Тема уроку: Віднімання дробу від натурального числа
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань і умінь.
Обладнання і наочність: підручник, наочний та роздатковий матеріали.
Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування нових знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Обчисліть:
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Запишіть неправильний дріб у вигляді мішаного числа:
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
Пояснення вчителя
Чи можна відняти звичайний дріб від цілого числа? Розглянемо задачу.
Задача 1. Вінні-Пух в гостях у Кролика знайшов бочечку меду і з’їв кг цього меду. Скільки меду залишилось у Кролика, якщо у бочечці його було 3 кг?
Розв’язання:
Було – 4 кг
З’їв – кг
Залишилось – ?
Тоді (кг).
Відповідь: у Кролика залишилось кг меду.
Задача 2. Знайдіть різницю числа 4 і дробу .
Розв’язання: У даного дробу знаменник 2, тому подамо число 4 у вигляді неправильного дробу з таким самим знаменником: . Знайдемо різницю дробів з однаковими знаменниками: . Отримана різниця – неправильний дріб, тому виділимо в ньому цілу частину: . Отже,
.
Правило віднімання дробу від натурального числа
Щоб відняти дріб від натурального числа, треба:
VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ
№ 865, 873, 876.
Варіант І
Варіант ІІ
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1. Підсумкова бесіда
Отже, давайте повторимо основне правило:
Щоб відняти дріб від натурального числа, треба:
2. Оцінювання учнів