Відпочинок на природі. Безпека відпочинку

Про матеріал
Урок - подорож, використані інтерактивні технології: “Мозковий штурм” “Дослідник” розігрування ситуації за ролями дискусія,
Перегляд файлу

Тема: Відпочинок на природі. Безпека відпочинку

Мета: розкривати уявлення учнів про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; вчити правильному поводженню під час відпочинку на природі; розглядати можливі небезпеки лісу; розвивати вміння безпечного спілкування з природою; виховувати культуру поведінки дітей на відпочинку, патріотичне ставлення до національних багатств, рідної природи,

Обладнання: медіа, ілюстрації лісу, річки; слайди із зображенням рослин, комах; «Отруйні гриби і ягоди», кошик із лісовим матеріалом.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Учитель. 

Сьогодні у нас незвичайний урок

       У казку сьогодні ми зробимо крок

       Із казкою ми зустрічались не раз

       І знову вона завітає до нас.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

Виставка малюнків

На сьогоднішній урок Ви підготували  малюнки  про  свій найкращий відпочинок.

● Розкажіть, де це було?

● 3 ким ви відпочивали?

● Що вам найбільше запам'яталося?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Сьогодні я пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

 

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє здоров’я і життя, бо це найцінніший скарб людини.  Щоб зберегти наше здоров´я ми повинні більше часу проводити на свіжому повітрі.

 IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій.

- Куди ж ми помандруємо сьогодні?

Потрібно відгадати.

 

Влітку зеленіє

А взимку чорніє. (Ліс.)

 

- Що таке ліс?

Слайд №1 Звучить музика лісу

Учень. Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу.  Учень декламує вірш

 

Ліс — це казка, ліс — це диво,

Все для всіх у нього є.

Йди і ти у ліс щасливо —

Людям радість він дає.

В кожну пору ліс чарівний,

Придивляйся, впізнавай.

Він веселий, тихий, дивний —

Вчися і спостерігай.

 http://i079.radikal.ru/1504/8d/48a49a45f83a.jpg

Технологія «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?

(Учитель заповнює «павутинку» тими швами, які називають діти.)

14.10.2014-1-5

Учитель. Молодці! На уроці ми натрапимо на ці слова. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

 Тему уроку читає учень. Слайд №3

 

 

 

Що ви очікуєте від уроку?

Слайд № 4  Ліс та доріжка до лісу.

http://99px.ru/sstorage/53/2012/07/mid_45867_8985.jpg

Робота в парах.   Проблемне питання?

На столах конверти з запитаннями

І .   Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?

ІІ .  А чому не можна кричати в лісі?

ІІІ. Ліс –це домівка тільки тварин?

 

Бесіда про правила поводження у разі зустрічі з дикими тваринами

Слайд №5

 

 

 

  Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти.  

 

- А кого можна побачити у лісі крім тварин, птахів?

- Комах, метеликів

- А яких? (Оса, бджола, кліщ, метеликів.)

- А також можна побачити комарів і павуків.

- Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповіді учнів.)

Слайд  6

 

 

Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос та бджіл  

Навесні і влітку в лісах чимало кліщів.  Щоб ця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами:  Тіло повинно бути закритим .  

 Слайд №7

 

 

http://svitppt.com.ua/images/32/31889/770/img3.jpg

 

Музична Фізкультхвилинка

Слайд № 8

 

Яка   небезпека нас чекає?    (пов'язана з отруйними ягодами і грибами)

(Упродовж усієї розповіді вчитель демонструє відповідні малюнки.)

  А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку? (Рослини,квіти, дерева)

- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.)

Слайд № 9

 

- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку,   подорожник,   кульбабу.)

Слайд № 10

 

Учитель. Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди,   їх найкраще не збирати, не їсти. Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди —   вовче лико,    Але й нищити їх не можна.

А чому? (харчуються тварини, птахи)

Висновок  учнів  Адже в природі  ,все знаходиться у рівновазі. Природу треба берегти і давайте послухаємо віршик

Слухання вірша

Не топчи травинку,

Не зірви рослинку!

Бо земля без них,

Як без зірочок ясних,

Їх створив Господь для тебе,

Їх краса для всіх під небом.

 

Запам´ятайте цей вірш і зверніть увагу на виставку книг. По центру стоїть  головна книга України це   Червона книга України — основний документ, в якому зібрані  матеріали про сучасний стан рідкісних і таких, що знаходяться під загрозою зникнення, видів тварин і рослин.

На перерві можете підійти і ще раз переглянути виставку.

  А зараз ми відправимося в казковий ліс і згадаємо  трьох поросят, що оселилися у лісі? Сюжетна гра

 Слайд № 11

 


- Так це Ніф – Ніф, Наф – Наф, Нуф – Нуф. Перемігши вовка вони оселилися у лісі. Звичайно вони ходили на прогулянки в ліс. 
Неподалік від них жив Їжачок., який часто пригощав їх пиріжками з грибами та лісовими ягодами. 
Частування їжачка дуже подобалося їм, що вони самі вирішили назбирати грибів та лісових ягід і приготувати смачні пироги. 
- Шановний, Їжачок , приходьте до нас у гості ми вас пригостимо своїми пирогами. 
- Дякую, аз чим пироги? 
- З грибами та лісовими ягодами. 
- А ви добре розбираєтесь в грибах? 
Проте поросята і слухати не захотіли, вискочили і побігли додому готуватися йти до лісу по гриби: 
- Подумаєш наука! - сказали поросята. 
Ніф- Ніф приготував великий яскравий поліетиленовий пакет , щоб складати гриби. Цей пакет він колись знайшов на галявині, де колись відпочивала весела компанія. 
Наф – Наф вирішив взяти металеве відерце. 
- У пакеті гриби помнуться, поламаються. А мої будуть ціленькі. - міркував Наф – Наф. 
Нуф- Нуф не мав вибору: як узяти старий кошик із лози про який вони давно забули. 
Наступного ранку , тільки - но зійшло сонце, поросята пішли по гриби. 
- побіжу я вперед, - вирішив Ніф - Ніф, - а то брати визбирають усі гриби. 
Побіг що духу, тріщало гілля, врізнобіч кидалися з – під ніг маленькі звірята, розліталися птахи. 
Маленькі гриби він не збирав, а шукав найбільші. 
- Дурненьких Ніф – Ніф , - кепкував з брата Наф - Наф - хіба отак бігаючи, щось побачиш? 
Наф – Наф ішов неквапливо, роздивляючись навсібіч, не лінуючись - перевертав рильцем кожну купинку опалого листя. 
І дійсно йому пощастило, він знайшов перший гриб, згадав що Їжачок попереджав , що не всі гриби можна їсти, що зустрічаються серед них і отруйні небезпечні гриби. Але що саме говорив Їжачок не міг пригадати. 
- А, збиратиму усі підряд! Вдома розберуся !- дуже швидко назбирав усіх підряд грибів: з червоними, білими, коричневими та різними шляпками. був дуже задоволений. 
Нуф – Нуф був найрозсудливішим з братів - поросят. Він не поспішав і навіть прихопив із собою книжку, у якій були намальовані їстівні й отруйні гриби. Свій перший гриб він знайшов під маленькою ялинкою. 
Далі під осиною знайшов дуже схожі гриби між собою : всі з червоними шапочками, але деякі мали ще й яскраві білі крапочки на шапках. 
- Ага, впізнав я тебе, Червоний мухомор! - і ретельно затоптав його. 
Наф - Наф, Нуф - Нуф назбирали грибів, а Ніф – Ніф вирішив зробити вигляд, що просто гуляв. 
Коли поросята повернулися додому їх чекав незадоволений Їжачок. 
Він все знав про їхню прогулянку від лісових мешканців. 

ІУ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 
- Давайте допоможемо поросяткам розібратися, що вони зробили не так.  

   Слайд № 12

  Робота в групах 
 

 


Завдання для груп: 
1Чи насправді поліетиленовий пакет - найзручніша посуда для збирання грибів? 
 
 2. Чи правильно, що Наф-Наф  збирав усі підряд гриби,, як правильно збирати гриби

3.  Чи підходить кошик для збирання грибів? Чому? 
 

4. Чи можна куштувати гриби, які тількі но зірвано? Щоб ви порадили поросяткам

Слайд № 13


  
   

Висновок учнів . Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим. Якщо ви зустріли незнайомий грибок-не чіпайте його не топчіть їм можуть лікуватися хворі звірі. Є гриби що дружать з деревами, допомагають їм рости

 

Хвилинка релаксакції     Слайд № 14

 

 

Якщо Ви побачили струмочок в лісі, то не можна забруднювати його, закидати камінням, гіллям. Тому що вода потрібна не тільки людям, а й мешканцям лісу.

 

Слайд № 15- 16

Багато людей ходять до лісу відпочивати. Але в лісі може застати дощ, або блискавка. Що тоді робити? Якщо гроза застала тебе в лісі, то не біда. Ти у лісі знайдеш чимало місць, де можна заховатися. Але запам’ятай, що ставати під дерево не можна. Не панікуй, не плач і не метушись, а стань і подумай, де є безпечніше місце, і йди туди. Це може бути яма під вивернутим деревом або яр, канава без води або молода посадка дерев, густі кущі або просто нижче місце. Присядь там, накрийся одягом і чекай закінчення грози.

 http://www.koryukivka-mayak.com/wp-content/uploads/2014/05/kjikk-640x480.jpg

Робота на картках. (самостійно)  Записати правила відпочинку у лісі.

   

Які небезпеки підстерігають людину в лісі?

 Ми побували у лісі, здійснилися Ваші очікування?

VI. Рефлексія . Підсумок уроку

- Що нового дізналися на уроці?

- Як треба поводитися під час відпочинку на природі?

- Чому небезпечно ходити у ліс самому?

- Що робити з отруйними ягодами і грибами?

 Діти підготували для гостей, маленькі подаруночки на згадку про нашу подорож  у ліс-це саше з пахучими травами.

 Слайд 19

Он повзе мурашка, 
Ось хлюпоче річка.
Не ламай ромашку, 
Не топчи травичку.
В зелені діброва, 
В китицях калина.
Глянь, яка чудова 
Наша Україна!

 

docx
Додав(-ла)
Білецька Ольга
Додано
7 січня 2021
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку