Мета:
Компетентності, що формуються: математична – уміння оперувати числовою інформацією, уміння виконувати віднімання двох раціональних чисел; ключові – інформаційно-цифрова; соціальна і громадянська; спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя.
Математика, 6 клас
Тема. Віднімання раціональних чисел.
Мета:
Компетентності, що формуються: математична – уміння оперувати числовою інформацією, уміння виконувати віднімання двох раціональних чисел; ключові – інформаційно-цифрова; соціальна і громадянська; спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя.
Тип уроку: формування знань, вироблення первинних умінь.
Форма проведення: самостійна робота учнів за алгоритмами.
№ |
Структура уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів
|
1 |
Організаційний етап |
|
Перевіряють свою готовність до уроку |
2 |
Актуалізація знань учнів |
89-11=78; 56-х=14; а-в=с.
|
|
3 |
Робота із випереджальним завданням |
|
|
4 |
Мета уроку |
Спонукає учнів до формування основної дидактичної мети уроку: усвідомлення змісту дії віднімання раціональних чисел |
|
5 |
Формування знань учнів |
1.Спонукає учнів до усвідомлення необхідності розглянути інші можливі варіанти різниці двох чисел. Наприклад. -37-(-18)=-37+18= -19; -23-(-30)=-23+30=7; 13-22=13+(-22)= -9; -9-(-9)= -9+9=0. Зверніть увагу! Будь-яку різницю можна подати у вигляді суми. Якщо зменшуване більше за від’ємник, то різниця додатна. Якщо зменшуване менше від від’ємник, то різниця від'ємна. Якщо зменшуване дорівнює від’ємнику, то різниця дорівнює нулю.
|
|
6 |
Первинне закріплення знань. Вироблення умінь |
Організовує фронтальну роботу з первинного закріплення знань та вироблення умінь:
робота з підручником
|
Виконують завдання:
самостійно з наступною корекцією; з коментарем (естафета).
|
7 |
Підсумки уроку |
Для перевірки рівня свідомого засвоєння завдання (робота на встановлення логіки) (додаток 5) Виконати завдання на картках із друкованою основою (додаток 6) |
Виконують завдання додатку 7 і рефлексія |
8 |
Домашнє завдання |
Коментує Д/З:
|
|
Додаток 1
Прочитайте правила:
Додаток 2
а) за формою запису (лівої частини);
б) за значенням виразу (правої частини).
3. На основі порівняння відповідей, знайдіть серед записаних виразів рівні; запишіть відповідні рівності. Що ви помітили?
Додаток 3
Спільне |
|
Відмінне |
|
Групи за ознакою схожості |
|
Висновок |
|
Корекція |
|
Додаток 4
Додаток 5
Встановіть правильну послідовність дій при виконанні віднімання та заповніть пропуски: 12 – (-9)=
Додаток 6
Заповніть порожні місця в таблиці. Якщо твердження правильне, поставте позначку «+», якщо неправильне – позначку «-».
Різницю 56-78 можна замінити сумою 56+(-78) |
|
Різницю -35 – (-67) можна замінити сумою -35+67 |
|
Різницю 29-(-45) можна замінити сумою -29+45 |
|
Різниця 35-78 від'ємна |
|
Різниця -36-36 дорівнює нулю |
|
Різниця -15-(-30) додатна |
|
Відповіді: +; +; -; +; -; +.