відкрити дросельну й повітряну заслінки;
  •                   встановити гумовий наконечник компресометра в отвір свічки;
  •                   прокрутити колінчастий вал на 8…10 обертів, стежачи за показами компресометра; після прокручування колінчастого вала у справному циліндрі компресія має становити 1.1-1.3 МПа (11-13 атм).

 

5. Закріплення учнями даного матеріалу і пробне виконання ними нових прийомів.

Тести на екрані

  1.               Звідки починається нумерація циліндрів рядного двигуна?
  •                   від шківа колінвала;
  •                   від маховика колінвала;
  •                   з правої сторони.
  1.               В якій послідовності підтягуємо головку блоку циліндрів?
  •                   з лівої сторони;
  •                   з правої сторони;
  •                   від центру.
  1.               З яким зусиллям підтягуємо болти та шпильки головки блоку циліндрів?
  •                   25 Н;
  •                   55 Н;
  •                   110 Н.
  1.               Тепловий зазор у автомобілях ВАЗ 2101 – ВАЗ 2107 повинен бути?
  •                   0.15 мм;
  •                   0.25 мм;
  •                   0.35 мм.
  1.               В яких автомобілях встановлюють тепловий зазор між важелем привода клапана і кулачком розподільного вала?
  •                   КАМАЗ- 740;
  •                   ВАЗ- 2112;
  •                   ВАЗ- 2103.
  1.               Якою повинна бути компресія в карбюраторного двигуна?
  •                   0.50-0.70 МПа;
  •                   1.1-1.3 МПа;
  •                   2.1-.3.5 МПа.

 

 

 

     6.  Техніка безпеки.             

 - Для підтягування гайок кріплення слід користуватися справними інструментами й добирати ключі точно за розмірами гайок.

  •                   Не дозволяється працювати гайковими ключами з непаралельними, спрацьованими губками.
  •                   Забороняється відкручувати й закручувати гайки ключами завеликих розмірів з підкладанням металевих пластинок між гранями гайки та ключа, подовжувати рукоятки ключа, приєднуючи інший ключ або трубу.
  •                   Пуск двигуна треба здійснювати стартером, як виняток – пусковою рукояткою. Аби уникнути травмування кисті, рукоятку слід брати так, щоб всі пальці правої руки розташовувалися по один бік ручки. Повертати колінчастий вал треба тільки знизу вгору, довкола – забороняється.
  1.               Розподіл учнів за робочими місцями.
  2.               Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт.
  3.               Підведення підсумків вступного інструктажу.
  1.        Поточний інструктаж (самостійна робота учнів):
  •                   самостійна робота учнів над виданими завданнями;
  •                   цільові обходи майстра робочих місць учнів;
  •                   прийом та оцінювання виконаних робіт;
  •                   прибирання робочих місць.
  1.         Заключний інструктаж:
  •                   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  •                   оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;
  •                   аналіз причин помилок учнів та пропозиції засобів по їх усуненню;
  •                   видача домашнього завдання.

1

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку