«Відношення. Основна властивість відношення»

Про матеріал
Тема: Відношення. Основна властивість відношення. Мета: Сформувати поняття відношення; домогтися засвоєння основної властивості відношення; сформувати вміння розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношень; розвивати пам’ять; увагу; виховувати наполегливість; інтерес до математики. Очікувані результати: учні повинні знати означення і основну властивість відношення; вміти розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК

з математики в 6-Б класі

«Відношення. Основна властивість відношення»

 

 

 

 

 

Вчитель:

Житеньова Л.С.

 

 

 

 

 

Тема: Відношення. Основна властивість відношення.

Мета: Сформувати поняття відношення; домогтися засвоєння основної властивості відношення; сформувати вміння розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношень; розвивати пам’ять; увагу; виховувати наполегливість; інтерес до математики.

Очікувані результати: учні повинні знати означення і основну властивість відношення; вміти розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношення.

Основні поняття: відношення чисел, відношення величин.

Обладнання: підручник, роздавальні матеріали; мультимедійна дошка.

Тип уроку: засвоєння нових знань і умінь.

 

І. Організаційний момент:

  • готовність класу до уроку;
  • перевірка кількості учнів присутніх на уроці;
  • дата, класна робота;
  • девіз уроку

Діяльність – єдиний шлях до знань.  Б.Шоу

  • як ви розумієте слова англійського драматурга?
  • Отже, сьогодні на уроці будемо активно і наполегливо діяти.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Емоційний крокодил».

 Учень показує за допомогою міміки, жестів приклад, відповідь в якому є число 73.

  • В одному домашньому прикладі відповідь є число 73?
  • ?
  1. Який дріб, після скорочення дорівнює 2? Це
  2. Чи є значення дробу після скорочення, яке дорівнює оберненому дробу до числа 2? Назвіть його

Емоційно-психологічне налаштування на урок.

  1. Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті вміти виконувати множення чисел – підніміть ліву руку в гору.
  2. Якщо ви вважаєте, що вміння ділити звичайні дроби вам знадобиться, то підніміть – дві руки вгору.
  3. Якщо вміння розв’язувати рівняння, необхідне – то кліпніть очима.
  4. Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку мислення – поверніть голову вліво, а потім вправо.
  5. Хороша дисципліна на уроці – це запорука ваших знань? Якщо так тупніть ногою.
  6. Якщо ви вважаєте, що учень повинен бути фізично здоровим – зробіть глибокий вдох і видох.

Отже, емоційно – психологічно ми налаштовані на урок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 В один з днів в класі працювали, так звані таємні агенти. Вони підрахували скільки зауважень робить вчитель під час уроку. Враховуючи, що в середньому одне зауваження триває 1 хв.

 На одному з уроків було зроблено 5 зауважень, тобто витрачено 5 хв, а урок триває 45 хв.

5 хв – 45 хв

 Як можно порівняти витрачений час і час уроку?

  1. 45 хв – 5 хв + 40 хв

На скільки більше….

  1. 45 хв : 5 хв = 9 (разів)

У скільки разів більше….

  1. 5 : 45 = (частина)

Яку частину…

  • Як можна порівнювати дві величини?
  • Знаходження різниці, яка відповідає на питання «На скільки більше або менше»
  • Знаходження частки, яка відповідає у скільки разів більше (менше)
  • Як ви вважаєте:

а) 5 уроків математики в день, в місяць?

б) 1 г ваги для мурахи і 1 кг ваги для слона. Це багато чи мало?

Наведіть своє приклади, на порівняння величин або чисел.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 Сьогодні будемо розглядати порівняння чисел і величин, ставлячи питання «у скільки разів» або «яку частину».

 Такі порівняння називаються відношення.

Тема уроку: Відношення і їх властивості.

 Вираз, що є часткою чисел а і в, відмінних від нуля, називається відношенням чисел а і в.

Записують: а : в;

Читають: «а відноситься до в» числа а і в називають членами відношення.

Число, яке отримали при діленні є значення відношення.

  1. а<в, а : в (частка)
  2. а>в, а : в (у скільки разів)

Значення відношення показує у скільки разів перше число більше другого, або яку частину другого складає перше.

= 9 у 4,5 рази більше за друге

= яку частину складає 2 від 9

 

і називають взаємно-оберненими

  • Основна властивість відношення

а : в = (а х с) : (в х с), = , с = 0

а : в = (а : с) : (в : с), = , с = 0

ІV. Формування вмінь

  • На клумбі 6 білих і 12 червоних троянд. Що показують відношення?

а) 6 : 12 – число білих половина червоних

б) 12 : 6 – число червоних удвічі більше білих

в) 6 : 18 – яку частину складають білі троянди від усіх

г) 18 : 12 – яку частину складають всі троянди від червоних.

- Запишіть відношення і знайдіть їх значення:

1. 6 : 12 =

2. 12 6 6 – 2

3. 6 : 18 = =

4. 18 : 12 = = = 1,5

 Зверніть увагу на значення відношень у 1 і 2? Як вони називаються? (взаємно оберненими)

  У певному відношенні перебуває багато величин, якими ми користуємося в житті.

 Деякі речі навколо нас виглядають гармонійними (красивішими) якщо перебувають у певному відношенні.

  1. Відношення зросту людини до висоти її голови = 8.
  2. Відстань від кінчика підборіддя до лінії на якій розміщують очі до висоти голови 1 : 2.
  3. Ширина основи носа і ширини ока 1 :1.

Запишіть ці відношення і порівняємо з нормою.

(Учні заздалегідь зробили відповідні виміри)

  • Виконання творчого завдання  (на окремих бланках) (додаток)
  • Запиши масу свого тіла (у кг)
  • Запиши свій зріст (у метрах)
  • Обчисли квадрат свого зросту
  • Обчисли індекс маси свого тіла (у кг/м2) за формулою

ІМТ = маса тіла/зріст2

  • Порівняй результат із нормою.

Запиши висновок.

За підручником.

а) відношення.

б) члени відношення.

в) значення відношення.

г) що показує відношення і на які запитання відповідає.

д) взаємно обернені відношення

е) властивості відношення.

№527 (усно)

  1. 16 : 4 = 4
  2. 1,8 : 0,9 = 2
  3. =
  4. = =
  5. =
  6. 2,8 : 49 = =

№532

= = =

 

№537

V. Рефлексія діяльності на уроці.

- Що нового впізнали на уроці?

- Над чим ще треба попрацювати?

- Відповіді, яких учнів вам сподобалась?

- Оцініть свою роботу.

 

 Рефлексивний тест (оцінка роботи вчителя на уроці).

 На кожен вопрос, ставимо у відповідь 1 або 2 бали:

  1. Узнал (а) много нового.
  2. Це мені знадобиться в житті.
  3. Було над чим подумати.
  4. На всі питання обтримав (а) відповіді.
  5. На уроці добре працював(а)
  6. Вважаю, тему зрозумів.

Підрахувати кількість балів, учні виставили оцінку мені, як вчителю.

 

Домашнє завдання.

§12

№528, 533, 537.

Твори завдання №2 (додаток)

Бажано виконати разом з батьками.

docx
Додано
8 травня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку