Урок з історії України 7 клас "Володимир Великий"

Про матеріал
Діяльність Київського князя Володимира Великого: внутрішня та зовнішня політика. Розбудова держави, розширення території Русі-України.
Перегляд файлу

7 клас. Історія України.

Тема уроку: “Князювання Володимира Великого. Впровадження християнства”

 

 

 

Когнітивна:

створити умови для формування ключових компетентностей: математичної, спілкування державною мовою, умінні вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираженняу сфері культури;

предметних:

просторової, хронологічної, інформаційної, логічної, аксіологічної та інтегрованої змістової лінії.

   Громадська відповідальність у процесі ознайомлення з внутрішньою і зовнішньою політикою Володимира Великого, визначення передумов та значення запровадження християнства, роботи з історичними джерелами, атласом;

  Предметні компетентності:

- хронологічна (П1)

- просторова (П2)

- інформаційна (П3)

- логічна (П4)

- аксіологічна (П5)

Діяльнісна:

сприяти розвитку уваги, критичного мислення, уміння аналізувати, узагальнювати, аргументувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки

Ключові компетентності:

- уміння спілкуватися державною мовою (К1)

- математична (К3)

- інформаційно-цифрова (К5)

- уміння вчитися впродовж життя (К6)

- соціальна і громадянська компетентність (К8)

Ціннісно-емоційна:

розвивати ціннісне ставлення до держави, суспільства, ролі особистості в історичному просторі. Виховання національної самосвідомості.

Інтегровані змістові лінії:

- “Громадянська відповідальність” (НЛ2)

- міжпредметні змістові лінії : інформаційне середовище (ЗЛ1)

 

 

   Очікувані результати

 

Після цього уроку учні будуть знати:

  • роки правління Володимира Великого , дату впровадження християнства як державної релігії
  • територію Київської держави за часів правління Володимира Великого

розуміти:

  • історичне значення впровадження християнства, місце Русі-України серед Європейськихдержав після прийняття християнства

уміти:

  • розташовувати в хронологічній послідовності відомості про правління князя Володимира Великого
  • показувати на карті територію Київської держави за правління Володимира Великого

 

Тип уроку

формування компетентностей

 

Обладнання уроку

підручник історії України для 7-го класу, атлас Історія України 7 клас, картки з джерелами інформації з “Повісті минулих літ”, портрет князя Володимира Великого, документальний фільм “Хрещення Русі”

 

 

 

 

Етапи уроку

Змістове поле

Технологічне поле

Ключові та предметні компетентності

I

Мотиваційне поле.

Стисло висловити свої думки щодо значення правління князів Олега, Ігоря, Ольги та Святослава для становлення та зміцнення Київської Русі.

   Отже, якою постає перед нами Київська держава в результаті діяльності даних князів?

1) розширення кордонів Київської Русі;

2) укріплення кордонів на Чорному морі;

3) зростання міжнародного авторитету держави;

4) посилення князівської влади

“Князь…лад поширював в державі

І добробут у народі,

Тож за його князювання

Край зацвів, як квітка рожі-

І за те він в нас “Великий”,

І “Святий” у церкві Божій!”

   Цього князя називали ще Красним Сонечком, Новим Костянтином Великого Риму. Саме про нього, про Володимира Великого і піде мова на уроці.

 

Метод “мозкового штурму”

 

 

Учні роблять висновки

 К1

 

 

 

 

П1, П2, П4, П5

 

ІІ

Проблемне питання: “Період князювання Володимира Великого на Київському Столі є час найбільшого розквіту Київської держави” (Б. Греков)

   На які запитання ви хотіли б отримати відповідь на цьому уроці?

 

 

 

 

Запитання записуються на дошці

 

ІІІ

 Змістове поле

План

1. Внутрішня політика князя Володимира

2. Запровадження християнства

3. Зовнішня політика

 

 

ІV

1.

а) Що нового вніс до системи управління державою князь Святослав?

б) З якою метою це було зроблено?

в) До яких наслідків міг привести такий порядок успадкування влади?

   Розповідь про початок правління Володимира

1) Назвіть держави та народи, що межували з Київською Руссю на початку ХІ ст.

2) Проти яких слов’янських племен здійснював походи князь?

3) Які території були приєднанні?

4) Визначте напрями походів.

Зробіть висновок про територію Русіза князя Володимира.

5) Як називається держава, створена з країн, підкорених державою-завойовницею? Чи можемо ми вважати Київську Русь імперією?

Внутрішня політика

(складаємо таблицю)

Внутрішня політика/зовнішня політика

І група. Формування території держави

ІІ група. Адміністративна та судова реформи.

ІІІ група. Захисні південних кордонів. Розбудова міста.

 

2.

1) Прочитайте уровок з документа та визначте причини, що спонукали князя охреститися.

2) Чому князь Володимир хрестився в Корсуні у Криму?

3) Чи правдиві свідчення подає про цей факт автор “Повісті минулих літ”?

4) Чи вплинув на вибір релігії князем Володимиром приклад його бабусі – княгині Ольги?

988 рік – хрещення Русі. Чи просто це було?

Наслідки прийняття християнства (зпрогнозуйте), а тепер спів ставте з підручником.

3.

На основі тексту підручника ст. 53-54 та атласу скласти схему основних напрямів зовнішньої політики за Володимира.

- Пояснити вислів “Князь посів почесне місце у європейській сім’ї правителів”

“Я думаю,що…

Тому, що…

Отже…”

- Перевіряємо складену схему і таблицю

Бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з картою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над поняттям

 

 

 

 

Робота в групах з історичними джерелами

 

Робота в групах

“Повість минулих літ”

 

 

 

Робота з історичним джерелом

“Повість минулих літ”

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд фільму. Бесіда

 

 

Робота з підручником

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П1, П2, П3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К5, К6

 

 

 

 

 

К3, К6, ЗЛ1

 

 

 

 

К8, П3

 

 

 

 

 

 

К5, К3, ЗЛ1, П4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К1, К5, П5, ЗЛ1, НЛ5

 

 

К5, ЗЛ1, П3, П4, П5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К3

 

V

 

Повертаємось до проблемного питання:

“Я вважаю, що…”

“Я переконаний, …”

Перевіряємо складену таблицю, доповнюємо.

Повертаємось до проблемного питання:

“Я вважаю, що…”

“Я переконаний, …”

Рефлексія “Сьогодні на уроці я зрозумів (ла)…Мені було цікаво…У мене добре вийшло…Мені було складно… ”

Оцінювання:

Згідно з критеріями оцінювання роботи в групі оцінювання (заохочення) під час опитування на уроці не тільки правильних відповідей, але й аналіз того, як учень розмірковував, чому та в чому помилився.

Домашнє завдання:

§6, виконати завдання на контурній карті. Підготувати повідомлення про прихід до влади Ярослава Мудрого.

Обговорення

НЛ1, П5

 

 

 

 

К3

 

 

 

 

НЛ2

 

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку