"Відлік часу в історії"

Про матеріал
Матеріал на тему "Відлік часу в історії" для учнів 6 класу допоможе учням продовжити формування хронологічних історичних компетентностей: - орієнтуватися в часі : співвідносити рік, століття, тисячоліття; - визначати тривалість подій та їх віддаленість одна від одної; - складати прості хронологічні таблиці; - свідомо використовувати шкалу часу при вирішенні задач з хронології. - Орієнтуватися в різних календарях світу і причинах їх появи; Продовжити виховання в учнів : -особистісних якостей , які допоможуть усвідомлювати своє життя як частину історії людства; -прагнення обирати раціональні і обґрунтовані способи пояснення подій минулого .
Перегляд файлу

Тема: « Відлік часу в історії»

Мета: з’ясувати : -поняття теми та навчитися вірно їх використовувати при розгляді

історичних подій;

-       умовність загальноприйнятого поділу як історичного так і календарного часу ;

-       довести необхідність і важливість вільного володіння хронологією як для історичної науки так і для життя людей;

-       продовжити формування хронологічних історичних компетентностей:

n орієнтуватися в часі : співвідносити рік, століття, тисячоліття;

n визначати тривалість подій та їх віддаленість одна від одної;

n складати прості хронологічні таблиці;

n свідомо використовувати шкалу часу при вирішенні задач з

хронології. n Орієнтуватися в різних календарях світу і причинах їх появи;

Продовжити виховання в учнів :

-особистісних якостей , які допоможуть усвідомлювати своє життя як частину історії людства;

-прагнення обирати раціональні і обґрунтовані способи пояснення подій минулого .

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

-розкривати і вільно застосовувати поняття теми при розкритті історичних питань; -         вирішувати хронологічні задачі : на віддаленість подій одна від одної,

на співставлення рік- століття- тисячоліття ,

на визначення дати певної історичної події;

Тип уроку : комбінований ( з елементами практичної роботи)

Поняття і терміни: історична хронологія, календар, дата, рік, століття, тисячоліття, ера, Григоріанський календар, хронологія.

Матеріали до уроку: - І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака Вступ до історії.( підручник для 5 кл.) Київ, Оріон 2018 .

-                І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака, С.Могилевиць .Робочий зошит до підручника .( матеріали на сайті «На урок»

-                Пісочний, водяний, сонячний . механічний, електронний годинник( демонстраційний матеріал з кабінету фізики) , зображення атомного годинника,

дидактичні картки : а) з пам’ятками до теми уроку;

б) із хронологічними задачами ;

( приклади – у додатку до уроку)

Хід уроку

І. Організаційний момент.(1 -2 хв)

ІІ. Перевірка знань і умінь щодо теми д/з: ( 7 -10 хв)

1 ) У декількох учнів перевіряються відповіді на кросворд ( питання 5 за посиланням)

2)  У 2-х – 3-х – завдання з робочого зошита;

3)  Відповідь біля дошки 2 учні ( з 2-х боків написаних на дошці понять д/з) – понятійне лото «Постав у відповідності»

4)  Розповідь учнів по сімейним світлинам про події , що на них відображені від найдавніших.

(Учитель: Зараз відповідаючи дуже допомогли мені…Знаєте чим ?! – Ви розповідали про свої родини в хронологічному порядку, а відповідно почали розкриття нової теми.Дякую.)

ІІІ. Мотивація та актуалізація нової теми: ( 5 хв)

Демонстрація годинників вчителем – від найдавнішого – сонячного.

Питання: Як ви вважаєте – чи змогла б людина добре існувати, як би не винайшла годинник і не навчилася вираховувати час : в ліву сторону від дошки стають ті , хто вважає і може довести( 1 реченням) , що «змогла б», а з правої – що «ні».Виходячи – учень доводить свою думку./ 2 варіант – підняття рук при незгоді з твердженням і 2 доведення думок)

Евристична емоційна бесіда:- Скільки минуло часу :

1)               від початку уроку;

2)               відколи ви прокинулися ;

3)               від попереднього уроку історії;

4)               від початку минулого навчального року? ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.- 25 хв

1.Історія і час.

Все це періоди, що вивчає хронологія – наука, що вивчає способи лічби

часу.

(Інший варіант: учні самостійно знаходять   це визначення на с.13 і виписують його в зошит)

Додаткова інформація вчителя про: «тисячоліття» ,що = 10 століттям; та «еру» - що є умовним історичним поняттям і означає – великий відрізок часу , більший за епоху чи період( словничок на с.16 підручника).

Виконання завдання № на с.         робочого зошита – олівцем номери періодів від найменшого до найбільшого учні виставляють олівцем у робочому зошиті) , а 2 – 3 учні виконують завдання на дошці( клас перевіряє

Вірна відповідь: 1 – секунда, 2-хвилина,3-година,4- доба, 5 – тиждень,6 – місяць,4 – рік,5-століття, 6-тисячоліття, 7-ера.

2.Календарі світу. Літочислення . – коментоване читання з випереджаючим завданням:

-  Про які літочислення ви дізналися?

-  Коли і чому виник Григоріанський календар?

-  Чим відрізняються календарний та історичний час?

( завдання записані на зворотній стороні дошки )

4.Практична частина .

Знайомство із «лінією часу .»

Вирішення задач на аркуші додатку , використовуючи пам’ятку додатку та інформацію с 17-19. V.Рефлексія :

Продовжіть речення : - «Сьогодні на уроці я дізнався про…( прийом – «вільний мікрофон», або «ланцюжок думок»)

VІ. Підведення підсумків уроку, аналіз відповідей, виставлення оцінок.(3 –

5 хв.)

VІІ Пояснення диференційованого домашнього завдання(2 хв.):

Завдання записується на зворотній стороні дошки

Для всього класу : - Прочитати параграф №2, відповісти на питання в тексті

-         сторінки 18 – 19 – завдання на синьому тлі.

-         Завдання 1,3 с.20 «Знаю і розумію»

-         Зверніть увагу на поради с.17,19

На вибір:     - с.20 завдання 2 в «Знаю і розумію»;( відповіді передаються в «хмарині», при

відсутності - перевірка прийомом завдання «створи

пару»)

-         С.20 «Обговорюємо в групі» - одне з двох завдань.

ДОДАТОК №1

Задача№1

1)       Відмітьте на лінії часу дату вашого народження. Скільки років тому це було?

2)       Скільки років вам буде у 2030 р.?

                                                                Р.Х.                                 1000 р.                                 2000

                    2010               2020               2030

1000 р. до н.е.

Рішення: 1)

_______________________________________________________________________

2)

________________________________________________________________________ Відповідь:

1)______________________________________________________________________________

2)_______________________________________________________________________________

Задача №2 Україна стала незалежною державою в 1991році 1)           Скільки років тому це було?

2)      Через скільки років після цієї події ти народився? Р.Х.

     Р.Х.                          .                                                                          1900                       1990

2000                     201

Рішення: 1)

_______________________________________________________________________

2)

________________________________________________________________________

Відповідь:

1)______________________________________________________________________________

2)_______________________________________________________________________________

Задача №3

У 1989р. святкували 500-річчя виникнення українського козацтва.

Яким роком датується перша згадка про козаків у писемних джерелах?

Р.Х.

Рішення:

_______________________________________________________________________

Відповідь:

______________________________________________________________________________

ДОДАТОК №2

І. ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УСПІШНОГО РІШЕННЯ ЗАДАЧ З ХРОНОЛОГІЇ

1.Намалюйте пряму лінію із стрілкою на кінці.

2.Відмітьте яскравою рискою початок нової ери .Над рискою напиши заглавні букви Р.Х.( Різдво Христове) – це буде перший рік нової ери.

3.   Поділи відрізок на рівні частини( століття, тисячоліття). Якщо в задачі немає    необхідності        послідовно визначати   всі     століття…   неподілену частину проводять пунктиром.

4.   Століття записують над відрізком. Роки – під відрізком.

5.   Під лінією часу пишеться рішення і відповідь.

ІІ. Таблиця відповідності років та століть:

1-100 роки

801-900

901 - 1000

1001 - 1100

1901-2000

1 століття

9ст.

10ст.

11ст.

20 ст.

ІІІ. ЗАПАМ’ЯТАЙ:

1.                   Тисячоліття = 10 століть;  Століття = 100 років;

2.                   Століття починається з останньої цифри 1 в році , а закінчується на нуль.

3.                   З 2001 року почалося 21 століття .

Додаток №3

Історія годинника : Склади оповідання, поставивши годинники в хронологічній послідовності


image

pdf
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
14 червня 2023
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку