Дата:12.02.2021
Клас: 1
Предмет: Математика
Хто проводить: Перекупка Вікторія
Тема: Віднімаємо числа другої п'ятірки
Мета: повторити нумерацію чисел від 1 до 10; закріпити знання цифр; учити складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання 6, 7, 8, 9; формувати вміння замінювати число сумою двох доданків; закріплювати знання взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання; учити від суми двох чисел віднімати один із доданків; учити розв’язувати задачі; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу, логічне мислення; виховувати любов до предмету математика.
ХІД УРОКУ
І Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1.Організація класу.
3. Повідомлення теми уроку
- Cьогодні на уроці математики ми будемо вчитися вінімати числа другої п’ятірки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Розгляньте геометричні фігури на с. 100 підручника.
-Що в них спільне?
-Як ці фігури назвати одним словом?
-Назвіть кожну фігуру. (Квадрат, паралелограм, трапеція, ромб.)
а) Усний рахунок .
- назвати числа від 1 до 10, і від 10 до 1;
- назвати «сусідів» числа 3, 5, 7;
- назвати попереднє число до 6;
- назвати наступне число 8.
б) Веселі задачі
На березі річки
Три жабки сиділи.
До них пристрибали ще п’ять.
Зможеш всіх порахувать?
А у нас в саду полуниць
небувалий урожай!
Стиглі ягоди солодкі –
тільки ротик підставляй.
Я зірвала вісім штук,
Таня – на дві більше.
Скільки ягідок у Тані?
Порахуйте швидше.
ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Віднімання чисел другої п’яірки
Завдання № 1. Поясни за схемами, як можна виконати віднімання .
Першим кроком зменшуване подають у вигляді суми зручних доданків, один з яких дорівнює від’ємнику. Другим кроком від суми двох чисел віднімають доданок, який дорівнює від’ємнику; залишається інший доданок. Наприклад,
9 – 6 = 3 + 6 – 6 = 3
3 + 6
Завдання №2 Коментування розв’язання за скороченими схемами. Наприклад,
9 – 8 = 1, так як 8 – 8 = 0, до 0 + 1 =1
1 + 8
Зараз відкриваємо зошити і подивимося, як ви впораєтеся з завданням в зошиті.
Завдання №3 с. 31 зош.
- Завдання №3. У нас в підручнику написані рівності на додавання та віднімання, але у них загубилося число. А як же називається невідоме число при додаванні? (доданок). Що нам з чисел відомо? (сума і доданок). Як же знайти невідомий доданок? (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок). . А як же називається невідоме число при відніманні? (зменшуване – 1 число, від’ємник – 2 число). Як же знайти невідомий від’ємник? (Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю). Як же знайти невідоме зменшуване? (Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник?
Завдання №4. Які числа пропущено в таблиці?
Зараз попрацюємо в зошиті над завд. №1. Нам треба знайти невідомі компоненти дій. Наприклад, 5 + = 9, потрібно зробити рівність 9 – 5 = 4.
Формування вмінь розв’язувати задачі.
Завдання №5 с. 100 підручника. Виконується усно
Прочитайте задачу. Про кого йдеться в задачі? (Про Оленку і Наталку). Оленка і Наталка - це ключові слова. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки Оленка виготовила ляльок?(3) А скільки Наталка? (4) Про що ми можемо запитати? (Скільки всього ляльок виготовили дівчата? )
Постав усі можливі запитання до умови задачі.
Оленка виготовила 3 ляльки – мотанки, а Наталка – на 1 ляльку більше. Скільки ляльок виготовила Наталка?
Оленка виготовила 3 ляльки – мотанки, а Наталка – 4 ляльки – мотанки. На скільки більше ляльок виготовила Наталка, ніж Оленка?
Тепер переходимо до зошита завд. №2.
Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі? (Про глечики і миски). Глечики і миски – це ключові слова. Обведіть їх у кружок. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки глечиків виліпив гончар? (6) Запишіть це число у «віконце.» Скільки мисок виліпив гончар нам відомо? (Ні, невідомо, але сказано, що мисок на 3 більше? Запишіть це число у «віконце». Що нам потрібно дізнатися? (Скільки мисок виліпив гончар). Назвіть числові дані, які нам відомі. (6 і 3) Те, що нам треба дізнатися позначимо ?). Складіть схему до задачі і намалюйте її в зошиті. Після схеми нам треба розв’язати задачу? Давайте розв’яжемо задачу і запишемо її в зошиті.
Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі? (Про котушки ниток). Що відбувалося з котушками ниток? ( Спочатку вони були, потім деякі з них використали, а деякі залишилися). Отже, слова «було», «використала» та «залишилось» - це ключові слова задачі. Розгляньте, як записали ключові слова в короткому записі? Скільки котушок ниток було у швачки? (6). Запишіть це число у «віконце». Чи відомо, скільки котушок ниток вона використала? (2). Запишіть це число у «віконце». Чи відомо, скільки пташок залишилося? (Ні) Як ми це позначимо на нашій схемі. (?) Назвіть числові дані, які нам відомі. (6 і 2) Те, що нам треба дізнатися позначимо ?). Складіть схему до задачі і намалюйте її в зошиті. Після схеми нам треба розв’язати задачу? Давайте розв’яжемо задачу і запишемо її в зошиті.
Конспект перевірили і до проведення уроку допустили:
Вчитель: Довгаль К.О.
Оцінка за урок: ___