УРОК
з математики в 6-Б класі
«Відношення. Основна властивість відношення»
Вчитель:
Житеньова Л.С.
Тема: Відношення. Основна властивість відношення.
Мета: Сформувати поняття відношення; домогтися засвоєння основної властивості відношення; сформувати вміння розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношень; розвивати пам’ять; увагу; виховувати наполегливість; інтерес до математики.
Очікувані результати: учні повинні знати означення і основну властивість відношення; вміти розв’язувати задачі на застосування поняття й основної властивості відношення.
Основні поняття: відношення чисел, відношення величин.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали; мультимедійна дошка.
Тип уроку: засвоєння нових знань і умінь.
І. Організаційний момент:
Діяльність – єдиний шлях до знань. Б.Шоу
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра «Емоційний крокодил».
Учень показує за допомогою міміки, жестів приклад, відповідь в якому є число 73.
Емоційно-психологічне налаштування на урок.
Отже, емоційно – психологічно ми налаштовані на урок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
В один з днів в класі працювали, так звані таємні агенти. Вони підрахували скільки зауважень робить вчитель під час уроку. Враховуючи, що в середньому одне зауваження триває 1 хв.
На одному з уроків було зроблено 5 зауважень, тобто витрачено 5 хв, а урок триває 45 хв.
5 хв – 45 хв
Як можно порівняти витрачений час і час уроку?
На скільки більше….
У скільки разів більше….
Яку частину…
а) 5 уроків математики в день, в місяць?
б) 1 г ваги для мурахи і 1 кг ваги для слона. Це багато чи мало?
Наведіть своє приклади, на порівняння величин або чисел.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні будемо розглядати порівняння чисел і величин, ставлячи питання «у скільки разів» або «яку частину».
Такі порівняння називаються відношення.
Тема уроку: Відношення і їх властивості.
Вираз, що є часткою чисел а і в, відмінних від нуля, називається відношенням чисел а і в.
Записують: а : в;
Читають: «а відноситься до в» числа а і в називають членами відношення.
Число, яке отримали при діленні є значення відношення.
Значення відношення показує у скільки разів перше число більше другого, або яку частину другого складає перше.
= 9 у 4,5 рази більше за друге
= яку частину складає 2 від 9
і називають взаємно-оберненими
а : в = (а х с) : (в х с), = , с = 0
а : в = (а : с) : (в : с), = , с = 0
ІV. Формування вмінь
а) 6 : 12 – число білих половина червоних
б) 12 : 6 – число червоних удвічі більше білих
в) 6 : 18 – яку частину складають білі троянди від усіх
г) 18 : 12 – яку частину складають всі троянди від червоних.
- Запишіть відношення і знайдіть їх значення:
1. 6 : 12 =
2. 12 6 6 – 2
3. 6 : 18 = =
4. 18 : 12 = = = 1,5
Зверніть увагу на значення відношень у 1 і 2? Як вони називаються? (взаємно оберненими)
У певному відношенні перебуває багато величин, якими ми користуємося в житті.
Деякі речі навколо нас виглядають гармонійними (красивішими) якщо перебувають у певному відношенні.
Запишіть ці відношення і порівняємо з нормою.
(Учні заздалегідь зробили відповідні виміри)
ІМТ = маса тіла/зріст2
Запиши висновок.
За підручником.
а) відношення.
б) члени відношення.
в) значення відношення.
г) що показує відношення і на які запитання відповідає.
д) взаємно обернені відношення
е) властивості відношення.
№527 (усно)
№532
= = =
№537
V. Рефлексія діяльності на уроці.
- Що нового впізнали на уроці?
- Над чим ще треба попрацювати?
- Відповіді, яких учнів вам сподобалась?
- Оцініть свою роботу.
Рефлексивний тест (оцінка роботи вчителя на уроці).
На кожен вопрос, ставимо у відповідь 1 або 2 бали:
Підрахувати кількість балів, учні виставили оцінку мені, як вчителю.
Домашнє завдання.
§12
№528, 533, 537.
Твори завдання №2 (додаток)
Бажано виконати разом з батьками.