Відповіді шкільної олімпіади з історії 10 кл.
1. Виправте помилку у тексті.
«Польське національно-визвольне повстання 1830-1831 рр. розгорнулося на Лівобережній та Слобідській Україні».
Правильна відповідь: на Правобережній Україні
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 1 бал.
2. Визначте зайвий елемент.
В. Антонович – Б. Познанський – Т. Шевченко – Т. Рильський – М. Драгоманов – О. Кониський
Правильна відповідь: Т Шевченко
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 1 бал.
3. Доповніть твердження.
«У 1868 р. народовці заснували у Львові культурно-освітнє товариство….»
Правильна відповідь: «Просвіта»
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 1 бал.
4. Який історичний процес відображений у хронологічному ланцюжку?
Вересень 1914 р. – 29 квітня - 2 травня 1915 р. – квітень - серпень 1915 р. – серпень - вересень 1916 р.
Правильна відповідь: бойовий шлях Легіону УСС
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 2 бал.
5. Виправте помилку у тексті.
«За ініціативи Олександра І у вересні 1815 р. монархи Росії, Австрії і Прусії утворили Троїстий союз.
Правильна відповідь: Священний союз
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 1 бал.
6. Визначте зайвий елемент.
Синдикат – трест – фірма – концерн – картель
Правильна відповідь: фірма
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 2 бал.
7. Який історичний процес відображений у хронологічному ланцюжку?
23 лютого 1917 р. – 27 лютого 1917 р. – 2 березня 1917 р. – 3 березня 1917 р. – 8 березня 1917 р.
Правильна відповідь: події Лютневої революції в Росії
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, правильна відповідь – 2 бал.
8. Дайте визначення поняттям:
а) промисловий переворот
б) Київська громада
в) депортація
г) резервація
д) Світова війна
Орієнтовні правильні відповіді:
а) промисловий переворот – це перехід від мануфактури з її ручною ремісничою технікою до великого машинного фабрично-заводського виробництва
б) Київська громада – напівлегальна організація культурницького і суспільно-політичного спрямування української інтелігенції
в) депортація – примусове виселення з місць постійного проживання окремих осіб чи цілих народів за наказом органів державної влади.
г) резервація – територія для насильницького поселення пригноблених етнічних груп, наприклад, індіанців у США у ХІХ ст.
д) Світова війна – глобальне воєнне зіткнення великих держав і коаліцій держав, що втягує в конфлікт велику частину країн світу
Критерії оцінювання: Відсутність відповіді – 0 балів, кожна правильна відповідь – 2 бал, усього – 10 балів.
9.
А) П. Столипін. Міністр внутрішніх справ і Голова Ради міністрів Російської імперії. – 3. «Вам потрібні великі потрясіння, а мені потрібна велика Росія».1906 року проголосив курс соціально-політичних реформ. Розпочав аграрну реформу. Противник революції.
Б) Кемаль (Ататюрк). – 4. «Щоб народилася нова нація, ми назавжди повинні розпрощатися з минулим». Скасування султанату. Докорінні реформи в галузі права, мови, культури, побуту. Проголошення Республіки. Шлях Туреччини до світської країни.
В) В. Винниченко. – 5. «Із України радянської вийде Україна незалежна». Політичний діяч. Голова Генерального Секретаріату УЦР. Лідер Директорії. Знаходячись в еміграції, висловив думку, що процеси, які відбуваються в УРСР сприятимуть утворенню незалежної України. «Заповіт борцям за визволення».
Г) Ю. Пілсудський. – 1. «У 1920 р. я звільнив Україну від більшовиків».Польський державний діяч і керівник Держави. Навесні 1920 р. в результаті українсько-польського союзу звільнив значну частину України від більшовиків.
Д) Сунь Ятсен. – 2. Націоналізм, народовладдя, народний добробут. Лідер революційного руху в Китаї. Три принципи, за якими мав змінитися Китай після перемоги революції: народне правління, народне повноваження, поліпшення життя в першу чергу селян через податкову та аграрну реформи.
10. Поясніть, чому Першу Світову війну сучасні історики називають «Великою війною».
Критерії оцінювання:
– аргументоване застосування історичних фактів, здійснення їх оцінки з висновками та узагальненнями – від 0 до 6 балів
– знання джерел та поглядів істориків – від 0 до 1 балів
– дотримання структури та логіки викладу матеріалу – від 0 до 2 балів
– збереження наукового стилю – від 0 до 1 балів
Усього – 10 балів
УСЬОГО 50 балів