Відношення і пропорції

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання із теми «Відношення і пропорції»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми; аналізувати, корегувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми.
Перегляд файлу

 

Відкритий урок в 6 класі.

 

Тема: Узагальнення знань з теми «Відношення і пропорції».

 

Мета: Узагальнити і систематизувати знання із теми «Відношення і пропорції»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми; аналізувати, корегувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми..

Обладнання: Мультимедійний проектор, презентація до уроку, ілюстрації                       « Пропорція в природі» і « Пропорція навколо нас».

Тип уроку: урок-подорож, урок застосування знань, умінь, навичок.

 

Епіграф уроку:

Природа розмовляє мовою математики”

Галілео Галілей

“ Математика настільки різноманітна, що міститься в усьому”

М.Єругін

 

Хід уроку.

І.Вступна частина.

 

1. Оргмомент. Привітання.

 

2.Вступ. Оголошення теми і мети уроку.

 

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. І не тільки тому, що у нас багато гостей. Ми вивчаємо тему: «Відношення і пропорції.» А де ж застосувати набуті вами знання? Відповідь на це питання вам дасть наш сьогоднішній урок.

А проведемо ми його у формі подорожі по різних категоріях знань і перевіримо, де ж нам можна використати свої знання.

 

 “Природа розмовляє мовою математики”

Галілео Галілей

 

“ Математика настільки різноманітна, що міститься в усьому”

М.Єругін

 

Сьогодні я пропоную вам самим спростувати або ж підтвердити слова цих вчених.  Отже, сьогодні на уроці ми:

  • Помандруємо країною пропорцій;
  • Розвиватимемо вміння і навички розв’язувати задачі за допомогою пропорції;
  • Дізнаємося про  практичне застосування знань з теми для різних галузей життя; про взаємозв’язок  математики з іншими науками .

 

А зараз в путь. Коли ви збираєтесь в дорогу що ви з собою берете? Так, валізу. А як видумаєте, а що ми покладемо в свою валізу, щоб нам знадобилося в нашій віртуальній подорожі? Так, це знання.

 

3.Формуємо валізу знань. ( усно)

 

  • Що називають відношенням двох чисел?
  • Яка основна властивість відношення?
  • Що нам показує відношення?
  • Які визнаєте величини, що є відношенням двох інших величин?
  • Що таке пропорція? Наведіть приклади.
  • Як називаються члени пропорції?
  • Сформулюйте основну властивість пропорції?
  • Як знайти невідомий член пропорції?

 

4. Мотивація

 

 Для початку трохи історії.

 

Людей дано цікавило, що є основою краси, порядку, гармонії, чому деякі предмети створені людиною милують око і навіть викликають захоплення. Що спільного між соняхом, атмосферним циклоном і памороззю на вікнах? Що їх поєднує? Ніщо інше як число золотої пропорції, котра зустрічається повсюди навколо нас. Воно як універсальний код – код гармонії, код побудови архітектурних об’єктів. Це код естетики в мистецтві. Код будови всього навколишнього світу. Він усюди.

 

Що мається на увазі: Якщо на відрізку позначити точку так, що довжина всього відрізка буде так відноситись до довжини його більшої частини, як довжина більшої частини до довжини меншої, то виявляється, що кожне з цих відношень буде дорівнювати 0,618. Ці відношення називають золотою пропорцією, а точка, хоча і не ділить відрізок навпіл, проте є його золотою серединою.

 

“Золота пропорція”
Золотий переріз

42

a : b = b : c або с : b = b : а.

 

ІІ. Основна часина

 

5. Золота пропорція в природі.

 

Задача.

  • В ящірки довжина хвоста так відноситься до довжини решти тіла, як 62:38. Чому дорівнює довжина хвоста ящірки, якщо довжина її  тіла становить 50 см?

Розв’язування:

Нехай k – коефіцієнт пропорційності, то можемо скласти рівняння:

62k + 38k = 50;

100k = 50;

k = 50 : 100;

k = 0,5

Отже, довжина хвоста ящірки 62k = 62 ∙ 0,5 = 31 см.

Відповідь: 31 см.

 

6.Золота пропорція в тілі людини.

 

Задача.

  • У 100 грамах чорної смородини міститься  приблизно 0,25 г вітаміну С. Скільки грамів чорної смородини потрібно з’їсти людині за день, якщо добова норма вітаміну С складає 0,05 грама?

Розв’язування:

100 г смородини 0,25 г вітаміну С

Х смородини        0,05 г вітаміну С

х = 20 (г) – смородини потрібно з’їсти людині за день.

Відповідь: 20 г

 

7. Золота пропорція в мистецтві

 

8. Золота пропорція в архітектурі

 

Задача.

  • Якщо рухатись зі швидкістю 80 км/год з Павлівки до дзвіниці Софії Київської потрібно 3 години. Скільки годин потрібно, якщо рухатись зі швидкістю 60 км/год?

Розв’язування:

 80 км/год --- 3 год

 60 км/год --- х      

Х =

Х = 4 (год) – потрібно.

Відповідь: 4 години.

 

Задача

 

  • Яка відстань з Калинівки до Києва, якщо на карті на карті 3,2 см?

(масштаб 1:5700000)

Розв’язування:

Масштаб 1:5700000,

5700000 см = 57 км

3,2 см ----- х         

1 см ------- 57 км

Х =

Х = 182,4 км.

Відповідь: 182,4 км.

 

ІІІ. Заключна частина.

 

Виконання тестових завдань.

  1. Пропорцією називають:

К) частку двох чисел

Л) добуток двох відношень

М) рівність двох відношень

  1. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції треба:

О) добуток середніх членів поділити на відомий крайній

П) Добуток крайніх членів поділити на відомий середній

Р) всі числа додати

3. Назвати крайні члени  пропорції   a b = c p

К) a і b

Л) a і p

М) b і c

4. Розв’яжіть рівняння

 

М) х=3

Н) х=10

О) х=5

5. Знайти невідомий член пропорції

В) х= 3

Г)  х=2

Д) х=4

6. Знайти невідомий член пропорції

Х) х=5

Ц) х=4

Ч)  х=6

7. Знайти невідомий член пропорції

І)  х=15

Ї)  х=12

Й)  х=14

 

Правильні відповіді:

 

  • 1. М
  • 2. О
  • 3. Л
  • 4. О
  • 5. Д
  • 6. Ц
  • 7. І

 

Підсумок уроку

 

  • Де застосовуються знання про пропорцію?
  • Чи дійсно природа розмовляє мовою математики?
  • Чи справді математика настільки різноманітна, що міститься в усьому?
  • Підберіть синоніми до слова пропорція?
  • Як ви думаєте в чому зовнішня  краса людини?

 

Домашнє завдання:

 

  • Виконати № 632;
  • Повторити §12 - §15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

максимально

Я отримав

Виконання домашнього завдання

2

 

Знання теорії, правил

2

 

Усний рахунок

2

 

Розв’язування вправ і завдань на уроці, робота біля дошки

3

 

Самостійна робота

3

 

 

                  Самостійна робота

1.Пропорцією називають:

К) частку двох чисел

Л) добуток двох відношень

М) рівність двох відношень

2. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції треба:

О) добуток середніх членів поділити на відомий крайній

П) добуток крайніх членів поділити на відомий середній

Р) всі числа додати

3. Назвати крайні члени  пропорції   а:в=с:р

К) а і в

Л) а і р

М) в і с

4. Розв’яжіть рівняння

М) х=3

Н) х=10

О) х=5

5. Знайти невідомий член пропорції

В) х= 3

Г)  х=2

Д) х=4

6. Знайти невідомий член пропорції

Х) х=5

Ц) х=4

Ч)  х=6

7. Знайти невідомий член пропорції

І)  х=15

Ї)  х=12

Й)  х=14

 

docx
Додано
15 червня 2021
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку